din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3248 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Secretar de stat in cadrul Ministerului Educatiei Nationale declarat incompatibil de catre ANI

Secretar de stat in cadrul Ministerului Educatiei Nationale declarat incompatibil de catre ANI

  Publicat: 04 Mar 2013       1518 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Agentia Nationala de Integritate a constatat, in urma procedurilor de evaluare, incalcarea legislatiei privind regimul juridic al incompatibilitatilor de catre FEDORCA STELIAN VICTOR, Secretar de stat, Ministerul Educatiei Nationale.

1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
O interfata care este capabila sa incarce, pe rand,
Ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in temeiul legii, in scopul exercitarii prerogativelor de putere publica de catre autoritatile si institutiile publice.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Conform art. 7-9 Cod Comercial, sunt comercianti aceia care fac fapte de comert, avand comertul ca o profesiune obisnuita, si societatile comerciale.
Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept.
Ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in temeiul legii, in scopul exercitarii prerogativelor de putere publica de catre autoritatile si institutiile publice.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Este inscris in Costitutia Romaniei si reglementat in detaliu in legea pentru organizarea judecatoreasca.
Ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in temeiul legii, in scopul exercitarii prerogativelor de putere publica de catre autoritatile si institutiile publice.
Perioada electorala - intervalul de timp cuprins intre ziua aducerii la cunostinta publica a datei la care vor avea loc alegerile si data in care rezultatele finale
Cheltuielile totale efectuate de utilizatorii interni si externi pentru achizitionarea bunurilor si serviciilor finale produse intr-o economie.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Conform art. 7-9 Cod Comercial, sunt comercianti aceia care fac fapte de comert, avand comertul ca o profesiune obisnuita, si societatile comerciale.
Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept.
Este persoana numita intr-o functie publica.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Conform art. 7-9 Cod Comercial, sunt comercianti aceia care fac fapte de comert, avand comertul ca o profesiune obisnuita, si societatile comerciale.
Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept.
Cauza care inlatura caracterul penal al faptei, reglementata in cap. V, t. II, art. 45, C. pen., partea generala.
Desemneaza situatia in care un membru al completului de judecata este oprit, in cazurile expres prevazute de lege, sa participe la solutionarea unui anumit litigiu.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Desemneaza situatia in care un membru al completului de judecata este oprit, in cazurile expres prevazute de lege, sa participe la solutionarea unui anumit litigiu.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.

Sub aspect procedural, au fost indeplinite cerintele Legii nr. 176/2010, referitoare la instiintarea persoanelor evaluate, FEDORCA STELIAN VICTOR fiind informat, la datele de 12.01.2011, 21.09.2012, 09.10.2012, 05.11.2012, 26.11.2012, despre declansarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum si drepturile de care beneficiaza - de a fi asistat sau reprezentat de un avocat si de a prezenta date sau informatii pe care le considera necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris. La data de 08.02.2013, FEDORCA STELIAN VICTOR a depus la dosarul de evaluare un punct de vedere.


In urma evaluarilor efectuate, s-a constatat faptul ca FEDORCA STELIAN VICTOR s-a aflat in stare de incompatibilitate, astfel:


1. in perioada 01.09.2007-25.04.2010, intrucat a detinut, simultan, atat functia publica de Director - consilier in cadrul Ministerului Educatiei Cercetarii Tineretului si Sportului, cat si functia de Director al Colegiului National ``Mihai Eminescu``, Bucuresti, incalcand, astfel, dispozitiile art. 94), alin. (1) si (2), lit. a) din Legea nr.161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei.


2. in perioada 16.05.2012 - 01.02.2013, intrucat a detinut, simultan, atat functia de Secretar de stat in cadrul Ministerului Educatiei Cercetarii Tineretului si Sportului, Director al Colegiului National ``Mihai Eminescu``, Bucuresti, dar si calitatea de comerciant in cadrul ``FEDORCA STELIAN VICTOR PERSOANA FIZICA AUTORIZATA``, incalcand, astfel, dispozitiile art. 84, alin. (1), lit. g) si alin. (2) din Legea nr.161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei.


In perioada 01.09.2007-25.04.2010, FEDORCA STELIAN VICTOR a detinut atat functia publica de conducere de Director - consilier in cadrul Directiei Politici Educationale din Ministerul Educatiei Nationale (in perioada 01.09.2007 - 25.10.2007, cu rezervarea postului didactic pe care este titular), cat si functia publica de executie de consilier superior in cadrul Directiei Generale Strategii privind Corelarea Sistemului de Invatamant cu Piata Muncii (in perioada 12.02.2009-25.04.2010).


In perioada 25.10.2007-12.02.2009, respectiv, 12.02.2009-25.04.2010, FEDORCA STELIAN VICTOR a avut suspendat la cerere raportul de serviciu in cadrul Ministerului Educatiei Nationale.


Pe perioada suspendarii raportului de serviciu, FEDORCA STELIAN VICTOR a exercitat, succesiv, functiile publice de conducere de Inspector scolar general al Inspectoratului Scolar al Municipiului Bucuresti (22.11.2007 - 01.04.2009), respectiv, Director al Colegiului National ``Mihai Eminescu`` (incepand cu data de 01.04.2009).


De asemenea, in perioada 08.02.2010 - 01.02.2013, FEDORCA STELIAN VICTOR a detinut calitatea de comerciant in cadrul ``FEDORCA STELIAN VICTOR PERSOANA FIZICA AUTORIZATA``.


La data de 16.05.2012, FEDORCA STELIAN VICTOR a fost numit in functia de Secretar de stat, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului (actual, Ministerul Educatiei Nationale).


Astfel, au fost identificate elemente in sensul incalcarii legislatiei privind regimul juridic al incompatibilitatilor, deoarece, potrivit dispozitiilor art. 94), alin. (1) si (2) lit. a) din Legea nr.161/2003, ``Calitatea de functionar public este incompatibila cu orice alta functie publica decat cea in care a fost numit, precum si cu functiile de demnitate publica. Functionarii publici nu pot detine functii si nu pot desfasura alte activitati, remunerate sau neremunerate (a��) in cadrul autoritatilor sau institutiilor publice``, iar potrivit dispozitiilor art. 84, alin. (1), lit. g) si alin. (2), ``Functia de membru al Guvernului este incompatibila (...) calitatea de comerciant persoana fizica (...) Functia de Secretar de stat, functia de subsecretar de stat si functiile asimilate acestora sunt incompatibile cu exercitarea altei functii publice de autoritate (...)``.


Persoana fata de care s-a constatat starea de incompatibilitate este decazuta din dreptul de a mai exercita o functie sau o demnitate publica, cu exceptia celor electorale, pe o perioada de 3 ani.


In cazul in care persoana nu mai ocupa o functie sau o demnitate publica la data constatarii starii de incompatibilitate, interdictia de 3 ani opereaza, potrivit legii, de la data ramanerii definitive a raportului de evaluare, respectiv, a ramanerii definitive si irevocabile a hotararii judecatoresti de confirmare a existentei unei stari de incompatibilitate.


Persoana care face obiectul evaluarii poate contesta raportul de evaluare a incompatibilitatii, in termen de 15 zile de la primirea acestuia, la instanta de contencios administrativ.



Citeşte mai multe despre:    Ministerul Educatiei    Incompatibilitate    Legea 161/2003    Lgea 176/2010

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

Adaptarea structurii anului scolar 2020-2021 la situatia epidemiologica actuala
27 Mar 2021 | 1284

Aplicarea unitara a prevederilor referitoare la acordarea zilelor libere pentru parintii din familiile monoparentale care isi supravegheaza copiii
15 Mar 2021 | 1214

MEC a aprobat noile programe pentru examenele nationale (Evaluare Nationala 2020 si Bacalaureat 2020)
15 Apr 2020 | 1571

Masurile stabilite de MEC cu privire la reluarea cursurilor
08 Apr 2020 | 1293

25 milioane lei pentru finantarea unor proiecte de cercetare privind limitarea extinderii si combaterea epidemiei de SARS-COV-2
28 Mar 2020 | 1112

SRJ MediaSind: TVR impune o procedura ilegala si imorala pentru a concedia angajatii incomozi
11 Mar 2020 | 1113



Articole Juridice

Incidenta Regulamentului GDPR in cazul difuzarii in direct prin videoconferinta a cursurilor de invatamant scolar
Sursa: MCP Cabinet avocati

Interdictia suprapunerii programului de lucru in cazul salariatilor cu mai multe locuri de munca
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Ce se intampla cu sumele achitate in temeiul unui act administrativ fiscal anulat. Poate instanta dispune direct restituirea lor?
Sursa: Alex Slujitoru si Cristiana Ionescu, Avocati, Radu si Asociatii SPRL

Timpul de lucru si perioada de repaus in cazul incheierii mai multor contracte individuale de munca
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene

Jurisprudenţă

Actiune in revendicare. Efectele hotararii judecatoresti fata de terti
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia civila, Decizia civila nr. 181/19.03.2020

CEDO: Convertito si altii impotriva Romaniei. Respectarea vietii private si de familie
Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului

Reducerea programului de lucru si a salariului in contextul reducerii temporare a activitatii impune existenta unor motive obiective care nu depind de vointa exclusiva a angajatorului
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Timisoara - Decizia civila nr.135/2020

Obligarea angajatorului la plata zilelor de concediu de odihna neefectuat in ultimii 3 ani
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 7011.02.2020- Tribunalul Bucuresti