CSM: Nivel de încredere în sistemul judiciar sub media europeană
CSM citează şi din Raportul final al "Studiului asupra opiniilor şi atitudinilor (condiţii iniţiale) privind implementarea reformei sistemului judiciar din România", realizat de Gallup Organization România în cadrul Proiectul Reforma Sistemului Judiciar, document care susţine că nivelul de încredere în justiţie se situează în jurul valorii de 20 la sută.
"Nivelul scăzut de încredere al cetăţenilor priveşte atât instituţiile sistemului, cât şi, cu unele variaţii procentuale, practicienii din cadrul acestuia, nu numai judecătorii şi procurorii, dar şi avocaţii, executorii judecătoreşti, funcţionarii din justiţie şi poliţiştii", se arată în raportul CSM.
CSM îşi însuşeşte şi nivelul scăzut de satisfacţie a cetăţenilor faţă de eficienţa sistemului judiciar, "numai 21 la sută fiind mulţumiţi de modul său de funcţionare, în timp ce 71 la sută sunt nemulţumiţi".
Totuşi, există şi un aspect pozitiv, evidenţiat ca atare de studiul din care CSM citează. "Ca aspect pozitiv, 51 la sută dintre respondenţi (44 la sută în cazul parchetelor) au evidenţiat preocuparea instanţelor privind respectarea drepturilor omului", se arată în documentul Consiliului.
În opinia CSM, rezultatele sondajelor "evidenţiază că sistemul judiciar din România se află, ca şi multe dintre celelalte instituţii fundamentale ale statutului de drept, de altfel, la un nivel de încredere dintre cele mai scăzute dintre statele membre ale Uniunii Europene".
Potrivit documentului, odată cu primul an al României ca stat membru al Uniunii Europene, exigenţa cetăţenilor faţă funcţionarea instituţiilor statutului a crescut, românilor crescându-le aşteptările pentru un standard calitativ unic al serviciilor publice.
Totuşi, CSM apreciază că, în 2007, sistemul judiciar a evoluat, existând "progrese importante" şi un grad mai ridicat de satisfacţie faţă de funcţionarea sistemului judiciar înregistrat atunci când evaluarea este bazată pe experienţa directă a cetăţenilor (cu alte cuvinte, în rândul justiţiabililor, a cetăţenilor care au fost implicaţi direct în procedurile judiciare).
Citeşte mai multe despre:

MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Gestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice
ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...
HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor
HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...
OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi
Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...














