a) 44% la bugetele locale ale comunelor, oraselor si municipiilor pe al caror teritoriu isi desfasoara activitatea platitorii de impozit pe venit;b) 12% la bugetul local al judetului;c) 21% intr-un cont distinct, deschis pe seama directiei generale a finantelor publice judetene la trezoreria municipiului resedinta de judet, pentru echilibrarea bugetelor locale ale comunelor, ale oraselor si ale municipiilor, precum si a bugetului local al judetului.Cota de 77% din impozitul pe venit pentru municipiul Bucuresti se repartizeaza astfel:a) 22,5% la bugetele locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti;b) 44,5% la bugetul local al municipiului Bucuresti;In prezent exista discrepante in modul de alocare a cotelor, in sensul ca din impozitul pe venit - respectiv din impozitul pe veniturile din pensii - se aloca cote numai unitatilor administrativ-teritoriale pe al caror teritoriu isi desfasoara activitatea platitorii de impozite, respectiv numai municipiilor resedinta de judet unde au sediul Casele judetene de pensii, chiar daca beneficiarii de pensii sunt din tot judetul.De asemenea mentionam ca finantarea cheltuielilor cu bunurile si serviciile in unitatile de invatamant preuniversitar de stat s-a asigurat pana in anul 2011 din bugetele locale.Incepand cu anul 2012, finantarea acestor cheltuieli, care fac parte din finantarea de baza, potrivit Legii educatiei nationale, nr.1/2011, se asigura din bugetul de stat, din sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata, afectand echilibrul bugetar prin diminuarea veniturilor bugetului de stat .
Pentru mentinerea echilibrului bugetar, prin proiectul ordonantei de urgenta se propune: Diminuarea cotelor defalcate din impozitul pe venit cu 5,5%, respectiv de la 77% la 71,5% pentru a asigura resursele necesare finantarii de la bugetul de stat a standardului de cost per elev/prescolar in invatamantul preuniversitar, care include ca element de cost si finantarea cheltuielilor cu bunuri si servicii . Astfel, cotele defalcate din impozitul pe venit ce se aloca bugetelor locale incepand cu data de 1 ianuarie 2012 se reduc de la 44% la 40,5% pentru municipii, orase si comune, de la 12% la 11% pentru judete, de la 21% la 20% pentru echilibrarea bugetelor locale. In municipiul Bucuresti, cotele defalcate se reduc de la 44,5% la 43,5% pentru municipiul Bucuresti, de la 22,5% la 19% pentru sectoare si de la 10% la 9% pentru echilibrare. Eliminarea impozitului pe veniturile din pensii din baza de defalcare catre bugetele locale si ramanerea acestuia ca venit definitiv al bugetului de stat .
Formularul 230 pe 2023 editabil si PDF 26 Dec 2022 | 54085
Formularul 230 editabil 2022 pdf pentru redirectionarea a 2 sau 3,5 la suta din impozitul datorat 27 Dec 2021 | 56473
Persoanele inregistrate in SPV pot face plata obligatiilor fiscale la buget direct cu cardul bancar prin interconectarea cu ghiseul.ro 13 Jun 2020 | 1117
Efectele noilor reglementari asupra profesiei de avocat, in contextul starii de urgenta 24 Mar 2020 | 1988
M. Finantelor: Masuri fiscal-bugetare pentru sprijinirea economiei si companiilor afectate de raspandirea virusului COVID-19 20 Mar 2020 | 1062
Legea 19/2020: Guvernul a stabilit modul de acordare si de plata a zilelor libere pentru supravegherea copiilor, in situatia inchiderii temporare a unitatilor de invatamant 19 Mar 2020 | 1666
Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230! Sursa: EuroAvocatura.ro
Termenul in care se accepta si se dezbate succesiunea Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati
Beneficiarii Legii nr. 19/2020. Conditiile de acordare a indemnizatiei Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu
Salarizarea angajatului temporar. Obligatiile agentului de munca temporara si ale utilizatorului Sursa: MCP Cabinet avocati
Venituri care nu intra in categoria �veniturilor din alte surse� si care sunt supuse platii contributiei de asigurari sociale de sanatate Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 506/20.09.2018 a Curtii de Apel Galati
Obiectiuni la raportul final al lichidatorului. Tardivitate. Contradictie intre considerente si dispozitiv Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 32/2018 din 13.04.2018 a Curtii de Apel Galati
Uzucapiune. Inaplicabilitatea dispozitiilor referitore la achiesarea la pretentiile formulate de reclamant. Inexistenta justului titlu Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia civila, Decizia civila nr. 5/9.01.2020
Impozit pe cladire nerezidentiale aflate in proprietatea persoanelor fizice Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 360/10.06.2020