Directiva 2003/1091 prevede ca statele membre acorda statutul de rezident pe termen lung resortisantilor tarilor terte care au avut resedinta legala si fara intrerupere pe teritoriul lor timp de cinci ani inainte de a depune cererea si care indeplinesc anumite conditii . Beneficiarilor respectivului statut le este acordat un permis de sedere de rezident pe termen lung. Directiva 2003/109 prevede de asemenea ca statele membre acorda permise de sedere resortisantilor tarilor terte care au obtinut deja acest statut intr-un alt stat membru, precum si membrilor familiilor acestora. In Tarile de Jos, cu exceptia resortisantilor turci, resortisantii tarilor terte care solicita permise si titluri de tedere in temeiul Directivei 2003/109 trebuie sa achite obligatii fiscale, al caror cuantum variaza intre 188 si 830 de euro. Comisia Europeana considera ca aceste obligatii fiscale sunt disproportionate deoarece, in temeiul directivei, ele trebuie sa aiba un cuantum rezonabil si echitabil si nu trebuie sa descurajeze resortisantii tarilor terte sa isi exercite dreptul de sedere. Prin urmare, Comisia a introdus o actiune in constatarea neindeplinirii obligatiilor impotriva Tarilor de Jos. Curtea aminteste ca nicio dispozitie din directiva nu stabileste cuantumul taxelor pe care statele membre le pot impune pentru eliberarea de titluri si permise de sedere. Totusi, desi nu se contesta ca statele membre detin in acest context o marja de apreciere, aceasta nu este nelimitata. Astfel, desi statele membre pot conditiona eliberarea permiselor de sedere in temeiul Directivei 2003/109 de perceperea unor obligatii fiscale, nivelul stabilirii acestor taxe nu trebuie sa aiba nici ca obiect, nici ca efect crearea unui obstacol in calea obtinerii drepturilor conferite de aceasta directiva, in caz contrar aducandu-se atingere atat obiectivului de integrare urmarit de aceasta, cat si spiritului sau. Or, cuantumul taxelor impuse de Tarile de Jos variaza intr-un interval a carui valoare minima este de aproximativ 7 ori mai mare decat cuantumul care trebuie achitat pentru a obtine o carte nationala de identitate. Chiar daca cetatenii olandezi si resortisantii tarilor terte, precum si membrii familiilor acestora nu se afla intr-o situatie identica, o asemenea diferenta demonstreaza caracterul disproportionat al taxelor impuse. Curtea statueaza ca aceste obligatii fiscale, excesive si disproportionate, sunt susceptibile sa creeze un obstacol in calea exercitarii drepturilor conferite de directiva. In consecinta, prin aplicarea lor in privinta resortisantilor tarilor terte - cei care solicita dobandirea statutului de rezident pe termen lung in Tarile de Jos si cei care au dobandit acest statut intr-un alt stat membru care solicita autorizarea sederii pe teritoriul respectiv, precum si in privinta membrilor familiilor acestora, Tarile de Jos nu si-au indeplinit obligatiile care ii revin in temeiul directivei.
Hotararea in cauza C-508/10 Comisia/Tarile de Jos1 Directiva 2003/109/CE a Consiliului din 25 noiembrie 2003 privind statutul resortisantilor tarilor terte care sunt rezidenti pe termen lung (JO 2004, L 16, p. 44, Editie speciala, 19/vol. 6, p. 225).
Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
GDPR: Montarea unor camere video in perimetrul apartamentului proprietate personala Sursa: Raportul pe anul 2020 al ANSPDCP
Cererea abuziva a falimentului introdusa de catre creditor. Mijloacele de aparare ale debitorului vizat Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
Restituirea taxei de timbru in ipoteza solutionarii litigiilor civile pe calea medierii Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati
Taxele pentru dezbaterea succesiunii Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati
Termenul in care se accepta si se dezbate succesiunea Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati
Deschiderea succesiunii si dezbaterea succesiunii. Modalitati de dezbatere a succesiunii Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati
Timpul de lucru; munca suplimentara; sarcina probei privind timpul de munca al salariatului Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia nr. 355/15.09.2020
Dreptul la concediu de odihna in cazul cumulului de contracte de munca ale aceluiasi salariat. Principiul nediscriminarii in cazul salariatilor angajati cu fractiune de norma Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 640/11.10.2018
Achitarea taxei de timbru ulterior primului termen de judecata. Anularea apelului ca netimbrat. Nelegalitate. Incalcarea dreptului de acces la justitie Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia I civila, decizia nr. 485 din 19 februarie 2020
Drept de autor asupra programului informatic. Obligatia de confidentialitate a fabricantului bazei de date Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia I civila, decizia nr. 179 din 28 ianuarie 2020
Actiune in contrafacere. Conflict intre o marca si un nume comercial. Invocarea notorietatii marcii. Conditii Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia I civila, decizia nr. 284 din 4 februarie 2020