din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3115 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » EuroLegislatie » REGULAMENTUL (UE) 2016/679 (RGPD 2018) privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date

REGULAMENTUL (UE) 2016/679 (RGPD 2018) privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date

  Publicat: 24 Dec 2017       25966 citiri        Secţiunea: EuroLegislatie  


Reprezinta anularea, suprimarea unei legi sau a unei dispozitii legale si care are ca rezultat scoaterea din vigoare, in total sau in parte, a unui act normativ printr-un alt act normativ de aceeasi valoare juridica sau de o valoare juridica superioara.
REGULAMENTUL (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor RGPD 2018)

Persoana fizica sau juridica, parte in contractul de asigurare, care, in temeiul acestui contract,
Forma a demersului diplomatic in care este prezentata situatia relatiilor dintre state, solutii juridice relative la rezolvarea diferendelor existente intre acestea.
Modalitate legiferata de asigurare a consultarii si participarii angajatilor la stabilirea si implementarea politicii si masurilor de realizare a se curitatii si sanatatii in munca.
Situatie care consta in indeplinirea, potrivit cerintelor legii, a actelor de chemare a persoanelor interesate in fata organului de jurisdictie ori a organelor de urmarire penala.
Unul dintre modurile de sesizare a organelor de urmarire penala,
Unul dintre modurile de sesizare a organelor de urmarire penala,
1. Locuinta care, spre deosebire de domiciliu, nu este statornica sau principala. O persoana poate avea, in dreptul nostru, un singur domiciliu si mai multe resedinte.
Este modul de sesizare al organelor de urmarire penala facuta de catre o persoana sau organizatie publica, careia i s-a acuzat o vatamare prin infractiune.
Mijloc juridic procesual pus la dispozitia partii interesate, procurorului etc.,
Mijloc juridic procesual pus la dispozitia partii interesate, procurorului etc.,
Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept.
Mijloc juridic procesual pus la dispozitia partii interesate, procurorului etc.,
Mijloc juridic procesual pus la dispozitia partii interesate, procurorului etc.,
Unul dintre modurile de sesizare a organelor de urmarire penala,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Orice actiune a autoritatii vamale pentru asigurarea respectarii reglementarilor vamale si,
1. Document prin care se face o instiintare (publica) cu caracter oficial.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Mijloc juridic procesual pus la dispozitia partii interesate, procurorului etc.,
inseamna persoana fizica sau juridica, autoritatea publica, agentia sau alt organism care,
Unul dintre modurile de sesizare a organelor de urmarire penala,
Mijloc juridic procesual pus la dispozitia partii interesate, procurorului etc.,
inseamna persoana fizica sau juridica, autoritatea publica, agentia sau alt organism care,
inseamna persoana fizica sau juridica, autoritatea publica, agentia sau alt organism care,
inseamna persoana fizica sau juridica
inseamna persoana fizica sau juridica, autoritatea publica, agentia sau alt organism care,
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
1. Locuinta care, spre deosebire de domiciliu, nu este statornica sau principala. O persoana poate avea, in dreptul nostru, un singur domiciliu si mai multe resedinte.
inseamna persoana fizica sau juridica
inseamna persoana fizica sau juridica, autoritatea publica, agentia sau alt organism care,
Puterile publice existente in stat. Potrivit Constitutiei Romaniei autoritatile publice sunt:


Articolul 74
Sarcinile presedintelui
(1) Presedintele are urmatoarele sarcini:
(a) sa convoace reuniunile comitetului si sa stabileasca ordinea de zi;
(b) sa notifice deciziile adoptate de comitet, in conformitate cu articolul 65, autoritatii de supraveghere principale si autoritatilor de supraveghere vizate;
(c) sa asigure indeplinirea la timp a sarcinilor comitetului, in special in ceea ce priveste mecanismul pentru asigurarea coerentei mentionat la articolul 63.
(2) Comitetul stabileste in regulamentul sau de procedura repartizarea sarcinilor intre presedinte si vicepresedinti.

Articolul 75
Secretariatul
(1) Comitetul dispune de un secretariat, care este asigurat de Autoritatea Europeana pentru Protectia Datelor.
(2) Secretariatul isi indeplineste sarcinile exclusiv pe baza instructiunilor presedintelui comitetului.
(3) Personalul Autoritatii Europene pentru Protectia Datelor implicat in indeplinirea sarcinilor conferite comitetului in temeiul prezentului regulament face obiectul unor linii de raportare separate in raport cu personalul implicat in indeplinirea sarcinilor conferite Autoritatii Europene pentru Protectia Datelor.
(4) Daca este oportun, comitetul si Autoritatea Europeana pentru Protectia Datelor elaboreaza si publica un memorandum de intelegere pentru punerea in aplicare a prezentului articol, care sa stabileasca conditiile cooperarii si sa se aplice personalului Autoritatii Europene pentru Protectia Datelor implicat in indeplinirea sarcinilor conferite comitetului in temeiul prezentului regulament.
(5) Secretariatul ofera sprijin analitic, administrativ si logistic comitetului.
(6) Secretariatul este responsabil in special de urmatoarele:
(a) gestionarea curenta a activitatii comitetului;
(b) comunicarea dintre membrii comitetului, presedintele acestuia si Comisie;
(c) comunicarea cu alte institutii si cu publicul;
(d) utilizarea mijloacelor electronice pentru comunicarea interna si externa;
(e) traducerea informatiilor relevante;
(f) pregatirea si monitorizarea actiunilor ulterioare reuniunilor comitetului;
(g) pregatirea, redactarea si publicarea avizelor, deciziilor privind solutionarea litigiilor dintre autoritatile de supraveghere si a altor texte adoptate de comitet .

Articolul 76
Confidentialitate
(1) Discutiile din cadrul comitetului sunt confidentiale in cazul in care comitetul considera ca acest lucru este necesar in conformitate cu regulamentul sau de procedura .
(2) Accesul la documentele prezentate membrilor comitetului, expertilor si reprezentantilor partilor terte este reglementat prin Regulamentul (CE) nr. 1049/2001 al Parlamentului European si al Consiliului (21).

CAPITOLUL VIII
Cai de atac, raspundere si sanctiuni

Articolul 77
Dreptul de a depune o plangere la o autoritate de supraveghere
(1) Fara a aduce atingere oricaror alte cai de atac administrative sau judiciare, orice persoana vizata are dreptul de a depune o plangere la o autoritate de supraveghere, in special in statul membru in care isi are resedinta obisnuita, in care se afla locul sau de munca sau in care a avut loc presupusa incalcare, in cazul in care considera ca prelucrarea datelor cu caracter personal care o vizeaza incalca prezentul regulament.
(2) Autoritatea de supraveghere la care s-a depus plangerea informeaza reclamantul cu privire la evolutia si rezultatul plangerii, inclusiv posibilitatea de a exercita o cale de atac judiciara in temeiul articolului 78.

Articolul 78
Dreptul la o cale de atac judiciara eficienta impotriva unei autoritati de supraveghere
(1) Fara a aduce atingere oricaror alte cai de atac administrative sau nejudiciare, fiecare persoana fizica sau juridica are dreptul de a exercita o cale de atac judiciara eficienta impotriva unei decizii obligatorii din punct de vedere juridic a unei autoritati de supraveghere care o vizeaza.
(2) Fara a aduce atingere oricaror alte cai de atac administrative sau nejudiciare, fiecare persoana vizata are dreptul de a exercita o cale de atac judiciara eficienta in cazul in care autoritatea de supraveghere care este competenta in temeiul articolelor 55 si 56 nu trateaza o plangere sau nu informeaza persoana vizata in termen de trei luni cu privire la progresele sau la solutionarea plangerii depuse in temeiul articolului 77.
(3) Actiunile introduse impotriva unei autoritati de supraveghere sunt aduse in fata instantelor din statul membru in care este stabilita autoritatea de supraveghere .
(4) In cazul in care actiunile sunt introduse impotriva unei decizii a unei autoritati de supraveghere care a fost precedata de un aviz sau o decizie a comitetului in cadrul mecanismului pentru asigurarea coerentei, autoritatea de supraveghere transmite curtii avizul respectiv sau decizia respectiva.

Articolul 79
Dreptul la o cale de atac judiciara eficienta impotriva unui operator sau unei persoane imputernicite de operator
(1) Fara a aduce atingere vreunei cai de atac administrative sau nejudiciare disponibile, inclusiv dreptului de a depune o plangere la o autoritate de supraveghere in temeiul articolului 77, fiecare persoana vizata are dreptul de a exercita o cale de atac judiciara eficienta in cazul in care considera ca drepturile de care beneficiaza in temeiul prezentului regulament au fost incalcate ca urmare a prelucrarii datelor sale cu caracter personal fara a se respecta prezentul regulament.
(2) Actiunile introduse impotriva unui operator sau unei persoane imputernicite de operator sunt prezentate in fata instantelor din statul membru unde operatorul sau persoana imputernicita de operator isi are un sediu. Alternativ, o astfel de actiune poate fi prezentata in fata instantelor din statul membru in care persoana vizata isi are resedinta obisnuita, cu exceptia cazului in care operatorul sau persoana imputernicita de operator este o autoritate publica a unui stat membru ce actioneaza in exercitarea competentelor sale publice.




Afişează REGULAMENTUL (UE) 2016/679 (RGPD 2018) privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    RGPD 2018    Regulamentul general privind protectia datelor

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.



Articole Juridice

Orice persoana are dreptul sa stie cui i-au fost comunicate datele sale personale
Sursa: MCP Cabinet avocati

Incidenta Regulamentului GDPR in cazul difuzarii in direct prin videoconferinta a cursurilor de invatamant scolar
Sursa: MCP Cabinet avocati

Simpla incalcare a Regulamentului GDPR nu constituie temeiul unui drept la despagubiri
Sursa: MCP Cabinet avocati

Prelucrarea datelor minorilor, inclusiv a codului numeric personal, in contextul functionarii sistemului e-ticheting cu carduri
Sursa: Raportul pe anul 2020 al ANSPDCP

Evaluarea salariatilor prin procese automate, aplicatii si platforme electornice
Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati

Revocarea consimtamantului din perspectiva Regulamentulului general privind protectia datelor nr. 679/2016
Sursa: avocat STOICA IOANA, BAROUL CONSTANTA

Raspunderea operatorului de date cu caracter personal in cazul unui incident de securitate
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati