din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3054 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Comisia Europeana recomanda ca toti cetatenii sa aiba acces la conturi bancare de baza cu costuri abordabile

Comisia Europeana recomanda ca toti cetatenii sa aiba acces la conturi bancare de baza cu costuri abordabile

  Publicat: 18 Jul 2011       2360 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Accesul la un cont bancar a devenit o preconditie pentru participarea deplina la viata economica si sociala a unei societati moderne, iar utilizarea numerarului este in scadere rapida.

Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Europa "cu geometrie variabila" este termenul utilizat pentru a descrie o metoda de integrare diferentiata, care tine seama de diferentele ireconciliabile care exista in interiorul structurii de integrare, si care face posibila, prin urmare, o separare permanenta intre un grup de state membre si un numar de unitati de integrare mai putin dezvoltate.
1. Locuinta care, spre deosebire de domiciliu, nu este statornica sau principala. O persoana poate avea, in dreptul nostru, un singur domiciliu si mai multe resedinte.
NATURA 2000 (Obiectiv de tip NATURA 2000)
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
1. Locuinta care, spre deosebire de domiciliu, nu este statornica sau principala. O persoana poate avea, in dreptul nostru, un singur domiciliu si mai multe resedinte.
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
1. Locuinta care, spre deosebire de domiciliu, nu este statornica sau principala. O persoana poate avea, in dreptul nostru, un singur domiciliu si mai multe resedinte.
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
(Basis) Pretul de cumparare a unui anumit activ, ajustat pentru anumite evenimente cum ar fi acordarea dividendelor in actiuni.
Parte a fondurilor de productie ale unitatilor, care se consuma in intregime in fiecare ciclu de fabricatie si isi transfera dintr-o data si in totalitate valoarea asupra produselor create.
Descoperire de cont ce apare atunci cand titularul a efectuat prelevari superioare activelor existente sau limitei de credit acordate.
Cont destinat inregistrarii resurselor obtinute in urma exploatarii capitalului.
(in sensul legii contenciosului administrativ, legea 554/2004) Orice drept fundamental prevazut de Constitutie sau de lege, caruia i se aduce o atingere printr-un act administrative.
Suma platita unei persoane, fizice sau juridice (mandatar) pentru intermedierea unor activitati comerciale, bancare, bursiere etc.
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
(Cost of capital) Costul total al fondurilor folosite pentru a finanta activitatea unei firme. Acesta este un cost compus din costurile diverselor surse individuale de fonduri, cum ar fi actiunile comune, obligatiunile, actiunile preferentiale si profitul reinvestit.
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
(Basis) Pretul de cumparare a unui anumit activ, ajustat pentru anumite evenimente cum ar fi acordarea dividendelor in actiuni.
Plata efectuata din eroare de catre o persoana pentru o datorie inexistenta sau de care nu era tinuta sa raspunda, avand ca urmare obligatia beneficiarului de a restitui cee ce a primit in mod necuvenit.
Plata efectuata din eroare de catre o persoana pentru o datorie inexistenta sau de care nu era tinuta sa raspunda, avand ca urmare obligatia beneficiarului de a restitui cee ce a primit in mod necuvenit.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
(Basis) Pretul de cumparare a unui anumit activ, ajustat pentru anumite evenimente cum ar fi acordarea dividendelor in actiuni.
Care are loc fara interventia justitiei sau a judecatorului; nelegat de un proces in curs.
Suma de bani pe care este indreptatit sa o pretinda de la autorul unei fapte ilicite, victima acelei fapte, daca i-a fost provocata o vatamare a integritatii corporale sau a sanatatii,
Modalitate de rezolvare pasnica a litigiilor internationale,

In lumea de astazi, lipsa accesului la un cont bancar de baza ingreuneaza viata de zi cu zi si o face mai costisitoare. Totul, de la plata facturilor pentru utilitati si incasarea unor venituri sau a unor beneficii, pana la cumpararea de bunuri si servicii, devine o problema. Cu toate acestea, studii recente arata ca circa 30 de milioane de consumatori cu varsta peste 18ani din Uniunea Europeana nu au un cont bancar. Dintre acesti 30 de milioane de cetateni ramasi in afara sistemului bancar, se estimeaza ca intre 6 si 7milioane se gasesc in aceasta situatie din cauza ca li s-a refuzat accesul la un cont bancar. Aceste persoane nu pot, in stadiul actual al lucrurilor, sa beneficieze pe deplin de piata unica.


Recomandarea de astazi a Comisiei Europene, privind accesul la un cont de plati de baza, va promova incluziunea financiara si sociala pentru consumatorii din intreaga Europa . Comisia invita statele membre sa se asigure ca astfel de conturi vor deveni disponibile, cu costuri rezonabile pentru consumatori, indiferent de tara din cadrul UE in care isi au resedinta si indiferent de situatia lor financiara. Peste un an, Comisia va evalua situatia si, daca este cazul, va propune noi masuri, inclusiv de natura legislativa.


Michel Barnier, Comisarul pentru piata interna si servicii, a declarat: ``Accesul la un cont bancar de baza este una din prioritatile Actului privind piata unica. Acesta are potentialul de a ameliora vietile a milioane de europeni. Este important sa se puna capat practicilor care exclud cetatenii de la accesul la un serviciu de baza atat de esential, dandu-le astfel posibilitatea de a se integra pe deplin in societatea in care traiesc si de a se bucura de beneficiile pietei unice.``


Principalele elemente ale propunerii


Accesul la un cont de plati adecvat: Recomandarea Comisiei catre statele membre prezinta in mod clar principiile fundamentale care ar trebui sa fie puse in aplicare la nivel national pentru a garanta accesul la servicii de plata adecvate. Se considera ca orice consumator cu resedinta in Uniune, indiferent de situatia sa financiara, ar trebui sa aiba dreptul de a-si deschide si de a utiliza un cont de plati de baza, inclusiv in alt stat membru decat cel in care isi are resedinta permanenta.


Caracteristicile unui cont de plati de baza: Recomandarea precizeaza ce servicii trebuie sau nu sa includa un cont de plati de baza . Acesta ar trebui sa ii permita titularului sa primeasca, sa depoziteze, sa transfere si sa retraga fonduri . Ar trebui sa permita, de asemenea, debitarile directe si viramentele, dar nu include creditele pe descoperit de cont .


Tarife rezonabile: Asigurarea accesului la servicii de plata de baza ar trebui sa insemne mai mult decat simpla acordare a unui drept . In vederea garantarii unor tarife corespunzatoare, care sa le permita consumatorilor un acces efectiv la conturile de plati de baza, recomandarea stabileste principiul ca, in cazul in care contul nu este gratuit, comisioanele percepute de prestatorul de servicii de plata trebuie sa fie rezonabile. Fiecare stat membru trebuie sa determine ce inseamna comision rezonabil, tinand cont de criterii precum nivelul veniturilor din tara respectiva, comisioanele medii pentru conturile de plati sau costul total al furnizarii unui cont de plati de baza .


Prestatorii desemnati de servicii de plata: Majoritatea prestatorilor de servicii de plata - in general banci - ofera conturi de plati. Prezenta recomandare nu precizeaza categoria de prestatori de servicii de plata sau prestatorii de servicii de plata care ar trebui sa puna la dispozitia consumatorilor acest produs la nivel national. Se lasa la latitudinea fiecarui stat membru stabilirea prestatorului/prestatorilor care ar trebui sa furnizeze produsul respectiv pe teritoriul sau. Astfel, statele membre au libertatea de a desemna unul, mai multi sau chiar toti prestatorii de servicii de plata drept furnizori de conturi de plati de baza .


In fine, Comisia incurajeaza statele membre sa lanseze campanii prin care publicul sa fie informat de disponibilitatea acestor conturi de plati de baza, de conditiile tarifare ale acestora, de procedurile care trebuie urmate pentru exercitarea dreptului de a avea acces la acestea si de metodele prin care pot avea acces la un mecanism extrajudiciar de reclamatie si despagubire . Comisia solicita, de asemenea, statelor membre sa realizeze statistici fiabile privitoare la conturile de plati de baza, in vederea asigurarii unei mai bune monitorizari a situatiei.



Citeşte mai multe despre:    Comisia Europeana    Cont bancar    Comisioane bancare    Banci

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

CJUE impune sanctiuni financiare Romaniei pentru ca nu a inchis depozite de deseuri neautorizate
15 Dec 2023 | 473

Comisia Europeana: Liniile Directoare privind lucratorii sezonieri in contextul pandemiei COVID-19
23 Jul 2020 | 1408

Consiliul Concurentei: Companiile pot actiona coordonat astfel incat sa evite deficitul de produse esentiale
23 Mar 2020 | 1091

Romania va avea cel putin un hub de inovare digitala cu grad ridicat de specializare in inteligenta artificiala
20 Feb 2020 | 1011

CE lanseaza o noua cerere de candidaturi pentru permisele de calatorie DiscoverEU
25 Nov 2019 | 1557

MFP a publicat, spre dezbatere publica, un proiect de lege pentru modificarea Legii 132/2017 privind asigurarea obligatorie de raspundere civila auto
23 Sep 2019 | 1474



Articole Juridice

Fenomenul muncii subdeclarate. Reglementare si probleme practice
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati

Cesiunea de creanta. Efectele asupra executarii silite
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati

Un medicament care se elibereaza fara prescriptie medicala intr-un stat membru nu poate fi comercializat in alt stat membru decat daca acesta din urma a autorizat la randul sau introducerea sa pe piata
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene

Ce sunt locurile de munca ecologice?
Sursa: EuroAvocatura.ro

Jurisprudenţă

Contract de delegare a gestiunii serviciului public de alimentare cu apa si canalizare incheiat intre o asociatie intercomunitara de dezvoltare a serviciilor publice de apa-canal si un operator. Aderarea unei unitati administrativ teritoriale la asociatie. Aplicarea dispozitiilor legale privind stabilirea redeventei
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 626/30.07.2020

Fonduri europene. Evaluarea gresita a proiectului de catre autoritatea de finantare. Stabilirea unor limite de cheltuieli cu depasirea plafoanelor maximale stabilite in Ghidul solicitantului
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 5636 din 30 octombrie 2020

Discriminare directa sau tratament diferentiat, justificat si rezonabil
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Sentinta civila nr. 39 din data de 17.01.2020

Perioada petrecuta in consemn la dispozitia si la sediul angajatorului. Timp de lucru
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Craiova - Decizia civila nr. 2777 din data de 23.11.2019