din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2711 de useri online



Prima pagină » Jurisprudenţă » Contencios Administrativ » Evaluare profesionala. Comunicarea calificativului. Cerere de suspendare. Inadmisibilitate.

Evaluare profesionala. Comunicarea calificativului. Cerere de suspendare. Inadmisibilitate.

  Publicat: 25 May 2009       10012 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Adresa prin care se comunica personalului didactic rezultatul (calificativul) evaluarii activitatii profesionale nu este un act administrativ, in sensul dispozitiilor art. 2 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 554/2004.

1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Este procesul psihic care se manifesta prin actiuni constiente indreptate spre realizarea unor scopuri stabilite.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Act adoptat de organele de stat,
Imobil asupra caruia greveaza o servitute.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Legea 10 din 2001. Intervalul de timp in care s-a facut preluarea abuziva, cuprins intre 6 martie 1945 si 22 decembrie 1989, in cazul Legii nr. 10 din 2001 si al O.U.G. nr.94/2000, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 501/2002, respectiv cuprins intre 6 septembrie 1940 si 22 decembrie 1989, in cazul O.U.G. nr. 83/1999, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 66/2004;
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Acel fenomen care influenteaza actiunea cauzei, favorizeaza sau franeaza procesul dezvoltarii cauzei in efect.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Paguba materiala sau prejudiciul material suferit de o persoana sau adus unei persoane ca urmare a savarsirii unei fapte ilicite.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
Act procesual pe care paratul are facultatea sa-l indeplineasca inainte de a incepe dezbaterea orala a procesului
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Imobil asupra caruia greveaza o servitute.
Act adoptat de organele de stat,
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
1. Acel fenomen care influenteaza actiunea cauzei, favorizeaza sau franeaza procesul dezvoltarii cauzei in efect.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
1. Acel fenomen care influenteaza actiunea cauzei, favorizeaza sau franeaza procesul dezvoltarii cauzei in efect.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Pricipiu general de drept, potrivit caruia autoritatile de stat, institutiile publice si toti cetatenii sunt obligati sa respecte legea,comportamentul lor sa fie conform prevederilor acesteia.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Paguba materiala sau prejudiciul material suferit de o persoana sau adus unei persoane ca urmare a savarsirii unei fapte ilicite.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Activitatea practica in cursul careia organele de stat infaptuiesc prevederile normelor juridice,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Presupunere, supozitie cu privire la anumite (legaturi, relatii intre) fenomene; presupunere cu caracter provizoriu, formulata pe baza datelor experimentale existente la un moment dat.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
1. Acel fenomen care influenteaza actiunea cauzei, favorizeaza sau franeaza procesul dezvoltarii cauzei in efect.
Pricipiu general de drept, potrivit caruia autoritatile de stat, institutiile publice si toti cetatenii sunt obligati sa respecte legea,comportamentul lor sa fie conform prevederilor acesteia.
(in sensul legii contenciosului administrativ, legea 554/2004). Prejudiciu material viitor, dar previzibil cu evidenta sau, dupa caz,
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Veriga structurala de baza din cadrul unei institutii de invatamant superior
Este calea de atac ordinara prin care la cererea procurorului si a partilor interesate se asigura repararea erorilor din hotararile judecatoresti pronuntate in fond, constituind al treilea grad de jurisdictie.
Persoana fizica sau juridica care a suferit prin fapta penala o vatamare fizica, morala sau materiala si nu participa ca parte in procesul penal.
Imobil asupra caruia greveaza o servitute.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Sunt raporturi juridice care apar in cursul desfasurarii procesului penal si sunt reglementate de norme procesual penale.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
1. Acel fenomen care influenteaza actiunea cauzei, favorizeaza sau franeaza procesul dezvoltarii cauzei in efect.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Structura organizatorica in cadrul Ministerului Finantelor Publice, responsabila de certificarea sumelor cuprinse in declaratiile de cheltuieli transmise la Comisia Europeana
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Este procesul psihic care se manifesta prin actiuni constiente indreptate spre realizarea unor scopuri stabilite.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Orice forma de comunicare destinata sa promoveze, direct sau indirect, produsele, serviciile, imaginea, numele ori denumirea, firma sau emblema unui comerciant ori membru al unei profesii liberale;
Este calea de atac ordinara prin care la cererea procurorului si a partilor interesate se asigura repararea erorilor din hotararile judecatoresti pronuntate in fond, constituind al treilea grad de jurisdictie.
Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.
Fiind o simpla operatiune tehnico-materiala de incunostintare, realizata intr-o etapa a procesului de evaluare iar nu manifestarea de vointa unilaterala a unitatii emitente, susceptibila de a da nastere, a modifica sau a stinge raporturi juridice prin ea insasi, aceasta adresa nu poate face obiectul unei cereri de suspendare intemeiate pe prevederile art. 14 din Legea nr. 554/2004.

---------------

Prin cererea adresata Curtii de Apel Constanta Sectia contencios administrative, reclamantul SM a chemat in judecata pe paratul Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului solicitand ca prin hotarare judecatoreasca, in temeiul art.14 alin. (1) din Legea nr.554/2004, sa se dispuna suspendarea efectelor calificativului "nesatisfacator" stabilit cu prilejul evaluarii, pana la pronuntarea instantei de fond .
Motivand actiunea, reclamantul a invederat, ca din momentul inceperii activitatii sale in functie, au fost efectuate evaluari anuale ale caror rezultate au fost concretizate prin calificativul �foarte bine", pentru ca, prin adresa nr.26256/04.03.2008 sa i se comunice, in urma evaluarii activitatii manageriale desfasurate in functia de inspector scolar general la Inspectoratul Scolar al Judetului Tulcea, imprejurarea ca pentru perioada 01.09.2006 - 31.08.2007, in conformitate cu prevederile Ordinului nr.1223/2007, i-au fost acordate 58,00 puncte, corespunzatoare calificativului �nesatisfacator".
Reclamantul a opinat ca procedura de evaluare este nelegala intrucat, pe de o parte, Comisia de evaluare a actionat in baza unui act normativ inexistent, intrucat ordinul nr.1223/2007 nu a fost publicat in M.Of al Romaniei, publicarea fiind o conditie esentiala pentru intrarea in vigoare a actului iar, pe de alta parte, analiza Comisiei a fost una arbitrala si abuziva, deoarece faza preliminara a evaluarii nu a fost realizata pentru anul scolar intreg si nu s-a solicitat un raport explicativ al acesteia. A apreciat, totodata, ca ordinul nu cuprinde o procedura de evaluare, ci numai dispozitii ambigue care lasa la latitudinea inspectorilor modul in care se actioneaza in acest context.
A mai aratat reclamantul ca in speta sunt intrunite conditiile prevazute de art. 14 alin. (1) din Legea nr. 554/2004 privind admisibilitatea cererii de suspendare, intrucat a solicitat prin cerere paratului, revocarea calificativului, exista �un caz bine justificat" in sensul textului de lege citat, intrucat exercitarea functiei de inspector general, in paralel cu mentinerea efectelor juridice ale calificativului, ar leza prestigiul si activitatea didactica, precum si o paguba iminenta, deoarece incetarea contractului de management ca efect al calificativului, ar avea consecinte de ordin moral, dar ar crea si prejudicii materiale avand in vedere pierderea drepturilor salariale si a dreptului de a beneficia de promovari ulterioare.
Paratul a depus intampinare la dosarul cauzei, invocand, pe cale de exceptie, inadmisibilitatea actiunii, dat fiind faptul ca adresa de comunicare a calificativului nu are caracterul unui act administrativ, pe fond solicitandu-se respingerea actiunii pentru neindeplinirea conditiilor prevazute de art. 14 alin. (1) din Legea nr. 554/2004.
Prin sentintei civile nr. 266/CA din 3 aprilie 2008 a Curtii de Apel Constanta - Sectia comerciala, maritima si fluviala, contencios administrativ si fiscal a fost respinsa exceptia inadmisibilitatii cererii invocata de parat. Totodata, instanta a admis actiunea formulata si a dispus suspendarea efectelor create de adresa nr.26256/04.03.2008 emisa de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului de acordare a calificativului �nesatisfacator", pana la solutionarea cauzei pe fond .
Pentru a pronunta aceasta hotarare instanta a retinut, in ce priveste exceptia invocata, ca singura conditie prevazuta de lege este ca a reclamantul sa aiba pe rol actiune de fond impotriva actului a carui suspendare se cere, conditie care in speta este indeplinita, iar actul administrativ contestat adresa nr.26256/04.03.2008 a carui suspendare se solicita intruneste elementele definitorii prevazute de lege in continutul art.2 alin. 1 lit."c" din Legea nr. 554/2004.
In ce priveste fondul cauzei, prima instanta a retinut ca sunt intrunite conditiile prevazute de lege pentru a se dispune suspendarea executarii actului intrucat reclamantul a depus contestatie impotriva rezultatului evaluarii activitatii sale manageriale, in speta putand fi retinuta existenta unui caz bine justificat, in conditiile in care din imprejurarile cauzei rezulta o indoiala, puternica si evidenta asupra prezumtiei de legalitate a acestui act precum si existenta unei pagube iminente, deoarece incetarea contractului de management ar cauza reclamantului o paguba de ordin material prin pierderea drepturilor salariale si, totodata, calificativul �nesatisfacator" conduce la imposibilitatea pentru reclamant de a mai beneficia de promovari ulterioare in alte functii manageriale sau gradatii de merit.
Impotriva acestei hotarari a declarat recurs, in termenul legal paratul Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului, prin intermediul caruia a fost criticata atat modalitatea de solutionare a exceptiei inadmisibilitatii actiunii, cat si solutia adoptata asupra fondului cauzei.
S-a sustinut, astfel, ca actul contestat nu intruneste elementele definitorii ale actului administrativ prevazute de art.2 alin.(1) lit.c) din Legea nr.554/2004, cum gresit a retinut prima instanta, prin aceasta adresa fiindu-i comunicat doar reclamantului calificativul acordat ca urmare a activitatii sale, calificativ care atunci cand este �nesatisfacator� reprezinta un act premergator emiterii unui act administrativ.
Sub aspectul fondului, s-a apreciat ca hotararea a fost data cu aplicarea gresita a prevederilor Legii nr.554/2004 in speta nefiind intrunite cerintele impuse prin art.14 si 15 din aceasta lege pentru a se dispune suspendarea executarii unui act administrativ, evident pentru ipoteza in care s-ar putea retine ca adresa contestata are un astfel de caracter.
In justificarea acestei concluzii, s-a sustinut ca rezultatul evaluarii este consecinta modului de desfasurare a activitatii intr-o anumita perioada si nu este strans legata de prestigiul si activitatea ulterioara a persoanei in cauza, atat cadrele didactice cat si personalul de indrumare si control fiind supus evaluarii.
Cazul justificat priveste imprejurari legate de starea de fapt si de drept care sunt de natura sa creeze o indoiala serioasa in privinta legalitatii actului contestat, conditie neindeplinita in speta intrucat simpla formulare a unei contestatii pentru revocarea calificativului nu poate conduce la o astfel de indoiala puternica si evidenta asupra prezumtiei de legalitate.
Pe de alta parte, prin acordarea acestui calificativ nu se creeaza o paguba iminenta inspectoratului scolar judetean, cum in mod gresit a retinut instanta de fond, fara a aduce vreo argumentare a indeplinirii acestei ipoteze prevazuta de legiuitor, ca de altfel nici reclamantului a carui eliberare din functia de conducere ar conduce la revenirea sa la catedra.
Recursul este fondat.
In conformitate cu prevederile art.14 din Legea nr.554/2004, in cazuri bine justificate si pentru prevenirea unei pagube iminente dupa sesizarea, in conditiile art.7 a autoritatii publice care a emis actul sau a autoritatii ierarhic superioare, persoana vatamata poate sa ceara instantei competente sa depuna suspendarea executarii actului administrativ unilateral pana la pronuntarea instantei de fond .
Suspendarea executarii actului administrativ unilateral poate fi solicitata de reclamant, pentru motivele prevazute la art.14 si prin cererea adresata instantei competente pentru anularea, in tot sau in parte, a actului atacat, in acest caz suspendarea putand fi dispusa pana la solutionarea definitiva si irevocabila a cauzei, astfel cum se prevede prin art.15 din aceeasi lege.
Actul administrativ este definit prin art.2 alin.1 lit.c) din Legea nr.554/2004 ca fiind actul unilateral cu caracter individual sau normativ emis de o autoritate publica, in regim de putere publica, in vederea organizarii executarii legii sau a executarii in concret a legii, care da nastere, modifica sau stinge raporturi juridice .
Pentru a respinge exceptia inadmisibilitatii cererii de suspendare invocata de parat prin intampinare, prima instanta a considerat ca legea nu conditioneaza admisibilitatea unei astfel de cereri de indeplinirea unei proceduri prealabile si nici de verificarea caracterului unilateral sau normativ al actului contestat, fiind suficienta doar existenta pe rolul instantei a unei actiuni pentru anularea actului, conditie care in speta ar fi fost indeplinita.
Sustinerile paratului in sensul ca adresa atacata nu are caracterul unui act administrativ au fost apreciate ca nefondate, motivat de faptul ca aceasta adresa emisa de autoritatea administrativa va fi urmata de luarea unei masuri, respectiv de emiterea unui ordin de catre autoritate .
Solutia astfel adoptata si argumentele aduse in sprijinul ei sunt insa eronate, deoarece prevederile art.14 ale Legii contenciosului administrativ nr.554/2004 se refera in terminis la suspendarea executarii unui act administrativ, astfel cum a fost definit prin dispozitiile art.2 alin.(1) lit.c) din aceeasi lege organica.
Or, adresa nr.25256/04.03.2008 prin care Directia Generala Management Resurse Umane din cadrul Ministerului Educatiei, Cercetarii si Tineretului i-a comunicat reclamantului punctajul acordat in urma evaluarii activitatii managerial si calificativul corespunzator acestuia nu are un astfel de caracter, intrucat nu exprima o manifestare de vointa unilaterala a unitatii emitente, susceptibila a da nastere, a modifica sau a stinge raporturi juridice, prin ea insasi, fiind o simpla operatiune tehnico-materiala de incunostintare realizata intr-o etapa a procesului de evaluare, calificativul corespunzator punctajului acordat putand fi contestat in conditiile art.5 (2) din Ordinul nr.1223/31.05.2007, respectiv la Cabinetul secretarului de stat pentru invatamant preuniversitar, in termen de 5 zile de la comunicare .
Avand in vedere aceste considerente, care fac de prisos examinarea celorlalte aparari ale partilor referitoare la temeinicia hotararii, Inalta Curte, a admis recursul si a modificat sentinta atacata in sensul respingerii cererii de suspendare formulata de reclamant, ca fiind inadmisibila.



Pronuntata de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia de contencios administrativ si fiscal Decizia nr. 3026 din 23 septembrie 2008


Citeşte mai multe despre:   
Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Acordarea despagubirilor pe durata suspendarii contractului individual de munca
Sursa: MCP avocati

Poate un cetatean Non-UE, care lucreaza in Romania, sa fie detasat intr-un alt stat UE?
Sursa: EuroAvocatura.ro

Somatia europeana de plata. Modalitate de recuperare a creantelor transfrontaliere
Sursa: av. Andreea Deaconu



Ştiri Juridice
Legislaţie

OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p
Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...

Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...