din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3512 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » CSM a prezentat expertilor Comisiei Europene progresele in cadrul conditionalitatii Mecanismului de Cooperare si Verificare

CSM a prezentat expertilor Comisiei Europene progresele in cadrul conditionalitatii Mecanismului de Cooperare si Verificare

  Publicat: 19 Nov 2010       1435 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Reprezentantii Consiliului Superior al Magistraturii au prezentat expertilor Comisiei Europene sositi la Bucuresti in cadrul misiunii de evaluare a angajamentelor asumate in cadrul Mecanismului de Cooperare si Verificare progresele inregistrate de institutie ulterior publicarii raportului de evaluare din vara acestui an.

1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Persoana care exercita provizoriu o functie in locul titularului.
Organ de stat care exercita puterea executiva, constituit de puterea suprema de stat.
Activitatea organizata sau autorizata de o autoritate publica, in scopul satisfacerii, dupa caz, a unui interes public.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Sustinerile si punctele de vedere ale partilor si procurorului exprimate in cursul procesului penal cu privire la solutionarea cauzei deduse judecatii.
Orice forma de educatie care pregateste calificarea pentru o anumita profesie, sau pentru un anumit loc de munca, competentele necesare exercitarii profesiei respective sau ocuparii unui loc de munca adecvat acesteia.
Orice forma de educatie care pregateste calificarea pentru o anumita profesie, sau pentru un anumit loc de munca, competentele necesare exercitarii profesiei respective sau ocuparii unui loc de munca adecvat acesteia.
Partea introductive a hotararii judecatoresti, care cuprinde: denumirea instantei; ziua, luna si anul sedintei de judecata, cu mentiunea daca aceasta a fost sau nu publica; numele si prenumele judecatorilor,
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Expert contabil independent care intocmeste rapoarte anuale in folosul actionarilor, continand
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Sunt participanti in procesul penal, alaturi de parti si organele judiciare. Persoanele sunt martorii, experti, interpretii, traducatorii, substituitii procesuali etc.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Magistrat care, potrivit legii, are atributii de a solutiona cauze penale, civile si administrative in cadrul unei instante judecatoresti.
Reprezinta orice scriere care materializeaza pe hartie un act juridic, precum si orice obiect material care incorporeaza un asemenea act.
Latura a capacitatii juridice, care consta in aptitudinea persoanei de a-si exercita singura drepturile
Functionar incadrat la instantele de judecata; judecatorie tribunal judetean, tribunal militar, avand atributii la pregatirea si desfasurarea activitatii de judecata.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Totalitatea membrilor unui organ colectiv, a unei organizatii sau adunari constituite.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Ansamblul normelor juridice care reglementeaza raporturile sociale de munca ale muncitorilor si functionarilor, precum si alte raporturi sociale derivate din raporturile sociale de munca.
Magistrat care, potrivit legii, are atributii de a solutiona cauze penale, civile si administrative in cadrul unei instante judecatoresti.
Magistrat care, potrivit legii, are atributii de a solutiona cauze penale, civile si administrative in cadrul unei instante judecatoresti.
Magistrat care, potrivit legii, are atributii de a solutiona cauze penale, civile si administrative in cadrul unei instante judecatoresti.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
1. Cuvantare, discurs, expunere facuta in public referitor la o tema stiintifica, literara etc.
Sustinerile si punctele de vedere ale partilor si procurorului exprimate in cursul procesului penal cu privire la solutionarea cauzei deduse judecatii.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
(Audit) Operatiunea de examinare profesionista a documentelor financiare ale unei companii cu scopul de a stabili daca inregistrarile si rapoartele ei sunt valide si daca informatiile au fost inregistrate in contabilitate si prezentate in rapoartele financiare in mod legal si corect.
(Audit) Operatiunea de examinare profesionista a documentelor financiare ale unei companii cu scopul de a stabili daca inregistrarile si rapoartele ei sunt valide si daca informatiile au fost inregistrate in contabilitate si prezentate in rapoartele financiare in mod legal si corect.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Posibilitate acordata, de catre Comisie, partilor carora aceasta le-a comunicat obiectiunile privind incalcarea dreptului comunitar al concurentei, de a-si face cunoscut punctul de vedere.
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Legea 10 din 2001. Intervalul de timp in care s-a facut preluarea abuziva, cuprins intre 6 martie 1945 si 22 decembrie 1989, in cazul Legii nr. 10 din 2001 si al O.U.G. nr.94/2000, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 501/2002, respectiv cuprins intre 6 septembrie 1940 si 22 decembrie 1989, in cazul O.U.G. nr. 83/1999, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 66/2004;
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Phare a fost creat in 1989, pentru a acorda asistenta Poloniei si Ungariei, si s-a extins treptat, incluzand 13 state partenere (inclusiv Romania).
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Phare a fost creat in 1989, pentru a acorda asistenta Poloniei si Ungariei, si s-a extins treptat, incluzand 13 state partenere (inclusiv Romania).
Magistrat care, potrivit legii, are atributii de a solutiona cauze penale, civile si administrative in cadrul unei instante judecatoresti.
Persoana care, de obicei in schimbul unui avantaj banesc, face legatura intre vanzator si cumparator sau incheie o tranzactie intre doua parti, cu imputernicirea acestora;
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.

Concluziile misiunii de evaluare vor avea un rol esential in fundamentarea raportului interimar al Comisiei Europene.
Conditionalitatea din MCV ce implica activitatea Consiliului Superior al Magistraturii se refera la:
1. Garantarea unui proces judiciar mai transparent si mai eficient totodata, in special prin consolidarea capacitatilor si a responsabilizarii Consiliului Superior al Magistraturii. Raportarea si evaluarea impactului noilor coduri de procedura civila si administrativa. (responsabili: MJ; CSM, MP, ICCJ).
Datele prezentate expertilor de catre delegatia consiliului fac referire la :

1.CAPACITATEA INSTITUTIONALA A CSM


Referitor la alegerile noilor membri CSM a�� a fost mentionata procedura in desfasurare si stadiul acesteia, precum si imprejurarea ca a avut loc o prima intalnire intre conducerea CSM si noii membrii alesi ai CSM la data de 10 noiembrie 2010.
De asemenea, au fost evidentiate demersurile consiliului in materia avizarii actelor normative referitoare la sistemul judiciar: avizarea proiectului legii privind masurile pentru accelerarea procedurilor judiciare, aprobarea propunerilor de modificare legislativa a Codului de procedura penala in privinta raspunderii materiale a magistratilor, a proiectului Ordonantei de Guvern privind Strategia de dezvoltare a justitiei ca serviciu public pentru perioada 2010-2014.
Delegatia consiliului a precizat si preocuparea manifestata pentru ocuparea posturilor de conducere la instanta suprema, concretizate in formularea unor propuneri care au fost transmise Presedintelui Romaniei
In data de 30 septembrie 2010, Plenul Consiliului Superior al Magistraturii a aprobat Directiile de Actiune ale Consiliului pentru perioada 2010-2011. Noile Directii de Actiune au fost formulate in concordanta cu recomandarile prezentate de catre Comisia Europeana in cadrul Raportului de progrese al Romaniei in cadrul MCV (din data de 20 iulie 2010) si se refera la:
- Lansarea unei evaluari independente a performantei sistemului judiciar, cuprinzand urmatoarele masuri: elaborarea unui studiu de drept comparat privind evaluarea performantei sistemelor judiciare in alte state membre UE si continuarea activitatii de colaborare bilaterala cu reprezentantii Consiliului Superior al Magistraturii din Italia;
- Adoptarea unor masuri imediate de a reduce dezechilibrele din cadrul resurselor umane: un nou examen pentru admitere in magistratura pentru functii de executie ce va fi organizat in luna noiembrie 2010 si identificarea unor noi modalitati pentru ocuparea pozitiilor vacante pentru judecatori si procurori urmate de propunerea unor modificari legislative; elaborarea (in luna noiembrie 2010) a unui raport final privind rationalizarea instantelor si parchetelor; elaborarea, impreuna cu Ministerul Justitiei, a unui studiu de impact privind noile coduri de procedura si actualizarea strategiei de resurse umane, in conformitate cu concluziile studiului de impact si cu propunerile privind posibilitatile de rationalizare a instantelor si parchetelor (un Program al Bancii Mondiale).
- Intarirea capacitatii Institutului National al Magistraturii (INM) in ceea ce priveste formarea initiala si continua, prin urmatoarele masuri: formare profesionala referitoare la prevederile noilor coduri, intarirea capacitatii de formare profesionala la nivel centralizat si descentralizat in domeniul unificarii jurisprudentei si optimizarea formarii profesionale pentru judecatori si procurori prin formularea unor propuneri de modificare legislativa privind activitatea INM cu privire la anumite aspecte, precum: suplimentarea schemei de personal, infiintarea unor noi structuri functionale (departament de relatii internationale, biroul de relatii cu publicul), necesitatea unor prevederi legale astfel incat INM sa aiba posibilitatea legala de a obtine fonduri extra-bugetare.
- Unificarea jurisprudentei prin urmatoarele masuri: continuarea intalnirilor din cadrul instantelor si la nivelul CSM, precum si publicarea completa pe portalul jurisprudentei nationale, JURINDEX;
- Sprijinirea unei reforme complete a sistemului disciplinar, prin urmatoarele masuri: adoptarea de catre Plenul CSM a unor masuri reformatoare bazate pe evaluarile din cadrul programului Twinning light derulat de expertii spanioli, reevaluarea criteriilor de selectie pentru recrutarea inspectorilor judiciari, evaluarea activitatii desfasurate de inspectorii judiciari.

2.RESURSE UMANE

a�� Referitor la intarirea capacitatii INM.
Propunerile grupului de lucru pentru acest proiect, format din reprezentanti ai CSM, INM, Consiliul Stiintific al INM si formatori, au fost comunicate Comisiei pentru Resurse Umane de la nivelul CSM pentru a fi discutate in cadrul sedintei din 3 noiembrie 2010 si se refera la:
- omogenizarea metodelor de recrutare pentru admiterea la Institutul National al Magistraturii cu cea privind admiterea in magistratura a candidatilor care au o vechime minima de 5 ani in profesii juridice, imbunatatirea programelor de formare initiala (2 ani de pregatire in cadrul INM si 1 an ca judecator/procuror stagiar la instante/parchete) prin masuri care au fost prezentate expertilor UE.
- cresterea importantei formarii practice in cadrul cursurilor la INM prin alternarea pregatirii teoretice cu pregatirea practica la instante si parchete si prin sporirea competentelor auditorilor de justitie in cadrul activitatii practice la instante/parchete (obligativitatea motivarii hotararilor pronuntate, participarea la deliberari alaturi de judecatori etc.)
- cresterea calitatii pregatirii practice initiale ale auditorilor de justitie.

3.Examene

i�� Examenul pentru admiterea la Institutul National al Magistraturii a fost organizat in perioada 25 iunie - 24 septembrie 2010:
- Pentru cele 200 posturi de auditor de justitie (100 auditori de justitie pentru judecatori si 100 de auditori de justitie pentru procurori) scoase la concurs au aplicat 3290 candidati si au fost admise 68 de persoane .

i�� A fost precizat faptul ca in luna ianuarie 2011 va avea loc un nou concurs de admitere la INM pentru 100 de posturi de auditori de justitie.
i�� Este in derulare procedura pentru organizarea unui nou examen pentru admiterea in magistratura pentru candidatii care au o vechime minima de 5 ani in profesii juridice, examen care va fi organizat pe 21 noiembrie 2010. Au fost scoase la concurs 110 posturi (60 posturi de judecator si 50 de posturi de procuror) la care s-au inscris 1620 de candidati.

i�� Procedura de examinare pentru examenul de capacitate pentru judecatori si procurori stagiari (06 august a�� 13 decembrie) este in desfasurare.

Se deruleaza procedura de concurs pentru numirea in functii de conducere (27 septembrie a�� 14 decembrie 2010), la care au fost declarate vacante 112 functii de conducere la instante si 86 de functii de conducere la parchete.

i�� Examenul pentru admiterea la Scoala Nationala de Grefieri a fost amanat pentru anul viitor datorita numarului scazut de posturi de grefier.

i�� Promovarea la Inalta Curte de Casatie si Justitie
In data de 09 septembrie 2010, 3 judecatori au fost numiti de Plen dupa intervievarea a 5 candidati pentru promovarea la Inalta Curte de Casatie si Justitie.
O noua procedura de promovare la ICCJ este in desfasurare pentru:
o 2 posturi pentru Sectia civila si de proprietate intelectuala ;
o 3 posturi pentru Sectia penala
o 2 posturi pentru Sectia comerciala
o 1 post pentru Sectia de contencios administrativ si fiscal
Numarul de candidati pentru aceste posturi este prezentat mai jos:
i�� 10 candidati pentru Sectia civila si de proprietate intelectuala ;
i�� 9 candidati pentru Sectia penala;
i�� 9 candidati pentru Sectia comerciala;
i�� 4 candidati pentru Sectia de contencios administrativ si fiscal

In perioada august-octombrie 2010 s-au pensionat 36 de judecatori si 17 procurori.

Au fost mentionate proiectele derulate de catre Consiliul Superior al Magistraturii precum si stadiul acestora, respectiv :
i�� Proiectul privind transferul sarcinilor administrative, Proiectul privind managerii de instante, Proiectul privind stabilirea volumului optim de activitate pentru judecatori.

Delegatia consiliului a prezentat estimarile in ceea ce priveste incarcatura pentru anul 2011 si resursele umane necesare:
o Pentru curtile de apel se estimeaza ca va creste numarul de cauze cu: 20% (cauze civile), 50% (cauze comerciale), 30,6% (cauze administrative si fiscale), 20% (cauze de dreptul muncii si asigurari sociale) iar necesarul de resurse umane va creste cu 132 de posturi de judecator fata de schema actuala.
o Pentru tribunale se estimeaza ca va creste numarul de cauze cu 33% (cauze civile), 35 % (cauze comerciale), 20% (cauze penale) iar necesarul de resurse umane va creste cu 334 de posturi de judecator fata de schema actuala.
o Pentru judecatorii se estimeaza ca va creste numarul de cauze cu: 35,58% (cauze civile), 26,67% (cauze penale), 20% (sectii mixte) iar necesarul de resurse umane va creste cu 187 de posturi de judecator fata de schema actuala.
o Pentru instantele pentru care, prin exceptie, s-au inregistrat termene lungi intre momentul in care dosarul este inregistrat si primul termen Consiliul Superior al Magistraturii a solicitat Ministerului Justitiei suplimentarea schemei de personal.
In data de 12 octombrie a avut loc conferinta anuala a grupului de lucru privind volumul optim de activitate pentru judecatori, "Clarificarea responsabilitatilor cu privire la respectarea cerintelor procesului echitabil si respectarea volumului optim de munca in instantea��.
a�� Concluziile si propunerile acestei conferinte au fost aprobate de Plenul CSM in sedinta din 21 octombrie 2010 si au fost apoi inaintate Ministerului justitiei ca previziuni referitoare la volumul de munca de la instante si la resursele de personal necesare in 2011 pentru instantele cu volum mare de munca, in vederea suplimentarii schemelor de personal aprobarea masurilor financiare necesare.

a�� Proiectul pentru rationalizarea instantelor si parchetelor
Grupul de lucru compus din reprezentanti ai Consiliului Superior al Magistraturii, Ministerului Justitiei si Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie a formulat propuneri concrete in sensul identificarii instantelor si parchetelor care nu sunt functionale in prezent, a celor au un volum de activitate redus, precum si a unitatilor cu privire la care se recomanda extinderea competentei teritoriale
Concluziile acestui proiect au fost prezentate in cadrul sedintei Plenului CSM din data de 4 noiembrie 2010si din 11 noiembrie 2010.
Propunerile concrete care sunt de competenta Ministerului Justitiei vor fi transmise acestei institutii iar celelalte vor fi analizate la nivelul directiilor de resurse umane si legislatie din CSM, pentru a fi evaluat impactul asupra resurselor umane si financiare (in special redistribuirea personalului, fara a afecta statutul acestuia).

4.INSPECTIA JUDICIARA

La data de 28 octombrie, 2010 Plenul CSM a analizat si a aprobat Misiunea de audit privind sistemul decizional la nivelul Inspectiei Judiciare, potrivit Ordinului nr. 1/19211/1154/C/2010, emis de Presedintele CSM.
Misiunea de audit a observat existenta unui plan strategic al activitatii Inspectiei Judiciare pe termen lung (6 luni), un plan de actiune dinamic pe termen scurt (1 an) si proceduri operationale de luare a deciziilor in cadrul auditului intern al Inspectiei Judiciare.
Principalele deficientele din activitate Inspectiei sunt legate de numarul insuficient inspectorilor judiciari datorita numarului mare de posturi vacante.

La data de 4 noiembrie 2010 Plenul CSM a supus dezbaterii raportul privind evaluarea activitatii Inspectiei si respectiv al activitatii inspectorilor, pe semestru I 2010.
Din datele prezentate in Raport rezulta realizarea activitatilor programate dar lipsa acuta de personal poate impieta realizarea atributiilor in viitor. Se impune, ocuparea tuturor posturilor vacante dar si completarea schemei de personal cu cel putin 30 de posturi de inspectori judiciari.
Referitor la evaluarea activitatii inspectorilor, s-au constatat disproportionalitati intre volumul de activitate al celor doua servicii, precum si unele intarzieri in finalizarea lucrarilor, datorate resurselor umane insuficiente.

La data de 18 noiembrie, Plenul CSM va dezbate propunerile Inspectiei Judiciare formulate dupa evaluarea realizata in cadrul proiectului de Twining light, care a fost implementat impreuna cu experti spanioli in perioada ianuarie a�� iunie 2010; acestea vor ajuta la elaborarea unui catalog detaliat si specific de abateri disciplinare, corespunzator cu gravitatea acestora, elaborarea unei liste de sanctiuni disciplinare proportional cu abaterile disciplinare. Propunerile Inspectiei judiciare vor structura materia raspunderii disciplinare a magistratilor pe noi coordonate. Reprezentantilor Comisie Europene le-au fost transmise propunerile concrete formulate de catre Inspectia judiciara pentru a avea tabloul complet al responsabilitatilor asumate prin acest proiect.

5. PROCEDURA RECRUTARII INSPECTORILOR JUDICIARI

Din analiza studiului de drept comparat realizat de expertii spanioli privind procedura de numire a inspectorilor judiciari rezulta ca in niciun stat european recrutarea inspectorilor nu se realizeaza printr-o examinare scrisa (tip grila sau sinteza), fiind necesara o vechime minima (10, 12 ani) in functia de judecator/procuror si audierea acestora de catre autoritatea care ii numeste si care decide in ce masura candidatul indeplineste cerintele pentru post.
S-au transmis expertilor UE recomandarile de imbunatatire a procedurii de recrutare a inspectorilor judiciari, reglementa in prezent prin Hotararea nr. 201/2006 a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii.
a�� O noua procedura de recrutare pentru posturile de inspectori judiciari se afla in desfasurare, dupa cum urmeaza:
- 3 posturi de inspector judiciar (2 pentru Serviciul de Inspectie Judiciara pentru Judecatori si 1 pentru for Serviciul de Inspectie Judiciara pentru Procurori);
- 13 judecatori si procurori si-au depus candidaturile (10 judecatori si 3 procurori).
Solutiile sectiilor CSM referitor la actiunile disciplinare sunt publicate pe pagina de internet a CSM, incepand cu luna ianuarie 2010 (11 hotarari ale Sectiei pentru judecatori si 7 hotarari ale Sectiei pentru procurori in materie disciplinara).

Actiuni disciplinare. In perioada august a�� octombrie 2010, Comisiile de disciplina au inaintat Sectiilor 9 actiuni disciplinare care priveau pe judecatori si procurori iar in aceeasi perioada de referinta Sectia pentru judecatori a aplicat 3 sanctiuni disciplinare.

5.UNIFICAREA JURISPRUDENTEI

Propuneri legislative privind promovarea practicii unitare la nivel national. Plenul CSM a inaintat Ministerului Justitiei proiectul continand propuneri legislative privind promovarea practicii unitare la nivelul instantelor judiciare in sedinta din 16 septembrie 2010, proiect care fost inclus partial in proiectul de lege privind accelerarea solutionarii proceselor. Propunerile nu au primit sustinerea Ministerului Justitiei pentru a deveni proiect de act normativ in forma initiala, astfel incat au fost transmise celor doua Camere ale Parlamentului Romaniei, elaborandu-se, la acest nivel, un proiect de lege privind promovarea practicii unitare.
Manualul de metodologie. In cadrul proiectului de colaborare bilaterala intre CSM si a�� IRZ - Germania, Manualul de metodologie, care a fost elaborat in cadrul Proiectului Phare in iunie 2010 a fost publicat pe pagina de internet a CSM si a fost transmis instantelor pentru consultare.
Programul JURINDEX. Programul JURINDEX a fost actualizat in vederea respectarii calendarului aprobat in cadrul principalelor Directii de actiune ale Consiliului Superior al Magistraturii Superior al Magistraturii pentru urmatoarea perioada, dupa cum urmeaza:
- publicarea, pana la 30 septembrie 2010 a hotararilor pronuntate de curtile de apel in 2009;
- publicarea, pana la 31 decembrie 2011 a tuturor hotararilor pronuntate de judecatorii si de tribunale ;
- A fost publicate 233.921 de hotarari judecatoresti.
Programul a fost imbunatatit prin introducerea unor noi motoare de cautare pentru a facilita accesarea informatiilor.


6. EVALUAREA PROFESIONALA A MAGISTRATILOR

Plenul CSM a aprobat, in sedinta din 30 septembrie 2010, amendamentele la Regulamentul si ghidurile privind evaluarea profesionala a magistratilor, pe baza concluziilor si recomandarilor elaborate de grupul de lucru din cadrul proiectului Phare derulat in cursul anului 2009 si pe baza Proiectului de Twinning in materia evaluarii derulat in cursul anului 2010.


Astfel cum declara doamna judecator Florica Bejinaru, presedintele Consiliului Superior al Magistraturii, in 23 martie 2010, la momentul publicarii Raportului intermediar al Comisiei Europene privind stadiul reformei justitiei din Romania masurile pe care consiliul si le-a propus pentru perioada ulterioara acestui raport, ca prioritati, au fost:
1. Continuarea proiectelor privind cresterea capacitatii sistemului de a face fata lipsei de personal: proiectul privind volumul optim de activitate, proiectul privind transferul sarcinilor administrative, proiectul privind managerii de instanta.
2. Continuarea masurilor de asigurare a unei recrutari transparente si de calitate a inspectorilor judiciari si a masurilor de eficientizare a activitatii inspectiei, inclusiv prin implementarea proiectului de twinning cu Consiliul omolog din Spania.
3. Continuarea masurilor de unificare a practicii judiciare, inclusiv prin publicarea hotararilor judecatoresti pe portalul JURINDEX.



Citeşte mai multe despre:    Comisia Europeana    CSM    Catalin Predoiu    Mecanismul de Cooperare si Verificare

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

CJUE impune sanctiuni financiare Romaniei pentru ca nu a inchis depozite de deseuri neautorizate
15 Dec 2023 | 468

Comisia Europeana: Liniile Directoare privind lucratorii sezonieri in contextul pandemiei COVID-19
23 Jul 2020 | 1406

Consiliul Concurentei: Companiile pot actiona coordonat astfel incat sa evite deficitul de produse esentiale
23 Mar 2020 | 1090

Romania va avea cel putin un hub de inovare digitala cu grad ridicat de specializare in inteligenta artificiala
20 Feb 2020 | 1010

CE lanseaza o noua cerere de candidaturi pentru permisele de calatorie DiscoverEU
25 Nov 2019 | 1556

Consiliul Superior al Magistraturii a lansat proiectul �Optimizarea managementului la nivelul sistemului judiciar. Componenta de instante judecatoresti�
01 Nov 2019 | 1510



Articole Juridice

Fenomenul muncii subdeclarate. Reglementare si probleme practice
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati

Un medicament care se elibereaza fara prescriptie medicala intr-un stat membru nu poate fi comercializat in alt stat membru decat daca acesta din urma a autorizat la randul sau introducerea sa pe piata
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene

Ce sunt locurile de munca ecologice?
Sursa: EuroAvocatura.ro

E-sanatatea si securitatea in munca pe piata unica digitala
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati

Jurisprudenţă

Contract de delegare a gestiunii serviciului public de alimentare cu apa si canalizare incheiat intre o asociatie intercomunitara de dezvoltare a serviciilor publice de apa-canal si un operator. Aderarea unei unitati administrativ teritoriale la asociatie. Aplicarea dispozitiilor legale privind stabilirea redeventei
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 626/30.07.2020

Fonduri europene. Evaluarea gresita a proiectului de catre autoritatea de finantare. Stabilirea unor limite de cheltuieli cu depasirea plafoanelor maximale stabilite in Ghidul solicitantului
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 5636 din 30 octombrie 2020

Discriminare directa sau tratament diferentiat, justificat si rezonabil
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Sentinta civila nr. 39 din data de 17.01.2020

Perioada petrecuta in consemn la dispozitia si la sediul angajatorului. Timp de lucru
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Craiova - Decizia civila nr. 2777 din data de 23.11.2019