din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2801 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Regulamente » Regulamentul privind organizarea si desfasurarea concursului de promovare a judecatorilor din 17.09.2019

Regulamentul privind organizarea si desfasurarea concursului de promovare a judecatorilor din 17.09.2019

  Publicat: 23 Sep 2019       5117 citiri        Secţiunea: Regulamente  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Publicat in Monitorul Oficial nr. 768 din 23.09.2019 si aprobat prin Hotararea CSM nr. 1348/2019.

1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Sustinerile si punctele de vedere ale partilor si procurorului exprimate in cursul procesului penal cu privire la solutionarea cauzei deduse judecatii.
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Desemneaza situatia in care un membru al completului de judecata este oprit, in cazurile expres prevazute de lege, sa participe la solutionarea unui anumit litigiu.
Desemneaza situatia in care un membru al completului de judecata este oprit, in cazurile expres prevazute de lege, sa participe la solutionarea unui anumit litigiu.
Act adoptat de organele de stat,
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Prin Declaratia de la Maastricht , din 10 decembrie 1991, statele membre ale Uniunii Europei Occidentale (UEO) au invitat tarile europene care erau membre ale NATO, dar nu si ale Uniunii Europene, sa devina membri asociati ai UEO.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ramura a sistemului de drept,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
inseamna o persoana fizica sau juridica stabilita in Uniune, desemnata in scris de catre operator sau persoana imputernicita de operator in temeiul articolului 27 din GDPR,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Tabel care infatiseaza rezultatele unor calcule efectuate pe baza de elemente
Tabel care infatiseaza rezultatele unor calcule efectuate pe baza de elemente
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Este o procedura diplomatica de reglementare a diferendelor internationale, drept conferit puterilor straine conflictului de a media ostilitatile, chiar in decursul acestora. Mediatorul trebuie sa fie un tertstat, un grup de state, O.N.U. sau institutiile sale specializate, alte organizatii internationale cu vocatie mondiala sau regionala sau o personalitate de prestigiu - acceptat de comun acord, de catre partile aflate in conflict.
Parere a unui membru al completului de judecata, care a ramas in minoritate fata de ceilalti membri ai completului cu prilejul deliberarii cauzei.
Presupunere, supozitie cu privire la anumite (legaturi, relatii intre) fenomene; presupunere cu caracter provizoriu, formulata pe baza datelor experimentale existente la un moment dat.

8. pastreaza in conditii de deplina siguranta subiectele si baremele de evaluare si notare;
9. distribuie candidatilor materialele pentru sustinerea probei scrise;
10. afiseaza baremele de evaluare si notare la centrele de concurs, la incheierea probei scrise, si asigura publicarea acestora, precum si a subiectelor de concurs pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii;
11. organizeaza transportul lucrarilor scrise de la centrele de concurs la centrul de evaluare si raspunde de securitatea acestora;
12. ia masuri pentru ca in spatiile in care isi desfasoara activitatea comisiile de concurs sau de solutionare a contestatiilor ori in care se desfasoara probele scrise de concurs sa nu patrunda persoane straine, neautorizate de comisie sau neprevazute de prezentul regulament;
13. asigura respectarea procedurii de evaluare si notare;
14. asigura publicarea simultana pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii a listelor cu rezultatele concursului;
15. analizeaza desfasurarea si rezultatele concursului si prezinta concluziile Sectiei pentru judecatori;
16. informeaza de indata Sectia pentru judecatori cu privire la orice situatie deosebita a carei rezolvare nu este prevazuta in prezentul regulament, precum si cu privire la orice situatie care impune anularea unor subiecte, cum ar fi pierderea, deteriorarea ori desecretizarea unui subiect;
17. propune Sectiei pentru judecatori eventualele modificari in modul de organizare si desfasurare a concursului;
18. indeplineste orice alte atributii necesare bunei desfasurari a concursului.
(2) Membrii comisiei de organizare a concursului isi desfasoara activitatea in timpul programului normal de lucru de la Consiliul Superior al Magistraturii sau, dupa caz, Institutul National al Magistraturii. In mod exceptional, in situatii temeinic justificate, membrii comisiei de organizare a concursului isi pot desfasura activitatea si in afara programului normal de lucru, cu aprobarea presedintelui comisiei de organizare a concursului.

Articolul 10
(1) Presedintele comisiei de organizare a concursului ia toate masurile necesare aducerii la indeplinire a atributiilor prevazute la art. 9.
(2) In acest scop, presedintele comisiei de organizare a concursului stabileste atributiile pentru membrii comisiei, instructiunile pentru responsabilii de sala si supraveghetori, precum si sarcinile ce revin curtilor de apel, tribunalelor si judecatoriilor, in vederea bunei desfasurari a concursului.
(3) Presedintii instantelor raspund de aducerea la indeplinire a dispozitiilor prevazute mai sus, sub coordonarea presedintelui comisiei de organizare a concursului.
(4) Presedintele comisiei de organizare a concursului solutioneaza situatiile de incompatibilitate a membrilor comisiei pe care o conduce. Situatiile de incompatibilitate a presedintelui comisiei de organizare sunt solutionate de Sectia pentru judecatori.

Articolul 11
(1) Comisia de elaborare a subiectelor si comisia de solutionare a contestatiilor sunt numite prin hotarare a Sectiei pentru judecatori a Consiliului Superior al Magistraturii, fiind alcatuite din judecatori de la Inalta Curte de Casatie si Justitie si curtile de apel, desemnati pe baza consimtamantului scris, exprimat anterior. Prin aceeasi hotarare, in cadrul acestor comisii sunt constituite subcomisii pentru fiecare materie de concurs pentru care s-au formulat optiuni.
(2) Institutul National al Magistraturii solicita, prin intermediul presedintelui Inaltei Curti de Casatie si Justitie si al presedintilor curtilor de apel, consimtamantul judecatorilor in scopul desemnarii in comisiile de concurs si, dupa centralizare, transmite rezultatele la Sectia pentru judecatori. Consimtamantul pentru desemnarea intr-o comisie de concurs se considera dat atat pentru calitatea de membru titular, cat si pentru calitatea de membru supleant in comisie.
(3) In comisia de elaborare a subiectelor si in comisia de solutionare a contestatiilor pot fi desemnate, la propunerea Institutului National al Magistraturii, si cadre didactice universitare care au cel putin gradul de conferentiar.
(4) Institutul National al Magistraturii poate propune, cu rol consultativ, Sectiei pentru judecatori componenta comisiilor de concurs pe baza optiunilor formulate de judecatori.
(5) Dispozitiile art. 8 alin. (3) si ale art. 10 alin. (4) se aplica in mod corespunzator.
(6) In componenta comisiilor sunt numiti si membri supleanti care ii vor inlocui, de drept, in ordinea stabilita de Sectia pentru judecatori prin hotararea de numire a comisiilor de concurs, pe acei membri ai comisiei care, din motive intemeiate, nu isi pot exercita atributiile. Inlocuirea se efectueaza de presedintele comisiei de elaborare a subiectelor sau al comisiei de solutionare a contestatiilor.
(7) Numarul membrilor comisiilor se stabileste de Sectia pentru judecatori pentru fiecare concurs, in functie de numarul candidatilor si de materiile pentru care acestia au optat. Pentru fiecare materie de concurs, subcomisia de elaborare a subiectelor si subcomisia de solutionare a contestatiilor au acelasi numar de membri, dar nu mai putin de 3 membri . Subiectele de drept procesual civil sunt elaborate de o subcomisie desemnata de Sectia pentru judecatori dintre membrii comisiei de elaborare a subiectelor, iar contestatiile la dreptul procesual civil sunt solutionate de o subcomisie desemnata de Sectia pentru judecatori dintre membrii comisiei de solutionare a contestatiilor. Subiectele de drept procesual penal sunt elaborate de membrii subcomisiei care elaboreaza subiectele la materia drept penal, iar contestatiile la dreptul procesual penal sunt solutionate de membrii subcomisiei care solutioneaza contestatiile la materia drept penal.

Articolul 12
(1) Comisiile de elaborare a subiectelor si de solutionare a contestatiilor sunt conduse de cate un presedinte, desemnat dintre membrii acestora, prin hotararea prevazuta la art. 11 alin. (1). Presedintele comisiei de elaborare a subiectelor exercita si urmatoarele atributii: vegheaza la respectarea regulilor prevazute la art. 13 pct. 1, stabileste timpul de concurs si coordoneaza activitatea comisiei. Presedintele comisiei de solutionare a contestatiilor, alaturi de atributiile care ii revin in calitate de membru al comisiei, coordoneaza activitatea acesteia.
(2) O persoana poate face parte dintr-o singura comisie pentru acelasi concurs.
(3) Contractele de participare a membrilor comisiilor de elaborare a subiectelor si de solutionare a contestatiilor, prin care se stabilesc modalitatile de plata si atributiile ce le revin, se incheie intre acestia si un reprezentant al Consiliului Superior al Magistraturii, potrivit dispozitiilor prezentului regulament.
(4) Declaratiile si contractele de participare in comisii se centralizeaza de comisia de organizare a concursului si se pastreaza alaturi de celelalte documente de concurs.
(5) Membrii comisiei de elaborare a subiectelor si ai comisiei de solutionare a contestatiilor isi desfasoara activitatea in afara programului normal de lucru de la instante.

Articolul 13
Subcomisiile de elaborare a subiectelor au, in principal, urmatoarele atributii:
1. elaborarea subiectelor pentru proba scrisa, cu respectarea urmatoarelor reguli:
a) sa fie in concordanta cu tematica si bibliografia aprobate si publicate de Sectia pentru judecatori si de Institutul National al Magistraturii;
b) sa asigure o cuprindere echilibrata a materiei studiate, sa aiba grad de complexitate corespunzator continutului tematicii si bibliografiei, pentru a fi tratate in timpul stabilit;
c) sa fie, de regula, diferentiate in functie de gradul instantei;
d) sa se evite repetarea subiectelor de la concursurile anterioare;
e) sa nu contina probleme controversate in doctrina sau practica;
f) sa asigure o repartizare echilibrata a raspunsurilor corecte si a numarului de raspunsuri corecte intre variantele de raspuns;
g) timpul necesar rezolvarii subiectelor sa nu depaseasca timpul alocat desfasurarii probei de concurs;
2. predarea catre comisia de organizare a concursului, inainte de desfasurarea probei scrise, a subiectelor si baremelor de evaluare si notare, in plicuri sigilate.

Articolul 14
(1) Subcomisiile de solutionare a contestatiilor, constituite pentru fiecare materie de concurs pentru care s-au formulat optiuni, examineaza, sub coordonarea presedintelui comisiei de solutionare a contestatiilor si cu consultarea subcomisiilor de elaborare a subiectelor, in limita motivelor invocate de candidati, contestatiile la bareme.
(2) In cazul in care subcomisia de solutionare a contestatiilor respinge toate contestatiile, baremele initiale de evaluare si notare devin definitive.
(3) In cazul in care membrii subcomisiei de solutionare a contestatiilor apreciaza ca raspunsul corect este altul decat cel indicat in barem sau ca raspunsul corect indicat in barem nu este singurul raspuns corect ori ca se impune anularea uneia sau mai multor intrebari din testul-grila, iar membrii subcomisiei de elaborare a subiectelor sunt de acord cu aceasta solutie, subcomisia de solutionare a contestatiilor adopta baremele definitive.
(4) In situatiile prevazute la alin. (3), daca membrii subcomisiei de solutionare a contestatiilor si cei ai subcomisiei de elaborare a subiectelor nu ajung la un acord, baremele de evaluare si notare definitive se stabilesc de catre aceste subcomisii reunite, cu votul majoritatii membrilor. In scopul realizarii majoritatii, presedintele comisiei de solutionare a contestatiilor asigura medierea. Daca membrii comisiilor au mai mult de doua opinii, cei ale caror pareri se apropie mai mult sunt datori sa se uneasca intr-o singura opinie .
(5) In situatia in care, in urma solutionarii contestatiilor la barem, se apreciaza ca raspunsul corect la una dintre intrebari este in mod evident altul decat cel indicat in barem, fara a fi incidente dispozitiile alin. (6), se corecteaza baremul si se va acorda punctajul corespunzator intrebarii respective numai candidatilor care au indicat raspunsul corect stabilit prin baremul definitiv.
(6) In ipoteza in care, in urma solutionarii contestatiilor la barem, se apreciaza ca raspunsul indicat ca fiind corect in baremul initial nu este singurul raspuns corect, baremul definitiv va cuprinde atat punctajul corespunzator variantei de raspuns stabilite de comisia de elaborare a subiectelor in baremul initial, cat si punctajul corespunzator variantei de raspuns stabilite de comisia de contestatii.
(7) In situatia in care, in urma solutionarii contestatiilor la barem, se anuleaza una sau mai multe intrebari din testul-grila, punctajul corespunzator intrebarilor anulate se acorda tuturor candidatilor.





Afişează Regulamentul privind organizarea si desfasurarea concursului de promovare a judecatorilor din 17.09.2019 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Concurs de promovare a judecatorilor    CSM    Hotararea 1347/2019    Regulament

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Cariera judecatorilor si procurorilor. Cereri de transfer la schimb
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 6114 din 11 septembrie 2013

Regimul juridic al avizelor CSM in materia perchezitiei, retinerii si arestarii preventive
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 687 din 9 februarie 2012

Magistrat. Suspendare din functie. Legalitatea masurii. Momentul de la care-si produce efectele hotararea CSM de suspendare
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia de Contencios Admininistrativ, Decizia nr. 3514 din 18/10/2006

Magistrat. Neindeplinirea conditiilor de numire in functie. Conditia bunei reputatii. Hotararea C.S.M. de eliberare din functie. Caracterul nediscipli
Pronuntaţă de: Decizia nr. 2956 din 10 mai 2005, Inalta Curte de Casatie si Justitie , Sectia de contencios administrativ si fiscal



Articole Juridice

Locuinta alternanta a copilului in legislatia franceza
Sursa: EuroAvocatura.ro

Cauza TATU revine in dezbaterea profesionistilor in drept
Sursa: EuroAvocatura.ro - Avocat dr. Razvan Viorescu

Nesemnarea de catre procuror a Ordonantei de punere in miscare a actiunii penale impotriva inculpatului
Sursa: CSM

Este necesara o cerere expresa a salariatului pentru reindividualizarea sanctiunii disciplinare, sau se poate dispune reindividualizarea sanctiunii de catre instanta din oficiu?
Sursa: CSM

Modificarea si completarea Legii nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor
Sursa: EuroAvocatura.ro

Abaterile disciplinare ale magistratilor
Sursa: Autor: Felicia Mirea, Atac

Despre raspunderea magistratilor
Sursa: Cristi Danilet