Motivele cererii sunt urmatoarele: 1. Conform Articolului 13 lit. a) din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnica legislativa pentru elaborarea actelor normative, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare ``proiectul de act normativ trebuie corelat cu prevederile actelor normative de nivel superior sau de acelasi nivel, cu care se afla in conexiune``. Prevederile Articolului I pct. 8, precum si cele ale Articolului I pct. 24 al legii transmise la promulgare vin in contradictie cu dispozitiile art. 340 din Legea educatiei nationale nr. 1/2011. 2. Avand in vedere faptul ca formarea profesionala a adultilor, care se finalizeaza cu acte de calificare la nivel national, reprezinta o activitate de interes general si face parte din sistemul national de educatie si formare profesionala si ca in urma procedurii de autorizare trebuie sa se faca dovada calitatii serviciilor prestate, atributiile si rolul Autoritatii Nationale pentru Calificari trebuie intarite prin lege. Consideram ca prin dispozitiile sale, legea transmisa spre promulgare nu numai ca nu intareste rolul si atributiile Autoritatii Nationale pentru Calificari, dar prin continutul sau anumite atributii ale acestei Autoritati sunt eliminate si instrumentele sale de coordonare a activitatii de autorizare sunt suprimate. 3. In mod contradictoriu cu interesul general al activitatii de formare profesionala, prezenta lege introduce un regim sanctionator pentru nerespectarea standardelor de calitate mult mai bland decat forma anterioara a actului normativ. De exemplu, prin modificarile aduse Articolului 24 alin. (3) al Ordonantei Guvernului nr. 129/2000, furnizorii de formare profesionala carora li s-a retras de doua ori autorizatia pentru aceeasi calificare pierd dreptul de a mai organiza programe de formare profesionala pentru o perioada de doi ani. Reglementarea anterioara prevedea pierderea definitiva a dreptului de a mai organiza programe de formare profesionala pentru respectivii furnizori . Un alt exemplu, relevant in acest sens, este excluderea de la examenul de absolvire a beneficiarilor programului de formare (Articolul 29). 4. Potrivit Articolului 8 alin. (2) din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnica legislativa pentru elaborarea actelor normative, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, ``prin modul de exprimare, actul normativ trebuie sa asigure dispozitiilor sale un caracter obligatoriu``. De altfel, in jurisprudenta sa, Curtea Constitutionala a stabilit obligativitatea respectarii normelor de tehnica legislativa la elaborarea proiectelor de lege de catre Guvern si a propunerilor legislative apartinand deputatilor si senatorilor, statuand, prin Decizia nr. 1018/2010, ca ``textul legislativ trebuie sa fie formulat clar, fluent si inteligibil, fara dificultati sintactice si pasaje obscure sau echivoce. Forma si estetica exprimarii nu trebuie sa prejudicieze stilul juridic, precizia si claritatea dispozitiilor``. Or, legea transmisa spre promulgare este formulata, in ansamblul sau, intr-un mod ambiguu, neclar si vag, continand contradictii, omisiuni si texte de natura a da nastere la interpretari si abuzuri.
CCR: Legea pentru modificarea Codului de procedura penala si a Legii privind organizarea judiciara sunt neconstitutionale 29 Jul 2019 | 682
CCR: Legea pentru modificarea si completarea Codului Penal si a Legii 78/2000 sunt neconstitutionale 29 Jul 2019 | 819
CEDO: Pedeapsa ireductibila cu inchisoarea pe viata - o incalcare a Conventiei. 15 Jun 2019 | 761
U.N.B.R. a stabilit onorariile minimale obligatorii pentru avocati 03 Sep 2017 | 3749
CJUE confirma amenda de aproape 60 de milioane de euro aplicata grupului Roullier in cadrul intelegerii privind fosfatii 12 Jan 2017 | 1111
Argumentele pentru care Presedintele a trimis la reexaminare Legea privind eliminarea unor taxe si tarife 25 Dec 2016 | 1074
Conditiile in care se poate construi pe un teren privat cu functiunea de spatiu verde, dupa suspendarea PUZ-urilor coordonatoare de sector Sursa: Roxana Dudau, Partener Asociat si coordonator al practicii de drept imobiliar din cadrul Radu si Asociatii SPRL
Datele cu caracter personal pot fi transferate catre o tara terta daca aceasta din urma asigura un nivel adecvat de protectie a acestor date Sursa: EuroAvocatura.ro
Contul bancar ca element obligatoriu al cererii de chemare in judecata � problema liberului acces la justitie si confidentialitatii Sursa: Irina Maria Diculescu
Neconstitutionalitatea reglementarii cadrului legal cu privire la recompensele si sanctiunile aplicate cadrelor militare prin acte administrative Sursa: Irina Maria Diculescu
Suprimarea pentru viitor a unui premiu nu afecteaza dreptul fundamental al salariatului de a primi contraprestatie pentru munca depusa. Repertoriu Decizii CCR si CEDO Pronuntaţă de: Curtea de Apel Ploiesti Sectia I Civila, Decizia nr. 268/2017, in sedinta publica din 01 februarie 2017
Cerere de reexaminare a taxei judiciare de timbru Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia a II-a civila, Decizia nr. 3001 din 9 octombrie 2014
Incheiere prin care s-a solutionat cererea de reexaminare a taxei judiciare de timbru Pronuntaţă de: Curtea de Apel Alba Iulia-sectia comerciala Decizie 1963 (26.09.2005)