din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2956 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute » REPUBLICAT - Statutul privind organizarea si exercitarea profesiei de practician in insolventa, din 29.09.2007

REPUBLICAT - Statutul privind organizarea si exercitarea profesiei de practician in insolventa, din 29.09.2007

  Publicat: 03 Sep 2019       12936 citiri        Secţiunea: Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Reublicat in Monitorul Oficial nr. 724 din 03.09.2019.

Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acea stare a patrimoniului debitorului care se caracterizeaza prin insuficienta fondurilor banesti disponibile pentru plata datoriilor exigibile:
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
(in sensul legii contenciosului administrativ, legea 554/2004) Orice drept fundamental prevazut de Constitutie sau de lege, caruia i se aduce o atingere printr-un act administrative.
Este acea stare a patrimoniului debitorului care se caracterizeaza prin insuficienta fondurilor banesti disponibile pentru plata datoriilor exigibile:
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Act adoptat de organele de stat,
Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Mijloc juridic procesual pus la dispozitia partii interesate, procurorului etc.,
Sanctiune care consta in lipsirea actului juridic civil de efectele sale firesti intrucat acesta a fost incheiat cu nerespectarea dispozitiilor legale imperative sau cu incalcarea conditiilor de validitate ale actului respectiv.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Este acea stare a patrimoniului debitorului care se caracterizeaza prin insuficienta fondurilor banesti disponibile pentru plata datoriilor exigibile:
Este acea stare a patrimoniului debitorului care se caracterizeaza prin insuficienta fondurilor banesti disponibile pentru plata datoriilor exigibile:
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Este acea stare a patrimoniului debitorului care se caracterizeaza prin insuficienta fondurilor banesti disponibile pentru plata datoriilor exigibile:
Este acea stare a patrimoniului debitorului care se caracterizeaza prin insuficienta fondurilor banesti disponibile pentru plata datoriilor exigibile:
(Subsidiary) Companie in care peste 50% din actiunile cu drept de vot (voting shares) sunt detinute de catre o alta companie, denumita companie mama (parent company).
(Subsidiary) Companie in care peste 50% din actiunile cu drept de vot (voting shares) sunt detinute de catre o alta companie, denumita companie mama (parent company).
Totalitatea atributelor si calitatilor prin care o presoana este individualizata in societate si familie, din punct de vedere al normelor de drept; stare juridica a persoanei.
A fost promulgat la 11.09.1865
A fost promulgat la 11.09.1865
Este acea stare a patrimoniului debitorului care se caracterizeaza prin insuficienta fondurilor banesti disponibile pentru plata datoriilor exigibile:
Conform art. 323 Cod Penal, fapta de a se asocia sau de a initia constituirea unei asocieri in scopul savarsirii uneia sau mai multor infractiuni,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Este acea stare a patrimoniului debitorului care se caracterizeaza prin insuficienta fondurilor banesti disponibile pentru plata datoriilor exigibile:
Reprezinta orice scriere care materializeaza pe hartie un act juridic, precum si orice obiect material care incorporeaza un asemenea act.
A fost promulgat la 11.09.1865
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
A fost promulgat la 11.09.1865

e) in cazul fuziunii, divizarii sau dizolvarii (ce are ca efect incetarea existentei unei forme de exercitare a profesiei).
(2) Radierea din Registrul formelor de organizare nu duce automat la radierea cabinetului individual, IPURL sau SPRL de la organele fiscale, reprezentantii formelor de organizare avand obligatia de a realiza demersurile in vederea radierii acestora din evidentele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
(3) In cazul prevazut de alin. (1) lit. b) operatiunea de radiere din Registrul formelor de organizare a cabinetului sau IPURL in care isi desfasura activitatea practicianul in insolventa suspendat la cerere survine de drept .
(4) In cazul prevazut de alin. (1) lit. c) operatiunea de radiere din registrul formelor de organizare a cabinetului sau IPURL in care isi desfasura activitatea practicianul in insolventa sanctionat disciplinar survine de drept la momentul ramanerii definitive a hotararii disciplinare, constatat prin decizie disciplinara sau, dupa caz, prin decizie definitiva si irevocabila pronuntata de instantele judecatoresti.
(5) Se excepteaza de la prevederile alin. (4) situatia in care s-a pronuntat o hotarare de suspendare a efectelor deciziei disciplinare de excludere din profesie sau situatia in care nu a fost pronuntata o sentinta judecatoreasca definitiva si irevocabila ce are ca obiect anularea sanctiunii disciplinare.
(6) In cazul prevazut de alin. (1) lit. d) operatiunea de radiere din Registrul formelor de organizare survine de drept, dupa trecerea termenului de 3 luni.
(7) In cazul in care o societate-mama isi radiaza propriile filiale din Registrul formelor de organizare, aceasta din urma are obligatia achitarii cotizatiei anuale si a contributiei pe transe de venituri pentru propriile filiale. In caz de neplata, asociatul coordonator al societatii-mama va fi sanctionat potrivit dispozitiilor art. 122.
(8) Orice cauza care poate duce la constatarea nulitatii operatiunilor efectuate cu privire la formele de organizare va beneficia de un termen de remediere de cel mult 2 luni de la data constatarii, pe orice cale . Operatiunile si actele de procedura efectuate in exercitiul profesiei nu vor fi afectate, cu conditia ca inlaturarea cauzei de nulitate sa se produca inainte ca instanta de judecata sa se pronunte asupra valabilitatii lor.

CAPITOLUL XI
Tabloul Uniunii Nationale a Practicienilor in Insolventa din Romania

Articolul 102
Activitatea de practician in insolventa poate fi desfasurata, pe intregul teritoriu al Romaniei, numai de persoanele care au aceasta calitate dobandita in conditiile legii si care sunt inscrise in Tabloul UNPIR in sectiunile membrilor compatibili.

Articolul 103
Tabloul UNPIR are 7 sectiuni, definite in anexa nr. 8.

Articolul 104
(1) La inscrierea in Tabloul UNPIR fiecare practician in insolventa va primi un cod numeric netransmisibil acordat de Secretariatul general al Uniunii, prin inregistrarea cererilor de inscriere in ordine alfabetica, pe filiale. In cazul reinscrierii unei persoane fizice sau juridice, se atribuie acelasi cod numeric detinut anterior radierii.
(2) Inscrierea in Tabloul UNPIR a practicienilor in insolventa se face, la cererea solicitantilor care indeplinesc conditiile necesare si achita taxa de inscriere, astfel:
a) persoanele fizice romane compatibile depun cererea de inscriere la filiala Uniunii pe a carei raza teritoriala isi vor desfasura activitatea;
b) persoanele fizice romane incompatibile depun cererea de inscriere la filiala Uniunii pe a carei raza teritoriala isi au domiciliul stabil;
c) persoanele fizice si juridice straine depun la Secretariatul general al Uniunii cererile si documentele necesare, cu respectarea conditiilor stabilite prin O.U.G. si prin prezentul statut .
(3) Cererea de inscriere se supune aprobarii Consiliului national de conducere al Uniunii. Secretariatul general al Uniunii elibereaza decizia de inscriere, care va contine principalele date de identificare ale practicianului in insolventa, precum si codul numeric din Tabloul UNPIR si, respectiv, numarul de inregistrare din Registrul formelor de organizare.
(4) Codul numeric al practicianului in insolventa este personalizat si are doua componente, una formata dintr-o cifra sau o cifra si o litera, reprezentand apartenenta la una dintre sectiunile ori subsectiunile Tabloului Uniunii (1A, 1B, 1C, 1D, 2A, 2B, 3, 4, 5 si 6), iar cea de-a doua formata din 4 cifre care reprezinta numarul alocat persoanei inregistrate.
(5) Formele asociative permise de O.U.G. vor fi inscrise la rubrica "Mentiuni" din subsectiunea corespunzatoare fiecarei forme de organizare profesionala parte a contractului de asociere .

Articolul 105
(1) Respingerea cererii de inscriere in Tabloul UNPIR poate fi contestata in termen de 30 de zile de la data primirii comunicarii. Comunicarea se face de catre Secretariatul general al Uniunii prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire.
(2) Contestatia se depune in termenul mentionat mai sus la Secretariatul general al Uniunii si se solutioneaza de Consiliul national de conducere al Uniunii, in conditiile art. 69 alin. (3) din O.U.G.

Articolul 106
Tabloul Uniunii se reactualizeaza lunar pe site-ul oficial al Uniunii si se publica periodic in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I bis, prin grija Secretariatului general al Uniunii.

Articolul 107
Legitimatia de practician in insolventa si, respectiv, atestatul pentru persoanele juridice si cabinetele individuale vor fi emise anual de Secretariatul general al Uniunii, vor avea inscris codul numeric din Tabloul UNPIR si se vor elibera numai dupa achitarea cotizatiei pe anul respectiv. Forma si continutul legitimatiei si ale atestatului vor fi aprobate de Consiliul national de conducere al Uniunii.

CAPITOLUL XII
Patrimoniul si veniturile Uniunii

Articolul 108
Patrimoniul Uniunii si al filialelor acesteia este constituit din totalitatea bunurilor mobile si imobile dobandite de Uniune si este gestionat de Consiliul national de conducere al Uniunii si, respectiv, de comitetele de conducere ale filialelor.

Articolul 109
(1) Veniturile Uniunii se constituie din taxe, cotizatii, penalitati pecuniare, donatii, sponsorizari si din alte venituri, potrivit legii.
(2) Nivelul taxelor, cotizatiilor si contributiilor anuale ale membrilor Uniunii se aproba pentru anul calendaristic urmator de catre Congresul Uniunii, la propunerea Consiliului national de conducere al Uniunii.
(3) Taxele, cotizatiile si contributiile sunt urmatoarele:
a) taxa de inscriere la examenul de dobandire a calitatii de practician in insolventa;
b) taxa de sustinere a examenului de definitivat in profesie;
c) taxele de operare a inscrierilor in Tabloul UNPIR;
d) taxa de verificare a cererii si a documentelor privind dobandirea calitatii de practician in insolventa, fara examen si cu scutire de stagiu;
e) taxele percepute pentru operatiuni legate de Registrul formelor de organizare, in cuantumul prevazut in anexa nr. 5;
f) cotizatia anuala;
g) contributia anuala pe cote de venituri, reprezentand cota-parte din venitul brut realizat din activitatea membrilor, conform art. 1 din O.U.G., exclusiv TVA, este de 0,8%;
h) taxa de analizare si verificare a indeplinirii conditiilor privind scutirea de stagiu in baza art. 33 din O.U.G.;
i) taxa de eliberare privind istoricul membrilor UNPIR sau al formelor de exercitare a profesiei;
j) taxe de participare la manifestari stiintifice/seminare profesionale organizate in interesul membrilor. Organizarea unor astfel de manifestari se va realiza in limitele impuse de art. 78 alin. (2) din Statut;
k) taxe din alte activitati organizate in interesul membrilor.
(4) Taxele, cotizatiile si contributiile mentionate la alin. (3) sunt scutite de TVA, conform art. 292 alin. (1) lit. k) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.





Afişează REPUBLICAT - Statutul privind organizarea si exercitarea profesiei de practician in insolventa, din 29.09.2007 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Practician in insolventa    Statut

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Functionari publici cu statut special. Dreptul la decontarea biletelor de calatorie cu avionul in afara teritoriului Romaniei. Procedura de aprobare a dreptului de decontare. Principiul teritorialitatii aplicarii legii civile
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 265/10 martie 2021

Pensionarii militari decorati cu ordinul �Meritul Militar�. Beneficiul semnului onorific se acorda in favoarea beneficiarului pensionar militar sub forma unui spor adaugat la cuantumul pensiei brute
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 304/16.07.2020

Existenta unui conflict de munca poate interveni doar ulterior dobandirii statutului de salariat, respectiv angajator, prin intocmirea unui contract individual de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Sentinta civila nr. 4 din data de 20 Ianuarie 2020

Nelegalitatea procedurii cercetarii disciplinare prealabile atrage nulitatea deciziei de sanctionare disciplinara
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj - Decizia civila nr. 762/A/2019 din data de 21.05.2019

ICCJ - Magistrat. Abatere disciplinara. Manifestari care aduc atingere prestigiului justitiei savarsite in afara exercitarii atributiilor de serivici. Obligatia de rezerva.
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Decizia CCR nr. 323/2019 referitoare la admiterea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 15 alin. 2 din Legea nr. 80/1995
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia C.C.R. nr. 224/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a unor prevederi din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia CCR nr. 71/2019 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a unor dispozitii din Statutul cadrelor militare
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia nr. 90/2019 referitoare la admiterea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 31 din Legea nr. 293/2004
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Situatia de neacordare a indemnizatiilor de pensionare la care sunt indreptatiti magistratii
Pronuntaţă de: Tribunalul Gorj Sectia C.M.A.S., Sentinta civila nr. 262/2017, in sedinta publica din 23 februarie 2017



Articole Juridice

Transformarea unei societati de drept national in societate europeana (SE) nu trebuie sa reduca participarea sindicatelor la compunerea consiliului de supraveghere
Sursa: MCP Cabinet avocati

Despagubirile datorate de institutiile publice ca urmare a concedierilor abuzive. Plata integrala sau esalonare pe 5 ani?
Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati

Ministerul Public nu are competenta de a autoriza accesul si transferul unei autoritati publice la baze date pentru a desfasura o urmarire penala
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene

Necesitate sau absurditate? Formularea plangerii prealabile la autoritatea emintenta a actului administrativ de sanctionare disciplinara, inainte de sesizarea instantei competente
Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati

Dreptul la deconectare al salariatului in era digitala. Reglementare
Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati

Dobandirea calitatii de notar public de catre judecatorii Curtii Constitutionale. Studiu de caz
Sursa: Dobre Ion

Declaratiile homofobe constituie o discriminare in ceea ce priveste incadrarea in munca si ocuparea fortei de munca
Sursa: EuroAvocatura.ro