din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1334 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Fiscala » OG 30/2011 pentru modificarea si completarea Codului Fiscal

OG 30/2011 pentru modificarea si completarea Codului Fiscal

    37315 citiri       Secţiunea: Legislatie Fiscala  


A fost promulgat la 11.09.1865
Monitorul Oficial al României este publicaţia oficială a statului român, în care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
ORDONANTA nr. 30/2011 din 31 august 2011 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, precum si pentru reglementarea unor masuri financiar-fiscale

publicata in Monitorul Oficial al Romaniei Nr. 627, din 2 septembrie 2011

Plata efectuata din eroare de catre o persoana pentru o datorie inexistenta sau de care nu era tinuta sa raspunda, avand ca urmare obligatia beneficiarului de a restitui cee ce a primit in mod necuvenit.
Inlaturarea efectelor actului juridic civil, datorita ingratitudinii manifestate de cel gratificat sau a neexecutarii culpabile a unor sarcini asumate.
Spatiu special amenajat pentru depozitarea stocurilor de marfuri sau de materiale.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este organul de stat caruia ii revin, conform legii, atribute privitoare la stabilirea
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Operatiune comerciala de vanzare a unor bunuri materiale si/sau servicii catre persoane fizice sau juridice dintr-o alta tara in schimbul unei sume dintr-o valuta convenita.
Distinct de TVA in toate statele exista taxe speciale de consumatie care "lovesc" numai anumite produse.
Folosirea bunurilor corporale si incorporale, folosire care antreneaza pierderea imediata sau treptata a utilitatilor lor.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Este organul de stat caruia ii revin, conform legii, atribute privitoare la stabilirea
Este organul de stat caruia ii revin, conform legii, atribute privitoare la stabilirea
(TVA). Forma sub care exista in prezent taxa generala de consumatie este taxa pe valoarea adaugata (TVA).
Este dreptul persoanelor fizice sau juridice, al statului sau unitatilor administrativ-teritoriale asupra bunurilor mobile sau imobile, bunuri asupra carora proprietarul exercita atributele dreptului de proprietate in interes propriu, dar in limitele legii.
Este dreptul persoanelor fizice sau juridice, al statului sau unitatilor administrativ-teritoriale asupra bunurilor mobile sau imobile, bunuri asupra carora proprietarul exercita atributele dreptului de proprietate in interes propriu, dar in limitele legii.
Ansamblu de masuri prevazute de lege prin care creditorul realizeaza, cu ajutorul constrangerii de stat, drepturi patrimoniale recunoscute prin hotararea unui organ de jurisdictie sau prin alt titlu, daca debitorul nu-si indeplineste de buna voie obligatiile.

57. La articolul 206 ^28 alineatul (2), litera f) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

``f) antrepozitarul autorizat inregistreaza obligatii fiscale restante la bugetul general consolidat, de natura celor administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, mai vechi de 60 de zile fata de termenul legal de plata .``

58. La articolul 206 ^28, alineatul (8) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

``(8) Contestarea deciziei de suspendare, revocare sau anulare a autorizatiei de antrepozit fiscal nu suspenda efectele juridice ale acestei decizii pe perioada solutionarii contestatiei in procedura administrativa.``

59. La articolul 206 ^30, alineatul (4) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

``(4) Antrepozitarul autorizat sau destinatarul inregistrat prevazuti la alin. (3) au obligatia de a respecta cerintele prevazute la art. 206 ^33 alin. (1).``

60. La articolul 206 ^31, alineatul (10) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

``(10) In cursul deplasarii in regim suspensiv de accize, expeditorul poate modifica destinatia, prin intermediul sistemului informatizat, si poate indica o noua destinatie, care trebuie sa fie una dintre destinatiile prevazute la art. 206 ^30 alin. (2) lit. a) pct. 1, 2 ori 3 sau la art. 206 ^30 alin. (3), dupa caz, in conditiile prevazute prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.``

61. La articolul 206 ^33, denumirea marginala si alineatele (1) si (2) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
``Art. 206 ^33.

Primirea produselor accizabile in regim suspensiv de accize

(1) La primirea de produse accizabile in Romania, in oricare dintre destinatiile prevazute la art. 206 ^30 alin. (2) lit. a) pct. 1, 2 sau 4 ori la art. 206 ^30 alin. (3), destinatarul trebuie sa respecte urmatoarele cerinte:

a) sa confirme ca produsele accizabile au ajuns la destinatie;

b) sa pastreze produsele primite in vederea verificarii si certificarii datelor din documentul administrativ electronic de catre autoritatea competenta;

c) sa inainteze fara intarziere si nu mai tarziu de 5 zile lucratoare de la incheierea deplasarii, cu exceptia cazurilor justificate corespunzator autoritatilor competente potrivit precizarilor din normele metodologice, un raport privind primirea acestora, denumit in continuare raport de primire, utilizand sistemul informatizat.

(2) Modalitatile de confirmare a faptului ca produsele accizabile au ajuns la destinatie si de trimitere a raportului de primire a produselor accizabile de catre destinatarii mentionati la art. 206 ^56 alin. (1), precum si termenul de pastrare a produselor accizabile primite sunt prevazute prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.``

62. La articolul 206 ^36, alineatele (1)-(3) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

``(1) In cazul in care, in situatiile prevazute la art. 206 ^30 alin. (2) lit. a) pct. 1, 2 si 4, la art. 206 ^30 alin. (2) lit. b) si la art. 206 ^30 alin. (3), raportul de primire prevazut la art. 206 ^33 alin. (1) lit. c) nu poate fi prezentat la incheierea deplasarii produselor accizabile in termenul prevazut la respectivul articol, deoarece fie sistemul informatizat nu este disponibil in Romania, fie in situatia prevazuta la art. 206 ^35 alin. (1) nu au fost inca indeplinite procedurile prevazute la art. 206 ^35 alin. (2) si (3), destinatarul prezinta autoritatii competente din Romania, cu exceptia cazurilor pe deplin justificate, un document pe suport hartie care contine aceleasi date ca raportul de primire si care atesta incheierea deplasarii, potrivit prevederilor din normele metodologice.

(2) Cu exceptia cazului in care destinatarul poate prezenta, in scurt timp, prin intermediul sistemului informatizat, raportul de primire prevazut la art. 206 ^33 alin. (1) lit. c) sau in cazuri pe deplin justificate, autoritatea competenta din Romania trimite o copie a documentului pe suport hartie prevazut la alin. (1) autoritatii competente din statul membru de expeditie, care o transmite expeditorului sau o tine la dispozitia acestuia.

(3) De indata ce sistemul informatizat redevine disponibil sau de indata ce procedurile prevazute la art. 206 ^35 alin. (2) si sunt indeplinite, destinatarul prezinta un raport de primire, in conformitate cu art. 206 ^33 alin. (1) lit. c). Prevederile art. 206 ^33 alin. si (4) se aplica mutatis mutandis.``

63. La articolul 206 ^37, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

``(1) Fara a aduce atingere prevederilor art. 206 ^36, raportul de primire prevazut la art. 206 ^33 alin. (1) lit. c) sau raportul de export prevazut la art. 206 ^34 alin. (1) constituie dovada faptului ca deplasarea produselor accizabile s-a incheiat, in conformitate cu art. 206 ^30 alin. (7).``

64. La articolul 206 ^42, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

``(3) Pentru bauturile alcoolice si produsele din tutun retrase de pe piata, daca starea sau vechimea acestora le face improprii consumului ori nu mai indeplinesc conditiile de comercializare, accizele platite pot fi restituite in conditiile prevazute in normele metodologice.``

65. La articolul 206 ^42, dupa alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (3^1), cu urmatorul cuprins:

``(3^1) Pentru produsele accizabile care au fost eliberate pentru consum in Romania si care ulterior sunt exportate, persoana care a efectuat exportul are drept de restituire a accizelor, in conditiile prevazute in normele metodologice.``

66. La articolul 206 ^54, dupa alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (4^1), cu urmatorul cuprins:

``(4^1) Valoarea garantiei nu poate fi mai mica decat cuantumul stabilit in normele metodologice, in functie de natura produselor accizabile ce urmeaza a fi realizate.``

67. La articolul 206 ^58 alineatul (1), litera h) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

``h) utilizate in procese de fabricatie, cu conditia ca produsul finit sa nu contina alcool;``.

68. La articolul 206 ^60, alineatul (3) se abroga.

69. La articolul 206 ^61 alineatul (1), litera a) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

``a) bauturi fermentate, altele decat bere si vinuri, produse intermediare si alcool etilic, cu exceptiile prevazute prin normele metodologice;``.

70. La articolul 206 ^64 alineatul (2), litera c) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

``c) importatorul autorizat care importa produsele accizabile prevazute la art. 206 ^61. Autorizatia de importator se acorda de catre autoritatea competenta, in conditiile prevazute in normele metodologice.``

71. La articolul 206 ^69, dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmatorul cuprins:

``(1^1) Comercializarea in vrac si utilizarea ca materie prima a alcoolului etilic cu concentratia alcoolica sub 96,00% in volum, pentru fabricarea bauturilor alcoolice, este interzisa.``

72. La articolul 206 ^69, alineatul (6) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

``(6) Operatorii economici care intentioneaza sa comercializeze in sistem en dA©tail produse energetice - benzine, motorine, petrol lampant si gaz petrolier lichefiat - sunt obligati sa se inregistreze la autoritatea competenta, conform procedurii si cu indeplinirea conditiilor ce vor fi stabilite prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.``

73. La articolul 206 ^69, alineatul (7) se abroga.

74. La articolul 206 ^69, dupa alineatul (12) se introduce un nou alineat, alineatul (13), cu urmatorul cuprins:

``(13) Este interzisa practicarea, cu exceptia situatiilor prevazute de lege, de catre producatori, importatori, operatori economici care realizeaza achizitii intracomunitare sau de catre persoane care comercializeaza, sub orice forma, de preturi de vanzare mai mici decat costurile ocazionate de producerea, importul sau desfacerea produselor accizabile vandute, la care se adauga acciza si taxa pe valoarea adaugata.``

75. Dupa articolul 206 ^69 se introduc doua noi articole, articolele 206^70 si 206^71, cu urmatorul cuprins:
``Art. 206 ^70.

Circulatia produselor accizabile intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului sau care fac obiectul unei proceduri de executare silita

Circulatia produselor accizabile intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului sau care fac obiectul unei proceduri de executare silita nu intra sub incidenta prevederilor sectiunii a 9-a din prezentul capitol.
Art. 206 ^71.

Scutiri pentru tutun prelucrat

(1) Este scutit de la plata accizelor tutunul prelucrat, atunci cand este destinat in exclusivitate testelor stiintifice si celor privind calitatea produselor.

(2) Modalitatea si conditiile de acordare a scutirilor prevazute la alin. (1) vor fi reglementate prin normele metodologice.``





Documente Atasate

Afişează OG 30/2011 pentru modificarea si completarea Codului Fiscal pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Codul fiscal    Codul fiscal 2012    OG 30/2011

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Prima pagină » Legislaţie

   HEADLINE LEGISLATIE

Ultimele acte normative publicate:

MCP Avocați
Asistenţă juridică şi reprezentare litigii şi conflicte de muncă
www.mcp-avocati.ro
MCP Avocați
Avocat cu experiență în consultanță juridică și reprezentare în instanță
www.mcp-avocati.ro
Articole Juridice

Gestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu

Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu

Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice