din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2390 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Studentii straini intampina in continuare dificultati atunci cand doresc sa studieze in Uniunea Europeana

Studentii straini intampina in continuare dificultati atunci cand doresc sa studieze in Uniunea Europeana

  Publicat: 28 Sep 2011       1876 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Conform unui raport publicat astazi de Comisia Europeana, studentii straini intampina in continuare dificultati atunci cand doresc sa studieze in Uniunea Europeana, din cauza aplicarii inegale a legislatiei relevante a UE.

In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Inlaturarea obstacolelor care impiedica miscarea libera in mediul ambiant si accesibilizarea diverselor zone ale societatii cum ar fi:
1. Locuinta care, spre deosebire de domiciliu, nu este statornica sau principala. O persoana poate avea, in dreptul nostru, un singur domiciliu si mai multe resedinte.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.

Primul raport privind modul in care statele membre au pus in aplicare normele UE referitoare la intrarea si sederea pe teritoriul UE a studentilor, elevilor, stagiarilor neremunerati si voluntarilor din tarile terte arata ca utilizarea acestor forme de migratie temporara ar mai putea fi imbunatatita. Mai precis, nivelul de armonizare prevazut de directiva si drepturile pe care aceasta le confera ar putea fi sporite si consolidate.

``Mobilitatea studentilor este benefica dezvoltarii economice globale, prin promovarea circulatiei cunostintelor si ideilor. Comisia se va stradui in continuare sa creeze un cadru legislativ eficient care sa le permita resortisantilor tarilor terte sa dobandeasca competente si cunostinte cu ajutorul cursurilor de formare efectuate in Europa``, a declarat dna Cecilia MalmstrA�m, comisarul european pentru afaceri interne.

In 2009, peste 200 000 de resortisanti ai tarilor terte au intrat in UE in vederea efectuarii de studii, schimburi de elevi, cursuri de pregatire profesionala neremunerata sau servicii de voluntariat1. Majoritatea resortisantilor tarilor terte sosesc in UE pentru a urma cursuri sau a efectua studii. In 2009, tarile care au primit cel mai mare numar de studenti au fost: Franta (53 563), Italia (32 634), Germania (31 345), Spania (22 068) si Suedia (13 968).

Raportul de astazi evalueaza situatia transpunerii directivei si identifica unele aspecte problematice care impiedica exploatarea intregului potential al acestui instrument al UE.

Raportul subliniaza necesitatea acuta de a modifica directiva, in special in ceea ce priveste urmatoarele aspecte: consolidarea garantiilor procedurale (termene specifice pentru tratarea cererilor, obligatia statelor membre de a motiva refuzurile); consolidarea clauzelor privind mobilitatea (referitoare la studentii admisi intr-un prim stat membru, care depun o cerere pentru a-si continua studiile intr-un al doilea stat membru); stimularea sinergiilor cu programele UE care faciliteaza mobilitatea resortisantilor tarilor terte in UE sau imbunatatirea nivelului de armonizare in ceea ce priveste voluntarii, stagiarii neremunerati si elevii (aceasta ar putea contribui la elaborarea unui cadru juridic global al UE in materie de educatie, formare si schimburi culturale cu tari terte).

Prin urmare, Comisia intentioneaza sa propuna unele modificari ale directivei in cursul anului 2012.

Comisia va continua sa se asigure ca directiva este corect transpusa si aplicata in intreaga UE, inclusiv prin lansarea de noi proceduri privind incalcarea dreptului Uniunii, daca este necesar. De asemenea, Comisia va continua sa colaboreze cu statele membre in ceea ce priveste aspectele tehnice si intentioneaza sa informeze mai bine si sa sprijine mai eficient atat resortisantii statelor membre, cat si pe cei ai tarilor terte, utilizand la maximum potentialul internetului, in special viitorul portal al UE privind imigratia.

Mai mult, fara a se aduce atingere competentei statelor membre de a stabili numarul migrantilor, chestiunea accesului studentilor resortisanti ai tarilor terte la locuri de munca la sfarsitul perioadei lor de studii ar putea fi abordata in mod specific in viitor.

Directiva 2004/114/CE stabileste norme comune de admisie a resortisantilor tarilor terte intr-un stat membru al UE pentru efectuarea de studii, schimburi de elevi, cursuri de pregatire profesionala neremunerata sau servicii de voluntariat.

Obiectivul general al directivei este de a promova Europa drept centru mondial de excelenta pentru studii. In cadrul acestui efort, obiectivul directivei este de a institui un cadru juridic comun, care sa faciliteze accesul si sederea resortisantilor tarilor terte pe teritoriul UE in scopul efectuarii de studii. Instituirea unui cadru legislativ coordonat si transparent permite UE, in dimensiunea sa de spatiu al invatamantului superior, sa beneficieze de o mai mare vizibilitate, accesibilitate si atractivitate pentru studentii din tarile terte.

Directiva stabileste, de asemenea, un set de norme de baza cu privire la conditiile in care elevii, stagiarii neremunerati si voluntarii pot sa intre si sa isi stabileasca resedinta pe teritoriul UE. Spre deosebire de normele privind studentii, statele membre pot alege sa aplice sau nu directiva pentru aceste trei grupuri de migranti.

Prin promovarea acestor forme de migratie, directiva urmareste sa incurajeze ``imbogatirea reciproca`` la nivelul diferitilor actori si ``o mai buna cunoastere intre culturi``. Primii ani de scoala au o influenta fundamentala asupra valorilor, atitudinilor, aspiratiilor si cunostintelor tinerilor. Stagiile si formarea profesionala le permit acestora sa dobandeasca competente importante care le pot fi de folos atat lor, cat si angajatorilor lor, la viitoarele locuri de munca . Participarea la activitati de voluntariat poate constitui o sursa valoroasa de schimburi culturale pentru voluntari, acestia putand, de asemenea, sa dobandeasca noi competente si sa castige experienta.

Prezentul raport este in concordanta cu obligatia de raportare a Comisiei in temeiul articolului 21 din directiva. Raportul se bazeaza pe un studiu efectuat pentru Comisie, dar si pe alte surse, printre care si unele investigatii punctuale efectuate prin intermediul Retelei europene de migratie, reclamatii, intrebari si petitii trimise de cetateni, precum si discutii cu statele membre pe marginea aspectelor practice care deriva din punerea in aplicare a directivei.



Citeşte mai multe despre:    Comisia Europeana    Sudenti

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

CJUE impune sanctiuni financiare Romaniei pentru ca nu a inchis depozite de deseuri neautorizate
15 Dec 2023 | 463

Comisia Europeana: Liniile Directoare privind lucratorii sezonieri in contextul pandemiei COVID-19
23 Jul 2020 | 1404

Consiliul Concurentei: Companiile pot actiona coordonat astfel incat sa evite deficitul de produse esentiale
23 Mar 2020 | 1089

Romania va avea cel putin un hub de inovare digitala cu grad ridicat de specializare in inteligenta artificiala
20 Feb 2020 | 1009

CE lanseaza o noua cerere de candidaturi pentru permisele de calatorie DiscoverEU
25 Nov 2019 | 1551

MFP a publicat, spre dezbatere publica, un proiect de lege pentru modificarea Legii 132/2017 privind asigurarea obligatorie de raspundere civila auto
23 Sep 2019 | 1465



Articole Juridice

Fenomenul muncii subdeclarate. Reglementare si probleme practice
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati

Un medicament care se elibereaza fara prescriptie medicala intr-un stat membru nu poate fi comercializat in alt stat membru decat daca acesta din urma a autorizat la randul sau introducerea sa pe piata
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene

Ce sunt locurile de munca ecologice?
Sursa: EuroAvocatura.ro

E-sanatatea si securitatea in munca pe piata unica digitala
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati

Jurisprudenţă

Contract de delegare a gestiunii serviciului public de alimentare cu apa si canalizare incheiat intre o asociatie intercomunitara de dezvoltare a serviciilor publice de apa-canal si un operator. Aderarea unei unitati administrativ teritoriale la asociatie. Aplicarea dispozitiilor legale privind stabilirea redeventei
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 626/30.07.2020

Fonduri europene. Evaluarea gresita a proiectului de catre autoritatea de finantare. Stabilirea unor limite de cheltuieli cu depasirea plafoanelor maximale stabilite in Ghidul solicitantului
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 5636 din 30 octombrie 2020

Discriminare directa sau tratament diferentiat, justificat si rezonabil
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Sentinta civila nr. 39 din data de 17.01.2020

Perioada petrecuta in consemn la dispozitia si la sediul angajatorului. Timp de lucru
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Craiova - Decizia civila nr. 2777 din data de 23.11.2019