MAE subliniaza faptul ca statele care mentin restrictii pe perioada 2012 - 2013, o pot face doar in cazul in care se produc sau exista riscul sa se produca perturbari grave pe piata fortei de munca din respectivul stat membru. In context, MAE reitereaza faptul ca, potrivit recentului raport al Comisiei Europene, libera circulatie a lucratorilor nu creeaza turbulente pe pietele fortei de munca, ci, dimpotriva, contribuie la cresterea economica a statelor membre care si-au deschis piata muncii.Raportul Comisiei Europene arata ca efectul liberalizarii circulatiei fortei de munca a cetatenilor romani si bulgari in statele care au acceptat aceasta este unul pozitiv pentru economiile statelor membre gazda . Urmare evaluarii sale, Comisia Europeana subliniaza ca restrictionarea libertatii de miscare a lucratorilor nu reprezinta raspunsul pentru rata inalta a somajului in Europa .Libera circulatie a fortei de munca reprezinta un principiu fundamental al Pietei Unice, garantat prin tratatele Uniunii Europene, iar cetatenii romani, in calitate de cetateni europeni, trebuie sa se bucure de acest drept in toate statele membre cat mai curand posibil. Mentinerea restrictiilor, contravine in acelasi timp obiectivul comun, pe care Romania si Marea Britanie il promoveaza in UE, pentru realizarea unei piete interne fara bariere .La 31 decembrie 2011, expira cea de-a doua perioada tranzitorie in care, conform Protocolului la Acordul de aderare a Romaniei si Bulgariei la UE, statele membre UE pot restrictiona accesul pe piata muncii pentru cetatenii celor doua tari . Astfel, incepand cu 1 ianuarie 2014, circulatia lucratorilor romani in spatiul UE urmeaza a fi liberalizata neconditionat. In prezent, 11 tari aplica masuri tranzitorii:Austria, Belgia, Franta, Germania, Irlanda, Italia, Luxemburg, Malta, Marea Britanie, Olanda si Spania.
CJUE impune sanctiuni financiare Romaniei pentru ca nu a inchis depozite de deseuri neautorizate 15 Dec 2023 | 473
Comisia Europeana: Liniile Directoare privind lucratorii sezonieri in contextul pandemiei COVID-19 23 Jul 2020 | 1407
Consiliul Concurentei: Companiile pot actiona coordonat astfel incat sa evite deficitul de produse esentiale 23 Mar 2020 | 1091
Romania va avea cel putin un hub de inovare digitala cu grad ridicat de specializare in inteligenta artificiala 20 Feb 2020 | 1011
CE lanseaza o noua cerere de candidaturi pentru permisele de calatorie DiscoverEU 25 Nov 2019 | 1556
Organizatiile de drept public sau privat vor putea face parte din reteaua EURES 21 Nov 2019 | 1593
Fenomenul muncii subdeclarate. Reglementare si probleme practice Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
Un medicament care se elibereaza fara prescriptie medicala intr-un stat membru nu poate fi comercializat in alt stat membru decat daca acesta din urma a autorizat la randul sau introducerea sa pe piata Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene
Ce sunt locurile de munca ecologice? Sursa: EuroAvocatura.ro
E-sanatatea si securitatea in munca pe piata unica digitala Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
Ordinea publica ca restrangere a libertatii de circulatie si de sejur pe teritoriul lor a cetatenilor provenind din alte state membre Pronuntaţă de: Cazul: Rutili vs. Minister fir the Interior, nr.3675, 28 octombrie 1975
Royer, cetatean francez, a fost condamnat pentru intrare ilegala in Belgia. Royer nu indeplinise formalitatile administrative pentru intrarea in aceas Pronuntaţă de: Cazul: Procurorul regal al Belgiei vs. Royer, nr.4875, 8 aprilie 1976
D-na Burbaud, cetatean portughez, a contestat in fata tribunalului francez faptul ca i s-a refuzat in Franta admiterea in cadrul corpului de directori Pronuntaţă de: Cazul: Isabel Burbaud c. Ministerul Muncii si Solidaritatii, Franta, 9 septembrie 2003
Incepand cu 1989, Hacene Akrich, cetatean marocan, a incercat de mai multe ori sa intre si sa obtina dreptul de rezidenta pe teritoriul Marii Britanii Pronuntaţă de: Cazul: Secretarul de Stat din cadrul Ministerului de Interne, Marea Britanie c. Hacene Akrich, 23 sept. 2003