Conform propunerii, sase tari vor putea sa-si diminueze contributia la proiectele pe care le cofinanteaza in prezent impreuna cu Uniunea Europeana. Comisia pune la dispozitia Greciei, Irlandei, Portugaliei, Romaniei, Letoniei si Ungariei o cofinantare UE suplimentara, esentiala pentru proiectele de impulsionare a cresterii si a competitivitatii din aceste tari . Prin urmare, ele vor putea sa-si diminueze contributia in cadrul cofinantarii, intr-un moment in care bugetele lor nationale sunt supuse unei presiuni considerabile; in acest mod, programele care nu au fost inca executate din lipsa de fonduri nationale vor putea sa fie lansate si sa injecteze bani in economie .Presedintele Comisiei Europene, JosA� Manuel Barrosoa��, a declarat: ``Aceste propuneri constituie un raspuns exceptional la circumstante exceptionale. Accelerarea acestor fonduri, impreuna cu programele de asistenta financiara, demonstreaza angajamentul Comisiei de a impulsiona prosperitatea si competitivitatea tarilor cel mai grav afectate in urma crizei financiare - contribuind in acest mod la un fel de ``Plan Marshall`` pentru redresarea economica. Aceasta decizie va injecta fonduri esentiale in economiile nationale, reducand necesitatea de cofinantare a proiectelor din bugetele nationale. Invit Parlamentul European si Consiliul sa aprobe de urgenta aceasta decizie, pentru ca fondurile sa ajunga pe teren pana in cursul primei parti a anului urmator.``Masura nu reprezinta o finantare noua sau suplimentara, ci permite plata anticipata a unor fonduri deja alocate in cadrul politicilor UE privind coeziunea, dezvoltarea rurala si pescuitul. Contributia UE va creste pana la o valoare maxima de 95%, daca acest lucru va fi solicitat de unul dintre statele membre in cauza. Aceasta masura ar trebui sa fie insotita de stabilirea unei ordini a prioritatilor in favoarea proiectelor axate pe crestere si ocuparea fortei de munca, de exemplu privind formarea lucratorilor, crearea unor clustere de intreprinderi sau investitiile in infrastructura de transport . In acest fel se poate mari nivelul executarii si al absorbtiei fondurilor si se pot injecta bani suplimentari in economie mai rapid.Masura vizeaza statele membre care au fost cel mai grav afectate de criza si care primesc sprijin financiar in cadrul unui program prin intermediul mecanismului privind balanta de plati pentru tari din afara zonei euro (Romania, Letonia si Ungaria) sau prin intermediul mecanismului european de stabilizare financiara pentru tari din zona euro (Grecia, Irlanda si Portugalia).Comisia va cere Consiliului si Parlamentului European sa adopte propunerea, printr-o procedura legislativa accelerata, pana la sfarsitul lui 2011, pentru a permite ca proiectele foarte importante sa fie transpuse in realitate cat mai curand posibil.Aceasta masura de completare are o natura exceptionala si temporara si va lua sfarsit de indata ce statele membre vor inceta sa primeasca fonduri in cadrul programelor de asistenta financiara.Pentru a contribui la absorbtia fondurilor, Comisia coopereaza cu statele membre in cauza pentru a elimina blocajele, a consolida capacitatea administrativa si a accelera punerea in aplicare si utilizarea fondurilor pe teren . In cazul specific al Greciei, Comisia a stabilit un grup operativ care o va ajuta sa puna in aplicare masurile prevazute de programul de ajustare economica si va lua toate masurile necesare pentru a asigura o absorbtie mai rapida a fondurilor UE.Ce fonduri sunt vizate si care sunt obiectivele lor?Fondul european de dezvoltare regionala (FEDER)FEDER are obiectivul de a consolida coeziunea economica si sociala din Uniunea Europeana. El abordeaza dezechilibrele regionale si finanteaza programe privind dezvoltarea regionala, schimbarea economica, marirea competitivitatii si cooperarea teritoriala din cadrul Uniunii. Fondul urmareste sa amelioreze infrastructura, sa impulsioneze competitivitatea, sa stimuleze cercetarea si inovarea, precum si dezvoltarea regionala durabila. Investitiile vizeaza proiecte axate, de exemplu, pe inovare si economia cunoasterii, pe mediu si prevenirea riscurilor, pe eficienta energetica si interconectivitatea transporturilor si a telecomunicatiilor.Fondul de coeziune (FC)Fondul de coeziune este axat pe infrastructura de transport si de mediu, precum si pe eficienta energetica si energiile din surse regenerabile, pentru statele membre cu un venit national brut (VNB) mai mic de 90% din media UE. El contribuie la reducerea deficitului economic si social al acestor state, precum si la stabilizarea economiei lor. Fondul investeste in proiecte de dezvoltare a retelelor transeuropene de transport si energie, sprijinind eficienta energetica si utilizarea energiilor regenerabile si consolidand transporturile publice.Fondul social european (FSE)Fondul social european finanteaza programe care urmaresc obtinerea unor niveluri mai ridicate de ocupare a fortei de munca si de incluziune sociala in UE. El sprijina eforturile statelor membre pentru ca forta de munca si intreprinderile Europei sa devina mai bine pregatite pentru a face fata provocarilor la nivel global. Fondul ajuta, de exemplu, lucratorii sa dobandeasca noi competente sau intreprinderile sa faca fata schimbarilor.Fondul european pentru pescuit (FEP)Fondul european pentru pescuit ofera asistenta financiara pentru a promova un echilibru viabil intre resurse si capacitatea de pescuit a flotei UE, pentru a incuraja dezvoltarea durabila a pescuitului in apele interioare, pentru a consolida competitivitatea sectoarelor pescuitului si acvaculturii, pentru a proteja si stimula protectia mediului legat de activitatile de pescuit si acvacultura, pentru a incuraja dezvoltarea durabila si imbunatatirea calitatii vietii in zonele cu activitati in sectoarele pescuitului si acvaculturii.Fondul european agricol pentru dezvoltare rurala (FEADR)Fondul european agricol pentru dezvoltare ruralaare obiectivul de a consolida politica de dezvoltare rurala a UE. Fondul contribuie la imbunatatirea (1) competitivitatii agriculturii si silviculturii (2) mediului si zonelor rurale (3) calitatii vietii si gestionarii activitatilor economice in zonele rurale. Fondul completeaza masuri nationale, regionale si locale, care contribuie la realizarea prioritatilor Uniunii.
CJUE impune sanctiuni financiare Romaniei pentru ca nu a inchis depozite de deseuri neautorizate 15 Dec 2023 | 743
Comisia Europeana: Liniile Directoare privind lucratorii sezonieri in contextul pandemiei COVID-19 23 Jul 2020 | 1499
Consiliul Concurentei: Companiile pot actiona coordonat astfel incat sa evite deficitul de produse esentiale 23 Mar 2020 | 1190
Romania va avea cel putin un hub de inovare digitala cu grad ridicat de specializare in inteligenta artificiala 20 Feb 2020 | 1100
CE lanseaza o noua cerere de candidaturi pentru permisele de calatorie DiscoverEU 25 Nov 2019 | 1643
MFP a publicat, spre dezbatere publica, un proiect de lege pentru modificarea Legii 132/2017 privind asigurarea obligatorie de raspundere civila auto 23 Sep 2019 | 1629
Poate un cetatean Non-UE, care lucreaza in Romania, sa fie detasat intr-un alt stat UE? Sursa: EuroAvocatura.ro
Fenomenul muncii subdeclarate. Reglementare si probleme practice Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
Un medicament care se elibereaza fara prescriptie medicala intr-un stat membru nu poate fi comercializat in alt stat membru decat daca acesta din urma a autorizat la randul sau introducerea sa pe piata Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene
Ce sunt locurile de munca ecologice? Sursa: EuroAvocatura.ro
Contract de delegare a gestiunii serviciului public de alimentare cu apa si canalizare incheiat intre o asociatie intercomunitara de dezvoltare a serviciilor publice de apa-canal si un operator. Aderarea unei unitati administrativ teritoriale la asociatie. Aplicarea dispozitiilor legale privind stabilirea redeventei Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 626/30.07.2020
Fonduri europene. Evaluarea gresita a proiectului de catre autoritatea de finantare. Stabilirea unor limite de cheltuieli cu depasirea plafoanelor maximale stabilite in Ghidul solicitantului Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 5636 din 30 octombrie 2020
Discriminare directa sau tratament diferentiat, justificat si rezonabil Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Sentinta civila nr. 39 din data de 17.01.2020
Perioada petrecuta in consemn la dispozitia si la sediul angajatorului. Timp de lucru Pronuntaţă de: Curtea de Apel Craiova - Decizia civila nr. 2777 din data de 23.11.2019