din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3161 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Regulamente » Regulamentul privind organizarea si desfasurarea concursului de promovare a judecatorilor din 17.09.2019

Regulamentul privind organizarea si desfasurarea concursului de promovare a judecatorilor din 17.09.2019

  Publicat: 23 Sep 2019       5122 citiri        Secţiunea: Regulamente  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Publicat in Monitorul Oficial nr. 768 din 23.09.2019 si aprobat prin Hotararea CSM nr. 1348/2019.

Persoana care face parte din conducerea unei institutii,
Magistrat care, potrivit legii, are atributii de a solutiona cauze penale, civile si administrative in cadrul unei instante judecatoresti.
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Sustinerile si punctele de vedere ale partilor si procurorului exprimate in cursul procesului penal cu privire la solutionarea cauzei deduse judecatii.
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Act adoptat de organele de stat,
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Cauza care inlatura caracterul penal al faptei,
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Reprezinta o faza a procesului penal, constand in activitatea desfasurata de organele de urmarire penala
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Reprezinta aprecierea obiectiva a nivelului cunostintelor teoretice si a deprinderilor practice dobandite,

(5) Dispozitiile art. 7 alin. (5) se aplica in mod corespunzator.

SECTIUNEA a 3-a
Organizarea si desfasurarea concursului de promovare efectiva
AA� 1. Comisiile de concurs

Articolul 33
(1) Comisia de organizare a concursului de promovare efectiva este condusa de un presedinte, care este directorul Institutului National al Magistraturii. In cazul imposibilitatii indeplinirii functiei de catre acesta, comisia este condusa de directorul adjunct al Institutului National al Magistraturii, care are calitatea de judecator.
(2) Dispozitiile art. 8 alin. (2) si (3) se aplica in mod corespunzator.

Articolul 34
(1) Comisia de organizare a concursului are, in principal, urmatoarele atributii:
1. centralizeaza cererile de inscriere la concurs, intocmeste listele de inscriere, verifica indeplinirea de catre candidati a conditiilor legale de participare la concurs, intocmeste si publica lista candidatilor care indeplinesc conditiile legale de participare la concurs si publica lista finala a candidatilor;
2. controleaza si indruma actiunile privind organizarea si desfasurarea concursului;
3. publica punctajele obtinute de candidati ca urmare a evaluarii;
4. publica rezultatul contestatiilor;
5. intocmeste listele finale si asigura publicarea lor simultana pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii;
6. analizeaza desfasurarea si rezultatele concursului si prezinta concluziile Sectiei pentru judecatori;
7. informeaza de indata Sectia pentru judecatori cu privire la orice situatie deosebita a carei rezolvare nu este prevazuta in prezentul regulament;
8. propune Sectiei pentru judecatori eventualele modificari in modul de organizare si desfasurare a concursului;
9. indeplineste orice alte atributii necesare bunei desfasurari a concursului.
(2) Membrii comisiei de organizare a concursului isi desfasoara activitatea in timpul programului normal de lucru de la Institutul National al Magistraturii sau, dupa caz, Consiliul Superior al Magistraturii. In mod exceptional, in situatii temeinic justificate, membrii comisiei de organizare a concursului isi pot desfasura activitatea si in afara programului normal de lucru, cu aprobarea presedintelui comisiei de organizare a concursului.

Articolul 35
(1) Presedintele comisiei de organizare a concursului ia toate masurile necesare aducerii la indeplinire a atributiilor prevazute la art. 34.
(2) Dispozitiile art. 10 alin. (2) - (4) se aplica in mod corespunzator.

Articolul 36
(1) Pentru evaluarea activitatii si conduitei candidatilor din ultimii 3 ani, la nivelul fiecarei curti de apel in cadrul careia s-au stabilit posturi vacante scoase la concurs, luand in considerare si instantele din circumscriptia acesteia, se constituie o comisie de evaluare numita prin hotarare a Sectiei pentru judecatori.
(2) Comisia de evaluare este alcatuita din presedintele curtii de apel, care este si presedintele comisiei, si 4 membri din randul judecatorilor de la curtea de apel, cu specializarea corespunzatoare sectiilor in cadrul carora sunt posturile vacante scoase la concurs, propusi de colegiul de conducere al curtii de apel.
(3) Daca apreciaza necesar, la propunerea colegiului de conducere al curtii de apel, Sectia pentru judecatori poate constitui atat o comisie de evaluare a candidatilor pentru promovarea la curtea de apel, cat si o comisie de evaluare a candidatilor pentru promovarea la tribunalele din circumscriptia curtii de apel. In acest caz, comisia de evaluare a candidatilor pentru promovarea la curtea de apel este alcatuita potrivit dispozitiilor alin. (2), iar comisia de evaluare a candidatilor pentru promovarea la tribunale este alcatuita din presedintele curtii de apel, care este si presedintele comisiei, si 4 membri din randul judecatorilor de la curtea de apel sau de la tribunalele din circumscriptia acesteia, cu specializarea corespunzatoare sectiilor in cadrul carora sunt posturile vacante scoase la concurs, propusi de colegiul de conducere al curtii de apel. Membrii comisiei de evaluare care au calitatea de judecatori la tribunale sunt propusi de colegiul de conducere al curtii de apel, la recomandarea colegiilor de conducere ale tribunalelor in cadrul carora functioneaza.
(4) In situatiile prevazute la alin. (2) si (3), in cazul imposibilitatii indeplinirii functiei de catre presedintele curtii de apel, comisia de evaluare este condusa de vicepresedintele curtii de apel sau, dupa caz, de unul dintre vicepresedinti, desemnat de Sectia pentru judecatori.
(5) Institutul National al Magistraturii solicita colegiilor de conducere ale curtilor de apel sa transmita propunerile pentru desemnarea membrilor comisiilor, pe care le inainteaza Sectiei pentru judecatori.
(6) In cazul prevazut la alin. (1), comisia de evaluare constituita la nivelul curtii de apel realizeaza atat evaluarea activitatii si conduitei candidatilor pentru promovarea la curtea de apel, cat si evaluarea activitatii si conduitei candidatilor pentru promovarea la tribunalele din circumscriptia acesteia.
(7) Presedintele comisiei de evaluare, alaturi de atributiile care ii revin in calitate de membru al comisiei, coordoneaza activitatea acesteia.
(8) Dispozitiile art. 8 alin. (3), art. 10 alin. (4), art. 11 alin. (6) si ale art. 12 alin. (2) - (4) se aplica in mod corespunzator. In situatia prevazuta la alin. (3), dispozitiile art. 12 alin. (2) nu sunt aplicabile presedintelui comisiilor de evaluare.
(9) In situatia prevazuta la alin. (3), in cazul in care un membru al comisiei de evaluare a fost evaluat anterior, la un concurs de promovare efectiva, de o comisie de evaluare din care a facut parte unul dintre candidati, acesta are obligatia sa se retraga din comisia de evaluare si sa comunice aceasta situatie presedintelui comisiei in vederea inlocuirii sale.
AA� 2. Desfasurarea concursului de promovare efectiva

Articolul 37
Centralizarea cererilor de inscriere la concurs si verificarea indeplinirii conditiilor legale de participare se realizeaza de comisia de organizare a concursului. Dispozitiile art. 15 alin. (2) - (5) se aplica in mod corespunzator.

Articolul 38
Concursul de promovare efectiva consta in sustinerea unei probe avand ca obiect evaluarea activitatii si conduitei candidatilor din ultimii 3 ani de activitate .

Articolul 39
(1) In cadrul probei prevazute la art. 38, pentru evaluarea activitatii sunt avute in vedere hotararile judecatoresti redactate de candidati in ultimii 3 ani de activitate .
(2) Hotararile judecatoresti prevazute la alin. (1) trebuie sa fie relevante pentru activitatea profesionala a candidatului, sa aiba obiecte diferite si sa fie intocmite in faze procesuale diferite, in masura in care este posibil.
(3) Printre actele prevazute la alin. (1) se pot regasi si hotarari judecatoresti desfiintate sau casate, urmand a fi atasate si deciziile pronuntate in caile de atac.
(4) Pentru realizarea evaluarii activitatii, de indata dupa publicarea listei finale a candidatilor care indeplinesc conditiile de participare la concurs, comisia de evaluare solicita instantelor in cadrul carora isi desfasoara activitatea candidatii listele hotararilor judecatoresti pronuntate si redactate de catre acestia in ultimii 3 ani de activitate, cu evidentierea datei si numarului hotararii, a numarului de dosar in care aceasta a fost pronuntata, a obiectului cauzei, a stadiului procesual, a tipului hotararii si cu mentiunea ca solutia a fost desfiintata/casata, daca este cazul . Listele sunt generate exclusiv in format electronic.
(5) In cazul candidatilor care in ultimii 3 ani si-au desfasurat activitatea in cadrul mai multor instante, listele hotararilor judecatoresti pronuntate si redactate de catre acestia sunt solicitate de la fiecare dintre aceste instante.
(6) De indata dupa primirea listelor prevazute la alin. (4), comisia de evaluare stabileste criterii unitare pe fiecare specializare pentru selectarea aleatorie a cate 10 hotarari judecatoresti pentru fiecare candidat, ce vor fi supuse evaluarii. La stabilirea criteriilor de selectie, comisia de evaluare va tine seama si de dispozitiile alin. (2).
(7) Nu vor fi avute in vedere hotararile judecatoresti prin care sunt solutionate incidente procedurale, se ia act de renuntarea la judecata, de renuntarea la drept sau de retragerea unei cai de atac, se constata perimarea ori cererea este anulata sau care au ca obiect incuviintarea executarii silite, confirmarea renuntarii la urmarirea penala ori acordul de recunoastere a vinovatiei. Comisia de evaluare poate stabili, pentru toti candidatii pe care ii evalueaza, si alte categorii de hotarari care nu vor fi avute in vedere la realizarea selectiei.
(8) Pe baza criteriilor stabilite potrivit alin. (6) si (7), comisia de evaluare realizeaza selectia hotararilor judecatoresti, cu sprijinul comisiei de organizare, prin intermediul aplicatiei informatice furnizate de Consiliul Superior al Magistraturii.
(9) Dupa selectia realizata potrivit alin. (8), comisia de evaluare solicita de la instantele in cadrul carora isi desfasoara activitatea candidatii hotararile selectate.
(10) Instantele transmit comisiei de evaluare hotararile judecatoresti solicitate in termen de 5 zile de la primirea adreselor. Hotararile sunt inaintate si in format electronic, impreuna cu fisele ECRIS ale dosarelor in care au fost pronuntate.
(11) In situatia in care comisia de evaluare apreciaza ca nu toate hotararile judecatoresti selectate sunt relevante pentru activitatea candidatului, aceasta va realiza, in completare, o singura data, o noua selectie, dispozitiile alin. (8) fiind aplicabile in mod corespunzator.
(12) Candidatul poate transmite comisiei de evaluare cel mult 5 hotarari judecatoresti din ultimii 3 ani, indiferent de materia in care au fost pronuntate si de obiectul acestora, care vor fi avute in vedere la evaluarea activitatii .





Afişează Regulamentul privind organizarea si desfasurarea concursului de promovare a judecatorilor din 17.09.2019 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Concurs de promovare a judecatorilor    CSM    Hotararea 1347/2019    Regulament

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Cariera judecatorilor si procurorilor. Cereri de transfer la schimb
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 6114 din 11 septembrie 2013

Regimul juridic al avizelor CSM in materia perchezitiei, retinerii si arestarii preventive
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 687 din 9 februarie 2012

Magistrat. Suspendare din functie. Legalitatea masurii. Momentul de la care-si produce efectele hotararea CSM de suspendare
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia de Contencios Admininistrativ, Decizia nr. 3514 din 18/10/2006

Magistrat. Neindeplinirea conditiilor de numire in functie. Conditia bunei reputatii. Hotararea C.S.M. de eliberare din functie. Caracterul nediscipli
Pronuntaţă de: Decizia nr. 2956 din 10 mai 2005, Inalta Curte de Casatie si Justitie , Sectia de contencios administrativ si fiscal



Articole Juridice

Locuinta alternanta a copilului in legislatia franceza
Sursa: EuroAvocatura.ro

Cauza TATU revine in dezbaterea profesionistilor in drept
Sursa: EuroAvocatura.ro - Avocat dr. Razvan Viorescu

Nesemnarea de catre procuror a Ordonantei de punere in miscare a actiunii penale impotriva inculpatului
Sursa: CSM

Este necesara o cerere expresa a salariatului pentru reindividualizarea sanctiunii disciplinare, sau se poate dispune reindividualizarea sanctiunii de catre instanta din oficiu?
Sursa: CSM

Modificarea si completarea Legii nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor
Sursa: EuroAvocatura.ro

Abaterile disciplinare ale magistratilor
Sursa: Autor: Felicia Mirea, Atac

Despre raspunderea magistratilor
Sursa: Cristi Danilet