z) incalcarea prevederilor art. 88, 92 si 93.
Art. 99
(1) Contraventiile prevazute la art. 98 lit. b) -e) , g) -i) , k) , l) , n) -p) , r) , s) , u) -w) , x) si y) , se sanctioneaza cu amenda de la 1.500 lei la 4.500 lei, cele de la lit. a) , f) , j) , m) , q) , t) si z) , cu amenda de la 4.500 lei la 10.000 lei.
(2) Constatarea contraventiilor prevazute la art. 98 si aplicarea sanctiunilor prevazute la alin. (1) se fac de catre:
a) ofiterii si agentii de politie din cadrul Politiei Romane si ofiterii si subofiterii din cadrul Jandarmeriei Romane, pentru faptele prevazute la art. 98 lit. a) , d) , f) , g) , a doua teza a lit. h) , lit. l) , m) , n) , p) , q) , r) , t) , u) , x) , y) , precum si pentru fapta prevazuta la art. 98 lit. j) , in cazul in care aceasta este savarsita de catre persoane fizice sau de catre persoane juridice de drept privat;
b) biroul electoral ierarhic superior, pentru faptele prevazute la art. 98 lit. j) , o) , s) , v) , w) si z) savarsite de birourile electorale;
c) Biroul Electoral Central, pentru faptele prevazute la art. 98 lit. d) si i) ;
d) imputernicitii presedintelui Autoritatii Electorale Permanente, pentru faptele prevazute la art. 98 lit. a) , b) , c) , e) , prima teza a lit. h) , lit. k) , pentru fapta prevazuta la art. 98 lit. j) in cazul in care aceasta este savarsita de partide politice, aliante politice, organizatii ale cetatenilor apartinand minoritatilor nationale, autoritati ale administratiei publice centrale sau locale.
(3) Contravenientul poate achita, pe loc sau in termen de cel mult 48 de ore de la data incheierii procesului-verbal ori, dupa caz, de la data comunicarii acestuia, jumatate din minimul amenzii prevazute la alin. (1) , agentul constatator facand mentiune despre aceasta posibilitate in procesul-verbal.
(4) Contraventiilor prevazute la art. 98 le sunt aplicabile dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
TITLUL II:Organizarea si functionarea Autoritatii Electorale Permanente
CAPITOLUL I:Misiunea, organizarea si aparatul de specialitate al Autoritatii Electorale Permanente
Art. 100
(1) Autoritatea Electorala Permanenta este o institutie administrativa autonoma cu personalitate juridica si cu competenta generala in materie electorala, care are misiunea de a asigura organizarea si desfasurarea alegerilor si a referendumurilor, precum si finantarea partidelor politice si a campaniilor electorale, cu respectarea Constitutiei, a legii si a standardelor internationale si europene in materie.
(2) Autoritatea Electorala Permanenta isi desfasoara activitatea cu respectarea principiilor independentei, impartialitatii, legalitatii, transparentei, eficientei, profesionalismului, responsabilitatii, sustenabilitatii, predictibilitatii si legitimitatii.
Art. 101
(1) Autoritatea Electorala Permanenta este condusa de un presedinte, cu rang de ministru, ajutat de 2 vicepresedinti cu rang de secretar de stat .
(2) Presedintele este numit prin hotarare adoptata in sedinta comuna a Senatului si Camerei Deputatilor, la propunerea grupurilor parlamentare, dintre personalitatile cu pregatire si experienta in domeniul juridic sau administrativ. Este numit presedinte candidatul care intruneste majoritatea voturilor deputatilor si senatorilor.
(3) Presedintele este ajutat de 2 vicepresedinti cu rang de secretar de stat, unul numit de Presedintele Romaniei, iar celalalt de prim-ministru.
(4) Presedintele si vicepresedintii nu pot fi membri ai unui partid politic.
(5) Mandatul presedintelui si mandatele vicepresedintilor Autoritatii Electorale Permanente sunt de cate 8 ani si pot fi reinnoite o singura data .
(6) Mandatul presedintelui sau vicepresedintilor inceteaza in urmatoarele situatii:
a) expirarea mandatului;
b) demisie;
c) revocare;
d) deces.
(7) Presedintele si vicepresedintii pot fi revocati din functie, pentru motive temeinice, de catre autoritatile care i-au numit.
(8) Autoritatea Electorala Permanenta, cu avizul Ministerului Finantelor Publice, isi aproba proiectul de buget propriu, inaintea dezbaterii bugetului de stat, si il inainteaza Guvernului in vederea includerii lui in bugetul de stat . Includerea cheltuielilor de capital in bugetul propriu se face cu consultarea Guvernului.
(9) Presedintele Autoritatii Electorale Permanente este ordonator principal de credite. In indeplinirea atributiilor ce ii revin, presedintele emite ordine.
(10) - Art. 101, alin. (10) din titlul II, capitolul I a fost abrogat la 01-iul-2017 de Art. 44, alin. (1) , punctul 19. din capitolul IV din Legea 153/2017
(11) Autoritatea Electorala Permanenta are un secretar general. Secretarul general este numit de prim-ministru pe baza de concurs, in conditiile legii.
(111) Autoritatea Electorala Permanenta poate avea 2 secretari generali adjuncti, numiti de presedintele Autoritatii Electorale Permanente, in conditiile prezentei legi.
(12) In lipsa presedintelui, atributiile acestuia sunt indeplinite de unul dintre vicepresedinti, stabilit prin ordin .
Art. 102
(1) Autoritatea Electorala Permanenta are un aparat propriu de specialitate, in cadrul caruia functioneaza o structura centrala si structuri teritoriale. In cadrul structurii centrale a aparatului de specialitate al Autoritatii Electorale Permanente functioneaza departamente impartite pe urmatoarele domenii principale de activitate:
a) legislatie, contencios electoral, relatia cu Parlamentul si Uniunea Europeana;
b) informatizarea proceselor electorale;
c) controlul finantarii partidelor politice si a campaniilor electorale;
d) logistica electorala;
e) coordonarea si monitorizarea activitatilor in teritoriu;
f) suportul organismelor electorale;
g) cooperare internationala.
(11) In afara departamentelor prevazute la alin. (1) , in cadrul structurii centrale a aparatului de specialitate al Autoritatii Electorale Permanente sunt organizate compartimente functionale cu rol de suport in domeniile financiar, juridic, administrativ, registratura, audit intern si protectia informatiilor clasificate, la nivel de directie generala, directie, serviciu, birou sau compartiment, dupa caz.
(12) In cadrul structurilor prevazute la alin. (1) si (11) pot fi organizate directii, servicii, birouri sau compartimente cu atributii conexe.
(13) In cadrul structurii centrale a aparatului de specialitate al Autoritatii Electorale Permanente pot fi infiintate, prin regulamentul de organizare si functionare, cel mult 3 functii de reprezentant permanent pe langa organizatii internationale, ce activeaza in domeniul de competenta al Autoritatii Electorale Permanente, salarizate la nivelul functiei publice parlamentare de director general.
(2) Organizarea si functionarea aparatului propriu al Autoritatii Electorale Permanente, numarul de posturi, statutul personalului, atributiile acestuia si structura organizatorica se stabilesc prin regulamentul de organizare si functionare, aprobat prin hotarare a birourilor permanente ale celor doua Camere ale Parlamentului, la propunerea Autoritatii Electorale Permanente. Personalul Autoritatii Electorale Permanente are acelasi statut cu personalul din aparatul celor doua Camere ale Parlamentului. Cabinetele demnitarilor sunt organizate in baza prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 32/1998 privind organizarea cabinetului demnitarului din administratia publica centrala, aprobata cu modificari prin Legea nr. 760/2001, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru ministru si, respectiv, pentru secretar de stat . La organizarea si functionarea aparatului propriu nu se aplica prevederile art. XVI din titlul III al cartii a II-a din Legea nr. 161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. III din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 229/2008 privind masuri pentru reducerea unor cheltuieli la nivelul administratiei publice, aprobata prin Legea nr. 144/2009.
*) Inalta Curte admite sesizarea formulata de Curtea de Apel Bucuresti - Sectia a VII-a pentru cauze privind conflicte de munca si asigurari sociale si stabileste ca: "In interpretarea si aplicarea dispozitiilor art. 94 din Legea nr. 7/2006 privind statutul functionarului public parlamentar, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 102 alin. (2) teza a doua din Legea nr. 208/2015 privind alegerea Senatului si a Camerei Deputatilor, precum si pentru organizarea si functionarea Autoritatii Electorale Permanente, cu modificarile si completarile ulterioare, pensia de serviciu reglementata de art. 731 din Legea nr. 7/2006 nu se cuvine personalului Autoritatii Electorale Permanente".
(3) - Art. 102, alin. (3) din titlul II, capitolul I a fost abrogat la 28-mai-2022 de Art. II, punctul 2. din Legea 156/2022
(4) Salarizarea personalului din aparatul de specialitate al Autoritatii Electorale Permanente se face la nivelul prevazut de lege pentru personalul din aparatul celor doua Camere ale Parlamentului.
(5) Intreg personalul beneficiaza de sporuri sau alte adaosuri salariale stabilite potrivit legii, calculate la salariul de baza lunar brut sau la indemnizatia de incadrare corespunzatoare functiei in care sunt incadrati. Prin personalul Autoritatii Electorale Permanente se intelege personalul salarizat si indemnizat, numit in conditiile legii.