Comisia doreste ca sistemul de salvare eCall sa fie instalat in toate noile autoturisme si vehicule usoare incepand din 2015. In caz de accident grav, acest sistem formeaza automat numarul european unic de urgenta 112 si comunica serviciilor de urgenta locul in care se afla vehiculul. O recomandare a Comisiei adoptata la 8 septembrie solicita statelor membre sa se asigure ca operatorii retelelor de telefonie mobila isi modernizeaza infrastructura astfel incat apelurile eCall sa fie transmise in mod eficient serviciilor de urgenta.Pentru a salva vieti sau pentru a reduce gravitatea ranilor, fiecare minut conteaza atunci cand serviciile de urgenta sunt chemate la locul unui accident rutier. Victimele accidentelor nu au insa intotdeauna reflexul sau capacitatea fizica de a suna imediat la serviciile de urgenta. Dispozitivele eCall rezolva aceasta problema alertand imediat serviciile respective, chiar daca soferul sau pasagerul este inconstient sau nu poate telefona din alt motiv. Potrivit estimarilor, aceasta tehnologie grabeste sosirea echipelor de salvare cu aproximativ 40% din timp in zonele urbane si cu 50% in zonele rurale. Utilizat la scara larga, serviciul eCall va contribui in fiecare an la salvarea a sute de vieti omenesti in Europa si la reducerea gravitatii ranilor si a traumatismelor in zeci de mii de cazuri .Neelie Kroes, vicepresedinta Comisiei Europene responsabila cu Agenda digitala, a declarat: ``Alaturi de colegii mei insarcinati cu transporturile si cu industria, vicea��presedintii Siim Kallas si Antonio Tajani, ma bucur ca am facut primul pas pentru a ne asigura ca milioane de cetateni vor beneficia de sistemul eCall, un sistem care poate reduce simtitor timpul necesar serviciilor de urgenta pentru a ajunge la locul accidentelor rutiere. Sistemul eCall va salva sute de vieti si va reduce durerea si suferinta victimelor accidentelor rutiere. "Obiectivul Comisiei este ca, pana in 2015, serviciul eCall sa fie instalat si pe deplin functional in toata Uniunea Europeana (dar si in Croatia, Islanda, Norvegia si Elvetia).Recomandarea indeamna toate statele membre sa se asigure ca operatorii de telefonie mobila trateaza apelurile transmise de dispozitivele eCall asa cum trateaza si celelalte apeluri la 112 - adica acordandu-le prioritate si netaxandu-le. De asemenea, recomandarea le solicita statelor membre sa se asigure ca operatorii de telefonie mobila instituie sisteme de identificare a apelurilor eCall, astfel incat acestea sa poata fi directionate catre un centru de preluare a apelurilor de urgenta echipat corespunzator.Recomandarea va fi urmata de adoptarea de catre Comisie a specificatiilor privind modernizarea centrelor de preluare a apelurilor de urgenta (in temeiul Directivei 2010/40/CE privind sistemele de transport inteligente) si a unei propuneri de regulament in care sa se stipuleze ca, pentru a obtine aprobarea de tip la nivelul UE, toate noile modele de automobile si de vehicule usoare trebuie sa fie echipate, incepand din 2015, cu dispozitive eCall care indeplinesc specificatiile tehnice prevazute.ContextSistemul eCall se declanseaza automat de indata ce senzorii din interiorul vehiculului detecteaza un accident grav. Odata declansat, sistemul formeaza numarul european de urgenta 112, stabileste o legatura telefonica cu centrul corespunzator de preluare a apelurilor de urgenta si transmite serviciilor de salvare detalii despre accident, inclusiv ora la care a avut loc, pozitia exacta a vehiculului accidentat si directia deplasarii (informatie esentiala in cazul in care accidentul s-a produs pe autostrada sau intr-un tunel). Un apel eCall poate fi declansat si manual, prin simpla apasare a unui buton din interiorul masinii, de exemplu de catre un martor la un accident grav.Se estimeaza ca instalarea sistemului eCall in fiecare automobil nou costa mai putin de 100 de euro. Pentru a nu suscita preocupari legate de protectia vietii private, sistemul eCall nu permite urmarirea vehiculelor, deoarece ramane inactiv si nu transmite semnale pana in momentul in care este activat de producerea un accident .In prezent, dintre toate automobilele din UE, numai 0,7 % sunt echipate cu sisteme automate de apel de urgenta, cresterile inregistrate fiind nesemnificative. Aceste sisteme brevetate nu permit interoperabilitatea sau continuitatea la nivelul intregii UE.Comisia a decis sa ia masuri legislative in vederea implementarii sistemului eCall, deoarece introducerea sa pe baza de voluntariat s-a dovedit a fi insuficienta. Initial, Comisia a lansat un apel pentru adoptarea benevola a sistemului eCall in intreaga Europa pana in 2009 (IP/09/1245), insa acest lucru s-a realizat intr-un ritm foarte lent.
CJUE impune sanctiuni financiare Romaniei pentru ca nu a inchis depozite de deseuri neautorizate 15 Dec 2023 | 473
Comisia Europeana: Liniile Directoare privind lucratorii sezonieri in contextul pandemiei COVID-19 23 Jul 2020 | 1408
Consiliul Concurentei: Companiile pot actiona coordonat astfel incat sa evite deficitul de produse esentiale 23 Mar 2020 | 1091
Romania va avea cel putin un hub de inovare digitala cu grad ridicat de specializare in inteligenta artificiala 20 Feb 2020 | 1011
CE lanseaza o noua cerere de candidaturi pentru permisele de calatorie DiscoverEU 25 Nov 2019 | 1557
MFP a publicat, spre dezbatere publica, un proiect de lege pentru modificarea Legii 132/2017 privind asigurarea obligatorie de raspundere civila auto 23 Sep 2019 | 1474
Fenomenul muncii subdeclarate. Reglementare si probleme practice Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
Un medicament care se elibereaza fara prescriptie medicala intr-un stat membru nu poate fi comercializat in alt stat membru decat daca acesta din urma a autorizat la randul sau introducerea sa pe piata Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene
Ce sunt locurile de munca ecologice? Sursa: EuroAvocatura.ro
E-sanatatea si securitatea in munca pe piata unica digitala Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
Contract de delegare a gestiunii serviciului public de alimentare cu apa si canalizare incheiat intre o asociatie intercomunitara de dezvoltare a serviciilor publice de apa-canal si un operator. Aderarea unei unitati administrativ teritoriale la asociatie. Aplicarea dispozitiilor legale privind stabilirea redeventei Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 626/30.07.2020
Fonduri europene. Evaluarea gresita a proiectului de catre autoritatea de finantare. Stabilirea unor limite de cheltuieli cu depasirea plafoanelor maximale stabilite in Ghidul solicitantului Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 5636 din 30 octombrie 2020
Discriminare directa sau tratament diferentiat, justificat si rezonabil Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Sentinta civila nr. 39 din data de 17.01.2020
Perioada petrecuta in consemn la dispozitia si la sediul angajatorului. Timp de lucru Pronuntaţă de: Curtea de Apel Craiova - Decizia civila nr. 2777 din data de 23.11.2019