din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1591 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Precizari ref. posibilitatea primarilor de a reesalona datoriile beneficiarilor de venit minim garantat

Precizari ref. posibilitatea primarilor de a reesalona datoriile beneficiarilor de venit minim garantat

  Publicat: 06 Feb 2012       3153 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Organ de stat care exercita puterea executiva, constituit de puterea suprema de stat.
Potrivit Codului de procedura fiscala, ordonanta de Guvern nr. 92/2003, cu modificarile ulterioare, art.125, alin 1, primarii pot reesalona restantele unor persoane la impozitele locale numai prin hotarari ale Consiliului Local:

Expresie prin care se desemneaza, in mod generic, mijloacele juridice, recunoscute tuturor creditorilor, in scopul realizarii drepturilor lor de creanta si care se fundeaza pe dreptul de gaj general al creditorilor chirografari.
1. Aptitudine a persoanei de a-si da seama de sensul, importanta si urmarile actiunilor pe care le savarseste, precum si de a-si dirija liber vointa, potrivit cu scopurile urmarite.
Prima treapta in cadrul metodei de cunoastere a contabilitatii si cel mai reprezentativ procedeu prin care se infaptuieste principiul dublei reprezentari
Suma de bani provenita de la bugetul de stat,
Suma de bani ce se acorda unei persoane pentru suportarea unor cheltuieli suplimentare (de deplasare, detasari etc) sau pentru efectuarea de activitati in afara programului obisnuit de lucru
Zile in care se cuprinde intreg intervalul de timp dintre momentul inceperii si implinirii termenului, inclusiv prima si ultima zi a termenului.
Asociatia internationala a transportului aerian
Desemneaza persoana juridica, autoritatea publica locala, asociatia de persoane juridice/autoritati publice locale, care beneficiaza de finantare provenind din asistenta financiara nerambursabila, ca urmare a selectarii cererii de finantare.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Suma de bani sau alte valori care trebuie platite de catre un debitor unei alte persoane,
Desemneaza persoana juridica, autoritatea publica locala, asociatia de persoane juridice/autoritati publice locale, care beneficiaza de finantare provenind din asistenta financiara nerambursabila, ca urmare a selectarii cererii de finantare.
Suma de bani ce se acorda unei persoane pentru suportarea unor cheltuieli suplimentare (de deplasare, detasari etc) sau pentru efectuarea de activitati in afara programului obisnuit de lucru
Suma de bani sau alte valori care trebuie platite de catre un debitor unei alte persoane,
Desemneaza persoana juridica, autoritatea publica locala, asociatia de persoane juridice/autoritati publice locale, care beneficiaza de finantare provenind din asistenta financiara nerambursabila, ca urmare a selectarii cererii de finantare.
Suma de bani provenita de la bugetul de stat,
Suma de bani sau alte valori care trebuie platite de catre un debitor unei alte persoane,
Ordonanta de Guvern nr.124/2000 pentru �completarea cadrului juridic privind dreptul de autor si drepturile conexe, prin adoptarea de masuri pentru combaterea pirateriei in domeniile audio si video, precum si a programelor pentru calculator�, instituie pentru persoanele care produc, distribuie, comercializeaza sau inchiriaza programe pentru calculator pe teritoriul Romaniei, obligatia sa comunice Oficiului Roman pentru Drepturile de Autor, urmatoarele:
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Art. 125- Inlesniri la plata obligatiilor fiscale;

Alin. 1 �La cererea temeinic justificata a debitorilor, persoanele fizice sau juridice, creditorii bugetari locali, prin autoritatile administratiei publice locale, care administreaza aceste bugete, pot acorda, pentru obligatiile bugetare restante pe care le administreaza, urmatoarele inlesniri la plata:
a) Esalonari la plata impozitelor, taxelor, chiriilor, redeventelor, contributiilor si a altor obligatii la bugetul local;
b) Amanari la plata impozitelor, taxelor, chiriilor, contributiilor si a altorobligatii la bugetul local;
c) Esalonari la plata majorarilor de intarziere, cu exceptia majorarilor de intarziere datorate pe perioada de esalonare;
d) Scutiri sau reduceri de impozite si taxe locale, in conditiile legii.�

Totodata, �pentru acordarea inlesnirilor la plata, creditorii bugetari locali vor cere debitorilor constituirea de garantii .�
Ministerul Muncii cere edililor locali sa aplice legea cu responsabilitate. Ministerul Muncii nu incurajeaza primariile sa stabileasca noi termene pentru plata impozitelor locale. Exceptie fac numai cetatenii care se afla intr-o situatie financiara realmente dificila. Facem aceste precizari intrucat bilantul arata ca 10,21 % din totalul beneficiarilor inregistreaza restante. Restul de 89,7 % sunt cu plata la zi. Acelasi bilant arata ca cele mai vulnerabile categorii - cetatenii care primesc alocatie de sustinere a familiei si venit minim garantat - inregistreaza cele mai mici restante. Beneficiarii de indemnizatie de crestere a copilului, care au venituri net mai mari, au datorii vechi si de 10 ani de zile . Iata cateva exemple din situatia intocmita de Agentia Nationala de Plati si Inspectie Sociala:

� In sectorul 6 din capitala, un beneficiar care are un drept de 2578 ron pe luna, pentru indemnizatia de crestere a copilului, are o datorie de 3796 ron;
� In sectorul 2 din capitala, un beneficiar care primeste 3400 ron, indemnizatie de crestere a copilului, are o datorie de 25561 ron.
� In judetul Tulcea, un beneficiar de alocatie de sustinere a familiei, care primeste 120 ron de lei pe luna, are o datorie de 92 de ron.

Acestea sunt o parte dintre exemplele care arata, inca o data, ca e bine sa pastram simtul proportiei. Ca cetateni ai unui stat avem drepturi, dar si obligatii . Prestatiile sociale nu sunt platite din contributia celui care beneficiaza de ajutor social , ci in baza principiului solidaritatii, din taxele si impozitele celor care muncesc si, astfel, asigura functionarea institutiilor statului.
Ministerul Muncii urmareste sa responsabilizeze cetatenii, nu sa faca economii prin suspendarea din plata a beneficiarilor de ajutoare sociale care nu isi platesc impozitele. Ministerul Muncii are obligatia sa trimita banii catre cei care merita, care nu isi pot asigura nevoile primare, cum ar fi hrana, si nu catre proprietarii de masini de lux.
Anuntam ca echipele de specialisti de la ANPIS vor verifica, in perioada urmatoare, daca datele transmise de edilii locali coincid cu cifrele din registre. Vom verifica inclusiv modul in care acorda primariile reesalonarile catre beneficiarii de ajutoare sociale. Cine incalca legea, plateste amenzi de pana la 5.000 de lei.
La cererea Ministerului Muncii, pana la data de 31 ianuarie a.c., toti primarii au avut obligatia sa transmita Agentiei Nationale pentru Plati si Inspectie Sociala, situatia beneficiarilor de ajutoare sociale-venit minim garantat, alocatia de sustinere a familiei si indemnizatia de crestere a copilului - care nu si-au platit impozitele locale. Toti cei care au restante la plata impozitelor locale se suspenda din plata incepand de la 1 februarie, a.c. Daca cetatenii isi achita obligatiile locale, intr-o perioada de 5 luni de zile, reintra in plata si vor primi, inclusiv, drepturile din urma.


Citeşte mai multe despre:    Impozite locale    Primari    Restante    Reesalonare

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

Proiect de lege in Senat: indemnizatie de cresterea copilului pentru bunici
01 Oct 2019 | 1001

Solicitarile pentru facilitati fiscale pot fi depuse pana la 16 decembrie 2019
20 Sep 2019 | 924

MFP: Dobanda ultimelor imprumuturi ale Ministerului Finantelor a fost cea mai mica din piata
10 Sep 2019 | 1154

DNA: Sinteza condamnarilor din luna iunie 2019
16 Jul 2019 | 809

CCR: Initiativa legislativa �Lege pentru modificarea unor acte normative in materie electorala� nu indeplineste conditiile prevazute de Constitutie
22 Jun 2019 | 1683

Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat proiectul SMILE-Mobile - vouchere pentru aparate dentare pentru elevi
11 Jun 2019 | 760



Articole Juridice

Oportunitatea - prerogativa angajatorului de a-si organiza activitatea. Rolul activ al instantei de judecata in aflarea adevarului
Sursa: MCP avocati

Instalarea unui sistem de supraveghere video de catre primarie, care nu respecta prevederile GDPR
Sursa: Raportul pe anul 2020 al ANSPDCP

Dezvaluirea de date unor terti, intr-un dosar aflat pe rolul instantelor judecatoresti
Sursa: Raportul pe anul 2020 al ANSPDCP

GDPR: Legalitatea publicarii declaratiei de casatorie pe internet de catre autoritatea administratiei publice locale
Sursa: Raportul pe anul 2020 al ANSPDCP

Jurisprudenţă

Publicarea numelui reclamantului in cuprinsul listei debitorilor, ulterior stingerii obligatiei de plata si anularii titlurilor de creanta. Nerespectarea dispozitiilor legale privind protectia datelor cu caracter personal
Pronuntaţă de: Judecatoria Iasi - Sentinta civila nr. 13391 din data de 27 Noiembrie 2019

Uzucapiune. Somatia facuta catre o persoana pentru reabilitarea imobilului nu poate reprezenta, in sine, o dovada a dreptului de proprietate pentru destinatarul respectivei notificari
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia I civila Decizia nr. 701/2020 Sedinta publica din data de 11 martie 2020

Decizia ICCJ nr. 12/2019 - RIL admis privind procedura insolventei
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Dificultatea efectuarii dovezii prin inscrisuri a activitatii prestate ca lucrator CAP
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj Sectia a IV-a L.M.A.S., Decizia civila nr. 101/A/2017, in sedinta publica din 9 martie 2017