Delimitarea competentelor , Drept Comunitar
Delimitarea competentelor intre Uniunea Europeana si Statele Membre este unul din punctele importante identificate de Declaratia privind Viitorul Uniunii Europene, anexata Tratatului de la Nisa si de catre Declaratia de la Laeken. Scopul este stabilirea clara si precisa a distribuirii compententelor in UE, respectand principiile de subsidiaritate si proportionalitate si indeplinind, pe cat posibil, asteptarile cetatenilor Europei. Trebuie infiintat un sistem pentru monitorizarea respectarii acestor delimitari. Scopul este de a identifica mai bine ce tine de competentele Comunitatii, de competentele regionale sau chiar locale.Una dintre principalele inovatii din Constitutia Europeana in curs de ratificare este delimitarea competentelor intre Uniune si statele membre. Tratatul constitutional stabileste de asemenea o clasificare a competentelor Uniunii in trei categorii: exclusive, partajate si de sprijin, coordonare sau complementare.

Alţi termini definiţi în cadrul categoriei Drept Comunitar: Arhitectura europeana , Banca Europeana de Investitii, Comitet de Monitorizare , Comitetul Politic si de Securitate (CPS), Comunicarea „de minimis”, Conferinta Interguvernamentala (CIG) , Conferinta Interguvernamentala Bilaterala (UE - Tarile candidate) , Delimitarea competentelor , Departamentul pentru Lupta Antifrauda, Drept comunitar, Libera circulatie a persoanelor (vize, azil, imigrare si alte politici) , Mediatorul European , Nucleu dur, Pilonii Uniunii Europene , Pozitie comuna (Tratatatul UE, Titlul VI) , Procedura electorala uniforma, Statutul membrilor Parlamentului european si al partidelor politice europene , Sistemul Unic Informatizat de Management - Single Management Information System , Tari membre UE , Tratatul de la Nisa , Uniunea Europeana,
Articole juridice conexe:
Comisia nu este competenta pentru a sanctiona aceste efecte ale intelegerii chiar daca aceasta nu a incetat decat dupa data aderarii ...
Data publicării: 2012-02-14
Jurisprudenţă conexă:
Pronunţată de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Legislaţie conexă:
Codul de Procedura Fiscala din 2015. Legea nr. 207/2015, actualizata 2024 Actualizat prin Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung

Gestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti


OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice
ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...
HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor
HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...
OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi
Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...














