(6) Prevederile Legii nr. 7/2006 privind statutul functionarului public parlamentar, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se aplica in mod corespunzator personalului din aparatul de specialitate al Autoritatii Electorale Permanente.
(7) Presedintele Autoritatii Electorale Permanente numeste, promoveaza, elibereaza sau destituie din functie personalul din aparatul de specialitate al Autoritatii Electorale Permanente, conform legii.
(8) Personalul aparatului de specialitate al Autoritatii Electorale Permanente cu statut de inalt functionar public parlamentar este numit prin concurs, examen sau modificarea raporturilor de serviciu, dupa caz, cu avizul birourilor permanente reunite ale celor doua Camere ale Parlamentului. Persoanele care ocupa functii de demnitate publica si cele care ocupa functii publice corespunzatoare categoriei inaltilor functionari publici, care nu au domiciliu si nici locuinta proprietate personala in municipiul Bucuresti, beneficiaza de diurna de deplasare, stabilita prin regulamentul de organizare si functionare a Autoritatii Electorale Permanente.
(9) Personalul aparatului de specialitate al Autoritatii Electorale Permanente cu statut de functionar public parlamentar nu poate face parte din partide politice sau formatiuni politice.
(10) Posturile de executie si de conducere din cadrul aparatului de specialitate al Autoritatii Electorale Permanente se ocupa prin concurs, examen, numire sau modificarea raporturilor de serviciu ori de munca, dupa caz, in conditiile legii si ale regulamentului de organizare si functionare al Autoritatii Electorale Permanente. Conditiile de studii si vechime in specialitatea studiilor, precum si conditiile specifice pentru ocuparea posturilor din cadrul aparatului de specialitate al Autoritatii Electorale Permanente sunt stabilite, in conditiile legii, prin regulamentul de organizare si functionare a Autoritatii Electorale Permanente.
(11) - Art. 102, alin. (11) din titlul II, capitolul I a fost abrogat la 28-mai-2022 de Art. II, punctul 2. din Legea 156/2022
(12) - Art. 102, alin. (12) din titlul II, capitolul I a fost abrogat la 28-mai-2022 de Art. II, punctul 2. din Legea 156/2022
(13) - Art. 102, alin. (13) din titlul II, capitolul I a fost abrogat la 28-mai-2022 de Art. II, punctul 2. din Legea 156/2022
(14) - Art. 102, alin. (14) din titlul II, capitolul I a fost abrogat la 28-mai-2022 de Art. II, punctul 2. din Legea 156/2022
(15) - Art. 102, alin. (15) din titlul II, capitolul I a fost abrogat la 28-mai-2022 de Art. II, punctul 2. din Legea 156/2022
(16) Avizul prevazut la alin. (8) este consultativ, acesta trebuind sa fie solicitat in cel mult 5 zile de la data finalizarii examenului sau concursului, dupa caz. Avizul prevazut la alin. (8) se emite in cel mult 15 zile de la data primirii solicitarii Autoritatii Electorale Permanente.
Art. 1021
(1) Pe langa Autoritatea Electorala Permanenta se infiinteaza Reteaua electorala nationala, organism fara personalitate juridica care functioneaza sub coordonarea presedintelui Autoritatii Electorale Permanente, ce are urmatoarele obiective:
a) asistarea Autoritatii Electorale Permanente la elaborarea, integrarea, corelarea si monitorizarea politicilor privind securitatea si rezilienta sistemului electoral romanesc;
b) asistarea Autoritatii Electorale Permanente la efectuarea activitatilor de implementare si operationalizare a Sistemului informatic de monitorizare a prezentei la vot si de prevenire a votului ilegal;
c) asistarea Autoritatii Electorale Permanente la elaborarea, implementarea si operationalizarea sistemelor si aplicatiilor informatice utilizate in procesele electorale.
(2) In exercitarea atributiilor sale, Reteaua electorala nationala emite recomandari si rapoarte.
(3) Atributiile, structura, organizarea si functionarea Retelei electorale nationale, precum si indemnizatiile ce revin membrilor acesteia se stabilesc prin hotarare a Guvernului, la propunerea Autoritatii Electorale Permanente.
(4) - Art. 102^1, alin. (4) din titlul II, capitolul I a fost abrogat la 19-sep-2020 de Art. I, punctul 26. din Legea 202/2020
Art. 1022
(1) Pentru elaborarea, implementarea si operationalizarea sistemelor si aplicatiilor informatice utilizate in procesele electorale Autoritatea Electorala Permanenta poate angaja personal calificat in domeniul tehnologiei informatiei, personal contractual incadrat cu contract individual de munca pe perioada determinata, incheiat prin derogare de la prevederile art. 82 alin. (3) -(5) si ale art. 84 alin. (1) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Personalul prevazut la alin. (1) isi desfasoara activitatea in functii de specialisti in tehnologia informatiei si comunicatiilor, functii care se infiinteaza in cadrul departamentelor din cadrul Autoritatii Electorale Permanente.
(3) Numarul posturilor aferente functiilor de specialisti in tehnologia informatiei si comunicatiilor, criteriile si metodologia de selectie, precum si conditiile in care aceasta categorie de personal isi desfasoara activitatea se aproba prin ordin al presedintelui Autoritatii Electorale Permanente, cu incadrarea in numarul maxim de posturi si in bugetul aprobat cu aceasta destinatie pentru personalul Autoritatii Electorale Permanente.
(4) Prin derogare de la prevederile art. 30 din Legea nr. 53/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 31 alin. (1) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare, incadrarea personalului calificat prevazut la alin. (1) se face conform criteriilor si metodologiei elaborate conform alin. (3) .
(5) Drepturile salariale aferente functiilor infiintate potrivit alin. (2) se stabilesc, prin derogare de la prevederile Legii-cadru nr. 153/2017, cu modificarile si completarile ulterioare, in cuantum de pana la de 6 ori valoarea castigului salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat, prin ordin al presedintelui Autoritatii Electorale Permanente.
CAPITOLUL II:Atributiile Autoritatii Electorale Permanente
Art. 103
(1) Autoritatea Electorala Permanenta exercita urmatoarele atributii principale:
a) elaboreaza propuneri privitoare la asigurarea logisticii necesare desfasurarii alegerilor, pe care le transmite spre insusire Guvernului si autoritatilor administratiei publice locale, si urmareste modul de indeplinire a propunerilor;
b) urmareste modul de delimitare a sectiilor de votare, de stabilire a localurilor sectiilor de vot si a sediilor birourilor electorale; propune infiintarea sectiilor de votare noi sau schimbarea sediilor sectiilor de votare in cazurile in care nu se asigura respectarea prevederilor art. 20-221;
c) urmareste realizarea din timp de o maniera unitara a dotarilor specifice sectiilor de votare: urne si cabine tipizate, stampile, tusiere, recipiente pentru transportul buletinelor de vot si altele asemenea; controleaza modul de pastrare a acestora intre perioadele electorale si poate dispune masuri pentru inlocuirea logisticii electorale care nu respecta standardele stabilite potrivit prezentei legi;
d) urmareste modul de asigurare a fondurilor necesare realizarii esalonate, din timp, a logisticii necesare desfasurarii procesului electoral, pe baza informarilor furnizate de autoritatile publice competente;
e) monitorizeaza securitatea sectiilor de votare, a buletinelor de vot si a celorlalte documente si materiale specifice perioadei electorale, pe baza informarilor furnizate de autoritatile publice competente;
f) monitorizeaza intocmirea si tiparirea listelor electorale permanente; monitorizeaza si controleaza actualizarea Registrului electoral;
g) administreaza Registrul electoral si Registrul sectiilor de votare;
h) controleaza si monitorizeaza indeplinirea sarcinilor care revin autoritatilor publice si altor organisme in pregatirea si organizarea proceselor electorale;
i) asigura, in limita competentelor sale, aplicarea unitara a dispozitiilor legale referitoare la organizarea alegerilor si a referendumurilor;
j) elaboreaza studii si propuneri vizand imbunatatirea sistemului electoral, pe care le da publicitatii si le prezinta autoritatilor publice, partidelor politice, precum si organizatiilor neguvernamentale interesate;
k) prezinta Parlamentului, in maximum 3 luni de la incheierea alegerilor pentru Senat si Camera Deputatilor, pentru Presedintele Romaniei, pentru Parlamentul European si pentru autoritatile administratiei publice locale sau a unui referendum national, un raport asupra organizarii si desfasurarii alegerilor, respectiv a referendumului, cuprinzand referiri la participarea la scrutin, modul de desfasurare a acestuia, abaterile si neajunsurile, inclusiv de ordin legislativ, constatate si rezultatul consultarii; raportul se da publicitatii sub forma unei carti albe;
l) implementeaza programe de informare si educare a alegatorilor asupra sistemului electoral romanesc si asupra respectarii deontologiei electorale si asigura popularizarea acestora;
m) organizeaza programe specifice de instruire si formare profesionala in materie electorala pentru personalul autoritatilor si institutiilor, cu atributii in organizarea si desfasurarea alegerilor, precum si pentru persoanele care pot deveni membri ai birourilor electorale si operatori de calculator in sectiile de votare;
n) elaboreaza programe si stabileste proceduri unitare privind exercitarea dreptului de vot de catre persoanele cu dizabilitati si asigura popularizarea acestora;
o) elaboreaza proiectul bugetului propriu, care se aproba prin legea bugetului de stat;
p) intocmeste lista cu personalul de specialitate atestat de Institutul National de Statistica, care participa la centralizarea, prelucrarea datelor si constatarea rezultatelor alegerilor;
q) coordoneaza Sistemul informatic de centralizare a datelor din procesele-verbale privind consemnarea rezultatelor votarii si Sistemul informatic de monitorizare a prezentei la vot si de prevenire a votului ilegal;
r) organizeaza si implementeaza un sistem de colectare de date si de informare periodica a opiniei publice privind prezenta populatiei la vot;
s) propune si avizeaza, prin presedintele sau, proiectele de legi, ordonante si hotarari ale Guvernului in domeniile sale de competenta; pentru elaborarea proiectelor de acte normative in domeniile sale de competenta poate folosi colaboratori externi in conditiile legii;
s) elaboreaza si supune Guvernului spre aprobare proiectele de hotarari specifice bunei organizari si desfasurari a alegerilor si a referendumurilor;
t) elaboreaza propuneri si proiecte de acte normative pentru imbunatatirea si perfectionarea sistemului electoral romanesc, pe care le supune Guvernului si/sau membrilor comisiilor parlamentare competente spre analiza si exercitare a dreptului de initiativa legislativa;
t) elaboreaza strategii si planuri de actiune pentru consolidarea integritatii si a rezilientei sistemului electoral romanesc, pe care le supune spre aprobare Parlamentului sau Guvernului, dupa caz;