din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2563 de useri online



Prima pagină » Jurisprudenţă » Dreptul Muncii » Functionari publici. Clauza de confidentialitate.Acordare spor de fidelitate.

Functionari publici. Clauza de confidentialitate.Acordare spor de fidelitate.

  Publicat: 17 Apr 2013       13384 citiri        Secţiunea: Dreptul Muncii  


C U R T E A
Deliberand asupra recursurilor de fata, constata urmatoarele:

Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
Componenta a sistemului de protectie sociala, reprezinta ansamblul de institutii si masuri prin care statul, autoritatile publice ale administratiei locale si societatea civila asigura prevenirea, limitarea sau inlaturarea efectelor temporare sau permanente ale unor situatii care pot genera marginalizarea sau excluderea sociala a unor persoane.
Componenta a sistemului de protectie sociala, reprezinta ansamblul de institutii si masuri prin care statul, autoritatile publice ale administratiei locale si societatea civila asigura prevenirea, limitarea sau inlaturarea efectelor temporare sau permanente ale unor situatii care pot genera marginalizarea sau excluderea sociala a unor persoane.
Organizatie a lucratorilor a carui scop este protejarea drepturilor acestora.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
Componenta a sistemului de protectie sociala, reprezinta ansamblul de institutii si masuri prin care statul, autoritatile publice ale administratiei locale si societatea civila asigura prevenirea, limitarea sau inlaturarea efectelor temporare sau permanente ale unor situatii care pot genera marginalizarea sau excluderea sociala a unor persoane.
Componenta a sistemului de protectie sociala, reprezinta ansamblul de institutii si masuri prin care statul, autoritatile publice ale administratiei locale si societatea civila asigura prevenirea, limitarea sau inlaturarea efectelor temporare sau permanente ale unor situatii care pot genera marginalizarea sau excluderea sociala a unor persoane.
(in sensul legii contenciosului administrativ, legea 554/2004) Orice drept fundamental prevazut de Constitutie sau de lege, caruia i se aduce o atingere printr-un act administrative.
Prevedere cuprinsa intr-un contract, tratat etc. ce are drept
Codul muncii este actul normativ care reuneste normele ce constituie dreptul comun in materia raporturilor de munca.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.
Componenta a sistemului de protectie sociala, reprezinta ansamblul de institutii si masuri prin care statul, autoritatile publice ale administratiei locale si societatea civila asigura prevenirea, limitarea sau inlaturarea efectelor temporare sau permanente ale unor situatii care pot genera marginalizarea sau excluderea sociala a unor persoane.
Act procesual pe care paratul are facultatea sa-l indeplineasca inainte de a incepe dezbaterea orala a procesului
Prevedere cuprinsa intr-un contract, tratat etc. ce are drept
Codul muncii este actul normativ care reuneste normele ce constituie dreptul comun in materia raporturilor de munca.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Salariul reprezinta contraprestatia muncii depuse de salariat in baza contractului individual de munca.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Foaie care evidentiaza sistematic un mijloc economic, un proces economic, o suma.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Prevedere cuprinsa intr-un contract, tratat etc. ce are drept
Persoana juridica sau persoana fizica cu sediul, respectiv domiciliul, in Romania ori sucursala, filiala, agentia, reprezentanta din Romania a unei persoane juridice straine cu sediul in strainatate, autorizata potrivit legii, care incadreaza forta de munca in conditiile legii.
Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Alaturi de persoanele fizice, persoanele juridice apar in circuitul civil ca subiecte de drepturi si obligatii. In aceasta calitate, ele au aptitudinea generala si abstracta de a dobandi drepturi si de a-si asuma obligatii si, in virtutea acesteia, pot dobandi drepturi si isi pot asuma obligatii.
Cuprinde regulile care guverneaza organizarea unui stat dat si raporturile dintre acel stat si agentii sai, pe de o parte, si ceilalti participanti la astfel de raporturi juridice, pe de alta.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Componenta a sistemului de protectie sociala, reprezinta ansamblul de institutii si masuri prin care statul, autoritatile publice ale administratiei locale si societatea civila asigura prevenirea, limitarea sau inlaturarea efectelor temporare sau permanente ale unor situatii care pot genera marginalizarea sau excluderea sociala a unor persoane.
Componenta a sistemului de protectie sociala, reprezinta ansamblul de institutii si masuri prin care statul, autoritatile publice ale administratiei locale si societatea civila asigura prevenirea, limitarea sau inlaturarea efectelor temporare sau permanente ale unor situatii care pot genera marginalizarea sau excluderea sociala a unor persoane.
Prevedere cuprinsa intr-un contract, tratat etc. ce are drept
Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
Prevedere cuprinsa intr-un contract, tratat etc. ce are drept
Desemneaza orice persoana care este asigurata, in baza unei asigurari obligatorii sau facultative continue, impotriva unuia sau mai multor riscuri ce corespund ramurilor unui regim de securitate sociala care se aplica salariatilor.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
Salariul reprezinta contraprestatia muncii depuse de salariat in baza contractului individual de munca.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Codul muncii este actul normativ care reuneste normele ce constituie dreptul comun in materia raporturilor de munca.
In cazul in care legislatia unei anumite ramuri de drept nu acopera toate situatiile posibile din practica, acestora din urma li se aplica legislatia dreptului comun.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Prevedere cuprinsa intr-un contract, tratat etc. ce are drept
Debitor care se angajeaza alaturi de debitorul initial (numit delegant) sau in locul acestuia sa execute obligatia pe care delegantul o are fata de creditorul delegatar.
Ramura a economiei in cadrul careia se realizeaza circulatia marfurilor de la producator la consumator prin indeplinirea functiei de echilibru dintre oferta si cererea de produse si servicii.
Totalitatea activitatilor desfasurate, in regim de putere publica,
Componenta a sistemului de protectie sociala, reprezinta ansamblul de institutii si masuri prin care statul, autoritatile publice ale administratiei locale si societatea civila asigura prevenirea, limitarea sau inlaturarea efectelor temporare sau permanente ale unor situatii care pot genera marginalizarea sau excluderea sociala a unor persoane.
Reprezinta ansamblul actelor cu caracter normativ emise de catre institutiile comunitare, in principal de catre Consiliul UE si Comisia Europeana, in cursul exercitarii competentelor ce le sunt atribuite prin Tratat. Tratatul CEE enumera cinci astfel de instrumente:
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este persoana numita intr-o functie publica.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Act adoptat de organele de stat,
Denumire generica pentru toate felurile de monede si semne ale valorii. Au aparut din necesitatea de a facilita schimburile de marfuri.
Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Componenta a sistemului de protectie sociala, reprezinta ansamblul de institutii si masuri prin care statul, autoritatile publice ale administratiei locale si societatea civila asigura prevenirea, limitarea sau inlaturarea efectelor temporare sau permanente ale unor situatii care pot genera marginalizarea sau excluderea sociala a unor persoane.
Timis Ioan - membru al Parlamentului Romaniei.
Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.

Prin sentinta civila nr.859/19.11.2007, pronuntata in dosarul nr(...), Tribunalul Timis admite actiunea formulata de reclamanta SINDICATUL ACTIV AL B. DIN CADRUL DIRECTIEI DE ASISTENTA SOCIALA SI PROTECTIA COPILULUI T in contradictoriu cu paratii DIRECTIA GENERALA DE ASISTENTA SOCIALA SI PROTECTIA COPILULUI T, si CONSILIUL JUDETEAN T si in consecinta obliga paratii la acordarea sporului de confidentialitate in cuantum de 20 % din salariul de baza brut lunar al membrilor de sindicat ai reclamantei incepand cu data de 19.11.2007 si va opera modificarile corespunzatoare la actul de numire in functie.
In considerentele hotararii, instanta de fond retine:
Prin cererea inregistrata la Tribunalul Timis sub nr(...) reclamanta SINDICATUL ACTIV AL B. DIN CADRUL DIRECTIEI DE ASISTENTA SOCIALA SI PROTECTIA COPILULUI T in contradictoriu cu paratii DIRECTIA GENERALA DE ASISTENTA SOCIALA SI PROTECTIA COPILULUI T si CONSILIUL JUDETEAN T a solicitat in procedura contenciosului administrativ ca paratii sa fie obligati la plata sporului de confidentialitate in cuantum total de 20% din salariul de baza brut lunar catre toti membrii de sindicat, functionari publici si ale personalului contractual, incepand cu data sentintei pentru beneficiarii acestui drept .
In fapt, reclamanta arata ca membrii acesteia au acces la informatii confidentiale si fata de acest aspect trebuie sa beneficieze de clauza de confidentialitate, in cuantum de 20% prevazuta de art.26 din Codul Muncii.
In drept, si-a intemeiat cerere pe dispozitiile art.26, din Codul Muncii, art.1 si art.12 din Legea nr.554/2004, art.7 din Legea nr.274/2004, art.91 din Legea nr.188/1999, art.4 din Legea nr.213/2004, art.24 si 59 din O.U.G. nr.34/2006, iar in probatiune a atasat la dosar: sentinta civila nr.76/2007 pronuntata de Judecatoria Timisoara in dosar nr(...), copia fisei postului si procedura prealabila.
Parata DIRECTIA GENERALA DE ASISTENTA SOCIALA SI PROTECTIA COPILULUI T a depus intampinare prin care a solicitat respingerea actiunii, aratand ca prin clauza de confidentialitate, partile convin ca, pe toata durata contractului individual de munca si dupa incetarea acestuia, sa nu transmita date sau informatii de care au luat cunostinta in timpul executarii contractului, in conditiile stabilite in regulamentele interne, in contracte colective de munca sau in contractele individuale de munca, iar art.26 din Codul Muncii dispune ca acest spor se acorda persoanelor angajate pe baza de contract de munca, nu functionarilor publici care au raporturi de munca intemeiate in baza Legii nr.188/1999 privind Statutul functionarilor publici.
In drept mai invoca dispozitiile art.115-119 C.pr.cv., si art.29 din Legea nr.188/1999.
Tribunalul, apreciaza ca actiunea reclamantei astfel cum a fost formulata, este intemeiata, pentru considerentele de fapt si de drept ce urmeaza:
Este de principiu recunoscut faptul ca, in baza actului de numire in functie, intre functionarii publici si autoritatile sau institutiile din care acestia fac parte, ia nastere un raport de serviciu la care Legea nr.188/1999, face trimite la cap. IV.
Art.29 din Legea nr.188/1999, prevede ca functionarii publici pentru activitatea desfasurata au dreptul la un salariu compus: a) salariul de baza; b) sporuri pentru vechime in munca; c) suplimentul postului; d) suplimentul gradului, iar la alin.2 al aceluiasi articol se arata ca, functionarii publici beneficiaza de prime si alte drepturi salariale in conditiile legii.
Rezulta asadar ca, insasi dispozitiile din statutul functionarului public care reprezinta legea generala in materia functiei publice, permite acordarea unor drepturi salariale suplimentare, in conditiile prevazute de o lege speciala, in speta, Legea nr.514/2003, in considerarea art.93 din Legea 188/1999, rep., potrivit caruia dispozitiile acestui act normativ se completeaza cu prevederile legislatiei muncii, precum si cu reglementarile de drept comun, civile, administrative sau penale, dupa caz, in masura in care nu contravin legislatiei specifice functiei publice.
Conform art.16 din Legea nr.514/2003 si a prevederilor cuprinse in fisa postului este prevazuta obligatia de confidentialitate.
Totodata, art.26 din Codul Muncii, defineste clauza de confidentialitate ca fiind conventia intervenita intre angajator si angajat ca pe toata durata contractului individual de munca, precum si dupa incetarea acestuia, sa nu se transmita date sau informatii de care au luat la cunostinta in timpul executarii contractului.
Asadar, din momentul in care, s-a instituit o obligatie de confidentialitate implicit exista si obligatia de plata a activitatilor mentionate, obligatie impusa prin dispozitiile art.24 din Legea nr.514/2003, conform caruia ``in termen de 60 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei legi, autoritatile publice, institutiile si toate celelalte persoane juridice de drept public sau privat, vor opera modificarile prevazute de prezenta lege in incadrarea si stabilirea statutului, a drepturilor si obligatiilor consilierilor juridici pe care ii au numiti sau angajati in slujba lor``, norma juridica apreciata de instanta ca fiind de natura imperativa.
Hotararea suscitata a Tribunalului a fost, in termenul legal, atacata cu recurs de catre paratii Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului T si de Consiliul Judetean T.
In motivarea recursului, prin care se solicita modificarea sentintei prin respingerea actiunii, parata Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului T, releva urmatoarele:
Prin clauza de confidentialitate partile convin ca, pe toata durata contractului individual de munca si dupa incetarea acestuia, sa nu transmita date sau informatii de care au luat cunostinta in timpul executarii contractului, in conditiile stabilite in regulamentele interne, in contractele colective de munca sau in contractele individuale de munca .
Asa cum arata si art.26 din Legea nr.53/2003 Codul Muncii, acest spor se acorda persoanelor angajate pe baza de contract de munca, nu functionarilor publici care au raporturi de munca intemeiate in baza Legii nr.188/1999 a Statutului functionarilor publici.
In plus, acelasi articol precizeaza ca personalul contractual beneficiaza de spor de confidentialitate prin negocierea clauzei de confidentialitate la incheierea contractului individual de munca sau prin contractul colectiv de munca . Contractele individuale de munca nu prevad clauza de confidentialitate. Nici un salariat nu a solicitat la semnarea contractului individual de munca spor de confidentialitate, iar la nivel de unitate nu s-a incheiat contract colectiv de munca .
Art.29 din Legea nr.188/1999 privind Statutul functionarilor publici prevede ca:
(1) Pentru activitatea desfasurata, functionarii publici au dreptul la un salariu compus din: a) salariul de baza; b) sporul pentru vechime in munca; c) suplimentul postului; d) suplimentul corespunzator treptei de salarizare;
(3) Salarizarea functionarilor publici se face in conformitate cu prevederile legii privind stabilirea sistemului unitar de salarizare pentru functionarii publici.
Art.29 alin.(1), mai sus mentionat, prevede limitativ cum este compus salariul functionarilor publici. Dupa cum lesne se poate observa, nu face nici o aluzie la acordarea altor sporuri.
Pana in prezent, nicio lege prin care s-a stabilit salariul functionarilor publici nu a prevazut acordarea sporului de confidentialitate.
Prin fisele postului, prezente in dosar, se prevad obligatii ale functionarilor publici referitoare la confidentialitate, dar aceste fise de post au fost luate la cunostinta si semnate fara retineri.
Recurentul Consiliul Judetean solicita, de asemenea, modificarea solutiei recurate in sensul respingerii cererii, cu urmatoarea argumentare:
Drepturile salariale ale functionarilor publici si ale personalului contractual bugetar sunt supuse unei legislatii speciale, care doar se completeaza cu prevederile Codului Muncii, in masura in care legislatia speciala nu contine reglementari exprese. Este principiul instituit de dispozitiile art.93 din Legea nr.188/1999. In mod corespunzator, Codul Muncii prin art.295 al.2 traseaza limitele de aplicare ale dispozitiilor sale, astfel: Prevederile prezentului cod se aplica cu titlu de drept comun si acelor raporturi juridice de munca neintemeiate pe un contract individual de munca, in masura in care reglementarile speciale nu sunt complete si aplicarea lor nu este incompatibila cu specificul raporturilor de munca respective``.
In consecinta, cat timp pentru functionarii publici exista reglementari speciale, exprese cu privire la sporul de confidentialitate, se inlatura aplicarea dispozitiilor generale din art.26 Codul Muncii, referitoare la clauza de confidentialitate.
Legea nr.188/1999 reglementeaza Statutul functionarilor publici, care la art.31 (fostul art.29) alin.1 si 2 specifica drepturile care se cuvin functionarilor publici, pentru activitatea desfasurata: salariul de baza, sporul pentru vechimea in munca, prime si alte drepturi salariale, in conditiile legii, iar la art.31 alin.3 mentioneaza expres ca ``salarizarea functionarilor publici se face in conformitate cu prevederile legii privind stabilirea sistemului unitar de salarizare pentru functionarii publici``.
Pentru anul 2007, O.G. nr.6/2007 privind unele masuri de reglementare a drepturilor salariale si a altor drepturi ale functionarilor publici pana la intrarea in vigoare a legii privind sistemul unitar de salarizare si alte drepturi ale functionarilor publici detaliaza categoriile de functionari publici care beneficiaza de sporul de confidentialitate: ``Sporul de confidentialitate se acorda functionarilor publici din aparatul de lucru al Guvernului in cuantum de pana la 15% din salariul de baza, precum si functionarilor publici din cadrul Administratiei Prezidentiale, Consiliului National pentru Studierea Arhivelor Securitatii, Ministerul Afacerilor Externe, Ministerul Integrarii Europene, directiilor subordonate ministrului delegat pentru comert din cadrul Ministerului Economiei si Comertului, Consiliului Legislativ``. Dupa cum se vede, enumerarea nu este enuntiativa, ci restrictiva, si exclude de la aplicarea sa functionarii publici din administratia publica locala si din serviciile publice aflate in subordonarea lor, cum este si cazul Directiei Generale de Asistenta Sociala si Protectia Copilului T.
Nu in ultimul rand, actele normative indicate de reclamant in sprijinul afirmatiilor sale nu prevad obligativitatea acordarii sporului de confidentialitate, ci doar obligatii de conduita profesionala pe care trebuie sa si le asume persoanele care desfasoara activitatile reglementate de respectivele acte . De asemenea, fisele postului depuse in probatiune, nu fac altceva decat sa sublinieze obligatia de a respecta secretul de serviciu, obligatie generala care incumba oricarui salariat, conform art.39 alin.2 din C o d u l M u n c i i, si oricarui functionar public potrivit art.46 din Legea nr.188/1999 privind Statutul functionarilor publici.
Curtea, analizand sentinta recurata prin prisma motivelor de recurs redate, constata ca instanta de fond a pronuntat o hotarare netemeinica si nelegala.
Asa cum rezulta din textele legale invocate, suscitate, incidente spetei, data fiind calitatea de functionari publici a celor reprezentati de sindicatul reclamant, relatiile de munca si drepturile salariale cuvenite sunt guvernate de legea speciala in materie, nr.188/1999 privind Statutul functionarilor publici; ea nu este omisiva in privinta sporului de confidentialitate pentru a fi completata cu prevederile Codului Muncii, ci, atunci cand legiuitorul a dorit sa prevada un astfel de spor a stabilit in mod expres, ca in O.G. nr.6/2007 privind unele masuri de reglementare a drepturilor salariale si a altor drepturi ale functionarilor publici, prin enumerarea categoriilor de functionari publici carora li se acorda.
Stabilirea obligativitatii pastrarii confidentialitatii de catre functionarii publici, prin art.45 din Legea nr.188/1999 nu echivaleaza cu acordarea unui spor, ci este prevazuta ca o obligatie profesionala, corelativa drepturilor recunoscute pentru activitatea prestata.
S. clauzei de confidentialitate trimit la necesitatea incheierii unei conventii intre parti, in sensul negocierii asupra unor prestatii suplimentare in bani pentru confidentialitate (sau mobilitate), conventie inexistenta in speta.
Asa fiind, recursurile urmeaza a fi admise si, in aplicarea prevederilor art.312 Cod procedura civila, Curtea va modifica sentinta pronuntata in cauza prin aceea ca actiunea va fi respinsa ca nefondata.
Vazand ca nu au fost cerute cheltuieli de judecata,
PENTRU ACESTE MOTIVE,
IN NUMELE LEGII,
DECIDE:
Admite recursul declarat de paratii Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului T si Consiliul Judetean T, impotriva sentintei civile nr.859/19.11.2007, pronuntata in dosarul nr(...), al Tribunalului Timis .
Modifica sentinta recurata, in sensul ca respinge actiunea formulata de reclamantul intimat, Sindicatul activ al angajatilor din cadrul D.G.A.S.P.C. T.
Irevocabila.
Pronuntata in sedinta publica, 7.02.2008.




Pronuntata de: Curtea de Apel Timisoara, Decizia nr. 145 din 07.02.2008


Citeşte mai multe despre:    Spor de fidelitate    Functionar public    Clauza de confidentialitate    Legea 554/2004    Legea 188/1999    Legea 274/2004    Contract de munca    Salariu    Contract colectiv de munca    OG 6/2007    Curtea de Apel Timisoara
Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte Speţe

Restituirea, cu titlu de plata nedatorata, a drepturilor salariale incasate fara temei legal
Pronuntaţă de: Decizia civila nr.410/14.06.2018 a Curtii de Apel Galati

Actiune impotriva unui fost functionar public pentru recuperarea prejudiciului produs in perioada in care a avut aceasta calitate
Pronuntaţă de: Decizia nr. 109/23 ianuarie 2018 a Curtii de Apel Galati

Dispozitia contestata priveste modificarea contractului de munca sub aspectul salarizarii ceea ce caracterizeaza litigiul ca fiind un conflict de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Sentinta civila nr. 6 din data de 22 Ianuarie 2019

Jurisdictia muncii si solutionarea conflictelor de munca. Exceptia necompetentei functionale
Pronuntaţă de: Tribunalul GORJ � Sentinta civila nr. 78/10.01.2019

Flexibilitatea programului prin prisma functiei. Solicitarea implicita de prestare a orelor suplimentare
Pronuntaţă de: Tribunalul Neamt - Sentinta civila nr. 148/2019

Suspendarea ordinului de destituire din functie. Cercetarea disciplinara a functionarului public pe perioada starii de urgenta.
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Pitesti, Decizia nr. 675 din 15.07.2020

Nerespectarea procedurii de evaluare profesionala atrage anularea hotararii prin care a fost stabilit calificativul, insa instanta nu se poate substitui evaluatorului
Pronuntaţă de: Tribunalul Timis Sectia I Civila, Sentinta civila nr. 213/PI/LM/2017, in sedinta publica din 2 martie 2017

Chemarea in judecata a functionarilor pentru recuperarea drepturilor banesti acordate cu incalcarea legii. Decizie de suspendare a prevederilor contractului colectiv de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj, Decizia civila nr. 99/A/2017, in sedinta publica din 25 ianuarie 2017

Egalitatea de tratament si interzicerea discriminarii nu permit angajatorului sa ii dezavantajeze pe unii salariati in favoarea altora in ce priveste cuantumul salariilor
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj Sectia I Civila, Decizia civila nr. 100/A/2017, in sedinta publica din data de 25 ianuarie 2017

Recalcularea salariului bugetar prin legi de inlaturare a discrepantelor nu poate conduce la diminuarea salariilor
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Timisoara Sectia litigii de munca si asigurari sociale, Decizie civila nr. 23/2017, in sedinta publica din data de 11 ianuarie 2017



Articole Juridice

Necesitate sau absurditate? Formularea plangerii prealabile la autoritatea emintenta a actului administrativ de sanctionare disciplinara, inainte de sesizarea instantei competente
Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati

Protectia sociala a salariatilor. Drepturi si Proceduri de care acestia pot beneficia (I � in general)
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu

Raspunderea administrativa in Codul Administrativ (VII)
Sursa: Irina Maria Diculescu

Functia publica sub imperiul Noului Cod Administrativ (V)
Sursa: Irina Maria Diculescu

Numarul minim de salariati pentru constituirea unui sindicat � o incalcare a dreptului la libera asociere?
Sursa: Irina Maria Diculescu

Constitutionalitatea stabilirii persoanelor competente cu privire la raporturile de munca ale politistilor prin ordin de ministru
Sursa: Irina Maria Diculescu

Precizari privind evaluarea functionarilor publici pentru anul 2018, conform Legii nr. 24/2019
Sursa: MCP Cabinet avocati