Pana la 9 octombrie 2012, aparatele de tip slot machine puteau fi exploatate in Ungaria fie in cazinouri, fie in sali de jocuri. Pana la 31 octombrie 2011, taxa forfetara aplicabila exploatarii jocurilor de tip slot machine instalate in sali de jocuri era de 100 000 de forinti maghiari (aproximativ 324 EUR) per post de joc. Incepand cu 1 noiembrie 2011, taxa mentionata a fost majorata la 500 000 HUF (aproximativ 1 620 EUR). Incepand cu aceasta data, exploatarea jocurilor de tip slot machine in salile de jocuri a fost supusa si unei taxe proportionale care era de 20 % din veniturile trimestriale nete ale fiecarui post de joc care depasesc suma de 900 000 HUF (aproximativ 2 916 EUR). Exploatarea jocurilor de tip slot machine in cazinouri era supusa unui regim fiscal distinct, care nu a fost modificat in toamna anului 2011.In temeiul unei legi adoptate la 2 octombrie 2012, exploatarea jocurilor de tip slot machine a fost rezervata cazinourilor, cu efect de la 10 octombrie 2012, in asa fel incat, de la acea data, aceasta activitate nu mai poate fi exercitata in salile de jocuri.Mai multe societati care exploatau jocuri de tip slot masine au sesizat justitia maghiara, considerand ca dreptul Uniunii se opune unor masuri care, intr-o prima etapa, au majorat drastic sarcinile lor fiscale, iar intr-o a doua etapa au interzis, cu efect aproape imediat, exploatarea jocurilor mentionate. Aceste societati solicita despagubiri pentru prejudiciul pe care masurile in discutie li l-ar fi cauzat. Sesizata cu aceste litigii, FAvarosi TA¶rvenyszek (Curtea din Budapesta, Ungaria) solicita Curtii de Justitie sa stabileasca daca asemenea masuri sunt compatibile cu dreptul Uniunii.In hotararea pe care a pronuntat-o, Curtea constata mai intai ca o legislatie nationala care nu autorizeaza exploatarea si practicarea anumitor jocuri de noroc decat in cazinouri constituie o restrictie a liberei prestari a serviciilor. De asemenea, o masura care majoreaza drastic cuantumul taxelor aplicabile pentru exploatarea jocurilor de tip slot machine in salile de jocuri poate sa fie in egala masura considerata drept restrictiva daca este de natura sa interzica, sa ingreuneze sau sa faca mai putin atractiva exercitarea liberei prestari a serviciilor de exploatare a jocurilor de tip slot machine in salile de jocuri (40-42). In aceasta privinta, Curtea constata ca aceasta ar fi situatia daca instanta nationala ar constata ca majorarea taxelor a avut drept efect sa impiedice exploatarea rentabila a aparatelor de tip slot machine in salile de jocuri, incredintandu-le astfel efectiv cazinourilor.In continuare, Curtea a aratat ca obiectivele urmarite de masurile contestate, si anume protectia consumatorilor impotriva dependentei de jocuri si prevenirea infractionalitatii si a fraudei legate de jocuri pot, in principiul, justifica restrictii privind activitatile de jocuri de noroc. Aceste restrictii trebuie sa urmareasca totusi atingerea unor asemenea obiective in mod coerent si sistematic. In aceasta privinta, Curtea constata, sub rezerva unei verificari efectuate de instanta de trimitere, ca Ungaria pare sa urmeze o politica de expansiune controlata a activitatilor de jocuri de noroc, din care ar face, printre altele, parte eliberarea de noi concesiuni de exploatare de cazinouri in 2014. Or, nu se poate considera ca o asemenea politica urmareste obiectivele mentionate in mod coerent si sistematic decat in cazul in care, pe de o parte, ea este de natura sa remedieze, in Ungaria, o problema reala legata de activitatile infractionale si frauduloase legate de jocuri, precum si de dependenta de jocuri si, pe de alta parte, ea nu are o amploare susceptibila sa o faca ireconciliabila cu obiectivul de a reduce dependenta de jocuri, ceea ce trebuie verificat de instanta nationala.Tot instanta nationala va trebui sa verifice si daca masurile in discutie respecta principiile securitatii juridice si protectiei increderii legitime, precum si dreptul de proprietate al operatorilor salilor de jocuri. In acest context, Curtea aminteste ca, atunci cand legiuitorul national revoca autorizatii care le permit titularilor lor sa exercite o activitate economica, acestuia ii incumba obligatia de a prevedea un sistem de compensare rezonabil sau o perioada tranzitorie de o durata suficienta pentru a permite acestor titulari sa se adapteze.In sfarsit, Curtea subliniaza ca, in ipoteza in care s-ar constata o restrictie nejustificata a liberei prestari a serviciilor, operatorii salilor de jocuri ar putea obtine de la statul maghiar repararea prejudiciului suferit din cauza incalcarii dreptului Uniunii, cu conditia ca incalcarea mentionata sa fie suficient de grava si sa existe o legatura de cauzalitate directa intre aceasta si prejudiciul suferit, aspect a carui verificare revine instantei nationale.
Hotararea in cauza C-98/14 Berlington Hungary Tanacsado es Szolgaltato Kft. si altii/Magyar Allam
GDPR: Montarea unor camere video in perimetrul apartamentului proprietate personala Sursa: Raportul pe anul 2020 al ANSPDCP
Polita RCA este obligatorie atunci cand vehiculul in cauza este inmatriculat si nu a fost retras in mod legal din circulatie Sursa: EuroAvocatura.ro
Dreptul la deconectare al salariatului in era digitala. Reglementare Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati
Carantina si forta majora. Restrangerea unor drepturi si libertati in contextul fortei majore Sursa: avocat Irina Maria Diculescu
CJUE: Noi instructiuni practice pentru parti. Faza scrisa si orala a procedurii Sursa: EuroAvocatura.ro
CJUE: Despre respectarea termenelor de plata care nu depasesc 30 sau 60 de zile Sursa: EuroAvocatura.ro
CJUE nu este competenta sa se pronunte asupra unui diferend frontalier cu caracter international care nu tine de dreptul Uniunii Sursa: EuroAvocatura.ro
Revocare Hotarare ANRP dupa ce acesta a intrat in circuitul civil si si-a produs efectele prin efectuarea unei plati partiale a despagubirilor Pronuntaţă de: Decizia nr. 1667 din 17.09.2018 a Curtii de Apel Galati
Functionari publici. Contestatie decizie de incetare de drept a raportului de serviciu prin pensionare. Discriminare pe criteriu de gen Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia civila nr. 149/26.02.2020
Timpul de lucru; munca suplimentara; sarcina probei privind timpul de munca al salariatului Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia nr. 355/15.09.2020
Dreptul la concediu de odihna in cazul cumulului de contracte de munca ale aceluiasi salariat. Principiul nediscriminarii in cazul salariatilor angajati cu fractiune de norma Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 640/11.10.2018
Efectele fiscale ale cesiunii de creanta. Importanta determinarii caracterului cert sau incert al creantei preluate in determinarea corecta a impozitului pe profit Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 2536 din 16 iunie 2020