Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Codul muncii comentat 2019 Avocat Marius-Catalin Predut
Prima pagină » Jurisprudenţă » Control de constitutionalitate ale CC. Decizii de admitere » Sesizare Curtea Constitutionala pentru solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate. Legea 7/1996

Sesizare Curtea Constitutionala pentru solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate. Legea 7/1996

  Publicat: 23 Oct 2012       2671 citiri        Secţiunea: Control de constitutionalitate ale CC. Decizii de admitere  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
Act prevazut de lege, prin care un organ de stat este informat si abilitat sa desfasoare o anumita activitate
Prin incheierea din 20.12.2010 in dosarul 4162/121/2010 a Tribunalului Galati s-a respins cererea de sesizare a Curtii Constitutionale pentru solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a art. 50 alin. 1 din Legea 7/1996 invocata de apelantii BM si BV.

Inscris oficial reprezentand unitatea de baza in sistemul de publicitate imobiliara
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Unul dintre modurile de sesizare a organelor de urmarire penala,
Unul dintre modurile de sesizare a organelor de urmarire penala,
Hotarare prin care instanta rezolva unele probleme ridicate in cursul judecatii,
Contrarietate intre un fapt sau act juridic si prevederile actelor normative.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Este calea de atac ordinara prin care la cererea procurorului si a partilor interesate se asigura repararea erorilor din hotararile judecatoresti pronuntate in fond, constituind al treilea grad de jurisdictie.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Este modul de sesizare al organelor de urmarire penala facuta de catre o persoana sau organizatie publica, careia i s-a acuzat o vatamare prin infractiune.
Inscris oficial reprezentand unitatea de baza in sistemul de publicitate imobiliara
Unul dintre modurile de sesizare a organelor de urmarire penala,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Orice forma de comunicare destinata sa promoveze, direct sau indirect, produsele, serviciile, imaginea, numele ori denumirea, firma sau emblema unui comerciant ori membru al unei profesii liberale;
1. Din punct de vedere financiar, o actiune de inlocuire a unui titlu dintr-un portofoliu cu alt titlu pentru a obtine un randament mai mare sau un profit mai mare in perspectiva.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Subdiviziune a clasificatiei cheltuielilor din bugetul unui proiect functie de caracterul economic al operatiunilor respective (salarii, echipamente etc.), indiferent de activitatea la care se refera.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Procedeu defensiv de aparare a drepturilor si libertatilor publice, aflat la dispozitia justitiabililor;
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.


S-a retinut ca apelantii au invocat exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 50 alin. 1 din Legea 7/1996 potrivit carora incheierea de carte funciara se comunica celui care a cerut inscrierea sau radierea unui act sau fapt juridic precum si celorlalte persoane interesate potrivit mentiunilor din cartea funciara cu privire la imobilul in cauza in termen de 15 zile de la pronuntarea incheierii dar nu mai tarziu de 30 zile de la data inregistrarii cererii.


In cauza s-a formulat plangere impotriva incheierii de carte funciara, plangere intemeiata pe prevederile art. 50 alin. 2 din Legea 7/1996.


Textul art. 50 al. 2 din Legea 7/1996 nu face nici o trimitere la alin. 1 al articolului.


Prin urmare s-a contestat prin incheiere ca invocarea art. 50 alin. 1 din Legea 7/1996 nu are legatura cu solutionarea cauzei.


Impotriva acestei incheieri a declarat recurs petentul BV criticand-o pentru nelegalitate intrucat temeiul de drept al formularii plangerii in instanta (art. 50 alin. 2 din Legea 7/1996 si textul neconstitutional - art. 50 alin. 1 din Legea 7/1996) nu este necesar sa existe coincidenta.


In mod nelegal instanta a facut o restrangere nejustificata asupra exercitarii dreptului la aparare considerand ca exceptia trebuie sa fie invocata doar numai in raport de temeiul de drept al promovarii actiunii si nu si la alte texte de lege ce se opun partilor.


Prin decizia civila nr. 177/R din 23.03.2011 s-a respins ca nefondat recursul pentru urmatoarele considerente:


In cauza ce formeaza dosarul 4142/121/2010 a Tribunalului Galati apelantii BV si BM au invocat exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 50 alin. 1 din Legea 7/1996, dar plangerea a fost formulata de petenti impotriva unei incheieri de carte funciara intemeiata pe prevederile art. 50 alin. 2 din Legea 7/1996 potrivit carora incheierea de inscriere sau respingere poate fi atacata cu plangere in termen de 15 zile de la comunicare .


Potrivit art. 29 alin. 1 din Legea 47/1992 privind Curtea Constitutionala, aceasta decide asupra exceptiilor ridicate in fata instantei de judecata sau arbitraj comercial privind neconstitutionalitatea unei legi sau ordonante, ori a unei dispozitii dintr-o lege sau dintr-o ordonanta in vigoare care are legatura cu solutionarea cauzei in orice faza a litigiului si oricare ar fi obiectul acestuia.


Textul art. 50 alin. 2 din Legea 7/1996 nu face nicio trimitere la alin. 1 al aceluiasi articol .


Prin urmare invocarea art. 50 alin. 1 din Legea 7/1996 neavand legatura cu cauza, in mod corect instanta a constatat ca exceptia de neconstitutionalitate a acestui text de lege este inadmisibila fiind contrara dispozitiilor art. 29 alin. 1 din Legea 47/1992. (Red. R.J.)



Pronuntata de: Curtea de Apel Galati - Decizie nr. 177 din data 23.03.2011


Citeşte mai multe despre:    Curtea de Apel Galati    Exceptia de neconstitutionalitate    Arbitraj comercial    Curtea Constitutionala    Legea 7/1996    Legea 47/1992    Tribunalul Galati    Radiere    Act juridic    Fapt juridic    Dreptul la aparare    Incheiere de carte funciara



Comentează: Sesizare Curtea Constitutionala pentru solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate. Legea 7/1996
Alte Speţe

ICCJ: actiunea de conducere a unui vehicul, astfel cum este prevazuta de art. 336 din Codul penal, nu presupune in mod necesar punerea in miscare a vehiculului prin actionarea sistemelor de autopropulsie.
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Decizia CCR nr. 71/2019 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a unor dispozitii din Statutul cadrelor militare
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia nr. 90/2019 referitoare la admiterea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 31 din Legea nr. 293/2004
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia CCR nr. 72/2019 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 2331 din OG nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala si ale art. 350 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia CCR nr. 692/2018 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 421 pct. 2 lit. a) teza a doua din Codul de procedura penala
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

RIL privind acordarea indemnizatiei de instalare prevazuta de art. 26 alin. (4) din OUG nr. 27/2006
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie, Decizia nr. 24/2018

Decizia CCR nr. 387/2018 privind neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 53 alin. (1) teza intai din Codul muncii (varsta de pensionare a femeilor)
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala

Decizia CCR referitoare la subiectul activ al infractiunii de spalare de bani
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

CCR. Neconstitutionalitatea art. 453 alin. (3) si (4) CPP ref. la posibilitatea revizuirii hotararii de achitare
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia ICCJ 5/2017. Medicul sef de sectie din cadrul unui spital public are calitatea de functionar public in sensul legii penale
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie



Articole Juridice

Termenul de apel in litigiile de munca constitutionalitate si oportunitate
Sursa: Irina Maria Diculescu

Aplicarea imediata a pedepsei dupa revocarea amanarii aplicarii pedepsei intre remediu si discriminare
Sursa: Irina Maria Diculescu

Consideratii asupra constitutionalitatii competentei Curtilor de Apel de a judeca infractiunile savarsite de magistratii ce functioneaza in cadrul acestora
Sursa: Irina Maria Diculescu

Constitutionalitatea derogarii de la principiul aplicarii imediate a legii noi
Sursa: Irina Maria Diculescu

Principiul controlului ierarhic al activitatii procurorului masura benefica sau permisiva de abuz?
Sursa: Irina Maria Diculescu

Prezentarea unui act de identitate valabil pentru executarea unei hotarari judecatoresti regula de conduita necesara ci nu limitare a liberului acces la justitie
Sursa: Irina Maria Diculescu

Instituirea unei singure cai de atac in litigiile de munca si liberul acces la justitie
Sursa: Irina Maria Diculescu