din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2886 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » EuroLegislatie » REGULAMENTUL (UE) 2016/679 (RGPD 2018) privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date

REGULAMENTUL (UE) 2016/679 (RGPD 2018) privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date

  Publicat: 24 Dec 2017       25956 citiri        Secţiunea: EuroLegislatie  


Reprezinta anularea, suprimarea unei legi sau a unei dispozitii legale si care are ca rezultat scoaterea din vigoare, in total sau in parte, a unui act normativ printr-un alt act normativ de aceeasi valoare juridica sau de o valoare juridica superioara.
REGULAMENTUL (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor RGPD 2018)

1. Document prin care se face o instiintare (publica) cu caracter oficial.
1. Document prin care se face o instiintare (publica) cu caracter oficial.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Decizia de neparticipare este o scutire acordata unei tari care nu doreste sa se alature celorlalte state membre ale Uniunii intr-un anumit domeniu al cooperarii comunitare, ca mod de evitare a unui impas general.
Imprimat care se completeaza in vederea intocmirii unui act sau a unui tabel.
Stirea, comunicarea de noutate, plus de cunostinte despre un obiect, o persoana sau un fenomen, prin care receptorul isi inlatura o stare de incertitudine.
Stirea, comunicarea de noutate, plus de cunostinte despre un obiect, o persoana sau un fenomen, prin care receptorul isi inlatura o stare de incertitudine.
Imprimat care se completeaza in vederea intocmirii unui act sau a unui tabel.
1. Document prin care se face o instiintare (publica) cu caracter oficial.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Imprimat care se completeaza in vederea intocmirii unui act sau a unui tabel.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Este modul de sesizare al organelor de urmarire penala facuta de catre o persoana sau organizatie publica, careia i s-a acuzat o vatamare prin infractiune.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este modul de sesizare al organelor de urmarire penala facuta de catre o persoana sau organizatie publica, careia i s-a acuzat o vatamare prin infractiune.
inseamna persoana fizica sau juridica, autoritatea publica, agentia sau alt organism care,
Subdiviziune a clasificatiei cheltuielilor din bugetul unui proiect functie de caracterul economic al operatiunilor respective (salarii, echipamente etc.), indiferent de activitatea la care se refera.
REGULAMENTUL (UE) 2016/679 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN SI AL CONSILIULUI din 27 aprilie 2016
Stari, situatii, intamplari calitati sau alte date, care nu fac parte din continutul infractiunii,
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
1. Document prin care se face o instiintare (publica) cu caracter oficial.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
1. Document prin care se face o instiintare (publica) cu caracter oficial.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
1. Document prin care se face o instiintare (publica) cu caracter oficial.
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
1. Document prin care se face o instiintare (publica) cu caracter oficial.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
inseamna o persoana fizica sau juridica stabilita in Uniune, desemnata in scris de catre operator sau persoana imputernicita de operator in temeiul articolului 27 din GDPR,
Ansamblul normelor care reglementeaza relatiile sociale din cadrul unui singur stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
inseamna o persoana fizica sau juridica stabilita in Uniune, desemnata in scris de catre operator sau persoana imputernicita de operator in temeiul articolului 27 din GDPR,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.

(2) Orice autoritate de supraveghere, presedintele comitetului sau Comisia poate solicita ca orice chestiune de aplicare generala sau care produce efecte in mai mult de un stat membru sa fie examinata de comitet in vederea obtinerii unui aviz, in special in cazul in care o autoritate de supraveghere competenta nu respecta obligatiile privind asistenta reciproca in conformitate cu articolul 61 sau privind operatiunile comune in conformitate cu articolul 62.
(3) In cazurile mentionate la alineatele (1) si (2), comitetul emite un aviz cu privire la chestiunea care ii este prezentata, cu conditia sa nu fi emis deja un aviz cu privire la aceeasi chestiune. Avizul respectiv este adoptat in termen de opt saptamani cu majoritatea simpla a membrilor comitetului. Aceasta perioada poate fi prelungita cu sase saptamani, tinandu-se seama de complexitatea chestiunii. In ceea ce priveste proiectul de decizie mentionat la alineatul (1) transmis membrilor comitetului in conformitate cu alineatul (5), un membru care nu a emis obiectii intr-un termen rezonabil indicat de presedinte se considera a fi de acord cu proiectul de decizie .
(4) Autoritatile de supraveghere si Comisia comunica pe cale electronica comitetului, fara intarzieri nejustificate, printr-un formular standard, orice informatie relevanta, inclusiv, dupa caz, o sinteza a faptelor, proiectul de decizie, motivele care fac necesara adoptarea unei astfel de masuri, precum si opiniile altor autoritati de supraveghere vizate.
(5) Presedintele comitetului informeaza pe cale electronica, fara intarzieri nejustificate:
(a) membrii comitetului si Comisia cu privire la orice informatie relevanta care i-a fost comunicata, utilizand un formular standard. Secretariatul comitetului furnizeaza traduceri ale informatiilor relevante, acolo unde este necesar; si
(b) autoritatea de supraveghere mentionata, dupa caz, la alineatele (1) si (2), si Comisia cu privire la aviz si il publica.
(6) Autoritatea de supraveghere competenta nu isi adopta proiectul de decizie mentionat la alineatul (1) in termenul mentionat la alineatul (3).
(7) Autoritatea de supraveghere mentionata la alineatul (1) tine seama pe deplin de avizul comitetului si comunica pe cale electronica presedintelui comitetului, in termen de doua saptamani de la primirea avizului, daca isi va pastra sau isi va modifica proiectul de decizie si, daca este cazul, transmite proiectul de decizie modificat, utilizand un formular standard.
(8) In cazul in care autoritatea de supraveghere vizata informeaza presedintele comitetului, in termenul mentionat la alineatul (7) din prezentul articol, ca intentioneaza sa nu se conformeze avizului comitetului, integral sau partial, oferind motivele relevante, se aplica articolul 65 alineatul (1).

Articolul 65
Solutionarea litigiilor de catre comitet
(1) Pentru a asigura aplicarea corecta si coerenta a prezentului regulament in cazuri individuale, comitetul adopta o decizie obligatorie in urmatoarele cazuri:
(a) atunci cand, in unul dintre cazurile mentionate la articolul 60 alineatul (4), o autoritate de supraveghere vizata a formulat o obiectie relevanta si motivata la un proiect de decizie a autoritatii principale sau autoritatea principala a respins o astfel de obiectie ca nefiind relevanta sau motivata. Decizia obligatorie se refera la toate chestiunile vizate de obiectia relevanta si motivata, in special la chestiunea daca prezentul regulament a fost incalcat;
(b) in cazul in care exista opinii divergente cu privire la care dintre autoritatile de supraveghere vizate detine competenta pentru sediul principal;
(c) in cazul in care o autoritate de supraveghere competenta nu solicita avizul comitetului in cazurile mentionate la articolul 64 alineatul (1) sau nu tine seama de avizul comitetului emis in temeiul articolului 64. In acest caz, orice autoritate de supraveghere vizata sau Comisia poate comunica chestiunea comitetului.
(2) Decizia mentionata la alineatul (1) se adopta in termen de o luna de la prezentarea chestiunii, cu o majoritate de doua treimi a membrilor comitetului. Acest termen poate fi prelungit cu o luna, tinandu-se seama de complexitatea chestiunii. Decizia mentionata la alineatul (1) se motiveaza si se adreseaza autoritatii de supraveghere principale si tuturor autoritatilor de supraveghere vizate, fiind obligatorie pentru acestea.
(3) In cazul in care comitetul nu a fost in masura sa adopte o decizie in termenele mentionate la alineatul (2), acesta isi adopta decizia in termen de doua saptamani de la data expirarii celei de a doua luni mentionate la alineatul (2), cu o majoritate simpla a membrilor sai. In cazul in care membrii comitetului au opinii divergente in proportii egale, decizia se adopta prin votul presedintelui.
(4) Autoritatile de supraveghere vizate nu adopta o decizie asupra chestiunii prezentate comitetului in conformitate cu alineatul (1) in termenele mentionate la alineatele (2) si (3).
(5) Presedintele comitetului notifica, fara intarzieri nejustificate, decizia mentionata la alineatul (1) autoritatilor de supraveghere vizate. Comitetul informeaza Comisia cu privire la acest lucru. Decizia se publica pe site-ul comitetului, fara intarziere, dupa notificarea de catre autoritatea de supraveghere a deciziei finale mentionate la alineatul (6).
(6) Autoritatea de supraveghere principala sau, daca este cazul, autoritatea de supraveghere la care s-a depus plangerea isi adopta decizia finala pe baza deciziei mentionate la alineatul (1) din prezentul articol, fara intarziere nejustificata si in termen de cel mult o luna de la notificarea de catre comitet a deciziei sale. Autoritatea de supraveghere principala sau, daca este cazul, autoritatea de supraveghere la care s-a depus plangerea informeaza comitetul cu privire la data la care decizia sa finala este notificata operatorului sau persoanei imputernicite de operator si, respectiv, persoanei vizate. Decizia finala a autoritatilor de supraveghere vizate se adopta in conformitate cu conditiile prevazute la articolul 60 alineatele (7), (8) si (9). Decizia finala se refera la decizia mentionata la alineatul (1) din prezentul articol si precizeaza faptul ca decizia mentionata la respectivul alineat va fi publicata pe site-ul al comitetului, in conformitate cu alineatul (5). La decizia finala se anexeaza decizia mentionata la alineatul (1) din prezentul articol .

MCP Avocati Data protection - Consultanta si servicii juridice GDPR.



Articolul 66
Procedura de urgenta
(1) In circumstante exceptionale, atunci cand o autoritate de supraveghere vizata considera ca exista o necesitate urgenta de a actiona in scopul protejarii drepturilor si libertatilor persoanelor vizate, aceasta poate, prin derogare de la mecanismul pentru asigurarea coerentei mentionat la articolele 63, 64 si 65 sau de la procedura mentionata la articolul 60, sa adopte de indata masuri provizorii menite sa produca efecte juridice pe propriul sau teritoriu, cu o perioada de valabilitate determinata, care sa nu depaseasca trei luni. Autoritatea de supraveghere comunica fara intarziere aceste masuri si motivele adoptarii lor celorlalte autoritati de supraveghere vizate, comitetului si Comisiei.
(2) In cazul in care o autoritate de supraveghere a adoptat o masura in temeiul alineatului (1) si considera ca este necesara adoptarea de urgenta a unor masuri definitive, aceasta poate solicita un aviz de urgenta sau o decizie obligatorie urgenta din partea comitetului, indicand motivele pentru aceasta solicitare.
(3) Orice autoritate de supraveghere poate solicita un aviz de urgenta sau o decizie obligatorie urgenta, dupa caz, din partea comitetului in cazul in care o autoritate de supraveghere competenta nu a luat o masura adecvata intr-o situatie in care exista o necesitate urgenta de a actiona pentru a proteja drepturile si libertatile persoanelor vizate, indicand motivele pentru solicitarea unui astfel de aviz sau a unei astfel de decizii, inclusiv pentru necesitatea urgenta de a actiona.
(4) Prin derogare de la articolul 64 alineatul (3) si de la articolul 65 alineatul (2), un aviz de urgenta sau o decizie obligatorie urgenta mentionat(a) la alineatele (2) si (3) de la prezentul articol este adoptat(a) in termen de doua saptamani cu majoritate simpla a membrilor comitetului.

Articolul 67
Schimb de informatii
Comisia poate adopta acte de punere in aplicare cu un domeniu de aplicare general pentru a defini modalitatile de realizare a schimbului electronic de informatii intre autoritatile de supraveghere, precum si intre autoritatile de supraveghere si comitet, in special formularul standard mentionat la articolul 64.
Actele de punere in aplicare respective sunt adoptate in conformitate cu procedura de examinare mentionata la articolul 93 alineatul (2).
Sectiunea 3
Comitetul european pentru protectia datelor

Articolul 68
Comitetul european pentru protectia datelor
(1) Comitetul european pentru protectia datelor (``comitetul``) este instituit ca organ al Uniunii si are personalitate juridica.
(2) Comitetul este reprezentat de presedintele sau.
(3) Comitetul este alcatuit din seful unei autoritati de supraveghere din fiecare stat membru si din Autoritatea Europeana pentru Protectia Datelor sau reprezentantii respectivi ai acestora.
(4) In cazul in care intr-un stat membru mai multe autoritati de supraveghere sunt responsabile de monitorizarea aplicarii dispozitiilor adoptate in temeiul prezentului regulament, se numeste un reprezentant comun in conformitate cu dreptul intern al statului membru respectiv.
(5) Comisia are dreptul de a participa la activitatile si reuniunile comitetului fara a avea drept de vot. Comisia numeste un reprezentant. Presedintele comitetului comunica Comisiei activitatile comitetului.
(6) In cazurile mentionate la articolul 65, Autoritatea Europeana pentru Protectia Datelor detine drept de vot numai cu privire la deciziile care privesc principiile si normele aplicabile in ceea ce priveste institutiile, organismele, oficiile si agentiile Uniunii care corespund pe fond cu cele din prezentul regulament.

Articolul 69
Independenta
(1) Comitetul actioneaza independent in indeplinirea sarcinilor sale sau in exercitarea competentelor sale in conformitate cu articolele 70 si 71.





Afişează REGULAMENTUL (UE) 2016/679 (RGPD 2018) privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    RGPD 2018    Regulamentul general privind protectia datelor

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.



Articole Juridice

Orice persoana are dreptul sa stie cui i-au fost comunicate datele sale personale
Sursa: MCP Cabinet avocati

Incidenta Regulamentului GDPR in cazul difuzarii in direct prin videoconferinta a cursurilor de invatamant scolar
Sursa: MCP Cabinet avocati

Simpla incalcare a Regulamentului GDPR nu constituie temeiul unui drept la despagubiri
Sursa: MCP Cabinet avocati

Prelucrarea datelor minorilor, inclusiv a codului numeric personal, in contextul functionarii sistemului e-ticheting cu carduri
Sursa: Raportul pe anul 2020 al ANSPDCP

Evaluarea salariatilor prin procese automate, aplicatii si platforme electornice
Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati

Revocarea consimtamantului din perspectiva Regulamentulului general privind protectia datelor nr. 679/2016
Sursa: avocat STOICA IOANA, BAROUL CONSTANTA

Raspunderea operatorului de date cu caracter personal in cazul unui incident de securitate
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati