din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2832 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Regulamente » Regulamentul privind organizarea si desfasurarea concursului de promovare a judecatorilor din 17.09.2019

Regulamentul privind organizarea si desfasurarea concursului de promovare a judecatorilor din 17.09.2019

  Publicat: 23 Sep 2019       5116 citiri        Secţiunea: Regulamente  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Publicat in Monitorul Oficial nr. 768 din 23.09.2019 si aprobat prin Hotararea CSM nr. 1348/2019.

Candidat - persoana care participa la alegeri in urma propunerilor inaintate de competitori electorali sau in nume propriu pentru a obtine un mandat de deputat sau de senator,
Mijloc de proba scris, prevazut in sectiunea V., cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Lista recapitulativa de marfuri,
Lista recapitulativa de marfuri,
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Candidat - persoana care participa la alegeri in urma propunerilor inaintate de competitori electorali sau in nume propriu pentru a obtine un mandat de deputat sau de senator,
Candidat - persoana care participa la alegeri in urma propunerilor inaintate de competitori electorali sau in nume propriu pentru a obtine un mandat de deputat sau de senator,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Magistrat care, potrivit legii, are atributii de a solutiona cauze penale, civile si administrative in cadrul unei instante judecatoresti.
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Magistrat care, potrivit legii, are atributii de a solutiona cauze penale, civile si administrative in cadrul unei instante judecatoresti.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Magistrat care, potrivit legii, are atributii de a solutiona cauze penale, civile si administrative in cadrul unei instante judecatoresti.
Magistrat care, potrivit legii, are atributii de a solutiona cauze penale, civile si administrative in cadrul unei instante judecatoresti.
Act adoptat de organele de stat,
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Candidat - persoana care participa la alegeri in urma propunerilor inaintate de competitori electorali sau in nume propriu pentru a obtine un mandat de deputat sau de senator,
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Candidat - persoana care participa la alegeri in urma propunerilor inaintate de competitori electorali sau in nume propriu pentru a obtine un mandat de deputat sau de senator,
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel

(4) In cazul in care unii candidati doresc sa isi transcrie lucrarea, fara sa depaseasca timpul stabilit, acestia primesc alte teze tipizate. Acest lucru este consemnat de catre supraveghetori in procesul- verbal de predare-primire a lucrarilor scrise. Colile folosite initial se anuleaza pe loc de catre supraveghetori, mentionandu-se pe ele "Anulat", se semneaza de 2 supraveghetori si se pastreaza in conditiile stabilite pentru documentele de concurs.
(5) Fiecare candidat primeste atatea teze de concurs tipizate si atatea coli de ciorna cate ii sunt necesare.

Articolul 22
(1) Pe masura ce isi incheie lucrarile, candidatii le predau supraveghetorilor.
(2) La expirarea timpului acordat, candidatii predau lucrarile in faza in care se afla, sub semnatura, fiind interzisa depasirea timpului stabilit. Ultimii 3 candidati raman in sala pana la predarea ultimei lucrari.
(3) Toti candidatii semneaza in momentul predarii lucrarilor in procesele-verbale de predare-primire a acestora.
(4) Pentru fiecare sala se intocmeste un proces-verbal.
(5) Ciornele si lucrarile anulate se strang separat si se pastreaza de comisia de organizare a concursului alaturi de celelalte documente de concurs.
(6) Supraveghetorii predau lucrarile scrise, sub semnatura, presedintelui si unui membru al comisiei de organizare a concursului.

Articolul 23
Rezultatele se publica simultan pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii.

Articolul 24
(1) Candidatii pot contesta notele obtinute la proba scrisa tip grila.
(2) Contestatiile se transmit prin fax sau e-mail ori se depun la Institutul National al Magistraturii, conform indicatiilor din anuntul privind posibilitatea depunerii contestatiilor, in termen de 48 de ore de la publicarea rezultatelor.
(3) In vederea solutionarii contestatiilor, lucrarile scrise se renumeroteaza si se sigileaza, fiind inscrise intr-un borderou separat.
(4) Lucrarile se predau presedintelui comisiei de solutionare a contestatiilor, insotite de un borderou de predare-primire in care se mentioneaza numarul de ordine al lucrarilor.

Articolul 25
Nota acordata de comisia de solutionare a contestatiilor este definitiva si nu poate fi mai mica decat nota contestata.

Articolul 26
(1) Dupa solutionarea contestatiilor, comisia de organizare a concursului intocmeste listele finale, pentru fiecare grad profesional si materie separat.
(2) Rezultatele finale ale concursului se publica simultan pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii.

Articolul 27
(1) Nota obtinuta la concurs este suma punctajelor obtinute la intrebarile de la proba scrisa tip grila.
(2) Pentru a fi declarat admis la concurs candidatul trebuie sa obtina cel putin nota 7, calculata potrivit alin. (1).

Articolul 28
(1) Rezultatele finale se inainteaza Sectiei pentru judecatori, in vederea validarii.
(2) Sectia pentru judecatori poate invalida, in tot sau in parte, concursul de promovare in cazurile in care constata ca nu au fost respectate conditiile prevazute de lege ori de prezentul regulament cu privire la organizarea concursului sau ca exista dovada savarsirii unei fraude.
(3) In termen de cel mult 30 de zile de la comunicarea rezultatelor finale, Sectia pentru judecatori dispune, prin hotarare, promovarea judecatorilor declarati admisi.
(4) Promovarea se realizeaza in ordinea notelor obtinute, in limita numarului de locuri scoase la concurs aferente gradului profesional si materiei pentru care s-a optat.
(5) Dispozitiile alin. (3) si (4) se aplica in mod corespunzator si in cazul personalului de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, al Ministerului Public, al Ministerului Justitiei, precum si al institutiilor coordonate sau subordonate acestora, promovarea urmand a se dispune de persoana cu atributii in acest sens.

Articolul 29
La note egale, Sectia pentru judecatori suplimenteaza numarul de locuri scoase la concurs, astfel incat sa poata fi declarati admisi toti candidatii care au obtinut note egale cu cea a ultimului candidat declarat admis, corespunzator gradului si materiei pentru care a candidat.

CAPITOLUL III
Concursul de promovare efectiva

SECTIUNEA 1
Dispozitii comune

Articolul 30
(1) Posturile scoase la concurs pentru promovarea efectiva se stabilesc de catre Sectia pentru judecatori, in mod distinct pe sectii, in urma consultarii instantelor, in functie de necesarul de resurse umane, in limita posturilor vacante existente la tribunale si curti de apel.
(2) Judecatorii care indeplinesc conditiile prevazute de lege pot candida pentru promovarea efectiva la oricare dintre instantele pentru care s-au stabilit posturi vacante scoase la concurs, indiferent de instanta la care functioneaza.

SECTIUNEA a 2-a
Conditii pentru inscrierea la concurs

Articolul 31
(1) Pot participa la concursul de promovare efectiva judecatorii care au avut calificativul "foarte bine" la ultima evaluare, nu au fost sanctionati disciplinar in ultimii 3 ani, au dobandit gradul profesional corespunzator instantei la care solicita promovarea si au functionat efectiv timp de cel putin 2 ani la instanta ierarhic inferioara, in cazul promovarii in functiile de judecator de curte de apel. Conditia de vechime trebuie sa fie indeplinita pana in ultima zi inclusiv a perioadei de inscriere la concurs.
(2) In cazul persoanelor numite in functia de judecator in conditiile art. 331 din Legea nr. 303/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru verificarea indeplinirii conditiei de a fi functionat efectiv timp de cel putin 2 ani la instanta ierarhic inferioara se are in vedere functionarea efectiva la tribunal sau la tribunalul specializat dupa data numirii in functie in conditiile acestor dispozitii legale.
(3) Pentru a participa la concursul de promovare efectiva, judecatorii trebuie sa fi functionat efectiv la instante sau in calitate de judecator de supraveghere a privarii de libertate pe intreaga perioada de 3 ani anterioara datei expirarii termenului de inscriere la concurs. La calcularea termenului de 3 ani nu se iau in considerare perioadele de suspendare din functia de judecator si nici concediile pentru cresterea copilului.

Articolul 32
(1) Data, locul organizarii concursului, posturile scoase la concurs, stabilite conform art. 30 alin. (1), modul de desfasurare a concursului, calendarul de desfasurare se stabilesc prin hotarare a Sectiei pentru judecatori, la propunerea Institutului National al Magistraturii si a Directiei resurse umane si organizare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii.
(2) Informatiile prevazute la alin. (1) se comunica, impreuna cu cererea tipizata de inscriere, elaborata de comisia de organizare, tuturor judecatorilor, prin curtile de apel, si se publica pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii si a Institutului National al Magistraturii, cu cel putin 30 de zile inainte de data de la care se pot depune cererile de inscriere la concurs.
(3) In termenul prevazut de calendarul concursului, cei interesati pot depune cereri de inscriere la concurs la Consiliul Superior al Magistraturii, in care se mentioneaza instanta la care se solicita promovarea efectiva.
(4) In cazul promovarii la curtea de apel, fiecare candidat poate formula o singura optiune cu privire la instanta la care solicita promovarea efectiva. In cazul promovarii la tribunal, fiecare candidat poate formula optiuni pentru unul sau mai multe tribunale din circumscriptia curtii de apel in care functioneaza, indicandu-le in ordinea preferintei. Daca solicita promovarea la un tribunal din circumscriptia altei curti de apel decat cea in care functioneaza, judecatorul poate formula optiune doar pentru acel tribunal.





Afişează Regulamentul privind organizarea si desfasurarea concursului de promovare a judecatorilor din 17.09.2019 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Concurs de promovare a judecatorilor    CSM    Hotararea 1347/2019    Regulament

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Cariera judecatorilor si procurorilor. Cereri de transfer la schimb
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 6114 din 11 septembrie 2013

Regimul juridic al avizelor CSM in materia perchezitiei, retinerii si arestarii preventive
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 687 din 9 februarie 2012

Magistrat. Suspendare din functie. Legalitatea masurii. Momentul de la care-si produce efectele hotararea CSM de suspendare
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia de Contencios Admininistrativ, Decizia nr. 3514 din 18/10/2006

Magistrat. Neindeplinirea conditiilor de numire in functie. Conditia bunei reputatii. Hotararea C.S.M. de eliberare din functie. Caracterul nediscipli
Pronuntaţă de: Decizia nr. 2956 din 10 mai 2005, Inalta Curte de Casatie si Justitie , Sectia de contencios administrativ si fiscal



Articole Juridice

Locuinta alternanta a copilului in legislatia franceza
Sursa: EuroAvocatura.ro

Cauza TATU revine in dezbaterea profesionistilor in drept
Sursa: EuroAvocatura.ro - Avocat dr. Razvan Viorescu

Nesemnarea de catre procuror a Ordonantei de punere in miscare a actiunii penale impotriva inculpatului
Sursa: CSM

Este necesara o cerere expresa a salariatului pentru reindividualizarea sanctiunii disciplinare, sau se poate dispune reindividualizarea sanctiunii de catre instanta din oficiu?
Sursa: CSM

Modificarea si completarea Legii nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor
Sursa: EuroAvocatura.ro

Abaterile disciplinare ale magistratilor
Sursa: Autor: Felicia Mirea, Atac

Despre raspunderea magistratilor
Sursa: Cristi Danilet