din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2531 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » LEGEA nr. 100/2016 privind concesiunile de lucrari si concesiunile de servicii

LEGEA nr. 100/2016 privind concesiunile de lucrari si concesiunile de servicii

  Publicat: 26 Dec 2016       14160 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
LEGEA nr. 100/2016 privind concesiunile de lucrari si concesiunile de servicii

Publicata in Monitorul Oficial nr. 392 din data de 23 mai 2016

(Concession) (1) In general: drept legal de folosire a unei proprietati in anumite scopuri.
(Concession) (1) In general: drept legal de folosire a unei proprietati in anumite scopuri.
Ansamblul complex de masuri si actiuni realizate pentru a raspunde nevoilor sociale ale persoanelor, familiilor, grupurilor sau comunitatilor,
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Tranzactia este un contract prin care partile termina un proces inceput sau preintampina un proces ce se poate naste (art. 1704 Cod Civil) prin concesii reciproce, .
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ansamblul unitar de reglementari avand ca obiect o anumita activitate, drepturile si obligatiile
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Tranzactia este un contract prin care partile termina un proces inceput sau preintampina un proces ce se poate naste (art. 1704 Cod Civil) prin concesii reciproce, .
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Tranzactia este un contract prin care partile termina un proces inceput sau preintampina un proces ce se poate naste (art. 1704 Cod Civil) prin concesii reciproce, .
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Tranzactia este un contract prin care partile termina un proces inceput sau preintampina un proces ce se poate naste (art. 1704 Cod Civil) prin concesii reciproce, .
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.

(1) Durata contractelor de concesiune este limitata, in scopul evitarii denaturarii concurentei. Entitatea contractanta estimeaza durata concesiunii pe baza lucrarilor sau a serviciilor solicitate.
(2) Pentru concesiunile de lucrari sau concesiunile de servicii a caror durata estimata este mai mare de 5 ani, durata maxima a concesiunii nu poate depasi timpul estimat in mod rezonabil necesar concesionarului pentru a obtine un venit minim care sa permita recuperarea costurilor investitiilor efectuate, a costurilor in legatura cu exploatarea lucrarilor sau a serviciilor, precum si a unui profit rezonabil.
SECTIUNEA 5: Reguli de atribuire a contractelor mixte
SUBSECTIUNEA 1: A�1. Contracte mixte

Articolul 17
(1) Contractele care au ca obiect atat concesiunea de lucrari, cat si concesiunea de servicii se atribuie in conformitate cu dispozitiile prezentei legi aplicabile pentru tipul de concesiune care caracterizeaza scopul principal al contractului.
(2) In cazul concesiunilor mixte care au ca obiect atat servicii sociale sau alte servicii specifice, prevazute in anexa nr. 3, cat si alte servicii, scopul principal al contractului se determina in functie de cea mai mare dintre valorile estimate ale serviciilor respective.

Articolul 18
(1) In cazul contractelor mixte care au ca obiect atat elemente pentru care se aplica dispozitiile prezentei legi, cat si alte elemente pentru care se aplica dispozitiile altor acte normative, iar diferitele parti ale contractului sunt in mod obiectiv separabile, entitatea contractanta are dreptul de a alege intre a atribui contracte distincte pentru partile separate si a atribui un singur contract .
(2) In cazul in care, potrivit prevederilor alin. (1) , entitatea contractanta alege sa atribuie contracte distincte pentru partile separate, regimul juridic si actul normativ care se aplica atribuirii fiecaruia dintre aceste contracte distincte sunt cele determinate in functie de caracteristicile fiecarei parti avute in vedere.
(3) In cazul in care, potrivit prevederilor alin. (1) , entitatea contractanta alege sa atribuie un singur contract, cu exceptia situatiei in care sunt aplicabile dispozitiile alin. (4) sau ale art. 19, atribuirea contractului mixt se realizeaza potrivit dispozitiilor prezentei legi, indiferent de valoarea partilor care, daca ar fi cuprinse in contracte separate, ar fi supuse unui regim juridic diferit si indiferent de actul normativ care s-ar aplica partilor respective.
(4) In cazul contractelor mixte care au ca obiect atat elemente de concesiuni, cat si elemente de achizitie publica, in sensul legii privind achizitiile publice, sau de achizitie sectoriala, in sensul legii privind achizitiile sectoriale, contractul mixt se atribuie in conformitate cu prevederile legii privind achizitiile publice, respectiv ale legii privind achizitiile sectoriale.
(5) In cazul contractelor mixte care au ca obiect atat elemente pentru care se aplica dispozitiile prezentei legi, cat si alte elemente pentru care se aplica dispozitiile altor acte normative, iar diferitele parti ale contractului nu sunt in mod obiectiv separabile, contractul este atribuit potrivit actului normativ aplicabil obiectului principal al contractului.
(6) In sensul alin. (5) , in cazul in care contractul mixt implica atat elemente ale unei concesiuni de servicii, cat si elemente ale unui contract de furnizare de produse, obiectul principal se determina in functie de cea mai ridicata valoare estimata a serviciilor sau a bunurilor respective.
SUBSECTIUNEA 2: A�2. Contracte mixte care implica aspecte legate de aparare sau securitate

Articolul 19
(1) In cazul contractelor mixte care au ca obiect atat elemente ale unei concesiuni de lucrari sau ale unei concesiuni de servicii pentru care se aplica dispozitiile prezentei legi, cat si achizitii sau alte elemente pentru care se aplica dispozitiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 114/2011, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 195/2012, sau ale altor acte normative/memorandumuri emise in temeiul art. 20 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 114/2011, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 195/2012, iar diferitele parti ale unui anumit contract mixt sunt in mod obiectiv separabile, entitatea contractanta are dreptul de a alege intre a atribui contracte distincte pentru partile separate si a atribui un singur contract .
(2) In cazul in care, potrivit prevederilor alin. (1) , entitatea contractanta alege sa atribuie contracte distincte pentru partile separate, regimul juridic si actul normativ care se aplica atribuirii fiecaruia dintre aceste contracte distincte sunt cele determinate in functie de caracteristicile fiecarei parti avute in vedere.
(3) In cazul in care, potrivit prevederilor alin. (1) , entitatea contractanta alege sa atribuie un singur contract, pentru stabilirea regimului juridic si a actului normativ aplicabile atribuirii contractului respectiv se aplica urmatoarele criterii, cu conditia ca atribuirea unui singur contract sa fie justificata de motive obiective:
a) atunci cand o parte a contractului face obiectul actelor normative/memorandumurilor emise in temeiul art. 20 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 114/2011, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 195/2012, contractul poate fi atribuit fara aplicarea dispozitiilor prezentei legi;
b) atunci cand o parte a contractului face obiectul dispozitiilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 114/2011, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 195/2012, contractul poate fi atribuit fie in conformitate cu dispozitiile prezentei legi, fie cu dispozitiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 114/2011, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 195/2012.
(4) In cazul in care, in legatura cu un anumit contract, sunt aplicabile atat dispozitiile alin. (3) lit. a) , cat si cele ale alin. (3) lit. b) , se aplica dispozitiile alin. (3) lit. a) .
(5) Decizia de a atribui un singur contract nu poate fi luata de entitatea contractanta in scopul exceptarii unor contracte de la aplicarea prevederilor prezentei legi sau ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 114/2011, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 195/2012.
(6) In cazul contractelor mixte care au ca obiect atat elemente ale unei concesiuni pentru care se aplica dispozitiile prezentei legi, cat si achizitii sau alte elemente pentru care se aplica dispozitiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 114/2011, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 195/2012, sau ale altor acte normative/memorandumuri emise in temeiul art. 20 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 114/2011, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 195/2012, iar diferitele parti ale unui anumit contract mixt nu sunt in mod obiectiv separabile:
a) contractul poate fi atribuit fara aplicarea prezentei legi, in cazul in care contractul include elemente in legatura cu situatiile prevazute la art. 346 din TFUE; sau, in caz contrar,
b) contractul poate fi atribuit in conformitate cu prevederile prezentei legi sau ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 114/2011, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 195/2012.
SUBSECTIUNEA 3: A�3. Concesiuni de lucrari sau concesiuni de servicii care acopera atat activitatile prevazute in anexa nr. 2, cat si alte activitati

Articolul 20
(1) Prin exceptie de la prevederile art. 18, in cazul contractelor care acopera atat activitati prevazute in anexa nr. 2, cat si alte activitati, entitatile contractante au dreptul de a alege intre a atribui contracte distincte pentru partile separate si a atribui un singur contract .
(2) In cazul in care, potrivit prevederilor alin. (1) , entitatile contractante aleg sa atribuie contracte separate, regimul juridic si actul normativ aplicabile atribuirii fiecaruia dintre aceste contracte sunt cele determinate de caracteristicile fiecarei activitati avute in vedere.
(3) In cazul in care, potrivit prevederilor alin. (1) , entitatile contractante aleg sa atribuie un singur contract, se aplica prevederile art. 21. Prin exceptie, daca una dintre activitati implica aspecte legate de aparare si de securitate, se aplica prevederile art. 22 si art. 23.
(4) Decizia de a atribui un singur contract sau mai multe contracte distincte nu poate fi luata de entitatea contractanta in scopul exceptarii atribuirii unui contract sau a unor contracte de la aplicarea prevederilor prezentei legi, ale legii privind achizitiile publice sau ale legii privind achizitiile sectoriale.

Articolul 21
(1) In cazul contractelor care acopera mai multe activitati prevazute in anexa nr. 2, cat si alte activitati, regimul juridic si actul normativ aplicabile se stabilesc in functie de activitatea principala.
(2) In cazul contractelor in privinta carora este in mod obiectiv imposibil sa se stabileasca activitatea principala, regimul juridic si actul normativ aplicabile se stabilesc prin aplicarea urmatoarelor criterii:
a) daca una dintre activitati face obiectul dispozitiilor prezentei legi aplicabile autoritatilor contractante, iar cealalta face obiectul celor aplicabile entitatilor contractante, contractul se atribuie conform dispozitiilor prezentei legi aplicabile autoritatilor contractante;
b) daca una dintre activitati face obiectul prezentei legi, iar cealalta activitate face obiectul legii privind achizitiile publice, contractul se atribuie conform dispozitiilor legii privind achizitiile publice;
c) daca una dintre activitati face obiectul prezentei legi, iar cealalta activitate nu intra sub incidenta prezentei legi, a legii privind achizitiile publice sau a legii privind achizitiile sectoriale, contractul se atribuie conform dispozitiilor prezentei legi.
SUBSECTIUNEA 4: A�4. Concesiuni de lucrari sau concesiuni de servicii care acopera atat activitati prevazute in anexa nr. 2, cat si activitati care implica aspecte legate de aparare sau de securitate

Articolul 22
(1) Prin exceptie de la prevederile art. 19, in cazul contractelor care vizeaza atat activitati prevazute in anexa nr. 2, cat si activitati care implica aspecte legate de aparare sau de securitate, entitatile contractante au dreptul de a alege intre a atribui contracte distincte pentru partile separate si a atribui un singur contract .
(2) In cazul in care, potrivit prevederilor alin. (1) , entitatile contractante aleg sa atribuie contracte separate, regimul juridic si actul normativ aplicabile atribuirii fiecaruia dintre aceste contracte sunt cele determinate de caracteristicile fiecarei activitati avute in vedere.
(3) In cazul in care, potrivit prevederilor alin. (1) , entitatile contractante aleg sa atribuie un singur contract, se aplica prevederile art. 23, cu conditia ca atribuirea unui singur contract sa fie justificata de motive obiective.
(4) Decizia de a atribui un singur contract sau mai multe contracte distincte nu poate fi luata de entitatea contractanta in scopul exceptarii unui contract sau a unor contracte de la aplicarea prevederilor prezentei legi sau ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 114/2011, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 195/2012.




Afişează LEGEA nr. 100/2016 privind concesiunile de lucrari si concesiunile de servicii pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Legea 100/2016    Concesiune    concesiune de lucrari    oncesiune de servicii   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Decizia nr. 620/2018 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 69 din Legea nr. 101/2016
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Scrisoare de garantie bancara. Extinderea garantiilor fara acordul bancii
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia a II-a civila, Decizia nr. 4982 din 13 decembrie 2012

Instanta competenta sa judece o actiune avand ca obiect incheierea unui contract de concesiune in temeiul Legii 50/1991
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 3681 din 17 septembrie 2010

Actiune in pretentii. Autorizatie emisa in vederea participarii la licitatie
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia a II-a civila, Decizia nr. 398 din 5 februarie 2013

Obligarea autoritatii locale la incheierea contractului de concesiune
Pronuntaţă de: Tribunalul Dolj, Decizia nr. 190 din 11.04.2012

Legea nr. 50/1991. Anulare autorizatie de construire.
Pronuntaţă de: Tribunalul Gorj, Sectia Contencios Administrativ si Fiscal, Sentinta nr. 3529 din 13 septembrie 2012

Natura juridica a redeventei. Termenul de prescriptie aplicabil
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia a II-a civila, Decizia nr. 390 din 1 februarie 2012

Emitere autorizatie de constructie. Plata daune morale, cominatorii
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizie nr.1124 din data 19.05.2011

Obligare incheiere contract de concesiune
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizie nr. 460 din data 26.04.2011

Obligarea la incheierea contractului de concesiune. Inexistenta consimtamantului
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizie nr. 2154 din data 05.04.2011



Articole Juridice

Pierderea unui membru de familie. Gradul de apreciere al instantei in acordarea daunelor morale
Sursa: Irina Maria Diculescu

Generalitati privind eliberarea certificatului de atestare fiscala
Sursa: EuroAvocatura.ro

Competenta materiala a tribunalului in Noul cod de procedura civila
Sursa: EuroAvocatura.ro

Noul Cod Civil: Accesiunea imobiliara artificiala
Sursa: EuroAvocatura.ro

Drepturile reale in general (Art. 551 - 554 - Noul Cod Civil)
Sursa: EuroAvocatura.ro

Drepturile reale corespunzatoare proprietatii publice (Art. 866 - Noul Cod Civil)
Sursa: EuroAvocatura.ro

Dreptul de concesiune (Art. 871 - 873 - Noul Cod Civil)
Sursa: EuroAvocatura.ro