Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Ştiri juridice » Functionarii UE se confrunta cu o pierdere de -1,8 la suta a puterii lor de cumparare

Functionarii UE se confrunta cu o pierdere de -1,8 la suta a puterii lor de cumparare

  Publicat: 24 Nov 2011       1544 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


(Haircut) In Statele Unite, termen utilizat in industria instrumentelor financiare care se refera la formulele folosite in evaluarea instrumentelor financiare pentru a calcula capitalul net al unui broker/dealer.
Intr-o perioada in care costul vietii in Belgia a crescut cu 3,6 %, iar functionarii publici belgieni beneficiaza de o ajustare a remuneratiilor de 3,6 %, formula de calcul a ajustarii anuale a remuneratiilor functionarilor UE a dus la o pierdere de - 1,8 % a puterii lor de cumparare.

Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
(Haircut) In Statele Unite, termen utilizat in industria instrumentelor financiare care se refera la formulele folosite in evaluarea instrumentelor financiare pentru a calcula capitalul net al unui broker/dealer.
(Haircut) In Statele Unite, termen utilizat in industria instrumentelor financiare care se refera la formulele folosite in evaluarea instrumentelor financiare pentru a calcula capitalul net al unui broker/dealer.
(Haircut) In Statele Unite, termen utilizat in industria instrumentelor financiare care se refera la formulele folosite in evaluarea instrumentelor financiare pentru a calcula capitalul net al unui broker/dealer.
Prevedere cuprinsa intr-un contract, tratat etc. ce are drept
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Caracteristica a raportului juridic de obligatii cu pluralitate de subiecte, mai multi creditori si un singur debitor, un singur creditor si mai multi debitori, mai multi creditori si mai multi debitori.
Prevedere cuprinsa intr-un contract, tratat etc. ce are drept

Formula, cunoscuta sub denumirea de ``metoda``, urmareste evolutia, pozitiva sau negativa, a puterii de cumparare a functionarilor nationali, pe baza unui `` cos `` format din 8 state membre (Regatul Unit, Germania, Franta, Italia, Tarile de Jos, Spania, Belgia, Luxemburg, care reprezinta 76 % din PIB-ul UE). Cu alte cuvinte, aceasta formula se bazeaza pe deciziile politice luate de guvernele nationale in statele membre respective.

Anul acesta, desi au existat variatii semnificative intre tarile in cauza, variatia combinata a puterii de cumparare a functionarilor publici din administratiile nationale ale statelor membre care formeaza cosul este de -1,8 %. Prin urmare, aceeasi pierdere este propusa si pentru functionarii UE, indiferent de locul unde sunt stabiliti in UE si de institutia sau agentia UE pentru care lucreaza. Aceasta pierdere urmeaza sa fie ajustata in functie de costul vietii in tara in care este stabilit functionarul.

Inflatia ridicata din Belgia (3,6 %) face ca ajustarea nominala a remuneratiilor functionarilor UE din Bruxelles sa fie de 1,7 % (fata de 3,6 % pentru functionarii publici belgieni). Functionarii europeni stabiliti in Germania ar constata o ajustare a remuneratiilor cu 0,6 % (fata de 1,3 % pentru functionarii publici germani, care vor beneficia si de cresteri suplimentare de pana la 2,4 % pentru sfarsitul anului), cei stabiliti in Tarile de Jos o ajustare cu 0,4 % (2 % pentru functionarii publici olandezi) si cei stabiliti in Franta o ajustare cu 1,9 % (2 % pentru functionarii publici francezi).

Multi functionari UE care lucreaza in alte state membre ar constata o scadere nominala a remuneratiilor, de exemplu in Praga (- 2,7 %), Ljubljana (- 2,2 %), Sofia (- 1,7 %), Atena (- 1,1 %) si Roma (- 0,1 %).

La 4 noiembrie, statele membre i-au cerut Comisiei sa invoce clauza de exceptie, care permite suspendarea efectiva a metodei daca sunt indeplinite criterii juridice stricte referitoare la ``deteriorarea grava si neasteptata a situatiei economice si sociale``, care nu poate fi evaluata prin aplicarea metodei. O analiza bazata pe previziunile economice europene de toamna din 2011, publicata la 10 noiembrie, a aratat ca aceste conditii nu au fost intrunite si ca reducerea propusa de -1,8 % a puterii de cumparare integreaza pe deplin schimbarile situatiei functionarilor publici nationali. Propunerea urmeaza sa fie aprobata de Consiliu pana la sfarsitul anului.

Cu toate acestea, nu sunt excluse reforme structurale in cadrul functiei publice europene. De aceea, Comisia propune, de asemenea, o reducere cu 5 % a personalului in toate institutiile si agentiile, o crestere a numarului minim de ore de lucru pe saptamana la 40, fara ajustarea compensatoare a remuneratiilor, o crestere a varstei obisnuite de pensionare de la 63 la 65 de ani, o restrictie semnificativa a normelor privind pensionarea anticipata, precum si masuri privind normele aplicabile carierelor, cu o scadere semnificativa a remuneratiilor pentru anumite functii.

Aceasta este in concordanta cu masurile luate sau discutate pentru administratiile publice nationale si ar genera economii semnificative de peste 1 miliard EUR in cursul urmatorului cadru financiar multianual si, pe termen lung, economii de 1 miliard EUR pe an. In plus, pentru a face fata perturbarilor financiare recente si preocuparilor constante de realizare a unor economii la nivelul administratiilor nationale si de reducere a bugetelor nationale, Comisia a hotarat nu numai sa mentina o taxa speciala care trebuia sa expire in 2013, ci si sa majoreze aceasta taxa de solidaritate (care se aplica in plus fata de impozitul pe venit) de la 5,5 % la 6 %.

Aceste reforme structurale propuse includ modificari ale metodei. Daca sunt acceptate, propunerile ar duce la o simplificare a metodei si la prelungirea acesteia la zece ani. S-a consolida caracterul reprezentativ al cosului de state membre, care ar fi extins la toate statele membre. O noua clauza de exceptie ar permite o reactie corespunzatoare in cazul unei crize economice atunci cand se calculeaza ajustarea anuala.



Citeşte mai multe despre:    Functionari publici    Putere de cumparare

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

ANOFM: Proiecte de peste 60 mil. de euro pentru digitalizarea serviciilor de cautare a unui loc de munca
29 Feb 2020 | 271

RIL. Legile-cadru ale salarizarii nu instituie o procedura prealabila sesizarii instantelor din cadrul jurisdictiei muncii cu actiuni avand ca obiect obligarea angajatorilor la plata, in temeiul legii, a unor drepturi salariale
28 Sep 2018 | 1524

SNST: Scrisoare deschisa privind Salarizarea din Sport si Tineret
30 May 2018 | 1323

SNFP: Functionarii publici din cadrul mai multor ministere si institutiile subordonate acestora nu beneficiaza de majorarea salariului de baza de 15 la suta
24 Aug 2017 | 884

Monitorul Oficial din data de 06 iunie 2017
07 Jun 2017 | 1137

Monitorul Oficial din data de 23 mai 2017
23 May 2017 | 1116



Articole Juridice

Situatia lucratorului care ocupa in mod permanent, in temeiul mai multor numiri, un post de suplinitor in lipsa unei proceduri de concurs
Sursa: EuroAvocatura.ro

Raspunderea administrativa in Codul Administrativ (VII)
Sursa: Irina Maria Diculescu

Functia publica sub imperiul Noului Cod Administrativ (V)
Sursa: Irina Maria Diculescu

Neconstitutionalitatea reglementarii cadrului legal cu privire la recompensele si sanctiunile aplicate cadrelor militare prin acte administrative
Sursa: Irina Maria Diculescu

Jurisprudenţă

Decizia CCR nr. 318/2019 - admiterea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 14 alin. (4) din anexa nr. VII la Legea-cadru nr. 284/2010
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia C.C.R. nr. 224/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a unor prevederi din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia C.C.R. nr. 222/2019 asupra initiativei legislative a cetatenilor intitulate "Lege de revizuire a Constitutiei Romaniei"
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia C.C.R. Nr. 783/2018 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a unor dispozitii din Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei