Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ


Prima pagină » Dicţionar Juridic » Drept Comunitar » Ierarhia documentelor comunitare (ierarhia actelor normative)

Ierarhia documentelor comunitare (ierarhia actelor normative), Drept Comunitar

O declaratie anexata la Tratatul asupra Uniunii Europene prevede ca "ar fi posibila revizuirea clasificarii documentelor comunitare in vederea stabilirii unei ierarhii adecvate intre diferitele categorii de documente."

Principalul obiectiv al unei astfel de ierarhizari ar fi sa permita autoritatii legiuitoare sa se concentreze asupra aspectelor politice mai curand decat asupra chestiunilor de detaliu. Ea ar dicta forma procesului decizional comunitar, asigurandu-se ca instrumentele de rang constitutional sunt supuse unor proceduri mai dure (cum ar fi statuarea in unanimitate sau cu majoritate calificata consolidata si procedura de aviz conform) decat cele legislative, supuse ele insele unor proceduri mai dure(de exemplu, procedura de codecizie), decat instrumentele de implementare (de exemplu, institutionalizarea delegarii de competente Comisiei).

Acest aspect a fost abordat in 1990 in primele discutii despre posibilitatea de a introduce procedura de codecizie in Tratat. Ideea subiacenta era evitarea aplicarii unei proceduri exagerat de riguroase in cazul unor documente de importanta secundara, impiedicandu-se astfel aglomerarea aparatului legislativ. In 1991, in timpul negocierilor asupra Tratatului de la Maastricht , Comisia a propus introducerea unei ierarhizari a documentelor si a unui nou sistem de clasificare a instrumentelor comunitare (tratate, legi, documente secundare sau de punere in aplicare), dar nu a reusit sa depaseasca traditiile juridice diferite. Aceasta problema nu a mai fost abordata in negocierile Conferintei Inter-guvernamentale din 1996-1997.





Alţi termini definiţi în cadrul categoriei Drept Comunitar: Actul Unic European , Anexele proiectului, Cetatenia Uniunii , Codul European de Securitate Sociala , Comitete si grupuri de lucru , Decizie de neparticipare , Dizolvarea persoanei juridice, Legislatia comunitara primara (Drept primar) , Neregula , Organism Intermediar , Parlamentul European , Politica monetara , RATIFICAREA , Reteaua Juridica Europeana (RJE) in probleme penale , Screening (examinare analitica) , Securitate Sociala (coordonarea sistemelor), Sistemul Unic Informatizat de Management, Sistemul Unic Informatizat de Management - Single Management Information System , Tari membre UE , Tratatul de la Nisa ,







Articole Juridice

Interdictia suprapunerii programului de lucru in cazul salariatilor cu mai multe locuri de munca
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Calculul termenului de preaviz la concedierea salariatului. Aspecte practice si procedurale
Sursa: MCP Cabinet avocati

Absenta salariatului de la locul de munca in situatii de urgenta familiala
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut



Jurisprudenţă

Transmitere fictiva a partilor sociale in scopul sustragerii de la urmarirea penala
Pronuntaţă de: R O M A N I A INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 433/RC/2021

Contestatie pentru depasirea termenului de redactare a unei decizii penale
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 549/2021

Cerere de recurs semnata electronic. Nulitatea recursului
Pronuntaţă de: Decizia nr. 520 din 7 martie 2019, pronuntata de Sectia I civila a Inaltei Curti de Casatie si Justitie

Ştiri Juridice
Legislaţie

O.U.G. nr. 42 din 24 mai 2023
pentru modificarea si completarea Legii nr. 367/2022 privind dialogul social si a Legii nr. 53/2003 ...

DIRECTIVA (UE) 2019/1152 din 20 iunie 2019 privind transparenta si previzibilitatea conditiilor de munca in Uniunea Europeana
DIRECTIVA (UE) 2019/1152 din 20 iunie 2019 privind transparenta si previzibilitatea conditiilor de m ...

LEGEA nr. 367/2022 a dialogului social
LEGEA nr. 367/2022 privind dialogul social (Inlocuieste Legea nr. 62/2011) Publicata in MONITORUL ...