din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2299 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Centrele europene pentru consumatori actioneaza impreuna pentru a-i ajuta pe pasagerii afectati de criza cenusii vulcanice sa-si revendice drepturile

Centrele europene pentru consumatori actioneaza impreuna pentru a-i ajuta pe pasagerii afectati de criza cenusii vulcanice sa-si revendice drepturile

  Publicat: 04 May 2010       944 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Reteaua centrelor europene pentru consumatori (ECC-Net), sustinuta de Comisia Europeana, care functioneaza in toate statele membre (plus Islanda si Norvegia), a prezentat astazi un pachet complet pentru reclamatii, destinat sa-i ajute pe consumatorii afectati de recentele perturbari de trafic aerian saa��si exercite drepturile de consumatori garantate conform legislatiei UE.

Stari, situatii, intamplari calitati sau alte date, care nu fac parte din continutul infractiunii,
Partea introductive a hotararii judecatoresti, care cuprinde: denumirea instantei; ziua, luna si anul sedintei de judecata, cu mentiunea daca aceasta a fost sau nu publica; numele si prenumele judecatorilor,
inseamna persoana fizica sau juridica, autoritatea publica, agentia sau alt organism care,
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.

Pachetul include o scrisoare de reclamatie standard, detalii de contact pentru toate liniile aeriene si alte recomandari practice. ECC-Net trateaza anual aproximativ 60 000 de cazuri pentru consumatori care recurg la centrele din retea pentru recomandari sau pentru ajutor in problemele cu care se confrunta atunci cand fac cumparaturi sau calatoresc dintr-o tara in alta in cadrul UE.In 2009, peste una din cinci (22,5 %) reclamatii tratate de centrele europene pentru consumatori s-a referit la transportul aerian.In prima saptamana a crizei cenusii vulcanice, numarul de cazuri tratate de retea a crescut de sapte ori.Inca de la inceput, ECC-Net a intrat in stare de alerta deplina si a functionat intr-o stransa colaborare pentru a asigura o asistenta coordonata pentru consumatorii UE.



Comisarul UE pentru Sanatate si Consumatori, John Dalli, a declarat:a��Drepturile consumatorilor UE se aplica si in circumstante extraordinare.De fapt, discutiile cu privire la ajutorarea societatilor care au suferit ca urmare a crizei cenusii trebuie sa fie legate de respectul acestora pentru drepturile pasagerilora��.El a adaugat:a��Astazi mii de consumatori afectati de perturbarea traficului aerian continua sa ceara ca drepturile sa le fie respectate in practica.Mesajul meu pentru ei este urmatorul:nu ezitati sa cereti ceea ce va apartine.Daca o linie aeriana sau un operator turistic continua sa va ignore drepturile, urmatorul loc in care trebuie sa mergeti poate fi cel mai apropiat centru european pentru consumatori.a��



Centrele europene pentru consumatori:ajutor direct pentru victimele crizei cenusii

Reteaua centrelor europene pentru consumatori (ECC-Net) actioneaza inca de la inceputul crizei cenusii vulcanice pentru a oferi ajutor practic pentru pasagerii care au ramas blocati din cauza perturbarilor de trafic aerian si intampina dificultati in calea respectarii drepturilor lor de consumatori.Numarul consumatorilor care au contactat ECC-Net pentru a cere ajutor sau recomandari privind drepturile pasagerilor care calatoresc pe calea aerului a crescut de sapte ori in prima saptamana a crizei fata de saptamana precedenta.

Astazi, Comisia Europeana si ECC-Net au prezentat - in toate limbile UE - un pachet practic pentru reclamatii care ii va ajuta pe consumatori sa isi ceara drepturile in mod concret.Pachetul include, de exemplu:

- o scrisoare de reclamatie standard, disponibila in limbile nationale;

- o lista de adrese la care se pot trimite scrisorile de reclamatie;

- recomandari privind folosirea solutionarii extrajudiciare pentru disputele cu societatea comerciala si folosirea procedurii UE cu privire la cererile cu valoare redusa, de exemplu pentru solicitarea restituirilor datorate;

- raspunsuri la intrebari frecvente.

Ce drepturi UE au consumatorii afectati de criza?

Comisia a publicat recent un document cuprinzator cu intrebari si raspunsuri privind criza cenusii vulcanice, incluzand o sinteza a drepturilor pasagerilor care calatoresc pe calea aerului care se aplica si cuprinzand cazul special al calatoriei in cadrul unui pachet de servicii (a se vedea MEMO/10/143).



Ce reclamatii legate de criza a tratat reteaua?

Printre miile de cazuri tratate de centrele europene pentru consumatori la nivel national se numara:

- ECC Belgia:un cetatean care achizitionase un pachet turistic de vacanta a fost izolat impreuna cu trei copii din cauza unui zbor anulat.Operatorul turistic nu a reusit sa ii schimbe traseul si a refuzat sa acopere costul noptilor suplimentare petrecute la hotel.Din aceasta cauza, calatorul a ramas rapid fara bani, iar hotelul a amenintat sa il evacueze sau sa ii confiste pasaportul.

- ECC Irlanda:un calator irlandez suferind de o boala grava a ramas izolat in Romania.Medicamentele sale erau pe punctul de a se termina si nu se puteau gasi la nivel local, iar medicul sau a confirmat ca aceasta situatie putea avea consecinte medicale serioase.Compania aeriana a refuzat sa-i acorde prioritate in primul zbor disponibil pe motiv de suprarezervare.

Care este aportul zilnic al ECC-Net?

Centrele europene pentru consumatori se specializeaza in ajutorarea consumatorilor UE care au avut probleme la achizitionarea de bunuri sau servicii intr-o alta tara UE.Reteaua a tratat peste 60 000 de cazuri in 2009.Printre principalele servicii oferite de centrele europene pentru consumatori se numara:

- recomandari privind drepturile si obligatiile consumatorilor la nivel UE si national;

- asistenta pentru gasirea unei solutii amiabile impreuna cu comerciantul;

- dirijarea consumatorilor catre sisteme de solutionari extrajudiciare sau recomandari privind procedura UE cu privire la cererile cu valoare redusa, de exemplu pentru solicitarea unei restituiri.



Reclamatii ale consumatorilor in sectorul transporturilor aeriene

In 2009, una din trei reclamatii tratate de centrele europene pentru consumatori s-a referit la transport (33 %).Printre acestea, peste 75 % s-au referit la transportul aerian.In cadrul ultimului grup de reclamatii, aproape opt din zece (79,2 %) s-au referit la drepturile pasagerilor care calatoresc pe calea aerului, in timp ce reclamatiile legate de bagaje (furt sau pierdere) s-au inregistrat intr-o proportie de peste 20 %.

In vara anului 2010, ECC-Net va finaliza un proiect comun de trecere in revista a reclamatiilor legate de transportul aerian tratate de retea in 2008.



Citeşte mai multe despre:    ECC-Net    Comisia Europeana    Islanda

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

CJUE impune sanctiuni financiare Romaniei pentru ca nu a inchis depozite de deseuri neautorizate
15 Dec 2023 | 482

Comisia Europeana: Liniile Directoare privind lucratorii sezonieri in contextul pandemiei COVID-19
23 Jul 2020 | 1410

Consiliul Concurentei: Companiile pot actiona coordonat astfel incat sa evite deficitul de produse esentiale
23 Mar 2020 | 1094

Romania va avea cel putin un hub de inovare digitala cu grad ridicat de specializare in inteligenta artificiala
20 Feb 2020 | 1015

CE lanseaza o noua cerere de candidaturi pentru permisele de calatorie DiscoverEU
25 Nov 2019 | 1559

MFP a publicat, spre dezbatere publica, un proiect de lege pentru modificarea Legii 132/2017 privind asigurarea obligatorie de raspundere civila auto
23 Sep 2019 | 1474



Articole Juridice

Fenomenul muncii subdeclarate. Reglementare si probleme practice
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati

Un medicament care se elibereaza fara prescriptie medicala intr-un stat membru nu poate fi comercializat in alt stat membru decat daca acesta din urma a autorizat la randul sau introducerea sa pe piata
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene

Ce sunt locurile de munca ecologice?
Sursa: EuroAvocatura.ro

E-sanatatea si securitatea in munca pe piata unica digitala
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati