Actele de ratificare, aprobare Art. 72 (1) Pentru ratificarea tratatelor internationale incheiate de Romania se intocmesc, potrivit Constitutiei Romaniei si legii in materie, proiecte de legi. (2) In cazul acordurilor, conventiilor si al altor intelegeri internationale, pentru care competenta de aprobare revine, potrivit legii, Guvernului, se vor elabora proiecte de hotarari. (3) Proiectul de lege sau de hotarare se supune spre adoptare, insotit de textul actului international in limba originala si in traducere oficiala sau autorizata. (4) Textele actelor cu caracter international ce se supun ratificarii sau aprobarii se vor stampila pe fiecare pagina, iar pe ultima pagina se va atesta, prin semnatura persoanei autorizate si prin aplicarea stampilei, conformitatea documentului cu originalul. Aplicarea normelor de tehnica legislativa Art. 73 Normele de tehnica legislativa sunt aplicabile in mod corespunzator si proiectelor de acte normative prin care se ratifica sau se aproba tratate sau alte intelegeri internationale. Titlul actului Art. 74 Titlul proiectului de act normativ va cuprinde denumirea integrala a intelegerii internationale, data si locul semnarii acesteia; in functie de situatie, prin titlu se exprima ideea de ratificare, aderare sau aprobare a intelegerii internationale respective. Ratificarea ori aprobarea mai multor tratate sau intelegeri printr-un singur act Art. 75 In cazul in care doua sau mai multe intelegeri internationale se ratifica sau se aproba printr-un singur act, masura ratificarii ori aprobarii se va exprima, pentru fiecare intelegere, printr-un articol distinct. Publicarea actelor de ratificare sau de aprobare Art. 76 Actele de ratificare sau de aprobare se publica insotite de textele tratatelor internationale ratificate si ale intelegerilor aprobate.
Actele date in executarea unui act normativ Art. 77 Ordinele cu caracter normativ, instructiunile si alte asemenea acte ale conducatorilor ministerelor si ai celorlalte organe ale administratiei publice centrale de specialitate sau ale autoritatilor administrative autonome se emit numai pe baza si in executarea legilor, a hotararilor si a ordonantelor Guvernului. In formula introductiva a acestor acte normative vor fi cuprinse toate temeiurile juridice prevazute la art. 42 alin. (4). Sfera reglementarii Art. 78 Ordinele, instructiunile si alte asemenea acte trebuie sa se limiteze strict la cadrul stabilit de actele pe baza si in executarea carora au fost emise si nu pot contine solutii care sa contravina prevederilor acestora. Termenul de emitere Art. 79 Ordinele si instructiunile se vor elabora in termenul prevazut de actul superior sau, dupa caz, intr-un termen util care sa faca posibila ducerea lor la indeplinire.
Suprimarea pentru viitor a unui premiu nu afecteaza dreptul fundamental al salariatului de a primi contraprestatie pentru munca depusa. Repertoriu Decizii CCR si CEDO Pronuntaţă de: Curtea de Apel Ploiesti Sectia I Civila, Decizia nr. 268/2017, in sedinta publica din 01 februarie 2017
Dovedirea datei aducerii la cunostinta publicului a modelului industrial Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia I civila, decizia nr. 920 din 15 aprilie 2016
Cerere anulare ordonanta de urgenta si ordin ministerial Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti, Sectia a VIII-a Contencios Administrativ si Fiscal, Sentinta civila nr. 3298 din 14.10.2009
Anularea hotararii Consiliului local pentru neintrunirea majoritatii prevazute imperativ de lege Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresi, Sectia a VIII-a Contencios Administrativ si Fiscal,Decizia civila nr. 1740 din 15.09.2011
Anularea hotararii Consiliului local. Apartenenta la domeniul privat al comunei a terenului extravilan Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti, Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal, Decizia civila nr. 3481 din 20.12.2011
Restituirea taxei de poluare Pronuntaţă de: Tribunalul Covasna, Sentinta civila nr. 1743 din 11.05.2012
ANAF. Debite restante. Majorari de intarziere Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizie nr. 1090 din data 16.05.2011
Majorare impozite si taxe locale datorate de persoane juridice Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizie nr.326 din data 14.02.2011
Diferenta intre litigiu comercial si litigiu de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizie nr.1567 din data 04.07.2012
Functionarii publici au dreptul, pe langa indemnizatia de concediu, la o prima egala cu salariul de baza din luna anterioara plecarii in concediu Pronuntaţă de: Tribunalul Vrancea - Sentinta civila nr. 234 din data 30.03.2009
Conditiile si durata perioadei de proba. Noi obligatii in sarcina angajatorilor Sursa: MCP Cabinet avocati
Dialogurile MCP (ep. 18): Norma de munca a salariatilor. Notiune si aspecte practice Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut
Obligatia de a stabili un salariu superior salariului minim garantat in plata. Reglementari si controverse Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
Dobandirea calitatii de notar public de catre judecatorii Curtii Constitutionale. Studiu de caz Sursa: Dobre Ion
Legalitatea sanctiunilor contraventionale/amenzilor aplicate pe durata starii de urgenta, conform OUG 1/1999 Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati
Noul Codul Administrativ al Romaniei. Ratiune, dispozitii generale, principiile dreptului administrativ. (I) Sursa: Irina Maria Diculescu
Constitutionalitatea incetarii de drept a contractelor de munca ale unor cadre universitare care nu sunt studenti-doctoranzi sau nu au obtinut diploma de doctor Sursa: Irina Maria Diculescu