Consultarile fac parte din eforturile Comisiei de a stimula piata interna a serviciilor de telecomunicatii, prin asigurarea unor abordari consecvente si coerente ale activitatii de reglementare a retelelor de telefonie si a retelelor in banda larga din toate statele membre.Prima consultare se refera la accesul nediscriminatoriu pentru operatorii alternativi la infrastructura si serviciile operatorilor de telecomunicatii dominanti. Cea de-a doua se refera la modul in care autoritatile nationale de reglementare calculeaza preturile pe care operatorii trebuie sa le plateasca pentru accesul cu ridicata (masurile corective de tarifare in functie de costuri). Rezultatele vor ajuta Comisia sa elaboreze recomandari pentru o aplicare consecventa, favorabila investitiilor, a masurilor corective de nediscriminare si de control al preturilor.Neelie Kroes, vicepresedinta Comisei Europene responsabila cu Agenda digitala, a afirmat: ``avem nevoie de consecventa reglementarilor din toate statele membre pentru a asigura conditii de concurenta echitabile pe intreg teritoriul UE, astfel incat concurenta si investitiile sa infloreasca. Astfel vom da asigurari pietelor ca investitiile in retelele de fibra optica sunt sigure si profitabile``.Consecventa cadrelor de reglementare este esentiala pentru a garanta ca operatorii de telecomunicatii se bucura de previzibilitate si de reglementari clare, in special tinand cont de investitiile pe scara larga necesare pentru instalarea retelelor ultrarapide de fibra optica in banda larga (a se vedea MEMO/10/424). Aceste retele ``de noua generatie`` sunt esentiale pentru indeplinirea obiectivului Agendei digitale pentru Europa de a asigura accesul fiecarui cetatean european la retele rapide si ultrarapide in banda larga pana in 2020 (a se vedea IP/10/581, MEMO/10/199 si MEMO/10/200). Consecventa ii ajuta, de asemenea, pe operatorii de telecomunicatii sa fie activi in mai multe state membre. Consultarea privind tarifarea cu ridicata analizeaza in special modul in care relatia dintre tarifele de acces la retelele pe baza de cupru, respectiv de fibra optica, poate afecta stimulentele pentru investitiile in noi retele pe baza de fibra optica.Comisia examineaza aceste aspecte deoarece autoritatile nationale de reglementare in domeniul telecomunicatiilor aplica in prezent abordari diferite atunci cand aleg modul in care reglementeaza aceste domenii.Atunci cand va fi aplicata de autoritatile nationale de reglementare in domeniul telecomunicatiilor, orientarea Comisiei va asigura faptul ca operatorii pot achizitiona produse de acces la retelele in banda larga, cum ar fi accesul neconditionat la buclele locale sau de tip ``bitstream``, in mod similar pe intreg teritoriul UE. Acest lucru le va permite operatorilor, in ultima instanta, sa le ofere consumatorilor propriile servicii competitive de vanzare cu amanuntul, in conditii echivalente.Ambele consultari sunt deschise tuturor operatorilor de telecomunicatii, organizatiilor consumatorilor, autoritatilor nationale de reglementare, statelor membre si altor parti interesate, pana la 28 noiembrie 2011.In temeiul normelor UE privind telecomunicatiile, autoritatile nationale de reglementare pot solicita operatorilor dominanti sa nu ii discrimineze pe concurentii lor in favoarea propriilor lor societati de vanzare cu amanuntul, impiedicandu-i in acest fel sa abuzeze de pozitia dominanta pe care o detin pe piata . In ultimii opt ani, Comisia a evaluat propunerile autoritatilor nationale de reglementare privind operatorii dominanti in cadrul procedurii de consultare stabilite la articolul 7 din Directiva cadru a UE privind comunicatiile electronice (2002/21/CE) (a se vedea MEMO/10/226). Comisia a constatat ca autoritatile nationale de reglementare interpreteaza in mod diferit sfera exacta de aplicare a ``obligatiei de nediscriminare``; de asemenea, modul de monitorizare si punere in aplicare difera.Autoritatile nationale de reglementare in domeniul telecomunicatiilor aplica abordari foarte diferite la stabilirea in functie de costuri a tarifelor pe care trebuie sa le plateasca operatorii alternativi pentru a avea acces la infrastructura de telecomunicatii. Chiar si atunci cand autoritatile nationale de reglementare in domeniul telecomunicatiilor aplica aceeasi metoda de calculare a tarifelor pentru aceleasi produse de acces, exista diferente semnificative in ceea ce priveste modul de punere in aplicare. Acest lucru conduce la variatii considerabile ale tarifelor in Europa (de exemplu, de la 5,21 EUR/luna in Lituania la 12,41 EUR pe luna in Irlanda pentru accesul cu ridicata la bucla locala). Comisia nu considera ca aceste diferente majore de la o tara la alta pot fi explicate in totalitate prin prisma variatiilor costurilor aferente.Cadrul de reglementare rezultat nu face doar sa pericliteze investitiile atat de necesare in noile tehnologii, dar impiedica si evolutia pietei unice europene a telecomunicatiilor si dezvoltarea operatorilor paneuropeni. De aceea, Comisia a anuntat in Agenda digitala pentru Europa ca intentioneaza sa acorde prioritate elaborarii de orientari privind aceste aspecte, destinate autoritatilor nationale de reglementare.Normele UE revizuite in domeniul telecomunicatiilor, in vigoare de la 25 mai 2011, acorda Comisiei noi competente pentru a asigura aplicarea consecventa a normelor respective (a se vedea MEMO/11/321). In special, in cazul in care Comisia constata ca exista divergente in ceea ce priveste modul in care autoritatile nationale de reglementare pun in aplicare normele in domeniul telecomunicatiilor, ceea ce ar putea crea o bariera in calea pietei unice, Comisia poate, tinand cont in cea mai mare masura de opinia OAREC (Organismul Autoritatilor Europene de Reglementare) sa emita mai intai o recomandare . In temeiul normelor UE in domeniul telecomunicatiilor, autoritatile nationale de reglementare trebuie sa tina seama ``in cea mai mare masura`` de recomandarile Comisiei. Dupa cel putin doi ani de la adoptarea unei recomandari, Comisia poate adopta o decizie cu forta obligatorie privind aplicarea armonizata a prevederilor cadrului, inclusiv masurile corective impuse operatorilor dominanti (acei operatori care se bucura de o putere semnificativa pe piata).Daca, pe baza rezultatelor consultarilor, Comisia decide sa emita orientari sub forma unei recomandari privind unul sau ambele subiecte, aceasta ar urma mai intai sa solicite avize din partea OAREC, in temeiul articolului 19 din Directiva cadrul privind comunicatiile electronice (2002/21/CE), si din partea Comitetului pentru comunicatii (COCOM), un comitet consultativ compus din reprezentanti ai statelor membre.
Firma de avocatura CMS Romania isi muta birourile la One Tower 10 Aug 2021 | 1344
Proiectele de acte normative adoptate de Guvern in sedinta din 18 martie 2020 19 Mar 2020 | 1273
Impactul starii de urgenta in Domeniul muncii si protectiei sociale 16 Mar 2020 | 1390
Proiectele de acte normative adoptate sau de care Guvernul a luat act in cadrul sedintei din 11 octombrie 2019 11 Oct 2019 | 904
Proiectele de acte normative aprobate sau de care Guvernul a luat act in sedinta din 12 septembrie 2019 12 Sep 2019 | 921
Camera Consultantilor Fiscali a publicat data si tematica pentru sustinerea examenului de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent - sesiunea noiembrie 2019 10 Sep 2019 | 1069
Dialogurile MCP � Digitalizarea raporturilor de munca Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut
Beneficiarii Legii nr. 19/2020. Conditiile de acordare a indemnizatiei Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu
Munca la domiciliu si telemunca. Ce le diferentiaza? Sursa: MCP Cabinet avocati
Impozitele speciale prelevate pe cifra de afaceri a intreprinderilor de telecomunicatii si din sectorul comertului cu amanuntul sunt compatibile cu dreptul Uniunii Sursa: EuroAvocatura.ro
Nerespectarea ordinii si disciplinei la locul de munca: comportament necivilizat si indecent in cadrul relatiilor de serviciu Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti, Sectia a VII-a Conflicte de munca si asigurari sociale, Decizia nr. 566/2016
Raspunderea civila delictuala. Despagubiri materiale si morale Pronuntaţă de: Judecatoria Orsova - Sentinta civila nr. 402 din data 08.06.2011
Anularea raportului de inspectie fiscala emis de autoritatea administrativa locala. Incadrare eronata a unui teren in zona de impozitare Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi - decizia nr. 371/CA din 10 iulie 2008
Incadrarea juridica a faptei de insusire pe nedrept de cabluri, linii, echipamente si instalatii de telecomunicatii, radiocomunicatii, precum si componente de comunicatii. Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectiile Unite