Rezultatele obtinute in acest an au fost mai bune decat cele preconizate, de aceea cresterea anuala din 2010 a fost revizuita simtitor in sus in comparatie cu previziunile din primavara. Cu toate acestea, in ciuda contextului international mai relaxat si a inceperii consolidarii bugetare, activitatea economica va fi mai moderata spre sfarsitul anului si in 2011, pentru a se intensifica din nou in 2012, pe fondul cresterii cererii din sectorul privat. Pe masura ce relansarea economica se face simtita in UE, conditiile de pe piata muncii urmeaza sa se imbunatateasca treptat in perioada analizata in previziuni, la fel si situatia bugetara. Rata somajului ar urma sa scada la aproximativ 9% in 2012, iar deficitul public la 4A�% din PIB. Evolutia economiei statelor membre va fi insa inegala. Comisarul pentru Afaceri Economice si Monetare, Olli Rehn, a declarat: ``Relansarea economica a inceput sa se faca simtita. Perspectivele de imbunatatire a situatiei locurilor de munca din Europa in anul care urmeaza sunt incurajatoare. Deficitele publice incep sa scada, datorita masurilor de consolidare aplicate si reluarii cresterii. Insa aceasta relansare nu este uniforma, si multe state membre trec in acest moment printr-o perioada dificila de ajustare. Continuarea cu fermitate a consolidarii bugetare si a politicilor de stimulare a cresterii este esentiala pentru a oferi o baza solida cresterii sustenabile si locurilor de munca . Turbulentele de pe pietele datoriei suverane scot si mai mult in evidenta nevoia unei actiuni energicea��.
Evolutii in general favorabile pana in prezentLa fel ca in cazul relansarilor care au urmat crizelor financiare din trecut, cresterea actuala se dovedeste a fi destul de discreta per ansamblu. Totusi, situatia economica din UE s-a imbunatatit considerabil in ultima perioada, cresterea PIB-ului in 2010 fiind, in mod surprinzator, pozitiva, in special in trimestrul II. Relansarea pare in acelasi timp sa se generalizeze. Desi cresterea exporturilor a�� prima etapa a modelului traditional de relansare a�� este solida de catva timp, economia UE intra acum in etapa urmatoare, in care relansarea exporturilor incepe sa stimuleze cererea de investitii (in echipamente). O relansare treptata si inegalaIn conditiile incetinirii prognozate a activitatii globale, care franeaza cresterea exporturilor, si ale incheierii masurilor de sprijin temporare, perspectivele pe termen scurt pentru economia UE par mai modeste. Contributia exporturilor nete la cresterea PIB-ului ar urma sa scada in perioada analizata, in timp ce contributia cererii interne ar trebui sa creasca, datorita cresterii progresive a investitiilor si a consumului privat. Pe planul investitiilor, imbunatatirea ratei de utilizare a capacitatilor si situatia profitului firmelor se numara printre factorii care ar trebui sa sprijine cererea, in timp ce constrangerile sunt reprezentate de masurile actuale de ajustare a bilanturilor si de consolidare bugetara. Cat despre consumul privat, relansarea prevazuta se bazeaza pe o perspectiva de imbunatatire lenta a situatiei locurilor de munca, o crestere moderata a veniturilor si o rata scazuta a inflatiei, desi consolidarea si scaderea gradului de indatorare al gospodariilor ar putea frana aceasta evolutie. Desi relansarea devine din ce in ce mai autonoma la nivel agregat, progresele facute de statele membre raman inegale, unele dintre acestea avansand intr-un ritm relativ rapid, iar altele, dimpotriva, inregistrand intarzieri. Aceasta situatie reflecta diferentele dintre ajustarile necesare in fiecare economie si reechilibrarea care are loc in acest moment in UE si in zona euro.Conditiile de pe piata muncii si finantele publice incep sa se imbunatateascaDe regula, evolutiile de pe piata muncii sunt cu sase luni sau mai mult in urma evolutiilor PIB-ului. Dupa acest model, in ultimele luni conditiile de pe piata muncii din UE au inceput sa se stabilizeze, iar pana la sfarsitul perioadei analizate in previziuni se asteapta o usoara imbunatatire. In 2011 si 2012 se preconizeaza o crestere a ratei de ocupare cu A�%, respectiv A�%, in medie, rata somajului urmand sa scada treptat de la aproximativ 9A�% in acest an la 9% in 2012. Conditiile generale urmeaza sa ramana insa fragile, reflectand, printre altele, retragerea masurilor de politica luate ca reactie la recesiune si ajustarea structurala in curs, in special in sectorul public. O oarecare imbunatatire poate fi remarcata si la nivel fiscal, aproximativ jumatate dintre statele membre ale UE estimand pentru acest an un deficit public mai mic decat in 2009. Dat fiind ca masurile de stimulare se apropie de final si faza de consolidare devine mai marcata, se preconizeaza o scadere a deficitului in 24 de state membre in cursul anului urmator. Pentru UE in ansamblu se preconizeaza un deficit de putin peste 5% din PIB in 2011, care urmeaza sa scada cu inca 1 punct procentual in 2012, pe masura ce relansarea se generalizeaza. Nivelul datoriei va ramane insa pe o traiectorie ascendenta in perioada analizata in previziuni.
Inflatia se mentine moderataAtat in UE in ansamblu, cat si in zona euro, pentru perioada urmatoare se preconizeaza un nivel relativ modest al inflatiei preturilor de consum. Inflatia IAPC va fi, conform previziunilor, de aproximativ 2% in UE in acest an si in anul urmator, scazand la 1A�% in 2012 (pentru zona euro, se asteapta o rata de 1A�% in 2011-2012). Stagnarea economica persistenta si cresterea moderata a salariilor si a costului unitar cu forta de munca ar trebui sa franeze cresterea inflatiei, in ciuda unei cresteri usoare a preturilor materiilor prime, precum si a impozitelor indirecte si a preturilor administrate in unele state membre.Incertitudini mari, dar riscuri in general echilibrate In conditiile unei incertitudini inca ridicate, riscurile pentru perspectivele de crestere ale UE nu sunt neglijabile, dar par a fi in general echilibrate. Partea buna este ca reechilibrarea cresterii PIB-ului catre cererea interna si efectele relansarii activitatii din Germania asupra altor state membre se pot materializa intr-o masura mai mare decat se estimeaza in prezent. Masurile luate pentru a face fata deficitelor si datoriei ridicate se pot dovedi si ele mai eficiente decat era preconizat in inlaturarea preocuparilor de pe piata si in cresterea nivelului de incredere al intreprinderilor si al consumatorilor. Partea rea este ca situatia pietei financiare ramane in continuare un motiv de ingrijorare, deoarece pot aparea noi tensiuni, asa cum o dovedeste reaparitia recenta a problemelor pe pietele obligatiunilor suverane. In plus, nu poate fi exclusa ipoteza ca cererea externa sa fie mai slaba decat se preconizase, in timp ce consolidarea fiscala ar putea afecta mai tare decat se estimase cererea interna din tarile care aplica masuri in acest sens. Riscurile care ameninta perspectivele inflatiei sunt, de asemenea, in general, echilibrate.
CJUE impune sanctiuni financiare Romaniei pentru ca nu a inchis depozite de deseuri neautorizate 15 Dec 2023 | 467
Comisia Europeana: Liniile Directoare privind lucratorii sezonieri in contextul pandemiei COVID-19 23 Jul 2020 | 1405
Consiliul Concurentei: Companiile pot actiona coordonat astfel incat sa evite deficitul de produse esentiale 23 Mar 2020 | 1090
Romania va avea cel putin un hub de inovare digitala cu grad ridicat de specializare in inteligenta artificiala 20 Feb 2020 | 1010
CE lanseaza o noua cerere de candidaturi pentru permisele de calatorie DiscoverEU 25 Nov 2019 | 1556
MFP a publicat, spre dezbatere publica, un proiect de lege pentru modificarea Legii 132/2017 privind asigurarea obligatorie de raspundere civila auto 23 Sep 2019 | 1469
Fenomenul muncii subdeclarate. Reglementare si probleme practice Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
Un medicament care se elibereaza fara prescriptie medicala intr-un stat membru nu poate fi comercializat in alt stat membru decat daca acesta din urma a autorizat la randul sau introducerea sa pe piata Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene
Ce sunt locurile de munca ecologice? Sursa: EuroAvocatura.ro
E-sanatatea si securitatea in munca pe piata unica digitala Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
Contract de delegare a gestiunii serviciului public de alimentare cu apa si canalizare incheiat intre o asociatie intercomunitara de dezvoltare a serviciilor publice de apa-canal si un operator. Aderarea unei unitati administrativ teritoriale la asociatie. Aplicarea dispozitiilor legale privind stabilirea redeventei Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 626/30.07.2020
Fonduri europene. Evaluarea gresita a proiectului de catre autoritatea de finantare. Stabilirea unor limite de cheltuieli cu depasirea plafoanelor maximale stabilite in Ghidul solicitantului Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 5636 din 30 octombrie 2020
Discriminare directa sau tratament diferentiat, justificat si rezonabil Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Sentinta civila nr. 39 din data de 17.01.2020
Perioada petrecuta in consemn la dispozitia si la sediul angajatorului. Timp de lucru Pronuntaţă de: Curtea de Apel Craiova - Decizia civila nr. 2777 din data de 23.11.2019