din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2105 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Fiscala » Regulamentul din 2010, de organizare si functionare a Garzii Financiare

Regulamentul din 2010, de organizare si functionare a Garzii Financiare

  Publicat: 23 Feb 2010       58420 citiri        Secţiunea: Legislatie Fiscala  


Regulamentul din 2010, de organizare si functionare a Garzii Financiare

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 115 din 19/02/2010

Categorie de fapte juridice, care se produc independent de vointa omului si de care legea leaga anumite efecte juridice.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Procedeu contabil cu ajutorul caruia se constata faptic existenta elementelor patrimoniale ale unitatii economice sau ale institutiei, din punct de vedere cantitativ si valoric.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Paguba sau prejudiciu provocata unei persoane,
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Ceea ce poate fi realizat cu usurinta.
Persoana care face parte din conducerea unei institutii,

7. verifica si avizeaza lucrarile efectuate in cadrul sectiei pe care o conduce; aproba si semneaza lucrarile, iar cand este cazul, dispune refacerea lor, in conditiile legii;

8. redistribuie sarcinile personalului din subordine in cazul concediilor de odihna, concediilor medicale, participarii la cursuri de instruire, conferinte, alte evenimente pe termen scurt, precum si in cazul suspendarilor raporturilor de serviciu/de munca;

9. dispune angajarea/numirea, avansarea/promovarea, detasarea, delegarea, mutarea, sanctionarea, suspendarea si desfacerea contractului de munca/incetarea raportului de serviciu, in conditiile legii, a personalului contractual/functionarilor publici, precum si acordarea de recompense in conformitate cu legislatia specifica, cu exceptia personalului pentru care competenta revine conducerii Comisariatului General al Garzii Financiare sau ministrului finantelor publice;

10. aproba programarea concediilor de odihna pentru personalul din cadrul sectiei Garzii Financiare, cu exceptia personalului pentru care competenta de numire apartine comisarului general al Garzii Financiare sau ministrului finantelor publice, ale caror programari le avizeaza;

11. aproba prestarea orelor peste programul normal de lucru si compensarea lor, in conditiile legii;

12. gestioneaza resursele umane existente la nivelul structurii pe care o conduce, in sensul motivarii acestora, a dezvoltarii abilitatilor profesionale, a identificarii nevoii de perfectionare individuala;

13. programeaza activitati de formare si ia masuri de instruire a personalului din subordine in domeniul pregatirii profesionale si eticii profesionale, in scopul prevenirii savarsirii de abateri disciplinare;

14. sesizeaza conducerea Garzii Financiare, Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si a Ministerului Finantelor Publice in legatura cu eventualele abateri ale personalului din subordine care detine functii de conducere ce intra in sfera de competenta a ministerului/agentiei sau Comisariatului General;

15. sesizeaza Comisia de disciplina conform competentelor sale, cu respectarea legislatiei in vigoare;

16. asigura elaborarea si implementarea si raspunde de aplicarea Regulamentului de organizare interna, in concordanta cu Regulamentul de organizare si functionare a Garzii Financiare;

17. ia masuri pentru respectarea prevederilor Legii nr. 161/2003 - cartea I titlul IV "Conflictul de interese si regimul incompatibilitatilor in exercitarea demnitatilor publice si functiilor publice", cu modificarile si completarile ulterioare, de catre personalul si functionarii publici din subordine;

18. aplica si urmareste respectarea reglementarilor legale cu privire la informatiile clasificate;

19. elaboreaza rapoartele de activitate si rapoartele de performanta ale sectiei Garzii Financiare pe care o conduce, garantand realitatea si acuratetea datelor furnizate;

20. coordoneaza procesul de inventariere si arhivare a lucrarilor prevazute in nomenclatorul arhivistic si de predare a acestora la arhiva generala;

21. coordoneaza si raspunde de solutionarea contestatiilor formulate impotriva actelor de control emise potrivit competentelor conferite de lege si semneaza delegatiile, asigurand reprezentarea si apararea drepturilor si intereselor sectiei Garzii Financiare in litigiile aflate pe rolul instantelor judecatoresti;

22. asigura confidentialitatea in activitate si pastrarea secretului fiscal, respectiv nu are dreptul de a dezvalui, atat in timpul, cat si dupa incetarea activitatii, fapte sau date care, devenite publice, ar dauna prestigiului Garzii Financiare si Agentiei Nationale de Administrare Fiscala;

23. convoaca periodic si ori de cate ori este necesar personalul de conducere din subordine pentru dezbaterea activitatii desfasurate si stabileste masuri pentru realizarea sarcinilor si atributiilor;

24. analizeaza operativ si periodic activitatea de control a structurilor subordonate si ia masuri pentru eliminarea abaterilor de la reglementarile legale in vigoare;

25. coordoneaza si raspunde de combaterea fenomenelor de evaziune fiscala, a activitatilor comerciale ilicite etc., conform competentelor;

26. solicita, cand este cazul, Comisariatului General al Garzii Financiare aprobarea pentru efectuarea verificarilor incrucisate in alte judete decat cel de competenta;

27. verifica periodic daca organele care au incheiat actul atacat inainteaza dosarul contestatiei organului de solutionare competent in termenul prevazut de lege, dispunand masuri in cazul nerespectarii acestui termen;

28. organizeaza si face demersuri necesare in vederea unei bune colaborari cu institutiile publice pentru derularea cu operativitate a activitatii de colaborare interinstitutionala;

29. asigura, ia masuri si raspunde pentru buna desfasurare a dialogului in cadrul Comisiei de dialog social la nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala;

30. gestioneaza imaginea institutiei la nivel local;

31. urmareste si asigura formularea de raspunsuri competente la solicitarile mass-mediei adresate sectiei;

32. asigura aplicarea principiului "vocii unite" in comunicarea cu presa si publicul;

33. indeplineste cerintele responsabilitatii functiei de principal purtator de imagine al institutiei pe plan local;

34. stabileste si ia masuri, in conditiile legii civile si/sau penale, pentru atragerea raspunderii materiale a personalului din subordine si ia masuri in vederea recuperarii pagubelor produse patrimoniului institutiei publice;

35. asigura masurile pentru aplicarea stricta a normelor privind intocmirea, manipularea, circulatia si pastrarea documentelor cu regim special;

36. urmareste si raspunde de corectitudinea informatiilor si raportarilor comunicate conducerii Garzii Financiare, Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si Ministerului Finantelor Publice (corect, coerent si la termenele stabilite); organizeaza bazele proprii de date si raspunde de corectitudinea si calitatea informatiilor stocate;

37. asigura organizarea si coordonarea activitatilor implicate in realizarea indicatorilor de performanta, raspunde de atingerea obiectivelor strategice stabilite prin Programul-cadru de activitate elaborat de Comisariatul General si a celor prevazute in planul de management, precum si de raportarea corecta si la timp a acestora in conformitate cu sarcinile stabilite de conducerea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si a Garzii Financiare; face propuneri de perfectionare a sistemului indicatorilor de performanta;

38. asigura sprijinul pentru desfasurarea unor activitati legate de derularea unor proiecte de dezvoltare institutionala sau care implica cooperarea internationala, in baza sarcinilor aprobate de conducerea Ministerului Finantelor Publice, Agentiei Nationale de Administrare Fiscala sau a Garzii Financiare;

39. organizeaza si supravegheaza transpunerea la nivelul sectiei a masurilor dispuse de catre Comisariatul General, Agentia Nationala de Administrare Fiscala si Ministerul Finantelor Publice cu privire la standardele de management sau control intern si cu privire la imbunatatirea comunicarii interne;

40. raspunde de modul de constituire si repartizare a fondului de stimulare a personalului din subordine, conform legislatiei in domeniu;

41. dispune masurile necesare in vederea pastrarii secretului fiscal si a confidentialitatii documentelor si informatiilor gestionate la nivelul sectiei judetene/municipiului Bucuresti a Garzii Financiare, in conditiile legii;

42. reprezinta sectia Garzii Financiare in fata organelor de control care, potrivit legii, au competenta sa verifice activitatea acesteia; raspunde de aspectele semnalate si duce la indeplinire masurile dispuse;

43. este subordonat ministrului finantelor publice, presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si comisarului general al Garzii Financiare si are in subordine intregul personal al sectiei pe care o coordoneaza;

44. organizeaza si coordoneaza actiuni de control operativ inopinat, sub forma controlului curent sau tematic, la ordinul comisarului general, asigurand valorificarea integrala a constatarilor cuprinse in actele de control;

45. verifica masurile dispuse in cadrul actiunilor de control de catre comisarii Garzii Financiare;

46. organizeaza si efectueaza verificari cu privire la modul de aplicare si respectare de catre comisari a normelor de lucru pentru personalul Garzii Financiare si a codului de conduita al personalului cu atributii de control;

47. organizeaza si controleaza modul in care se executa serviciul de permanenta pe sectie, urmarind mentinerea starii operative si posibilitatea de interventie imediata;

48. propune spre aprobare comisarului general al Garzii Financiare stimulente pentru directorul coordonator adjunct;

49. aproba stimulentele pentru sefii de divizie si personalul de executie din cadrul sectiei judetene, la propunerea directorului coordonator adjunct;

50. urmareste modul de folosire a mijloacelor tehnice din dotare, luand masurile ce se impun pentru folosirea eficienta, precum si pentru prevenirea distrugerii acestora;

51. controleaza modul de folosire si pastrare a uniformei, a sigiliilor, a ordinului de serviciu, a legitimatiilor, a insignelor de imputernicire, a insemnelor, potrivit functiilor ierarhice;

52. dispune controlul periodic al armamentului din dotare, al celorlalte mijloace de protectie si autoaparare;

53. sesizeaza, in conditiile legii, comisia paritara pentru fapte care sunt de competenta legala de solutionare a acesteia;

54. semneaza documentele necesare reprezentarii in litigiile a caror solutionare este de competenta instantelor judecatoresti;

55. indeplineste oricare alte sarcini primite de la conducerea Comisariatului General, a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala sau a Ministerului Finantelor Publice.

(4) Directorii coordonatori ai sectiilor judetene si al Sectiei Municipiului Bucuresti ale Garzii Financiare sunt ordonatori tertiari de credite. In lipsa directorului coordonator, comisarul general poate delega calitatea de ordonator tertiar de credite directorului coordonator adjunct.





Afişează Regulamentul din 2010, de organizare si functionare a Garzii Financiare pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Garda Financiara    ANAF    Regulament

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Anularea inregistrarii in scopuri de TVA
Pronuntaţă de: Decizia nr. 879/20.04.2018 a Curtii de Apel Galati

Dreptul de deducere a TVA este conditionat de completarea in facturi a elementelor obligatorii prevazute de lege si-sau cu alte documente justificative anexate acestor facturi
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal Decizia nr. 2718/2019

Decizia C.C.R. nr. 331/2019 referitoare la admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii pentru modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 74/2013
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Impozit pe venitul persoanelor nerezidente. Calculul. Majorari si penalitati pentru neretinerea si nedepunerea in termen a impozitului
Pronuntaţă de: Decizia nr.417 din 6 februarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie

Taxa pe valoare adaugata. Bunuri importate in sistem de leasing
Pronuntaţă de: Decizia nr.291 din 30 ianuarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie

Impozit pe profit. Nerealizarea de venituri. Derularea unor credite bancare neperformante, prin folosirea acestora in alte scopuri decat acelea pentru
Pronuntaţă de: Decizia nr.188 din 23 ianuarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie

Impozit pe venitul persoanelor nerezidente. Calculul. Majorari si penalitati pentru neretinerea si nedepunerea in termen a impozitului
Pronuntaţă de: Decizia nr.417 din 6 februarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie

Taxa pe valoare adaugata. Bunuri importate in sistem de leasing
Pronuntaţă de: Decizia nr.291 din 30 ianuarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie

Impozit pe profit. Nerealizarea de venituri. Derularea unor credite bancare neperformante, prin folosirea acestora in alte scopuri decat acelea pentru
Pronuntaţă de: Decizia nr.188 din 23 ianuarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie

Impozit pe venitul persoanelor nerezidente. Calculul. Majorari si penalitati pentru neretinerea si nedepunerea in termen a impozitului
Pronuntaţă de: Decizia nr.417 din 6 februarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie



Articole Juridice

Declaratia unica (212) pe 2024. Model Declaratia unica pe 2024
Sursa: EuroAvocatura.ro

Societatea comerciala cu raspundere limitata. Particularitati. Infiintarea si inregistrarea in registrul comertului
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati

Codul Fiscal: Stabilirea de catre Presedintele A.N.A.F. a criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal � o incalcare a principiului separatiei puterilor in stat?
Sursa: Irina Maria Diculescu

Stabilirea salariului minim diferentiat si modul de contestare a decizilor emise de angajator. Lista functiilor si ocupatiilor care necesita studii superioare
Sursa: MCP Cabinet avocati

Contestatia. Conditie de admisibilitate cererii de chemare in judecata in contenciosul administrativ fiscal
Sursa: Ursuleasa Ionut, Secretar U.A.T.

Reglementarile Programului �Prima casa� in anul 2016
Sursa: Euroavocatura.ro

CJUE. Este interzisa transmiterea si prelucrarea datelor cu caracter personal intre autoritatile administratiei publice fara informarea persoanelor vizate
Sursa: Euroavocatura.ro