a) indeplinirea fiecarui obiectiv strategic se apreciaza de catre fiecare membru al Comisiei de evaluare cu note de la 1 la 5, nota exprimand gradul de indeplinire a obiectivului strategic respectiv, in raport cu termenele de realizare si indicatorii de performanta;
b) indeplinirea fiecarui criteriu de performanta se noteaza de catre fiecare membru al Comisiei de evaluare de la 1 la 5, nota exprimand aprecierea indeplinirii criteriului de performanta in realizarea obiectivelor strategice stabilite.
(3) Criteriile de performanta pentru evaluarea indeplinirii obiectivelor strategice ale inaltilor functionari publici sunt prevazute la pct. I din anexa nr. 2.
(4) Pentru a obtine nota acordata pentru indeplinirea obiectivelor se face media aritmetica a notelor acordate pentru indeplinirea fiecarui obiectiv strategic.
(5) Pentru a obtine nota acordata pentru indeplinirea criteriilor de performanta se face media aritmetica a notelor acordate pentru indeplinirea fiecarui criteriu.
(6) Nota finala a evaluarii obiectivelor strategice este media aritmetica a notelor obtinute prin aplicarea prevederilor alin. (4) si (5) .
(7) Nota finala a evaluarii generale este media aritmetica a notelor obtinute prin aplicarea prevederilor alin. (1) lit. a) si alin. (6) .
(8) Semnificatia notelor prevazute la alin. (2) este urmatoarea: nota 1 - nivel minim si nota 5 - nivel maxim.
Art. 206
(1) In mod exceptional, evaluarea prevazuta la art. 20 alin. (1) si (2) se poate face si in cursul perioadei evaluate, caz in care reprezinta evaluare partiala, cu aplicarea corespunzatoare a dispozitiilor art. 202-205, in urmatoarele cazuri:
a) atunci cand pe parcursul perioadei evaluate, raportul de serviciu al inaltului functionar public evaluat inceteaza, se suspenda sau se modifica, in conditiile legii. In aceste situatii, inaltul functionar public va fi evaluat pentru perioada de pana la incetarea, suspendarea sau modificarea raporturilor de serviciu, dupa caz;
b) la expirarea perioadei pentru care un functionar public a exercitat cu caracter temporar o functie publica din categoria inaltilor functionari publici;
c) atunci cand pe parcursul perioadei evaluate, raportul juridic in baza caruia este exercitata functia de catre persoanele care au competenta de intocmire a referatului de evaluare potrivit art. 202 alin. (1) lit. b) inceteaza, se suspenda sau se modifica, in conditiile legii. In aceste situatii, referatul de evaluare se intocmeste in termen de 10 zile lucratoare de la data incetarii, suspendarii sau modificarii, dupa caz.
(2) Pe baza documentelor transmise, Comisia de evaluare realizeaza evaluarea partiala a performantelor profesionale ale inaltului functionar public. Nota finala a evaluarii partiale, respectiv nota finala a evaluarii obiectivelor strategice este media aritmetica a notelor finale acordate pentru evaluarea partiala. Calificativul acordat la evaluarea partiala se va lua in considerare la evaluarea anuala a performantelor profesionale individuale, respectiv la evaluarea generala, prevazute la art. 20 alin. (1), respectiv alin. (2) .
Art. 207
Calificativul final al evaluarii se stabileste pe baza notei finale, dupa cum urmeaza:
a) intre 1,00 si 2,00 - nesatisfacator;
b) intre 2,01 si 3,50 - satisfacator;
c) intre 3,51 si 4,50 - bine;
d) intre 4,51 si 5,00 - foarte bine.
Art. 208
(1) In situatia in care exista diferente intre informatiile cuprinse in raportul de activitate al inaltului functionar public si referatul de evaluare, este obligatorie organizarea unui interviu cu inaltul functionar public, care are rolul de a furniza informatiile necesare finalizarii evaluarii.
(2) Interviul prevazut la alin. (1) se desfasoara anterior completarii raportului de evaluare de catre Comisia de evaluare.
(3) Inaltul functionar public este convocat in fata Comisiei de evaluare prin adresa transmisa de presedintele Comisiei de evaluare, prin intermediul secretariatului acesteia, la sediul autoritatii sau institutiei publice unde isi desfasoara activitatea, cu cel putin 5 zile lucratoare inainte de data stabilita pentru interviu. La adresa de convocare se anexeaza o copie a documentelor prevazute la art. 202 alin. (1) .
(4) Interviul poate fi reprogramat, la cererea motivata a inaltului functionar public, cu aprobarea presedintelui Comisiei de evaluare. Convocarea in fata Comisiei de evaluare la o data ulterioara stabilita de catre aceasta se face cu respectarea prevederilor alin. (3) .
(5) In situatia neprezentarii la interviu a inaltului functionar public, convocat in conditiile alin. (3) si, dupa caz, ale alin. (4), la evaluare sunt luate in considerare consemnarile din referatul de evaluare.
(6) Intrebarile si raspunsurile la interviu se consemneaza de catre secretariatul Comisiei de evaluare intr-o anexa la procesul-verbal de sedinta, semnata de inaltul functionar public intervievat, de membrii Comisiei de evaluare si de secretariatul acesteia.
Art. 209
Fiecare evaluare realizata de Comisia de evaluare se consemneaza in raportul de evaluare a inaltului functionar public, incheiat in doua exemplare originale. In termen de 15 zile de la finalizare, un exemplar se arhiveaza la secretariatul Comisiei de evaluare si un exemplar se comunica autoritatii sau institutiei publice unde este incadrat inaltul functionar public, pentru a fi depus la dosarul profesional, iar o copie a raportului de evaluare certificata pentru conformitate cu originalul de catre secretariatul Comisiei de evaluare se transmite persoanei care are competenta numirii in functia publica a acestuia, spre informare si pentru a asigura, atunci cand este cazul, aplicarea prevederilor art. 99 alin. (1) lit. d) . In termen de cel mult 3 zile lucratoare de la primire, autoritatea sau institutia publica unde este incadrat inaltul functionar public ii transmite acestuia o copie a raportului de evaluare, certificata pentru conformitate cu originalul de catre persoana cu atributii privind evidenta personalului din cadrul compartimentului de resurse umane.
Art. 2010
(1) Inaltul functionar public nemultumit de rezultatele obtinute la evaluarea performantelor profesionale individuale, respectiv la evaluarea generala, prevazute la art. 20 alin. (1) si (2), se poate adresa Comisiei de evaluare, care va raspunde contestatiei in termen de 15 zile de la depunerea acesteia.
(2) Inaltul functionar public nemultumit de rezultatele obtinute in urma deciziei Comisiei de evaluare, potrivit alin. (1), se poate adresa instantei de contencios administrativ competente, in conditiile legii.
CAPITOLUL IV: Managementul functiilor publice si al functionarilor publici
SECTIUNEA 1: Agentia Nationala a Functionarilor Publici
Art. 21
- Art. 21 din capitolul IV, sectiunea 1 a fost abrogat la 05-iul-2019 de Art. 597, alin. (2), litera B. din partea IX din OUG 57/2019.
Art. 22
- Art. 22 din capitolul IV, sectiunea 1 a fost abrogat la 05-iul-2019 de Art. 597, alin. (2), litera B. din partea IX din OUG 57/2019.
Art. 221
- Art. 22^1 din capitolul IV, sectiunea 1 a fost abrogat la 05-iul-2019 de Art. 597, alin. (2), litera B. din partea IX din OUG 57/2019.
Art. 23
- Art. 23 din capitolul IV, sectiunea 1 a fost abrogat la 06-iul-2018 de Art. I, punctul 5. din Legea 156/2018.
Art. 24
- Art. 24 din capitolul IV, sectiunea 1 a fost abrogat la 05-iul-2019 de Art. 597, alin. (2), litera B. din partea IX din OUG 57/2019.
SECTIUNEA 2: Evidenta functiilor publice si a functionarilor publici
Art. 25
- Art. 25 din capitolul IV, sectiunea 2 a fost abrogat la 05-iul-2019 de Art. 597, alin. (2), litera B. din partea IX din OUG 57/2019.
Art. 26
Achitare in procesul penal. Dreptul la plata tuturor drepturile salariale aferente perioadei de suspendare a contractului de munca Pronuntaţă de: Tribunalul Prahova
Pe calea contestatiei in anulare nu pot fi valorificate decat nereguli procedurale, iar nu relative la dezlegarea data de instanta fondului raportului juridic Pronuntaţă de: Curtea de Apel Alba Iulia - Decizia civila nr. 398/2020
Obligarea angajatorului la mentinerea salariatei in activitate pana la varsta de 65 de ani. Incheierea un nou contract de munca Pronuntaţă de: Tribunalul NEAMT - SENTINtA CIVILa NR. 345 din 04.06.2019
Intinderea drepturilor banesti cuvenite functionarului public nelegal eliberat din functia publica Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 116 din 13 ianuarie 2012
Angajarea raspunderii civile a functionarului public pentru prejudiciile provocate cu vinovatie autoritatii publice unde isi desfasoara activitatea Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 4643 din 11 octombrie 2011
Concurs de recrutare pentru ocuparea unor functii publice de conducere vacante. Nelegalitatea participarii unui functionar public Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 1113 din 27 februarie 2009
Inadmisibilitate a actiunii in raspundere patrimoniala a functionarului public Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr.697 din 12 februarie 2013
Nulitate. Nemotivarea actului administrativ de eliberare din functia publica Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL BUCURESTI, SECTIA A VIII-A CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL, DECIZIA CIVILA NR.2973/10.09.2012, DOSAR NR. 4291/87/2011
Detasare. Aprecierea temeiniciei motivelor invocate Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 1135 din 2 martie 2012
Functionari publici. Plata sumelor reprezentand contravaloarea tichetelor de masa Pronuntaţă de: Curtea de Apel Targu Mures, Sectia Comerciala, de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 580/R din 26.05.2009
CIM 2023. Model contract individual de munca 2023 Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut
Despagubirile datorate de institutiile publice ca urmare a concedierilor abuzive. Plata integrala sau esalonare pe 5 ani? Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati
Necesitate sau absurditate? Formularea plangerii prealabile la autoritatea emintenta a actului administrativ de sanctionare disciplinara, inainte de sesizarea instantei competente Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati
Raspunderea administrativa in Codul Administrativ (VII) Sursa: Irina Maria Diculescu
Deconcentrarea administrativa � principiu al administratiei publice in Codul Administrativ. Serviciile publice deconcentrate (VI) Sursa: Irina Maria Diculescu
Functia publica sub imperiul Noului Cod Administrativ (V) Sursa: Irina Maria Diculescu
Autonomia locala. Principiu al administratiei publice in Noul Codul Administrativ (IV) Sursa: Irina Maria Diculescu