din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1541 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » OUG 194/2002, actualizata 2020, privind regimul strainilor in Romania

OUG 194/2002, actualizata 2020, privind regimul strainilor in Romania

  Publicat: 29 Dec 2019       35812 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


ORDONANTA DE URGENTA nr. 194/2002 privind regimul strainilor in Romania, Republicata si Actualizata 2020

Actualizata 2020 prin:
- Legea 247/2018 pentru modificarea si completarea unor acte normative privind regimul strainilor in Romania.

(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Prevazut in sectiunea II, cap. II., t. I, C. proc. pen., partea generala
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Una din institutiile fundamentale ale dreptului penal,
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Zile in care se cuprinde intreg intervalul de timp dintre momentul inceperii si implinirii termenului, inclusiv prima si ultima zi a termenului.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;

Articolul 91: Indepartarea sub escorta in baza acordurilor de readmisie

(1) Strainii pot fi indepartati sub escorta si potrivit procedurii stabilite prin acordurile de readmisie incheiate de Uniunea Europeana sau de Romania cu state terte, doar in masura in care dispozitiile acestora le sunt mai favorabile decat dispozitiile prezentei ordonante de urgenta.

(2) La cererea unuia dintre statele care au incheiate acorduri de readmisie cu Romania se poate permite tranzitarea teritoriului Romaniei de catre strainul care face obiectul unei proceduri de readmisie catre un stat tert, cu conditia escortarii si a prezentarii garantiilor ca acesta isi poate continua calatoria si poate intra in statul de destinatie.

Articolul 92: Masuri de asistenta intre statele membre ale Uniunii Europene in cazul indepartarii sub escorta pe calea aerului

(1) In situatia in care executarea masurii de indepartare nu este posibila prin folosirea zborurilor directe pana in tara de destinatie, Inspectoratul General pentru Imigrari poate solicita altor state tranzitul aeroportuar.

(2) Pentru executarea masurii de indepartare a strainului pe calea aerului, Inspectoratul General pentru Imigrari dispune escortarea acestuia pana in tara de tranzit sau de destinatie in urmatoarele cazuri:

a) tara de tranzit sau de destinatie solicita ca strainul sa fie escortat;

b) este necesara acordarea de asistenta medicala strainului in timpul indepartarii sub escorta;

c) strainul trebuie supravegheat pentru a se preveni savarsirea de fapte de natura penala in timpul indepartarii sub escorta;

d) exista indicii temeinice ca strainul nu va respecta masura de indepartare ori ca intentioneaza sa ramana in tara de tranzit;

e) autoritatile romane cu atributii in domeniul ordinii publice si securitatii nationale solicita ca strainul sa fie escortat.

(3) Pe durata executarii masurilor de indepartare, membrii escortei nu sunt inarmati si poarta tinuta civila. Acestia sunt obligati sa respecte legislatia statului de tranzit, sa foloseasca forta, cu respectarea prevederilor art. 90 alin. (7) , numai atunci cand reprezentantii statului de tranzit nu sunt prezenti sau este necesara acordarea de sprijin acestora.

(4) Inspectoratul General pentru Imigrari intreprinde demersurile necesare pentru intoarcerea in tara a strainilor daca, in timpul executarii masurii de indepartare pe calea aerului, a intervenit una dintre urmatoarele situatii:

a) autorizatia de tranzit aeroportuar a fost refuzata sau revocata;

b) strainul a intrat pe teritoriul statului solicitat in timpul tranzitului;

c) indepartarea strainului catre o alta tara de tranzit ori catre tara de destinatie sau imbarcarea in zborul de legatura nu a fost realizata;

d) tranzitul aeroportuar nu mai este posibil.

(5) Inspectoratul General al Politiei de Frontiera poate aproba solicitarile de tranzit pentru strainii care fac obiectul unor masuri de indepartare, adresate de autoritatile competente din statele membre ale Uniunii Europene.

(6) Solicitarea de tranzit prevazuta la alin. (5) poate fi refuzata daca:

a) strainul este suspect sau inculpat intr-o cauza penala ori are de executat o pedeapsa privativa de libertate, ca urmare a savarsirii unei infractiuni pe teritoriul Romaniei;

b) tranzitul catre alte state sau intrarea in tara de destinatie nu este permisa;

c) in timpul tranzitului este necesar transportul catre un alt aeroport aflat pe teritoriul Romaniei;

d) strainul reprezinta o amenintare pentru securitatea nationala, ordinea si sanatatea publica sau relatiile internationale ale statului roman;

e) asistenta solicitata este imposibila in acel moment din motive obiective; in acest caz, Inspectoratul General al Politiei de Frontiera informeaza, in cel mai scurt timp posibil, autoritatile solicitante asupra unei date cat mai apropiate de cea solicitata initial, in care poate fi acordata asistenta tranzitului.

(7) In situatia in care, ulterior aprobarii tranzitului, survin situatiile prevazute la alin. (6) , autorizatiile deja eliberate pot fi revocate, cu informarea autoritatilor solicitante asupra motivelor care au determinat revoca rea.

(8) Solicitarea de tranzit trebuie transmisa in scris cu cel putin doua zile inainte de tranzit. Acest termen poate fi scurtat in cazuri urgente si justificate.

(9) Forma si continutul solicitarii de tranzit se stabilesc prin ordin al ministrului afacerilor interne, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

(10) Decizia se comunica statului membru solicitant in termen de doua zile . Termenul poate fi prelungit, in cazuri justificate, cu maximum 48 de ore.

(11) Inspectoratul General al Politiei de Frontiera stabileste puncte de contact in toate zonele de tranzit importante.

(12) Operatiunea de tranzit nu trebuie sa depaseasca 24 de ore. In cazul in care, din motive obiective, sunt necesare masuri de asistenta suplimentare pentru continuarea operatiunii de tranzit, acest termen poate fi prelungit cu maximum 48 de ore.

(13) In limita mijloacelor disponibile si in conformitate cu standardele internationale relevante, Inspectoratul General al Politiei de Frontiera asigura masurile de asistenta necesare de la aterizare si pana la parasirea aeroportului catre tara de destinatie, in ceea ce priveste:

a) intampinarea strainului la aeronava si escortarea acestuia in perimetrul aeroportului, in special catre zborul de legatura;

b) asigurarea tratamentului medical de urgenta strainului si, daca este cazul, persoanelor din escorta acestuia;

c) asigurarea hranei pentru strain si, daca este cazul, pentru persoanele din escorta acestuia;

d) primirea, pastrarea si predarea documentelor de calatorie, in special in cazul strainilor neescortati;

e) in cazul strainilor neescortati, informarea statului solicitant despre locul si ora plecarii strainului de pe teritoriul statului roman;

f) informarea statului solicitant in privinta oricaror incidente serioase care survin in timpul tranzitului;

g) pe timpul stationarii in aeroportul de tranzit, seful punctului de trecere a frontierei poate dispune cazarea strainului in spatii special amenajate si folosirea mijloacelor legale pentru prevenirea sau impiedicarea oricarei incercari a strainului de a se impotrivi tranzitului.

(14) Costurile serviciilor asigurate potrivit alin. (13) se suporta de statul solicitant.

Articolul 93: Organizarea unor zboruri comune cu statele membre ale Uniunii Europene in vederea indepartarii sub escorta a strainilor

(1) Inspectoratul General pentru Imigrari poate organiza sau participa la actiuni comune cu autoritatile competente din unul ori mai multe state membre ale Uniunii Europene, pentru indepartarea sub escorta a strainilor.

(2) Atunci cand Inspectoratul General pentru Imigrari decide organizarea unui zbor pentru indepartarea sub escorta a strainilor, la care ar putea sa participe si alte state membre ale Uniunii Europene, informeaza autoritatile competente din aceste state.

(3) In vederea unei bune desfasurari a zborului, Inspectoratul General pentru Imigrari intreprinde masuri pentru selectionarea transportatorului, potrivit dispozitiilor legale, obtinerea autorizatiilor necesare de la statele de tranzit si de destinatie, stabilirea in comun cu autoritatile competente ale celorlalte state participante a numarului personalului de escorta necesar, incheierea intelegerilor financiare necesare, precum si alte masuri ce se impun.

(4) In cazul in care Inspectoratul General pentru Imigrari decide sa participe la un zbor pentru indepartarea sub escorta a strainilor organizat de un stat membru al Uniunii Europene, informeaza autoritatile competente din statul organizator despre intentia de a participa, specificand numarul de persoane care fac obiectul indepartarii sub escorta, si asigura un numar suficient de persoane pentru escorta. In cazul in care escorta este realizata numai de catre statul organizator, Inspectoratul General pentru Imigrari asigura prezenta a cel putin 2 reprezentanti la bordul aeronavei, care sunt responsabili de predarea strainilor de care raspund catre autoritatile din statele de destinatie.

(5) Inspectoratul General pentru Imigrari asigura atat strainilor care fac obiectul indepartarii sub escorta, cat si personalului de escorta propriu documente de calatorie valabile, vize si alte documente necesare si, prin intermediul Departamentului Consular din cadrul Ministerului Afacerilor Externe, solicita asistenta necesara din partea reprezentantelor diplomatice ale Romaniei.

Articolul 94: Recunoasterea deciziilor de indepartare a strainilor emise de alte state membre ale Uniunii Europene

(1) Deciziile de indepartare a strainilor emise de alte state membre ale Uniunii Europene sunt recunoscute de statul roman si sunt puse in executare de Inspectoratul General pentru Imigrari, in conditiile prezentei ordonante de urgenta, in urmatoarele cazuri:





Afişează OUG 194/2002, actualizata 2020, privind regimul strainilor in Romania pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    OUG 194/2002    Vize de sedere in Romania    Permise de munca 2020    Drept de sedere    Permise de munca BREXIT    permis de sedere in scop de detasare    OUG 194/2002 actualizata 2020    Permis de sedere    Permis de sedere BREXIT

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Decizia C.C.R. nr. 41/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a unor prevederi din OUG 194/2002 privind regimul strainilor in Romania
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Regimul strainilor. Dreptul de sedere acordat in vederea desfasurarii de activitati comerciale
Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL BUCURESTI - SECTIA A VIII A CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL, SENTINTA CIVILA NR. 1527/07. 04. 2009