din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2855 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » EuroLegislatie » REGULAMENTUL (UE) 2016/679 (RGPD 2018) privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date

REGULAMENTUL (UE) 2016/679 (RGPD 2018) privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date

  Publicat: 24 Dec 2017       25963 citiri        Secţiunea: EuroLegislatie  


Reprezinta anularea, suprimarea unei legi sau a unei dispozitii legale si care are ca rezultat scoaterea din vigoare, in total sau in parte, a unui act normativ printr-un alt act normativ de aceeasi valoare juridica sau de o valoare juridica superioara.
REGULAMENTUL (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor RGPD 2018)

Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Este modul de sesizare al organelor de urmarire penala facuta de catre o persoana sau organizatie publica, careia i s-a acuzat o vatamare prin infractiune.
Decizia de neparticipare este o scutire acordata unei tari care nu doreste sa se alature celorlalte state membre ale Uniunii intr-un anumit domeniu al cooperarii comunitare, ca mod de evitare a unui impas general.
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
Unul dintre modurile de sesizare a organelor de urmarire penala,
Este modul de sesizare al organelor de urmarire penala facuta de catre o persoana sau organizatie publica, careia i s-a acuzat o vatamare prin infractiune.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
inseamna persoana fizica sau juridica, autoritatea publica, agentia sau alt organism care,
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
inseamna persoana fizica sau juridica
inseamna persoana fizica sau juridica, autoritatea publica, agentia sau alt organism care,
inseamna persoana fizica sau juridica
inseamna persoana fizica sau juridica, autoritatea publica, agentia sau alt organism care,
inseamna persoana fizica sau juridica
inseamna persoana fizica sau juridica, autoritatea publica, agentia sau alt organism care,
Stari, situatii, intamplari calitati sau alte date, care nu fac parte din continutul infractiunii,
Imprimat care se completeaza in vederea intocmirii unui act sau a unui tabel.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
Dorinta populatiei si a companiilor de a detine active care pot fi usor schimbate contra bunurilor si serviciilor.
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
Imprimat care se completeaza in vederea intocmirii unui act sau a unui tabel.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Subdiviziune a clasificatiei cheltuielilor din bugetul unui proiect functie de caracterul economic al operatiunilor respective (salarii, echipamente etc.), indiferent de activitatea la care se refera.
REGULAMENTUL (UE) 2016/679 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN SI AL CONSILIULUI din 27 aprilie 2016
inseamna persoana fizica sau juridica
inseamna persoana fizica sau juridica, autoritatea publica, agentia sau alt organism care,
Orice actiune a autoritatii vamale pentru asigurarea respectarii reglementarilor vamale si,
Ansamblul normelor care reglementeaza relatiile sociale din cadrul unui singur stat.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
1. Document prin care se face o instiintare (publica) cu caracter oficial.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
1. Document prin care se face o instiintare (publica) cu caracter oficial.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.

(5) In cazul in care intentioneaza sa dea curs obiectiei relevante si motivate formulate, autoritatea de supraveghere principala transmite celorlalte autoritati de supraveghere vizate un proiect revizuit de decizie pentru a obtine avizul acestora. Acest proiect revizuit de decizie face obiectul procedurii mentionate la alineatul (4) pe parcursul unei perioade de doua saptamani.
(6) In cazul in care niciuna dintre celelalte autoritati de supraveghere vizate nu a formulat obiectii la proiectul de decizie transmis de autoritatea de supraveghere principala in termenul mentionat la alineatele (4) si (5), se considera ca autoritatea de supraveghere principala si autoritatile de supraveghere vizate sunt de acord cu proiectul de decizie respectiv, care devine obligatoriu pentru acestea.
(7) Autoritatea de supraveghere principala adopta decizia si o notifica sediului principal sau sediului unic al operatorului sau al persoanei imputernicite de operator, dupa caz, si informeaza celelalte autoritati de supraveghere vizate si comitetul cu privire la decizia in cauza, incluzand un rezumat al elementelor si motivelor relevante. Autoritatea de supraveghere la care a fost depusa plangerea informeaza reclamantul cu privire la decizie .
(8) Prin derogare de la alineatul (7), in cazul in care o plangere este refuzata sau respinsa, autoritatea de supraveghere la care s-a depus plangerea adopta decizia, o notifica reclamantului si informeaza operatorul cu privire la acest lucru.
(9) In cazul in care autoritatea de supraveghere principala si autoritatile de supraveghere vizate sunt de acord sa refuze sau sa respinga anumite parti ale unei plangeri si sa dea curs altor parti ale plangerii respective, se adopta o decizie separata pentru fiecare dintre aceste parti. Autoritatea de supraveghere principala adopta decizia pentru partea care vizeaza actiunile referitoare la operator, o notifica sediului principal sau sediului unic al operatorului sau al persoanei imputernicite de operator de pe teritoriul statului membru in cauza si informeaza reclamantul cu privire la acest lucru, in timp ce autoritatea de supraveghere a reclamantului adopta decizia pentru partea care vizeaza refuzarea sau respingerea plangerii respective, o notifica reclamantului si informeaza operatorul sau persoana imputernicita de operator cu privire la acest lucru.
(10) In urma notificarii deciziei autoritatii de supraveghere principale in temeiul alineatelor (7) si (9), operatorul sau persoana imputernicita de operator ia masurile necesare pentru a se asigura ca activitatile de prelucrare sunt in conformitate cu decizia in toate sediile sale din Uniune. Operatorul sau persoana imputernicita de operator notifica masurile luate in vederea respectarii deciziei autoritatii de supraveghere principale, care informeaza celelalte autoritati de supraveghere vizate.
(11) In cazul in care, in circumstante exceptionale, o autoritate de supraveghere vizata are motive sa considere ca exista o nevoie urgenta de a actiona in vederea protejarii intereselor persoanelor vizate, se aplica procedura de urgenta prevazuta la articolul 66.
(12) Autoritatea de supraveghere principala si celelalte autoritati de supraveghere vizate isi furnizeaza reciproc informatiile solicitate in temeiul prezentului articol, pe cale electronica, utilizand un formular standard.

Articolul 61
Asistenta reciproca
(1) Autoritatile de supraveghere isi furnizeaza reciproc informatii relevante si asistenta pentru a pune in aplicare prezentul regulament in mod coerent si instituie masuri de cooperare eficace intre ele. Asistenta reciproca se refera, in special, la cereri de informatii si masuri de supraveghere, cum ar fi cereri privind autorizari si consultari prealabile, inspectii si investigatii.
(2) Fiecare autoritate de supraveghere ia toate masurile corespunzatoare necesare pentru a raspunde unei cererii a unei alte autoritati de supraveghere, fara intarzieri nejustificate si cel tarziu in termen de o luna de la data primirii cererii. Aceste masuri pot include, in special, transmiterea informatiilor relevante privind desfasurarea unei investigatii.
(3) Cererile de asistenta cuprind toate informatiile necesare, inclusiv scopul cererii si motivele care stau la baza acesteia. Informatiile care fac obiectul schimbului se utilizeaza numai in scopul in care au fost solicitate.
(4) Autoritatea de supraveghere solicitata nu poate refuza sa dea curs cererii, cu exceptia cazului in care:
(a) nu are competenta privind obiectul cererii sau masurile pe care este solicitata sa le execute; sau
(b) a da curs cererii ar incalca prezentul regulament sau dreptul Uniunii sau dreptului intern sub incidenta caruia intra autoritatea de supraveghere care a primit cererea .
(5) Autoritatea de supraveghere careia i s-a adresat cererea informeaza autoritatea de supraveghere care a transmis cererea cu privire la rezultate sau, dupa caz, la progresele inregistrate ori masurile intreprinse pentru a raspunde cererii. Autoritatea de supraveghere solicitata isi motiveaza fiecare refuz de a da curs cererii in temeiul alineatului (4).
(6) Ca regula, autoritatile de supraveghere solicitate furnizeaza informatiile solicitate de alte autoritati de supraveghere pe cale electronica, utilizand un formular standard.
(7) Autoritatile de supraveghere solicitate nu percep nicio taxa pentru actiunile intreprinse de acestea in temeiul unei cereri de asistenta reciproca. Autoritatile de supraveghere pot conveni asupra unor norme privind retributiile reciproce in cazul unor cheltuieli specifice rezultate in urma acordarii de asistenta reciproca in situatii exceptionale.
(8) In cazul in care o autoritate de supraveghere nu furnizeaza informatiile mentionate la alineatul (5) din prezentul articol in termen de o luna de la primirea cererii din partea altei autoritati de supraveghere, aceasta din urma poate adopta o masura provizorie pe teritoriul propriului stat membru, in conformitate cu articolul 55 alineatul (1). In acest caz, necesitatea urgenta de a actiona in temeiul articolului 66 alineatul (1) este considerata a fi indeplinita si necesita o decizie obligatorie urgenta din partea comitetului, in conformitate cu articolul 66 alineatul (2).
(9) Comisia, printr-un act de punere in aplicare, poate specifica forma si procedurile pentru asistenta reciproca mentionata in prezentul articol, precum si modalitatile de schimb de informatii pe cale electronica intre autoritatile de supraveghere si intre autoritatile de supraveghere si comitet, in special formularul standard mentionat la alineatul (6) din prezentul articol . Actele de punere in aplicare respective sunt adoptate in conformitate cu procedura de examinare mentionata la articolul 93 alineatul (2).

MCP Avocati Data protection - Consultanta si servicii juridice GDPR.



Articolul 62
Operatiuni comune ale autoritatilor de supraveghere
(1) Dupa caz, autoritatile de supraveghere desfasoara operatiuni comune, inclusiv investigatii comune si masuri comune de aplicare a legii, in care sunt implicati membri sau personal din autoritatile de supraveghere ale altor state membre.
(2) In cazul in care operatorul sau persoana imputernicita de operator detine sedii in mai multe state membre sau daca un numar semnificativ de persoane vizate din mai multe state membre sunt susceptibile de a fi afectate in mod semnificativ de operatiuni de prelucrare, o autoritate de supraveghere din fiecare dintre statele membre respective are dreptul de a participa la operatiunile comune. Autoritatea de supraveghere care este competenta in conformitate cu articolul 56 alineatul (1) sau alineatul (4) invita autoritatile de supraveghere din fiecare dintre aceste state membre sa ia parte la operatiunile comune respective si raspunde fara intarziere la cererea de participare a unei autoritati de supraveghere .
(3) O autoritate de supraveghere poate, in conformitate cu dreptul intern si cu acordul autoritatii de supraveghere din statul membru de origine, sa acorde competente, inclusiv competente de investigare, membrilor sau personalului autoritatii de supraveghere din statul membru de origine implicati in operatiuni comune sau, in masura in care dreptul statului membru al autoritatii de supraveghere din statul membru de primire permite acest lucru, poate autoriza membrii sau personalul autoritatii de supraveghere din statul membru de origine sa isi exercite competentele de investigare in conformitate cu dreptul statului membru al acestei din urma autoritati. Astfel de competente de investigare pot fi exercitate doar sub coordonarea si in prezenta membrilor sau personalului autoritatii de supraveghere din statul membru de primire. Membrii sau personalul autoritatii de supraveghere din statul membru de origine sunt supusi dreptului intern sub incidenta caruia intra autoritatea de supraveghere din statul membru de primire.
(4) In cazul in care, in conformitate cu alineatul (1), personalul unei autoritati de supraveghere din statul membru de origine isi desfasoara activitatea intr-un alt stat membru, statul membru de primire isi asuma responsabilitatea pentru actiunile personalului respectiv, inclusiv raspunderea pentru eventualele prejudicii cauzate de membrii personalului respectiv in cursul operatiunilor acestora, in conformitate cu dreptul statului membru pe teritoriul caruia isi desfasoara operatiunile.
(5) Statul membru pe teritoriul caruia s-au produs prejudiciile repara aceste prejudicii in conditiile aplicabile prejudiciilor cauzate de propriul sau personal. Statul membru de origine al autoritatii de supraveghere al carei personal a cauzat prejudicii unei persoane de pe teritoriul unui alt stat membru ramburseaza acestui alt stat membru totalitatea sumelor pe care le-a platit persoanelor indreptatite in numele acestora.
(6) Fara a aduce atingere exercitarii drepturilor sale fata de terte parti si cu exceptia alineatului (5), fiecare stat membru se abtine, in cazul prevazut la alineatul (1), de la a pretinde de la un alt stat membru rambursarea despagubirilor pentru prejudiciile mentionate la alineatul (4).
(7) In cazul in care este planificata o operatiune comuna, iar o autoritate de supraveghere nu se conformeaza, in termen de o luna, obligatiei prevazute in a doua teza a alineatului (2) din prezentul articol, celelalte autoritati de supraveghere pot adopta o masura provizorie pe teritoriul statului membru al respectivei autoritati, in conformitate cu articolul 55. In acest caz, necesitatea urgenta de a actiona in temeiul articolului 66 alineatul (1) este considerata a fi indeplinita si necesita un aviz de urgenta sau o decizie obligatorie urgenta din partea comitetului, in conformitate cu articolul 66 alineatul (2).
Sectiunea 2
Asigurarea coerentei

Articolul 63
Mecanismul pentru asigurarea coerentei
Pentru a contribui la aplicarea coerenta a prezentului regulament in intreaga Uniune, autoritatile de supraveghere coopereaza intre ele si, dupa caz, cu Comisia prin mecanismul pentru asigurarea coerentei, astfel cum se prevede in prezenta sectiune.

Articolul 64
Avizul comitetului
(1) Comitetul emite un aviz de fiecare data cand o autoritate de supraveghere competenta intentioneaza sa adopte oricare dintre masurile de mai jos. In acest scop, autoritatea de supraveghere competenta comunica proiectul de decizie comitetului, atunci cand:
(a) vizeaza adoptarea unei liste de operatiuni de prelucrare care fac obiectul cerintei de efectuare a unei evaluari a impactului asupra protectiei datelor, in conformitate cu articolul 35 alineatul (4);
(b) in conformitate cu articolul 40 alineatul (7), se refera la conformitatea cu prezentul regulament a unui proiect de cod de conduita sau a unei modificari sau extinderi a unui cod de conduita;
(c) vizeaza aprobarea criteriilor pentru acreditarea unui organism in conformitate cu articolul 41 alineatul (3) sau a unui organism de certificare in conformitate cu articolul 43 alineatul (3);
(d) vizeaza determinarea clauzelor standard in materie de protectie a datelor mentionate la articolul 46 alineatul (2) litera (d) sau la articolul 28 alineatul (8);
(e) vizeaza autorizarea clauzelor contractuale mentionate la articolul 46 alineatul (3) litera (a); sau
(f) vizeaza aprobarea regulilor corporatiste obligatorii in sensul articolului 47.





Afişează REGULAMENTUL (UE) 2016/679 (RGPD 2018) privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    RGPD 2018    Regulamentul general privind protectia datelor

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.



Articole Juridice

Orice persoana are dreptul sa stie cui i-au fost comunicate datele sale personale
Sursa: MCP Cabinet avocati

Incidenta Regulamentului GDPR in cazul difuzarii in direct prin videoconferinta a cursurilor de invatamant scolar
Sursa: MCP Cabinet avocati

Simpla incalcare a Regulamentului GDPR nu constituie temeiul unui drept la despagubiri
Sursa: MCP Cabinet avocati

Prelucrarea datelor minorilor, inclusiv a codului numeric personal, in contextul functionarii sistemului e-ticheting cu carduri
Sursa: Raportul pe anul 2020 al ANSPDCP

Evaluarea salariatilor prin procese automate, aplicatii si platforme electornice
Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati

Revocarea consimtamantului din perspectiva Regulamentulului general privind protectia datelor nr. 679/2016
Sursa: avocat STOICA IOANA, BAROUL CONSTANTA

Raspunderea operatorului de date cu caracter personal in cazul unui incident de securitate
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati