Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ


Prima pagină » Dicţionar Juridic » Drept Comunitar » Ierarhia documentelor comunitare (ierarhia actelor normative)

Ierarhia documentelor comunitare (ierarhia actelor normative), Drept Comunitar

O declaratie anexata la Tratatul asupra Uniunii Europene prevede ca "ar fi posibila revizuirea clasificarii documentelor comunitare in vederea stabilirii unei ierarhii adecvate intre diferitele categorii de documente."

Principalul obiectiv al unei astfel de ierarhizari ar fi sa permita autoritatii legiuitoare sa se concentreze asupra aspectelor politice mai curand decat asupra chestiunilor de detaliu. Ea ar dicta forma procesului decizional comunitar, asigurandu-se ca instrumentele de rang constitutional sunt supuse unor proceduri mai dure (cum ar fi statuarea in unanimitate sau cu majoritate calificata consolidata si procedura de aviz conform) decat cele legislative, supuse ele insele unor proceduri mai dure(de exemplu, procedura de codecizie), decat instrumentele de implementare (de exemplu, institutionalizarea delegarii de competente Comisiei).

Acest aspect a fost abordat in 1990 in primele discutii despre posibilitatea de a introduce procedura de codecizie in Tratat. Ideea subiacenta era evitarea aplicarii unei proceduri exagerat de riguroase in cazul unor documente de importanta secundara, impiedicandu-se astfel aglomerarea aparatului legislativ. In 1991, in timpul negocierilor asupra Tratatului de la Maastricht , Comisia a propus introducerea unei ierarhizari a documentelor si a unui nou sistem de clasificare a instrumentelor comunitare (tratate, legi, documente secundare sau de punere in aplicare), dar nu a reusit sa depaseasca traditiile juridice diferite. Aceasta problema nu a mai fost abordata in negocierile Conferintei Inter-guvernamentale din 1996-1997.





Alţi termini definiţi în cadrul categoriei Drept Comunitar: Actul Unic European , Armonizare legislativa , Autoritate de Plata , Banca Centrala Europeana (BCE), Cetatenia Uniunii , Comitetul Politic si de Securitate (CPS), Compromisul de la Luxemburg , Consiliul European , Decizie de neparticipare , Drept comunitar, Echilibru institutional , Impozitarea , Obiectivele 1, 2 si 3 , Politica agricola comuna (PAC), Procedura de codecizie , Procuror, RATIFICAREA , RECUNOASTEREA UNUI STAT, Schengen, Tari membre UE ,







Articole Juridice

Inechitatile salariale in sectorul public si in sectorul privat
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Dialogurile MCP: Legalitatea si obiectivitatea evaluarii profesionale a salariatilor
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Demisia - drept unilateral al salariatului. Mecanism juridic si consecinte
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut



Jurisprudenţă

Transmitere fictiva a partilor sociale in scopul sustragerii de la urmarirea penala
Pronuntaţă de: R O M A N I A INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 433/RC/2021

Contestatie pentru depasirea termenului de redactare a unei decizii penale
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 549/2021

Cerere de recurs semnata electronic. Nulitatea recursului
Pronuntaţă de: Decizia nr. 520 din 7 martie 2019, pronuntata de Sectia I civila a Inaltei Curti de Casatie si Justitie

Ştiri Juridice
Legislaţie

OUG nr. 71/2022 pentru modificarea art. 155 din Codul Penal
Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 71/2022 pentru modificarea art. 155 alin. (1) din Legea nr. 28 ...

Legea nr. 140/2022 privind unele masuri de ocrotire pentru persoanele cu dizabilitati intelectuale si psihosociale si modificarea si completarea unor
Lege nr. 140 din 17 mai 2022 privind unele masuri de ocrotire pentru persoanele cu dizabilitati int ...

Legea 144/2022 pentru modificarea si completarea art. 34 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii
Legea 144/2022 pentru modificarea si completarea art. 34 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii Pu ...