Potrivit dispozitiilor art. 67 din Legea nr. 215/2001 primarul este acela care reprezinta unitatea administrativ-teritoriala in raporturile cu tertii.
Prevederile din legile speciale ce confera calitate procesuala unor entitati fara personalitate juridica sunt de stricta interpretare, marginita de un cadru procesual specific acestor reglementari.
Judecatoria sectorului 1 Bucuresti, prin sentinta civila nr. 8327 din 29.X.2004 a declinat competenta de solutionare a cauzei in favoarea Tribunalului Bucuresti, in temeiul dispozitiilor art. 2 pct. 1 lit.a) c.proc.civ.
Prin sentinta comerciala nr. 887 din 10.III.2006, tribunalul anuleaza actiunea reclamantului, considerand ca prevederile Legii nr. 215/2001 privind administratia publica locala nu confera consiliilor locale decat autoritatea deliberativa nu si pe aceea de reprezentare in relatiile cu alte autoritati publice, persoane fizice sau juridice precum si in justitie.
Apelurile declarate de Primarul Sectorului 1 si C.L. au fost respinse ca nefondate prin decizia comerciala nr. 145 din 19.III.2007 pronuntata de Curtea de Apel Bucuresti.
Impotriva deciziei astfel pronuntate, Primarul Sectorului 1 a declarat recurs intemeiat pe dispozitiile art. 304 pct. 9 c.proc.civ.
Recurentul sustine ca instanta de fond a admis gresit exceptia lipsei capacitatii procesuale de folosinta a consiliului local, acesta avand aptitudinea de a avea drepturi si de a-si asuma obligatii specifice dreptului administrativ.
Recursul este nefondat.
Dispozitiile Legii nr. 215/2001 au stabilit limitativ atributiile autoritatilor administrative, consiliile locale avand calitatea de autoritati deliberative carora le lipseste capacitatea de reprezentare in relatiile cu alte autoritati administrative sau in justitie.
Prevederile actului normativ citat, sunt, in domeniu atributiilor conferite institutiilor pe care le reglementeaza, imperative, astfel incat interpretarea extensiva pe care recurentul o incearca in argumentarea motivelor de recurs este inadmisibila.
Instanta de apel judicios a considerat ca atributiile consiliilor locale sunt limitativ prevazute de lege iar posibilitatea lor de a actiona in justitie lipseste, pronuntand astfel o hotarare legala si temeinica.
Revocarea deciziei de concediere. Intre executare provizorie si efecte retroactive Sursa: MCP avocati
Contractul de colaborare vs. contractul individual de munca. Delimitari juridice si implicatii fiscale? Sursa: MCP avocati
Accidentul de munca. Obligatia de raportare, rigorile cercetarii si exigentele legale Sursa: MCP avocati
OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...
HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...
OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...