Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Ştiri juridice » CE propune norme legislative mai stricte privind dezmembrarea navelor

CE propune norme legislative mai stricte privind dezmembrarea navelor

  Publicat: 25 Mar 2012       2005 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
Comisia Europeana a propus o serie de noi norme menite sa garanteze ca navele europene vor fi reciclate exclusiv in instalatii ecologice si sigure pentru lucratori.

Asezate in cap. I, t. VI, art. 111-112, C. pen., partea generala,sanctiuni de drept penal care au ca scop inlaturarea unei stari de pericol si preintampinarea savarsirii de noi infractiuni,
Pagube, stricaciuni produse in contul cuiva ca urmare a unor evenimente neprevazute (incendiu, inundatie etc.).
Scopul politicii comunitare in domeniul mediului este de conserva, proteja si imbunatati calitatea mediului si de a proteja sanatatea oamenilor. De asemenea, are in vedere rezervele de materii prime, prin utilizarea prudenta si rationala a resurselor naturale. In cele din urma, prin aceasta politica se urmareste promovarea de masuri, la nivel international, pentru a rezolva problemele de mediu regionale si globale (Articolul 174).
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Cauza care inlatura caracterul penal al faptei,
Etapele din viata unui produs privind strategiile de piata
Este o modalitate principala de exprimare a consimtamantului de catre statele care au luat parte la negocierea tratatului si care este prevazuta si ceruta de dreptul intern al statelor semnatare, modalitate prin care tratatul este supus controlului parlamentar.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
In literatura de specialitate conventia de arbitraj a fost definita ca reprezentand " intelegerea partilor de solutiona un litigiu de comert international prin intermediul arbitrajului ocazional ori permanent" sau " acordul partilor contractului de comert international de a supune litigiul ivit intre ele in legatura cu executarea acelui contract arbitrajului" .
Document care cuprinde enumerarea si descrierea existentei cantitative si valorice a mijloacelor pe care le poseda, le are in gestiune, in folosinta ori in raspundere al un moment dat, o persoana fizica sau juridica.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
Document care cuprinde enumerarea si descrierea existentei cantitative si valorice a mijloacelor pe care le poseda, le are in gestiune, in folosinta ori in raspundere al un moment dat, o persoana fizica sau juridica.
Substante rezultate în urma unor procese biologice sau tehnologice care nu mai pot fi folosite ca atare, dintre care unele sunt refolosibile.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
Document care cuprinde enumerarea si descrierea existentei cantitative si valorice a mijloacelor pe care le poseda, le are in gestiune, in folosinta ori in raspundere al un moment dat, o persoana fizica sau juridica.
Parlamentul European reprezinta cele 453 milioane de cetateni ai Statelor Membre ale Uniunii Europene. Este singura institutie Uniunii care este aleasa direct de catre cetateni si joaca un rol politic in crestere in cadrul Uniunii Europene.
Substante rezultate în urma unor procese biologice sau tehnologice care nu mai pot fi folosite ca atare, dintre care unele sunt refolosibile.
Conceptul de dezvoltare durabila se refera la o forma de crestere economica ce satisface nevoia de bunastare a societatii pe termen scurt, mediu si, mai ales, lung.
Ansamblul de criterii si proceduri ce stau la baza adoptarii, implementarii si comunicarii deciziilor bancii centrale care vizeaza atingerea obiectivului fundamental al politicii monetare.
1. Drapel care poarta semnele distinctive ale unui stat si care se arboreaza in diferite imprejurari, potrivit legislatiei interne si uzantelor internationale.
Partea introductive a hotararii judecatoresti, care cuprinde: denumirea instantei; ziua, luna si anul sedintei de judecata, cu mentiunea daca aceasta a fost sau nu publica; numele si prenumele judecatorilor,

este 1000 nave comerciale vechi de mari dimensiuni, cum ar fi petrolierele si navele container, sunt reciclate in fiecare an pentru a se obtine fier vechi, insa numeroase nave europene ajung sa fie dezmembrate in instalatii necorespunzatoare pe plajele cu maree din Asia de Sud. In majoritatea cazurilor, aceste instalatii nu respecta masurile de siguranta si de protectie a mediului necesare pentru a gestiona materialele periculoase aferente navelor scoase din uz. Printre acestea se numara: azbestul, bifenilii policlorurati (PCB), tributilstaniu si reziduuri de hidrocarburi. Acest lucru duce la un numar ridicat de accidente si de riscuri pentru sanatatea lucratorilor si provoaca daune importante mediului.


Comisarul european pentru mediu, Janez Potocnik, a declarat: ``Desi s-a inregistrat o imbunatatire a practicilor specifice sectorului responsabil cu reciclarea navelor, numeroase instalatii continua sa functioneze in conditii periculoase si daunatoare. Aceasta propunere vizeaza sa garanteze ca navele vechi sunt reciclate intr-un mod care sa respecte atat sanatatea lucratorilor, cat si mediul . Acesta este un semnal clar cu privire la necesitatea efectuarii de investitii urgente in vederea modernizarii instalatiilor de reciclare``. Comisarul Potocnik a prezentat regulamentul impreuna cu vice-presedintele Siim Kallas, comisarul european responsabil cu transporturile.


Noile norme, care vor lua forma unui regulament, propun un sistem de control, certificare si autorizare aplicabil in cazul navelor maritime comerciale mari care arboreaza pavilionul unui stat membru al UE. Regulamentul respectiv va viza intregul ciclu de viata al navelor, de la constructie la exploatare si reciclare.


Acest sistem are la baza prevederile Conventiei de la Hong Kong privind reciclarea sigura si ecologica a navelor, adoptata in 2009. Propunerea de astazi are ca obiectiv punerea in aplicare rapida a conventiei, fara a se astepta ratificarea si intrarea sa in vigoare, un proces care se va extinde pe mai multi ani. Pentru a accelera intrarea oficiala in vigoare a Conventiei de la Hong Kong, Comisia a prezentat astazi si un proiect de decizie prin care se solicita statelor membre sa ratifice conventia .


In temeiul noului sistem, navele europene vor trebui sa elaboreze un inventar al materialelor periculoase prezente la bord si sa depuna cerere pentru emiterea unui certificat de inventar. Cantitatea de deseuri periculoase prezente la bord (inclusiv in reziduurile de incarcatura, in pacura etc.) trebuie redusa inainte ca nava sa fie trimisa intr-o instalatie de reciclare.


Instalatiile de reciclare a navelor vor trebui sa indeplineasca o serie de cerinte in materie de siguranta si de protectie a mediului pentru a fi incluse pe o lista a instalatiilor autorizate la scara mondiala. Navele europene vor putea fi reciclate numai in cadrul instalatiilor aflate pe lista respectiva. O parte dintre cerintele care trebuie respectate de instalatiile de reciclare a navelor sunt mai stricte decat cele prevazute de Conventia de la Hong Kong. Acest lucru va asigura o mai buna trasabilitate a navelor europene si va garanta ca deseurile rezultate din dezmembrare (si orice materiale periculoase pe care le contin) sunt gestionate in mod ecologic.


Pentru a asigura respectarea noilor norme, propunerea prevede obligatia ca armatorii sa informeze autoritatile nationale atunci cand intentioneaza sa trimita o nava in vederea reciclarii. Prin compararea listei navelor pentru care au emis un certificat de inventar cu lista navelor care au fost reciclate in instalatii autorizate, autoritatile vor fi in masura sa identifice cu mai multa usurinta cazurile de reciclare ilegala. Sanctiunile propuse in regulament vor fi, de asemenea, mai detaliate si mai focalizate.


Consiliul si Parlamentul European urmeaza sa discute pe marginea propunerii Comisiei.


In prezent, reciclarea navelor este reglementata de Regulamentul privind transferurile de deseuri, care interzice exportul de deseuri periculoase catre tari care nu sunt membre ale OCDE (Organizatia pentru Cooperare si Dezvoltare Economica). Cu toate acestea, legislatia existenta nu este conceputa in mod specific pentru nave, fiind adesea eludata. Aceasta situatie se explica prin lipsa unei capacitati de reciclare corespunzatoare in tarile OCDE; totodata, este dificil sa se identifice momentul precis in care o nava devine deseu si care este tara responsabila cu exportul navei respective. Noua propunere vizeaza sa remedieze deficientele acestei legislatii si sa permita reciclarea, in conditii mai stricte, a navelor sub pavilionul UE in tarile care nu sunt membre ale OCDE.


In 2009, peste 90% din navele europene au fost dezmembrate in instalatii de reciclare a navelor din tari care nu sunt membre ale OCDE, unele dintre aceste instalatii prezentand un caracter necorespunzator. Numarul navelor europene scoase din uz este semnificativ, dat fiind ca 17% din tonajul mondial provine de la nave care arboreaza pavilionul UE. Prin urmare, imbunatatirea practicilor de dezmembrare a navelor aplicabile la scara mondiala trebuie sa constituie o prioritate pentru UE.


Ca dovada a preocuparii serioase privind efectele negative ale reciclarii navelor asupra sanatatii umane si asupra mediului, Comisia a adoptat, la 19 noiembrie 2008, o strategie a UE pentru imbunatatirea practicilor de dezmembrare a navelor. Aceasta strategie propunea o serie de masuri de imbunatatire cat mai rapida a reciclarii navelor, fara a se astepta intrarea in vigoare a Conventiei de la Hong Kong. Propunerea de astazi se bazeaza pe ideile cuprinse in respectiva strategie .


Pentru a intra in vigoare, Conventia de la Hong Kong trebuie ratificata de cel putin 15 mari state de pavilion si state care practica reciclarea. Aceste tari ar trebui sa reprezinte cel putin 40% din flota mondiala si o parte semnificativa (aproximativ 50%) din capacitatea de reciclare existenta la nivel mondial.



Citeşte mai multe despre:    Nave    Comisia Europeana    Fier vechi

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Alte titluri

CE lanseaza o noua cerere de candidaturi pentru permisele de calatorie DiscoverEU
25 Nov 2019 | 234

CCR: decontarea cheltuielilor de transport pentru elevi "pe baza de abonament" - neconstitutionala
19 Oct 2019 | 268

MFP a publicat, spre dezbatere publica, un proiect de lege pentru modificarea Legii 132/2017 privind asigurarea obligatorie de raspundere civila auto
23 Sep 2019 | 287

MFP aduce modificari importante schemelor de ajutor de stat 807/2014 si 332/2014
11 Sep 2019 | 215

PROIECT MFP privind infiintarea Bancilor Nationale de Dezvoltare
24 Aug 2019 | 83

MAI va beneficia de noi elicoptere pentru operatiuni medicale si de cautare-salvare
29 Jul 2019 | 144



Articole Juridice

Produsele alimentare originare din teritorii ocupate de Statul Israel trebuie sa poarte mentiunea teritoriului lor de origine
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene

Obligarea unui stat la plata unor sanctiuni pecuniare pentru neexecutarea unei hotarari anterioare a Curtii de Justitie a Uniunii Europene
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene

Legea concurentei: raportarea amenzii la cifra de afaceri realizata in anul anterior – pedeapsa justa sau grava inechitate
Sursa: Irina Maria Diculescu

Un operator de transport aerian este obligat sa plateasca compensatii pasagerilor pentru o intarziere de trei ore sau mai mare
Sursa: EuroAvocatura.ro

Jurisprudenţă

Decizia ICCJ nr. 12/2019: regimul suspendarii conditionate a pedepsei ca efect al aplicarii legii penale mai favorabile sub vechiul Cod Penal se mentine si dupa intrarea in vigoare a Codului Penal actual
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Decizia C.C.R. Nr. 783/2018 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a unor dispozitii din Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia CCR nr. 43/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a unor dispozitii din OUG nr. 57/2015
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Pentru functiile ce nu mai exista in organigrama personalului aeronautic, echivalarea veniturile calculate la pensie se face prin raportare la cele obtinute in ultimele 12 luni de pilotii comandanti
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti Sectia a VII-a pentru cauze privind C.M.A.S., Decizia civila nr. 661, in sedinta publica din 07.03.2017