De asemenea, Comisia solicita intensificarea actiunilor de prevenire a infractiunilor de acest tip si de protejare a victimelor. Comisia doreste, in special, sa se asigure ca autorilor acestor infractiuni li se va aplica un tratament individualizat, astfel incat acestia sa nu mai comita abuzuri. a��Abuzul sexual asupra copiilora�� reprezinta un act criminal oribil, care lasa urme adanci pe toata durata vietii, victimele acestuia fiind copiii. a��Exploatarea sexuala a copiilora�� inseamna folosirea copiilor drept obiecte sexuale si mijloc de imbogatire pe seama suferintei lor. a��Pornografia infantilaa�� implica prezentarea imaginilor cu copii care sunt victimele abuzului sexual. Descarcarea de pe internet a imaginilor respective sau vizionarea pe internet a imaginilor pornografice cu copii au drept consecinta cresterea numarului de copii violati pentru realizarea unor astfel de imaginia�� a declarat doamna Cecilia MalmstrA�m, Comisar pentru afaceri interne.a��Reactia UE trebuie sa fie extrem de clara si de ferma.Oricare vor fi caile pe care UE le are la dispozitie pentru a combate acest fenomen infractional, UE trebuie sa actioneze si va actiona.a��Din studiile efectuate rezulta ca 10% - 20 % din copiii Europei vor fi victimele unei forme sau alta de abuz sexual comis asupra acestora in perioada copilariei.Unele forme de violenta sexuala sunt in continua crestere.Numarul site-urilor internet care au drept obiect pornografia infantila este in crestere, zilnic fiind puse in circulatie 200 de imagini cu copii implicati in acte de pornografie. Copiii care sunt victimele pornografiei pe internet au varste tot mai mici, imaginile devenind tot mai explicite si mai violente. Aproximativ 20% din infractorii care au comis infractiuni de natura sexuala recidiveaza dupa ce au fost condamnati.Propunerea prezentata azi are rolul de a facilita combaterea acestor infractiuni prin introducerea unor instrumente diverse, astfel:- introducerea unor sanctiuni penale severe la nivelul UE pentru condamnarea infractiunilor de abuz sexual si exploatare sexuala, care constituie infractiuni majore;aceste pedepse vor viza, de asemenea, noile forme de abuz, cum ar fi a��ademenireaa�� - copiii sunt atrasi prin intermediul site-urilor internet apoi sunt supusi abuzurilor -, vizionarea materialului pornografic cu copii fara descarcarea fisierelor sau obligarea copiilor sa adopte pozitii cu caracter sexual in fata camerelor web;- a��turistii in scopuri sexualea�� care calatoresc in strainatate pentru a comite abuzuri asupra copiilor vor fi cercetati penal atunci cand revin in tara lor;- copiii care sunt victimele acestor infractiuni vor beneficia de protectie impotriva traumelor suplimentare cauzate de audierea lor de catre politie si autoritatile judiciare sau impotriva traumei pe care o produce confruntarea cu un public la aparitia acestora in fata instantei si, de asemenea, vor beneficia de asistenta unui avocat numit din oficiu;- fiecare infractor va fi cercetat separat si va avea acces la un tratament individualizat, astfel incat sa nu recidiveze;- interdictia ca acesti infractori sa desfasoare activitati care presupun contactul cu copiii ar trebui sa se aplice nu numai in tara in care au fost condamnati, ci pe intreg teritoriul UE;- statele membre vor fi obligate sa asigure ca se poate bloca accesul la site-urile internet care prezinta pornografie infantila, intrucat acestea sunt greu de eradicat inca de la sursa, in special daca site-ul provine din afara spatiului UE.Propunerea lasa la latitudinea statelor membre de a decide in mod concret prin ce mijloace ar trebui pusa in aplicare blocarea accesului, insa intotdeauna trebuie respectate garantiile juridice.Propunerea va inlocui legislatia in vigoare din anul 2004 si se va intemeia pe propunerea lansata in martie 2009 (IP/09/472). Ca urmare a intrarii in vigoare a Tratatului de la Lisabona, a fost necesara modificarea propunerii mentionate. In acest fel, Comisia are posibilitatea de a verifica daca legislatia Uniunii Europene este transpusa corect in legislatia nationala si de a chema in instanta statele care nu se conformeaza.In continuare, aceste propuneri vor fi discutate in Parlamentul European si in Consiliul de Ministri al UE. Dupa ce vor fi aprobate, acestea trebuie transpuse in legislatiile nationale.
CJUE impune sanctiuni financiare Romaniei pentru ca nu a inchis depozite de deseuri neautorizate 15 Dec 2023 | 468
Comisia Europeana: Liniile Directoare privind lucratorii sezonieri in contextul pandemiei COVID-19 23 Jul 2020 | 1406
Consiliul Concurentei: Companiile pot actiona coordonat astfel incat sa evite deficitul de produse esentiale 23 Mar 2020 | 1090
Romania va avea cel putin un hub de inovare digitala cu grad ridicat de specializare in inteligenta artificiala 20 Feb 2020 | 1010
CE lanseaza o noua cerere de candidaturi pentru permisele de calatorie DiscoverEU 25 Nov 2019 | 1556
MFP a publicat, spre dezbatere publica, un proiect de lege pentru modificarea Legii 132/2017 privind asigurarea obligatorie de raspundere civila auto 23 Sep 2019 | 1470
Fenomenul muncii subdeclarate. Reglementare si probleme practice Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
Un medicament care se elibereaza fara prescriptie medicala intr-un stat membru nu poate fi comercializat in alt stat membru decat daca acesta din urma a autorizat la randul sau introducerea sa pe piata Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene
Ce sunt locurile de munca ecologice? Sursa: EuroAvocatura.ro
E-sanatatea si securitatea in munca pe piata unica digitala Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
Contract de delegare a gestiunii serviciului public de alimentare cu apa si canalizare incheiat intre o asociatie intercomunitara de dezvoltare a serviciilor publice de apa-canal si un operator. Aderarea unei unitati administrativ teritoriale la asociatie. Aplicarea dispozitiilor legale privind stabilirea redeventei Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 626/30.07.2020
Fonduri europene. Evaluarea gresita a proiectului de catre autoritatea de finantare. Stabilirea unor limite de cheltuieli cu depasirea plafoanelor maximale stabilite in Ghidul solicitantului Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 5636 din 30 octombrie 2020
Discriminare directa sau tratament diferentiat, justificat si rezonabil Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Sentinta civila nr. 39 din data de 17.01.2020
Perioada petrecuta in consemn la dispozitia si la sediul angajatorului. Timp de lucru Pronuntaţă de: Curtea de Apel Craiova - Decizia civila nr. 2777 din data de 23.11.2019