Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Codul muncii comentat 2019 Avocat Marius-Catalin Predut
Prima pagină » Jurisprudenţă » Contencios Administrativ » Cerere anulare decizie de impunere

Cerere anulare decizie de impunere

  Publicat: 01 Mar 2013       7467 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Activitate desfasurata de organele financiare, pentru stabilirea subiectelor impozabile, a obiectului impunerii, determinarea bazei impozabile, calcularea impozitului,
Masura preventiva, reglementata in sectiunea III, cap. I, t. IV, C. proc. pen., partea generala.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Activitate desfasurata de organele financiare, pentru stabilirea subiectelor impozabile, a obiectului impunerii, determinarea bazei impozabile, calcularea impozitului,
Pe rol judecarea cauzei privind reclamanta . si pe paratii ..., .. avand ca obiect anularea deciziei nr.106/29.07.2011 emisa de parata .., a deciziei de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare nr.F-GJ nr.1574/21.06.2011, emisa de . si obligarea .... sa emita o noua decizie de impunere.

Act procedural prin care organul de urmarire penala, instanta de judecata, in procese penale sau civile, ori alt organ de jurisdictie dispune ca o persoana sa se prezinte in fata sa la o data determinata, in legatura cu un proces.
Specialist cu o competenta profesionala deosebita care poate fi desemnat de catre organul de urmarire penala ori de catre organul de jurisdictie pentru a efectua lucrari sau a da lamuririle necesare asupra unor situatii de fapt, in vederea rezolvarii unui proces. In activitatea sa expertul nu transeaza conflicte si nici nu arbitreaza interese, ci executa analize, investigatii, calcule, formuland evaluari, precieri si concluzii in legatura cu situatia respectiva.
Este relatarea facuta de catre expertul desemnat de instanta, in scris sau oral, in care acesta expune constatarile si concluziile sale cu privire la imprejurarile de fapt a caror lamurire a fost solicitata.
( lat. expertus, de la experior "incerc, dovedesc"). Mijloc de proba, prevazut in sectiunea X, cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala si in diferite legi speciale, consta in rezolvarea unor probleme de stricta specialitate de catre persoane care poseda cunostinte profunde intr-un domneiu dat.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Activitate desfasurata de organele financiare, pentru stabilirea subiectelor impozabile, a obiectului impunerii, determinarea bazei impozabile, calcularea impozitului,
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Activitate desfasurata de organele financiare, pentru stabilirea subiectelor impozabile, a obiectului impunerii, determinarea bazei impozabile, calcularea impozitului,
Activitate desfasurata de organele financiare, pentru stabilirea subiectelor impozabile, a obiectului impunerii, determinarea bazei impozabile, calcularea impozitului,
Suma de bani din venitul unei persoane fizice sau juridice varsata la bugetul statului sau la bugetele locale in virtutea unei legi care prevede acest lucru.
Suma de bani din venitul unei persoane fizice sau juridice varsata la bugetul statului sau la bugetele locale in virtutea unei legi care prevede acest lucru.
Indicator care reflecta aportul valoric adus de o intreprindere prin activitatile sale asupra bunurilor cumparate.
Suma de bani din venitul unei persoane fizice sau juridice varsata la bugetul statului sau la bugetele locale in virtutea unei legi care prevede acest lucru.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Persoana fizica sau juridica obligata prin lege sa plateasca impozit.
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Document justificativ care sta la baza operatiunilor de vanzare - cumparare, emisa de catre furnizor si care cuprinde:
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Suma de bani din venitul unei persoane fizice sau juridice varsata la bugetul statului sau la bugetele locale in virtutea unei legi care prevede acest lucru.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
Concept utilizate de stiintele comportamentale (psihologie, sociologie, psihologie judiciara), prin el intelegandu-se ansamblul actelor, reactiilor (glandulare, motorii, afective, verbale) prin care o persoana raspunde intr-o imprejurare data la solicitarile mediului inconjurator.
(lat. culpa "vina")Forma a vinovatiei, prevazuta in cap. I, t. II, art. 19, C. pen., partea generala.
A fost promulgat la 11.09.1865
Urma lasata prin presare pe o suprafata.
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Principala forma a evidentei economice. Contabilitatea inregistreaza, urmareste si controleaza numai acele laturi ale activitatii care pot fi exprimate valoric cu ajutorul etalonului banesc (rareori etaloane cantitative).
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Inregistrare sistematica a informatiilor privind situatia patrimoniala si a rezultatelor obtinute de catre un agent economico-social, atat pentru necesitatile acestuia cat si pentru relatiile cu asociatii sau actionarii,
Foaie care evidentiaza sistematic un mijloc economic, un proces economic, o suma.
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Monitorul Oficial al Romniei este publicaţia oficială a statului romn, n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Document cu regim special care atesta transferul proprietatii unui bun catre o persoana juridica.
A fost promulgat la 11.09.1865
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Activitate desfasurata de organele financiare, pentru stabilirea subiectelor impozabile, a obiectului impunerii, determinarea bazei impozabile, calcularea impozitului,
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Activitate desfasurata de organele financiare, pentru stabilirea subiectelor impozabile, a obiectului impunerii, determinarea bazei impozabile, calcularea impozitului,
A fost promulgat la 11.09.1865
Activitate desfasurata de organele financiare, pentru stabilirea subiectelor impozabile, a obiectului impunerii, determinarea bazei impozabile, calcularea impozitului,
Prevazuta in cap.IV, t, C. proc. pen., partea speciala, procedeu jurisdictional de solutionare a plangeriloe indreptate impotriva actelor de executare dintr-o hotarare penala.
Cauza care inlatura raspunderea penala, reglementata in cap. III, t. VII, art. 131, C. pen., partea generala.
Activitate desfasurata de organele financiare, pentru stabilirea subiectelor impozabile, a obiectului impunerii, determinarea bazei impozabile, calcularea impozitului,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Una din conditiile pentru a fi parte in procesul civil sau pentru exercitarea actiunii civile,
Activitate desfasurata de organele financiare, pentru stabilirea subiectelor impozabile, a obiectului impunerii, determinarea bazei impozabile, calcularea impozitului,
(Double taxation) Impozitarea aceluiasi venit de doua ori de catre aceeasi autoritate fiscala.
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Activitate desfasurata de organele financiare, pentru stabilirea subiectelor impozabile, a obiectului impunerii, determinarea bazei impozabile, calcularea impozitului,
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Activitate desfasurata de organele financiare, pentru stabilirea subiectelor impozabile, a obiectului impunerii, determinarea bazei impozabile, calcularea impozitului,
Activitate desfasurata de organele financiare, pentru stabilirea subiectelor impozabile, a obiectului impunerii, determinarea bazei impozabile, calcularea impozitului,
Suma de bani din venitul unei persoane fizice sau juridice varsata la bugetul statului sau la bugetele locale in virtutea unei legi care prevede acest lucru.
Suma de bani din venitul unei persoane fizice sau juridice varsata la bugetul statului sau la bugetele locale in virtutea unei legi care prevede acest lucru.
Suma de bani din venitul unei persoane fizice sau juridice varsata la bugetul statului sau la bugetele locale in virtutea unei legi care prevede acest lucru.
Suma de bani din venitul unei persoane fizice sau juridice varsata la bugetul statului sau la bugetele locale in virtutea unei legi care prevede acest lucru.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
(TVA). Forma sub care exista in prezent taxa generala de consumatie este taxa pe valoarea adaugata (TVA).
Inspectia fiscala reprezinta activitatea ce are ca obiect verificarea legalitatii si conformitatii declaratiilor fiscale,
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Suma de bani din venitul unei persoane fizice sau juridice varsata la bugetul statului sau la bugetele locale in virtutea unei legi care prevede acest lucru.
Suma de bani din venitul unei persoane fizice sau juridice varsata la bugetul statului sau la bugetele locale in virtutea unei legi care prevede acest lucru.
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
A fost promulgat la 11.09.1865
Persoana fizica sau juridica obligata prin lege sa plateasca impozit.
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
A fost promulgat la 11.09.1865
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Persoana fizica sau juridica obligata prin lege sa plateasca impozit.
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
Monitorul Oficial al Romniei este publicaţia oficială a statului romn, n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Persoana fizica sau juridica obligata prin lege sa plateasca impozit.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Modalitatea cea mai simpla de realizare a unei plati si reprezinta o dispozitie neconditionata data de emitentul acesteia unei banci receptoare de a plati unui beneficiar o anumita suma de bani, la o anumita data.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
A fost promulgat la 11.09.1865
Persoana sau grup de persoane care desfasoara anumite activitati conform obiectului de activitate si cu care banca intra in contact.
Persoana fizica sau juridica obligata prin lege sa plateasca impozit.
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Persoana fizica sau juridica obligata prin lege sa plateasca impozit.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Persoana fizica sau juridica obligata prin lege sa plateasca impozit.
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Principala forma a evidentei economice. Contabilitatea inregistreaza, urmareste si controleaza numai acele laturi ale activitatii care pot fi exprimate valoric cu ajutorul etalonului banesc (rareori etaloane cantitative).
Monitorul Oficial al Romniei este publicaţia oficială a statului romn, n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
A fost promulgat la 11.09.1865
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Inregistrare sistematica a informatiilor privind situatia patrimoniala si a rezultatelor obtinute de catre un agent economico-social, atat pentru necesitatile acestuia cat si pentru relatiile cu asociatii sau actionarii,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
(TVA). Forma sub care exista in prezent taxa generala de consumatie este taxa pe valoarea adaugata (TVA).
(TVA). Forma sub care exista in prezent taxa generala de consumatie este taxa pe valoarea adaugata (TVA).
(TVA). Forma sub care exista in prezent taxa generala de consumatie este taxa pe valoarea adaugata (TVA).
(TVA). Forma sub care exista in prezent taxa generala de consumatie este taxa pe valoarea adaugata (TVA).
Inregistrare sistematica a informatiilor privind situatia patrimoniala si a rezultatelor obtinute de catre un agent economico-social, atat pentru necesitatile acestuia cat si pentru relatiile cu asociatii sau actionarii,
Foaie care evidentiaza sistematic un mijloc economic, un proces economic, o suma.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
(TVA). Forma sub care exista in prezent taxa generala de consumatie este taxa pe valoarea adaugata (TVA).
(TVA). Forma sub care exista in prezent taxa generala de consumatie este taxa pe valoarea adaugata (TVA).
(TVA). Forma sub care exista in prezent taxa generala de consumatie este taxa pe valoarea adaugata (TVA).
Inregistrare sistematica a informatiilor privind situatia patrimoniala si a rezultatelor obtinute de catre un agent economico-social, atat pentru necesitatile acestuia cat si pentru relatiile cu asociatii sau actionarii,
A fost promulgat la 11.09.1865
(TVA). Forma sub care exista in prezent taxa generala de consumatie este taxa pe valoarea adaugata (TVA).
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
Inregistrare sistematica a informatiilor privind situatia patrimoniala si a rezultatelor obtinute de catre un agent economico-social, atat pentru necesitatile acestuia cat si pentru relatiile cu asociatii sau actionarii,
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
Inregistrare sistematica a informatiilor privind situatia patrimoniala si a rezultatelor obtinute de catre un agent economico-social, atat pentru necesitatile acestuia cat si pentru relatiile cu asociatii sau actionarii,
(TVA). Forma sub care exista in prezent taxa generala de consumatie este taxa pe valoarea adaugata (TVA).
A fost promulgat la 11.09.1865
Persoana fizica sau juridica obligata prin lege sa plateasca impozit.
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Document justificativ care sta la baza operatiunilor de vanzare - cumparare, emisa de catre furnizor si care cuprinde:
Monitorul Oficial al Romniei este publicaţia oficială a statului romn, n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Persoana fizica sau juridica obligata prin lege sa plateasca impozit.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Modalitatea cea mai simpla de realizare a unei plati si reprezinta o dispozitie neconditionata data de emitentul acesteia unei banci receptoare de a plati unui beneficiar o anumita suma de bani, la o anumita data.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
A fost promulgat la 11.09.1865
Persoana fizica sau juridica obligata prin lege sa plateasca impozit.
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Principala forma a evidentei economice. Contabilitatea inregistreaza, urmareste si controleaza numai acele laturi ale activitatii care pot fi exprimate valoric cu ajutorul etalonului banesc (rareori etaloane cantitative).
(TVA). Forma sub care exista in prezent taxa generala de consumatie este taxa pe valoarea adaugata (TVA).
(TVA). Forma sub care exista in prezent taxa generala de consumatie este taxa pe valoarea adaugata (TVA).
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
A fost promulgat la 11.09.1865
Cauza care inlatura raspunderea penala, reglementata in cap. III, t. VII, art. 131, C. pen., partea generala.
Act procesual pe care paratul are facultatea sa-l indeplineasca inainte de a incepe dezbaterea orala a procesului
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Inspectia fiscala reprezinta activitatea ce are ca obiect verificarea legalitatii si conformitatii declaratiilor fiscale,
Plata efectuata din eroare de catre o persoana pentru o datorie inexistenta sau de care nu era tinuta sa raspunda, avand ca urmare obligatia beneficiarului de a restitui cee ce a primit in mod necuvenit.
Principala forma a evidentei economice. Contabilitatea inregistreaza, urmareste si controleaza numai acele laturi ale activitatii care pot fi exprimate valoric cu ajutorul etalonului banesc (rareori etaloane cantitative).
( lat. expertus, de la experior "incerc, dovedesc"). Mijloc de proba, prevazut in sectiunea X, cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala si in diferite legi speciale, consta in rezolvarea unor probleme de stricta specialitate de catre persoane care poseda cunostinte profunde intr-un domneiu dat.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Inregistrare sistematica a informatiilor privind situatia patrimoniala si a rezultatelor obtinute de catre un agent economico-social, atat pentru necesitatile acestuia cat si pentru relatiile cu asociatii sau actionarii,
Inregistrare sistematica a informatiilor privind situatia patrimoniala si a rezultatelor obtinute de catre un agent economico-social, atat pentru necesitatile acestuia cat si pentru relatiile cu asociatii sau actionarii,
Foaie care evidentiaza sistematic un mijloc economic, un proces economic, o suma.
Suma de bani din venitul unei persoane fizice sau juridice varsata la bugetul statului sau la bugetele locale in virtutea unei legi care prevede acest lucru.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Inregistrare sistematica a informatiilor privind situatia patrimoniala si a rezultatelor obtinute de catre un agent economico-social, atat pentru necesitatile acestuia cat si pentru relatiile cu asociatii sau actionarii,
Persoana care a dobandit aceasta calitate potrivit legii si care are competenta profesionala de a verifica si de a aprecia modul de organizare si de conducere a activitatii economico-financiare si de contabilitate,
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Monitorul Oficial al Romniei este publicaţia oficială a statului romn, n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Modalitatea cea mai simpla de realizare a unei plati si reprezinta o dispozitie neconditionata data de emitentul acesteia unei banci receptoare de a plati unui beneficiar o anumita suma de bani, la o anumita data.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Inspectia fiscala reprezinta activitatea ce are ca obiect verificarea legalitatii si conformitatii declaratiilor fiscale,
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
Activitate desfasurata de organele financiare, pentru stabilirea subiectelor impozabile, a obiectului impunerii, determinarea bazei impozabile, calcularea impozitului,
Fapta de a face, de a comite. Vezi si Fapt omisiv.
(TVA). Forma sub care exista in prezent taxa generala de consumatie este taxa pe valoarea adaugata (TVA).
Activitate desfasurata de organele financiare, pentru stabilirea subiectelor impozabile, a obiectului impunerii, determinarea bazei impozabile, calcularea impozitului,
Suma de bani din venitul unei persoane fizice sau juridice varsata la bugetul statului sau la bugetele locale in virtutea unei legi care prevede acest lucru.
Suma de bani din venitul unei persoane fizice sau juridice varsata la bugetul statului sau la bugetele locale in virtutea unei legi care prevede acest lucru.
Suma de bani din venitul unei persoane fizice sau juridice varsata la bugetul statului sau la bugetele locale in virtutea unei legi care prevede acest lucru.
Suma de bani din venitul unei persoane fizice sau juridice varsata la bugetul statului sau la bugetele locale in virtutea unei legi care prevede acest lucru.
(TVA). Forma sub care exista in prezent taxa generala de consumatie este taxa pe valoarea adaugata (TVA).
Activitate desfasurata de organele financiare, pentru stabilirea subiectelor impozabile, a obiectului impunerii, determinarea bazei impozabile, calcularea impozitului,
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Legea contabilităţii
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Principala forma a evidentei economice. Contabilitatea inregistreaza, urmareste si controleaza numai acele laturi ale activitatii care pot fi exprimate valoric cu ajutorul etalonului banesc (rareori etaloane cantitative).
Legea contabilităţii
Reflectarea potentialului economic si a soliditatii financiare ale unei entitati economice,
Legea contabilităţii
Legea contabilităţii
Legea contabilităţii
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Principala forma a evidentei economice. Contabilitatea inregistreaza, urmareste si controleaza numai acele laturi ale activitatii care pot fi exprimate valoric cu ajutorul etalonului banesc (rareori etaloane cantitative).
Banii folositi pentru a desfasura o afacere. Stoc de valori sau de active care, intrate in circuitul economic, pot genera venituri posesorilor lor.
Banii folositi pentru a desfasura o afacere. Stoc de valori sau de active care, intrate in circuitul economic, pot genera venituri posesorilor lor.
Legea contabilităţii
Principala forma a evidentei economice. Contabilitatea inregistreaza, urmareste si controleaza numai acele laturi ale activitatii care pot fi exprimate valoric cu ajutorul etalonului banesc (rareori etaloane cantitative).
Registru de contabilitate in care operatiunile economice se inregistreaza in mod sistematic pe conturi.
Principala forma a evidentei economice. Contabilitatea inregistreaza, urmareste si controleaza numai acele laturi ale activitatii care pot fi exprimate valoric cu ajutorul etalonului banesc (rareori etaloane cantitative).
Legea contabilităţii
Principala forma a evidentei economice. Contabilitatea inregistreaza, urmareste si controleaza numai acele laturi ale activitatii care pot fi exprimate valoric cu ajutorul etalonului banesc (rareori etaloane cantitative).
Legea contabilităţii
Principala forma a evidentei economice. Contabilitatea inregistreaza, urmareste si controleaza numai acele laturi ale activitatii care pot fi exprimate valoric cu ajutorul etalonului banesc (rareori etaloane cantitative).
Tabel statistico-economic folosit in analiza si planificare, prin care se compara si se raporteaza
Legea contabilităţii
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Principala forma a evidentei economice. Contabilitatea inregistreaza, urmareste si controleaza numai acele laturi ale activitatii care pot fi exprimate valoric cu ajutorul etalonului banesc (rareori etaloane cantitative).
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Legea contabilităţii
Principala forma a evidentei economice. Contabilitatea inregistreaza, urmareste si controleaza numai acele laturi ale activitatii care pot fi exprimate valoric cu ajutorul etalonului banesc (rareori etaloane cantitative).
Legea contabilităţii
Contabilitatea care se refera la contabilitatea clientilor si a furnizorilor.
Legea contabilităţii
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
A fost promulgat la 11.09.1865
Persoana fizica sau juridica obligata prin lege sa plateasca impozit.
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Persoana fizica sau juridica obligata prin lege sa plateasca impozit.
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
A fost promulgat la 11.09.1865
A fost promulgat la 11.09.1865
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
Activitate desfasurata de organele financiare, pentru stabilirea subiectelor impozabile, a obiectului impunerii, determinarea bazei impozabile, calcularea impozitului,
Activitate desfasurata de organele financiare, pentru stabilirea subiectelor impozabile, a obiectului impunerii, determinarea bazei impozabile, calcularea impozitului,
A fost promulgat la 11.09.1865
Activitate desfasurata de organele financiare, pentru stabilirea subiectelor impozabile, a obiectului impunerii, determinarea bazei impozabile, calcularea impozitului,
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
Activitate desfasurata de organele financiare, pentru stabilirea subiectelor impozabile, a obiectului impunerii, determinarea bazei impozabile, calcularea impozitului,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
(TVA). Forma sub care exista in prezent taxa generala de consumatie este taxa pe valoarea adaugata (TVA).
Suma de bani din venitul unei persoane fizice sau juridice varsata la bugetul statului sau la bugetele locale in virtutea unei legi care prevede acest lucru.
Suma de bani din venitul unei persoane fizice sau juridice varsata la bugetul statului sau la bugetele locale in virtutea unei legi care prevede acest lucru.
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
Inregistrare sistematica a informatiilor privind situatia patrimoniala si a rezultatelor obtinute de catre un agent economico-social, atat pentru necesitatile acestuia cat si pentru relatiile cu asociatii sau actionarii,
( lat. expertus, de la experior "incerc, dovedesc"). Mijloc de proba, prevazut in sectiunea X, cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala si in diferite legi speciale, consta in rezolvarea unor probleme de stricta specialitate de catre persoane care poseda cunostinte profunde intr-un domneiu dat.
Legea contabilităţii
Registru de contabilitate in care operatiunile economice se inregistreaza in mod sistematic pe conturi.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Inspectia fiscala reprezinta activitatea ce are ca obiect verificarea legalitatii si conformitatii declaratiilor fiscale,
Registru de contabilitate in care operatiunile economice se inregistreaza in mod sistematic pe conturi.
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
Reprezinta orice scriere care materializeaza pe hartie un act juridic, precum si orice obiect material care incorporeaza un asemenea act.
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
Denumire generica pentru toate felurile de monede si semne ale valorii. Au aparut din necesitatea de a facilita schimburile de marfuri.
Denumire generica pentru toate felurile de monede si semne ale valorii. Au aparut din necesitatea de a facilita schimburile de marfuri.
(Hard dollars) Banii pe care o firma broker/dealer ii plateste pentru analiza, cercetare sau alte servicii financiare prestate clientilor.
Persoana fizica sau juridica care se imprumuta de la o alta persoana fizica sau juridica numita imprumutator.
Veriga organizatorica, compartiment in structura organizatorica a ministerelor si a celorlalte organe ale autoritatii centrale de stat,
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
Suma de bani din venitul unei persoane fizice sau juridice varsata la bugetul statului sau la bugetele locale in virtutea unei legi care prevede acest lucru.
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
Totalitatea bunurilor , lucrurile propriu-zise si drepturile asupra lor,
Ansamblul obligatiilor, datoriilor, si sarcinilor din continutul unui patrimoniu.
Reprezinta orice scriere care materializeaza pe hartie un act juridic, precum si orice obiect material care incorporeaza un asemenea act.
Principala forma a evidentei economice. Contabilitatea inregistreaza, urmareste si controleaza numai acele laturi ale activitatii care pot fi exprimate valoric cu ajutorul etalonului banesc (rareori etaloane cantitative).
Expresie baneasca a valorii marfii ori suma care se plateste pentru un bun transmis, o lucrare sau o prestare de servicii.
In sens general, cheltuiala in bani ce trebuie suportata pentru a putea beneficia de un bun sau serviciu.
Principala forma a evidentei economice. Contabilitatea inregistreaza, urmareste si controleaza numai acele laturi ale activitatii care pot fi exprimate valoric cu ajutorul etalonului banesc (rareori etaloane cantitative).
Partea introductive a hotararii judecatoresti, care cuprinde: denumirea instantei; ziua, luna si anul sedintei de judecata, cu mentiunea daca aceasta a fost sau nu publica; numele si prenumele judecatorilor,
Reprezinta orice scriere care materializeaza pe hartie un act juridic, precum si orice obiect material care incorporeaza un asemenea act.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Suma de bani din venitul unei persoane fizice sau juridice varsata la bugetul statului sau la bugetele locale in virtutea unei legi care prevede acest lucru.
Suma de bani din venitul unei persoane fizice sau juridice varsata la bugetul statului sau la bugetele locale in virtutea unei legi care prevede acest lucru.
Plata efectuata din eroare de catre o persoana pentru o datorie inexistenta sau de care nu era tinuta sa raspunda, avand ca urmare obligatia beneficiarului de a restitui cee ce a primit in mod necuvenit.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
(Legea 10 din 2001) 1. cu bunuri sau servicii - masura reparatorie alternativa constnd in acordarea de bunuri si servicii, cu acceptul persoanei indreptatite, pna la concurenta valorii imobilului preluat in mod abuziv.
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
Act prin care un organ de jurisdictie se recunoaste competent sa rezolve cererea ce i-a fost adresata
Cauza care inlatura caracterul penal al faptei, prevazuta in cap. V, t. II, art. 51, C. pen., partea generala,
Document justificativ care sta la baza operatiunilor de vanzare - cumparare, emisa de catre furnizor si care cuprinde:
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
Activitate desfasurata de organele financiare, pentru stabilirea subiectelor impozabile, a obiectului impunerii, determinarea bazei impozabile, calcularea impozitului,
Inspectia fiscala reprezinta activitatea ce are ca obiect verificarea legalitatii si conformitatii declaratiilor fiscale,
Legea contabilităţii
Principala forma a evidentei economice. Contabilitatea inregistreaza, urmareste si controleaza numai acele laturi ale activitatii care pot fi exprimate valoric cu ajutorul etalonului banesc (rareori etaloane cantitative).
Legea contabilităţii
Principala forma a evidentei economice. Contabilitatea inregistreaza, urmareste si controleaza numai acele laturi ale activitatii care pot fi exprimate valoric cu ajutorul etalonului banesc (rareori etaloane cantitative).
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Orice forma de comunicare destinata sa promoveze, direct sau indirect, produsele, serviciile, imaginea, numele ori denumirea, firma sau emblema unui comerciant ori membru al unei profesii liberale;


La apelul nominal facut in sedinta publica s-a prezentat avocat .. pentru societatea reclamanta, lipsa fiind paratii.


Procedura de citare legal indeplinita.


Dupa efectuarea referatului oral al cauzei de catre grefierul de sedinta, invedereaza ca prin serviciul registratura-arhiva s-a depus din partea domnului expert a raportul de expertiza contabila judiciara.


Constatandu-se cauza in stare de judecata, tribunalul a acordat cuvantul pe fondul cauzei.


Aparatorul societatii reclamante a.avocat a a solicitat admiterea actiunii asa cum a fost formulata.



TRIBUNALUL



Asupra cauzei de fata ;


Prin cererea inregistrata la data de 02.09.2011, reclamanta .. a chemat in judecata paratii a, .. , solicitand instantei ca prin sentinta ce se va pronunta, sa se dispuna anularea deciziei nr.106/29.07.2011 emisa de parata a, a deciziei de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare nr.F-GJ nr.1574/21.06.2011, emisa de .. si obligarea a. sa emita o noua decizie de impunere.


In motivarea actiunii reclamanta a aratat ca : in urma controlului efectuat a fost intocmita decizia de impunere privind obligatii suplimentare de plata stabilite de inspectie fiscala nr.F-GJ 1574/21.06.2011.


Prin respectivul act administrativ organul de control a stabilit obligatii fiscale suplimentare in suma totala de 22.906 lei, constand in : 7.121 lei - impozit pe profit ;2.178 lei - majorari de intarziere aferente impozit pe profit ;11.957 lei - taxa pe valoare adaugata ;1.650 lei - majorari de intarziere aferente TVA .


A considerat reclamanta ca s-au stabilit in mod eronat obligatii suplimentare in cuantum de 17.680 lei din care :


1.- suma de 3.992 lei reprezinta impozit pe profit suplimentar provenind din neacceptarea pe cheltuieli deductibile a facturilor emise de catre a, furnizor declarat inactiv pe perioada verificata, suma la care s-au calculat majorari de intarziere in cuantum de 81 lei. Potrivit art.21 alin.4 lit.r din Legea nr.571/2003, urmatoarele cheltuieli nu sunt deductibile : cheltuieli inregistrate in evidenta contabila, care au la baza un document emis de un contribuabil inactiv al carui certificat de inregistrare fiscala a fost suspendat in baza ordinului presedintelui ... Respectiva societate a emis catre reclamanta facturi fiscale in perioada octombrie-decembrie 2010 ( in total suma de 24.950 lei ) facturi ce cuprind toate mentiunile prevazute de lege ( ref. la decizia nr.V/15.01.2007 a I.C.C.J. invocata in cuprinsul raportului de inspectie fiscala ), facturi ce poarta stampila unitatii emitente, respectiv a. Nu exista elemente care sa lipseasca din fiecare factura pentru care se acorda dreptul de deducere. Reclamanta are in vedere si prevederile art.3 alin.1 si alin.2 al Ordinului nr.575/2006 privind stabilirea conditiilor si declararea contribuabililor inactivi, cu modificarile si completarile ulterioare, in vigoare incepand cu 22.05.2007:


`` (1) De la data declararii ca inactiv contribuabilul nu mai are dreptul de a utiliza facturi, facturi fiscale, alte documente sau formulare tipizate cu regim special. Mai mult, le-a fost comunicat de catre acestia o copie a certificatului de inmatriculare si a certificatului de inregistrare fiscala, neavand cunostinta de faptul ca acesta este sau nu suspendat.


Interpretand prevederile art.21 alin.4 lit.r din Legea nr.571/2003, se poate deduce in mod clar ca una din conditii pentru a nu fi deduse aceste cheltuieli este ca certificatul de inregistrare fiscala sa fi fost suspendat in baza ordinului presedintelui ANAF, or in nici un moment nu au fost sesizati cu acest lucru.


A considerat reclamanta ca in mod eronat organele de inspectie fiscala au stabilit acest impozit pe profit suplimentar in cuantum de 3.992 lei provenind din neacceptarea pe cheltuieli deductibile a facturilor emise de a, furnizor declarat inactiv pe perioada verificata, suma la care s-au calculat majorari de intarziere in cuantum de 81 lei. Subscrisa societate are un comportament fiscal ireprosabil si ca nu poate fi raspunzatoare pentru conduita fiscala a altor societati comerciale, nu are nici o culpa ca societatea furnizoare nu si-a indeplinit obligatiile fiscale si nici nu avea cum sa cunoasca imprejurarea ca societatea furnizoare a fost declarata inactiva, din moment ce a emis facturi fiscale.


Potrivit art.1 din ordinul nr.1849 din 22.12.2003 facturile fiscale au fost imprimate pe exemplarul original, denumirea emitentului, numarul de inregistrare la Registrul Comertului, Codul de identificare fiscala, atributul fiscal, sediul social, contul bancar si capitalul social. Documentele reprezinta amprenta stampilei societatii furnizoare, sunt semnate, au inscrise datele de identificare ale delegatului si mijlocul de transport . Potrivit prevederilor art.3 al.2 din O.M.F.P. nr.29/14.01.2003, facturile fiscale au completate numele si prenumele persoanei care efectueaza livrarea, respectiv a, precum si datele de identificare ale acestuia.


Documentele intrunesc cerintele unui document justificativ asa cum sunt ele impuse prin art.6 din Legea nr.82/1991 modificata, O.M.F.P. nr.306 din 26.02.2002, art.155 al.5 din Legea nr.571/2003, acestea fiind stampilate, semnate, avand completate elementele prevazute de normele legale mentionate. Intrucat bunurile furnizate au fost folosite pentru obtinerea de venituri impozabile, cheltuielile ocazionate cu achizitia lor sunt considerate deductibile. Prin urmare, cheltuielile facute cu aprovizionarea cu materiale sunt cheltuieli deductibile, facute in scopul realizarii de venituri, operatiunile sunt reale, iar inregistrarea in contabilitate s-a facut in baza unor facturi fiscale ce contin toate elementele prevazute de lege si constituie documente justificative in sensul art.6 din Legea nr.82/1991.


A considerat reclamanta ca in mod eronat, organul fiscal a stabilit TVA suplimentar de plata in cuantum de 11.957 lei, din care suma de 5.969 lei, suma a carei provenienta nu ne apare ca fiind justificata. A considerat organele de inspectie fiscala, ca aceasta suma reprezinta TVA nedeclarata in perioada 01.07.2007 - 31.12.2010 si rezulta din compararea datelor din evidenta contabila a reclamantei cu sumele declarate prin deconturile trimestriale la organul fiscal si centralizate in fisa sintetica.


Suma de 5.988 lei reprezinta TVA dedusa in mod eronat la aprovizionarile de piese de schimb, conform facturilor emise de a, furnizor care era inactiv la data emiterii facturilor.


Mai mult, temeiul de drept invocat de organele de inspectie fiscala, respectiv ordinul presedintelui ANAF nu le este opozabil, deoarece respectivul ordin nu a fost publicat in Monitorul Oficial partea I.


In ceea ce priveste deducerea TVA, dreptul de deducere a TVA este justificat cu factura fiscala care cuprinde informatiile prevazute la art.155 alin.5 si este emisa de un platitor de TVA. Facturile constituie documente justificative si, ca atare, pot fi deduse cheltuielile efectuate cu aprovizionarea cu materiale si sunt valabile si pentru deducerea TVA.


S-a mentionat de reclamanta ca la cele doua sume s-au calculat majorari de intarziere in cuantum de 1.650 lei, insa nu in mod defalcat, cum s-ar fi impus. Totodata, reclamanta a procedat la contestarea deciziei de impunere, parcurgand procedura prealabila potrivit art.218 din Codul de procedura fiscala coroborat cu art.7 din Legea nr.554/2004, prin cererea inregistrata la a sub nr.34671/15.07.2011, contestatie solutionata prin decizia nr.106/29.07.2011 emisa de catre a.


Avand in vedere cele prezentate, s-a solicitat admiterea actiunii, anularea deciziei nr.106/29.07.2011 emisa de parata DGFP Gorj - Biroul Solutionare Contestatii, a deciziei de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare nr.F-GJ nr.1574/21.06.2011 emisa de AFP Tg.Jiu si obligarea AFP Tg.Jiu sa emita o noua decizie de impunere.


In drept, actiunea a fost intemeiata pe dispozitiile art.218 din Codul de procedura fiscala coroborat cu art.7 din Legea nr.554/2004.


In dovedirea celor sustinute, reclamanta a depus la dosar decizia de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare nr.F-GJ nr.1574/21.06.2011, facturile fiscale emise de catre a, in perioada octombrie-decembrie 2010, contestatia deciziei de impunere, prin cererea inregistrata la a sub nr.34671/15.07.2011, decizia nr.106/29.07.2011 emisa de parata a, prin care a fost respinsa contestatia .


In baza dispozitiilor art.242 cod procedura civila, s-a solicitat judecarea cauzei si in lipsa .


Prin intampinare, parata a a solicitat respingerea actiunii reclamantei ca fiind netemeinica si nelegala. Dupa cum se poate observa din vizualizarea deciziei de impunere de care petenta face vorbire, se poate observa antetul a nu a cum sustine petenta drept pentru care s-a solicitat scoaterea din cauza a a pentru lipsa calitatii procesuale pasive. In speta dedusa judecatii calitate procesuala o are a. Pe fondul cauzei s-a solicitat respingerea actiunii ca netemeinica si nelegala si mentinerea actelor de control, respectiv decizia de impunere ca fiind temeinica si legala, intrucat aceasta este act consecvent al raportului de Inspectie Fiscala si reflecta creantele stabilite de catre organele de control ce necesita achitate bugetului de stat pe surse de impozitare .


Prin intampinare, parata a a solicitat respingerea actiunii ca neintemeiata pentru urmatoarele :


In fapt, prin actiunea formulata, reclamanta a solicita anularea Deciziei nr. 106/29.07.2011 emisa de a, Deciziei de impunere nr. F-GJ nr. 1574/21.06.2011 si obligarea a sa emita o noua decizie de impunere.


S-a considerat ca actiunea formulata de reclamanta este neintemeiata, pentru motivele pe care le vom dezvolta in continuare.


S-a invederat instantei de judecata ca prin Decizia de impunere nr. F-GJ 1574/21.06.2011 emisa pe baza constatarilor din Raportul de inspectie fiscala nr.F-GJ 777/21.06.2011, organele de inspectie fiscala din cadrul Activitatii de Inspectie Fiscala au stabilit in sarcina a. obligatii fiscale suplimentare de plata in suma de suma totala de 22.906 lei reprezentand : 7.121 lei - impozit pe profit, 2.178 lei - majorari de intarziere aferente impozit pe profit, 11.957 lei - taxa pe valoarea adaugata, 1.650 lei - majorari de intarziere aferente TVA.


S-a aratat instantei de judecata ca a. contesta suma de 17.680 lei reprezentand: 3.992 lei - impozit pe profit, 81 lei - majorari de intarziere aferente impozit pe profit, 11.957 lei - taxa pe valoarea adaugata, 1.650 lei - majorari de intarziere aferente TVA.


Obligatiile fiscale suplimentare , in suma de 3.992 lei, stabilite la


cap.``Impozit pe profit" , sunt datorate ca urmare a majorarii profitului impozabil cu urmatoarele cheltuieli nedeductibile :- 24.950 lei reprezentand contravaloarea facturilor fiscale cu marfuri aprovizionat in perioada 04.10.2010-07.12.2010 de la a, societate declarata inactiva incepand cu data de 21.07.2010, conform Ordinului Presedintelui A.N.A.F nr.2130/02.07.2010.


La cap. ``Taxa pe valoarea adaugata " obligatiile fiscale suplimentare insuma de 11.957 lei se compun din: suma de 5.969 lei reprezinta TVA declarata in mod eronat pe


perioada 01.07.2007-31.12.2010; 5.988 lei reprezentand taxa pe valoarea adaugata neacceptata la deducere aferenta facturii fiscale cu marfuri aprovizionate de la a, societate declarata inactiva incepand


cu data de 21.07.2010, conform Ordinului Presedintelui A:N.A.F nr.


2130/02.07.2010.


Pentru debitele stabilite suplimentar si contestate , au fost calculate majorari de intarziere aferente impozitului pe profit in suma de 81 lei, respectiv majorari de intarziere aferente taxei pe valoarea adaugata in suma de 1.650 lei.


S-a aratat instantei de judecata ca inspectia fiscala a cuprins perioada


01.07.2007-31.03.2011 pentru impozitul pe profit si taxa pe valoarea


adaugata.


Referitor la capatul de cerere privind suma de 4.073 lei reprezentand: - 3.992 lei- impozit pe profit, 81 lei-majorari de intarziere aferente impozit pe profit.


In fapt, organele de inspectie fiscala au constatat ca a. a inregistrat evidenta contabila, in perioada octombrie 2010- decembrie 2010, un numar de 7 facturi fiscale emise de a, furnizor declarat inactiv in perioada emiterii acestora.


S-a invederat instantei de judecata ca potrivit dispozitiilor art.11 alin.(1^2) din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal , cu modificarile si completarile ulterioare: " nu sunt luate in considerare de autoritatile fiscale tranzactiile efectuate cu un contribuabil declarat inactiv prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala". Procedura de declarare a contribuabililor inactivi va fi stabilita prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. Ordinul si lista contribuabililor declarati inactivi se comunica contribuabililor carora le sunt destinate si persoanelor interesate, prin afisarea pe pagina de internet a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala".


Mai mult decat atat, s-a aratat instantei de judecata ca potrivit dispozitiilor art.21 alin.(4) lit. r ) din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare : ,,(4) Urmatoarele cheltuieli nu sunt deductibile:


r) cheltuielile inregistrate in evidenta contabila, care au la baza un document emis de un contribuabil inactiv al carui certificat de inregistrare fiscala a fost suspendat in baza ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala."


Totodata, conform prevederilor Ordinului nr.575/2006 privind stabilirea conditiilor si declararea contribuabililor inactivi, cu modificarile si completarile ulterioare:


Art. 1(...) ,,{2) Contribuabilii sunt declarati inactivi prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.


Art. 2


(1) Pe perioada in care este declarat inactiv contribuabilului ii sunt aplicabile procedurile de administrare fiscala referitoare la gestiunea, controlul si colectarea impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor sume datorate bugetului general consolidat.


(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), contribuabilii inclusi in Lista contribuabililor declarati inactivi nu vor fi supusi procedurilor curente de notificare pentru nedepunerea declaratiilor.


Art. 3


(1) De la data declararii ca inactiv contribuabilul nu mai are


dreptul de a utiliza facturi, facturi fiscale, alte documente sau formulare


tipizate cu regim special.


(2) Documentele fiscale emise de un contribuabil declarat inactiv


cu incalcarea interdictiei prevazute la alin. (1) nu produc efecte juridice


din punct de vedere fiscal." precum si art. 1 si art.2 din Ordinului nr.2130/2010 pentru aprobarea listei contribuabililor inactivi, potrivit carora :


,,Art. 1 Se aproba Lista contribuabililor declarati inactivi, prevazuta in Anexa care face parte integranta din prezentul ordin .


Art.2 Lista contribuabililor inactivi se comunica , cu respectarea conditiilor prevazute de art.44 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare (...)"


Conform prevederilor legale mentionate , tranzactiile efectuate de un agent economic cu un contribuabil declarat inactiv prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, nu sunt luate in considerare de autoritatile fiscale.


Totodata, cheltuielile inregistrate in evidenta contabila, care au la baza un document emis de un contribuabil inactiv sunt cheltuieli nedeductibile.


Potrivit prevederilor legale invocate mai sus , se retine ca in perioada octombrie 2010-decembrie 2010, a a emis facturi fiscale desi a fost declarata contribuabil inactiv prin Ordinul nr.2130/02.07.2010, data inactivarii fiind 21.07.2010 conform extrasului de pe pagina de internet a Ministerului Finantelor Publice - portalul Agentiei de Administrare Fiscala anexat la dosarul cauzei, iar societatea contestatoare a inregistrat in contabilitate aceste facturi care nu produc efecte juridice din punct de vedere fiscal.


Referitor la sustinerile reclamantei conform careia ``Ordinul Presedintelui A.N.A.F. nr.2130/02.07.2010, nu ii este opozabil, deoarece respectivul ordin nu a fost publicat in Monitorul Oficial partea I", aceste argumente nu pot fi retinute, deoarece consultand site-ul Ministerului Finantelor Publice, la rubrica ``Informatii publice" - ``Lista contribuabililor declarati inactivi/reactivati", a , cod de identificare fiscala 24356251, figureaza ca inactiv din data de 21.07.2010 in baza O.P.A.N.A.F. nr.2130/02.07.2010 , precum si anularea inregistrarii ca platitor de TVA incepand cu data de 01.08.2010.


In ce priveste aspectul privind opozabilitatea Ordinului Presedintelui A.N.A.F. nr.2130/02.07.2010 fata de societatea contestatoare, respectiv publicarea acestuia in Monitorul Oficial, a, a solicitat, cu adresa nr. 2098/2011, Directiei Generale Juridice din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, punctul de vedere.


Prin adresa nr.820.363/2011, anexata la dosarul cauzei, Directia Generala Juridica din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, mentioneaza faptul ca in speta in cauza, comunicarea actelor se poate face si prin ``comunicarea prin publicitate" care, in conformitate cu prevederile art.44 alin.(3) din Codul de procedura fiscala, se poate face si prin afisarea pe pagina de internet a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, aceste informatii fiind publice, ..beneficiarul unei tranzactii neputand invoca in apararea sa necunoasterea legii, avand obligatia de a verifica listele contribuabililor declarati inactivi, publicate pe pagina de internet a A.N.A.F."


Intrucat, a. a inregistrat documente emise de societati declarate inactive, consideram ca in mod corect organele de inspectie fiscala au considerat cheltuielile inregistrate in evidenta contabila ca fiind nedeductibile din punct de vedere fiscal.


Cu privire la suma de 81 lei reprezentand majorari de intarziere aferente impozitului pe profit in suma de 3.992 lei, consideram ca stabilirea de majorari de intarziere aferente impozitului pe profit, in sarcina contestatoarei reprezinta masura accesorie in raport cu debitul.


Deoarece in sarcina contestatoarei a fost retinut debitul de natura impozitului pe profit, iar prin contestatie nu se prezinta argumente privind modul de calcul a majorarilor de intarziere, a. datoreaza si suma cu titlu de majorari de intarziere aferente impozitului pe profit , conform principiului de drept ,,accesoriul urmeaza principalul, drept pentru care contestatia referitoare la acest capat de cerere este neintemeiata.


Cu privire la capatul de cerere privind suma de 13.607 lei reprezentand : 11.957 lei taxa pe valoarea adaugata, 1.650 lei majorari de intarziere aferente TVA .


In fapt, la data de 31.03.2011, a. a declarat o taxa pe valoarea adaugata de recuperat in suma de 12.372 lei , iar organele de inspectie fiscala au stabilit o taxa pe valoarea adaugata de recuperat in suma de 415 lei.


Diferenta de taxa pe valoarea adaugata stabilita suplimentar in suma de 11.957 lei , se compune din :


a) - suma de 5.969 lei reprezentand taxa pe valoarea adaugata nedeclarata de agentul economic in perioada 01.07.2007-31.12.2010 si rezultata din compararea datelor din evidenta contabila a societatii cu sumele declarate prin deconturile trimestriale la organul fiscal si centralizate in fisa sintetica. Situatia este prezentata in anexa privind ,,situatia taxei pe valoarea adaugata stabilita suplimentar ", anexa la actul administrativ fiscal contestat si la dosarul cauzei( in xerocopie).


La intrebarea nr.1 a organelor de inspectie fiscala din nota explicativa referitoare la motivarea cauzei pentru care a declarat eronat taxa pe valoarea adaugata pe perioada verificata, administratorul societatii a facut precizarea ca a declarat eronat taxa pe valoarea adaugata pe perioada verificata ``din greseala".


Intrucat , au fost stabilite diferente intre sumele reprezentand taxa pe valoarea adaugata din evidenta contabila si sumele declarate la organele fiscale, au fost incalcate prevederile art.85 alin.(1) lit.a) din O.G. nr.92/2003 privind Codul de procedura fiscala , republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, care precizeaza ca: ,,Stabilirea impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor sume datorate bugetului general consolidat


(1) Impozitele, taxele, contributiile si alte sume datorate bugetului general consolidat se stabilesc astfel:


a) prin declaratie fiscala , in conditiile art. 82 alin. (2) si art. 86 alin. (4);" motiv pentru care , contestatia pentru aceasta suma este neintemeiata.


b) - suma de 5.988 lei reprezentand taxa pe valoarea adaugata neacceptata la deducere aferenta facturilor fiscale emise de un furnizor declarat inactiv pe perioada emiterii acestora.


Organele de inspectie fiscala au constatat ca , a., in perioada octombrie 2010-decembrie 2010, a inregistrat in evidenta contabila un numar de 7 facturi fiscale (anexate in xerocopie la dosarul cauzei) emise de a , furnizor declarat inactiv in perioada emiterii acestora. Organele de inspectie fiscala au considerat ca in mod eronat agentul economic a inregistrat in evidenta contabila suma de 5.988 lei reprezentand taxa pe valoarea adaugata deductibila , motiv pentru care nu au acceptat la deducere aceasta suma.


S-a aratat instantei de judecata ca potrivit dispozitiilor art.11 alin.(1A2) si art.146 alin.(1) lit.a) din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal , cu modificarile si completarile ulterioare : " nu sunt luate in considerare de autoritatile fiscale tranzactiile efectuate cu un contribuabil declarat inactiv prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.. Procedura de declarare a contribuabililor inactivi va fi stabilita prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. Ordinul si lista contribuabililor declarati inactivi se comunica contribuabililor carora le sunt destinate si persoanelor interesate, prin afisarea pe pagina de internet a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala".


Art.146


Conditii de exercitare a dreptului de deducere


``(1) Pentru exercitarea dreptului de deducere a taxei, persoana impozabila trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:


a) pentru taxa datorata sau achitata, aferenta bunurilor care i-au fost ori urmeaza sa ii fie livrate sau serviciilor care i-au fost ori urmeaza sa ii fie prestate in beneficiul sau de catre o persoana impozabila, sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile ari. 155;" coroborate cu prevederile Ordinului nr.575/2006 privind stabilirea conditiilor si declararea contribuabililor inactivi, cu modificarile si completarile ulterioare:


Ari. 1(...)


,,(2) Contribuabilii sunt declarati inactivi prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.


Ari. 2


(1) Pe perioada in care este declarat inactiv contribuabilului ii sunt


aplicabile procedurile de administrare fiscala referitoare la gestiunea,


controlul si colectarea impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor sume


datorate bugetului general consolidat.


(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), contribuabilii inclusi in Lista


contribuabililor declarati inactivi nu vor fi supusi procedurilor curente de


notificare pentru nedepunerea declaratiilor.


Ari. 3


(1) De la data declararii ca inactiv contribuabilul nu mai are


dreptul de a utiliza facturi, facturi fiscale, alte documente sau formulare


tipizate cu regim special.


(2) Documentele fiscale emise de un contribuabil declarat inactiv


cu incalcarea interdictiei prevazute la alin. (1) nu produc efecte juridice


din punct de vedere fiscal."


precum si cu prevederile art.1 si art.2 din Ordinului nr.2130/2010 pentru aprobarea listei contribuabililor inactivi, potrivit carora :


,,Art.1 Se aproba Lista contribuabililor declarati inactivi, prevazuta in Anexa care face parte integranta din prezentul ordin .


Ari. 2 Lista contribuabililor inactivi se comunica , cu respectarea conditiilor prevazute de art.44 alin.(3) din Ordonanta Guvernului nr.92/2003 plivind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare (...)"


Potrivit prevederilor legale invocate mai sus , se retine ca in perioada octombrie 2010-decembrie 2010, a. a emis facturi fiscale desi a fost declarata contribuabil inactiv prin Ordinul nr.2130/02.07.2010 , data inactivarii fiind 21.07.2010 , fiindu-i anulata si inregistrarea ca platitor de TVA incepand cu data de 01.08.2010 , conform extrasului de pe pagina de internet a Ministerului Finantelor Publice-portalul Agentiei de Administrare Fiscala anexat la dosarul cauzei, iar Sa. a inregistrat in contabilitate aceste facturi care nu produc efecte juridice din punct de vedere fiscal, inclusiv dreptul de a deduce taxa pe valoarea adaugata inscrisa in acestea.


Intrucat, a. a inregistrat documente emise de societati declarate inactive, iar societatea nu aduce documente care sa infirme constatarile organelor de inspectie fiscala, in mod corect acestea au considerat nedeductibila taxa pe valoarea adaugata in suma de 5.988 lei consideram contestatia neintemeiata .


Referitor la suma de 1.650 lei reprezentand majorari de intarziere aferente taxei pe valoarea adaugata, se retine ca stabilirea de majorari de intarziere aferente taxei pe valoarea adaugata in sarcina contestatoarei reprezinta masura accesorie in raport cu debitul.


Deoarece in sarcina contestatoarei a fost retinut debitul de natura taxei pe valoarea adaugata, iar prin contestatie nu se prezinta argumente privind modul de calcul a majorarilor de intarziere, a. datoreaza si suma cu titlu de majorari de intarziere aferente taxei pe valoarea adaugata , conform principiului de drept ``accesoriul urmeaza principalul``..


Fata de motivele invocate, s-a solicitat respingerea contestatiei formulata de a ca neintemeiata si mentinerea actelor fiscale contestate ca temeinice si legale.


In temeiul art. 242 alin. 2 din Codul de procedura civila, s-a solicitat judecarea cauzei si in lipsa .


Avand in vedere sustinerile reclamantei si cele mentionate de parata prin intampinare s-a incuviintat efectuarea unei expertize contabile in cauza .


Expertiza contabila a avut ca obiectiv stabilit de instanta : sa se stabileasca daca creantele financiar bugetare stabilite de catre inspectia fiscala sunt corespunzatoare operatiunilor efectuate de catre reclamanta .


Raspunsul expertizei contabile la obiectivul instantei .


Inspectia fiscala a efectuat control la a. asupra obligatiilor datorate bugetului , stabilind sume suplimentare de plata .


Aceste sume stabilite de catre organele de control au fost determinate de excluderea de la deducere a unor facturi fiscale .


Excluderea acestor documente a condus la stabilirea sumelor suplimentare la impozitul pe profit si TVA.


Deducerea acestor documente este justificata intrucat inregistrarea lor in contabilitate s-a facut pe baza de facturi fiscale emise de catre a, care ulterior acestor operatiuni a fost afisat pe site-ul MINISTERULUI FINANTELOR, ca fiind inactiv, iar societatea detine actele doveditoare ale unitatii emitente.


a.. a solicitat sa se raspunda de catre expertiza la un numar de 7 obiective incuviintate de instanta.


1) Sa se precizeze daca subscrisa societate in mod legal si corect a inregistrat ca si cheltuiala


deductibila facturile emise de catre Sa, in caz


contrar sa se precizeze daca s-a calculate in mod corect suma de 3992 lei reprezentind


impozit pe profit si majorarile de intirziere in cuamtum de 81 lei.


Raspunsul expertizei contabile . a. in mod legal si corect a inregistrat in evidenta contabila a societatii ca si cheltuiala deductibila din punct de vedere fiscal facturile emise de catre a.


2) Sa se stabileasca provenienta sumei de 5969 lei, suma ce, in opinia organului fiscal, reprezinta TVA nedeclarata in perioada 01.07.2007-31.12.2010 si rezulta din compararea datelor din evidenta contabila cu sumele declarate prin deconturile trimestriale la acesta si


centralizate in fisa sintetica;


Raspunsul expertizei contabile . Suma de 5969 lei este corect dedusa de catre societatea reclamanta in perioada 01.07.2007-31.12.2010, iar valoarea acesteia se regaseste si in decontul trimestrial de TVA intocmit de catre aceasta.


3) Sa se precizeze daca societate a efectuat deducerea de TVA in mod legal si daca s-


au calculat in mod corect majorarile de intarziere;


Raspunsul expertizei contabile . Societatea reclamata in mod legal si corect, pe baza de documente justificative, a efectuat deducerea de TVA, iar majorari de intarziere nu datoreaza atata timp cat TVA-ul dedus nu a generat obligatie de plata la bugetul statului.


4) Sa se stabileasca daca-organul fiscal a tinut seama de normele contabile aplicate -deducerilor de TVA si stabilirii impozitului pe profit ;


Raspunsul expertizei contabile . Organele inspectie fiscale au efectuat controlul pe baza normele contabile aplicate deducerilor de TVA si impozit pe profit.


5) Sa se stabileasca daca facturile emise de a


cuprind toate mentiunile prevazute de lege si daca aceste facturi constituie sau nu documente


justificative in sensul prevazut de art. 6 din Legea nr.82/2001; ^


Raspunsul expertizei contabile . Facturile emise de catre a sunt corect intocmite si indeplinesc calitatea de documente justificative pentru inregistrarea in evidenta contabila.


6) Sa verifice expertul si sa precizeze daca pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, la rubrica Informatii publice se regaseste Lista contribuabililor declarati inactivi/reactivati;


Raspunsul expertizei contabile . La data numirii ca expert contabil in acest dosar pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, la rubrica Informatii publice se regaseste Lista contribuabililor declarati inactivi/reactivati.


7) Sa precizeze expertul daca Ordinul Presedintelui ANAF nr.2130/02.07.2010 invocat de catre organul fiscal este opozabil, avand in vedere faptul ca societate nu beneficiaza de servicii de internet.


Raspunsul expertizei contabile . Ordinul Presedintelui ANAF nr.2130/02.07.2010 este un document care a aparut numai in cadrul agentiilor de administrare fiscala , acesta nefiind publicat in monitorul oficial al Romaniei partea I , motiv pentru care consider ca societatea reclamanta nu avea cunostiinta de prevederile acestui Ordin .


Concluziile expertizei .


Fata de cele mentionate la obiectivele stabilite de catre instanta si reclamata se fac urmatoarele precizari. ... nu datoreaza sumele stabilite de catre inspectia fiscala din cadrul a, operatiunile contabile avand la baza documente justificative legal intocmite.


Tribunalul.


Din probele aflate la dosarul cauzei se retine ca reclamanta a investit instantele de judecata cu solutionarea raportului juridic litigios ce a aparut intre parti , ca urmare a respingerii contestatiei reclamantei formulata impotriva Deciziei de impunere nr. F-GJ nr. 1574/21.06.2011 de catre parata a , prin emiterea deciziei nr. 106/29.07.2011.


Starea de fapt .


Reclamanta , cu privire la obiectul sau de activitate , a fost supusa unei inspectii fiscale generale pe perioada 01.07.2007 - 31.12.2010, privind modul de calculare, evidenta si virare a obligatiilor datorate bugetului general consolidat, efectuata de catre organele de inspectie fiscala din cadrul Activitatii de inspectie fiscala a a.


Inspectia fiscala a cuprins perioada 01.07.2007 - 31.03.2011 cu privire la activitatea reclamantei , privind impozitul pe profit si taxa pe valoarea adaugata.


Prin Decizia de impunere nr. F-GJ 1574/21.06.2011, emisa pe baza constatarilor din Raportul de inspectie fiscala nr.F-GJ 777/21.06.2011, organele de inspectie fiscala din cadrul Activitatii de Inspectie Fiscala au stabilit in sarcina reclamantei a. obligatii fiscale suplimentare de plata in suma de suma totala de 22.906 lei , reprezentand : 7.121 lei - impozit pe profit, 2.178 lei - majorari de intarziere aferente impozit pe profit, 11.957 lei - taxa pe valoarea adaugata, 1.650 lei - majorari de intarziere aferente TVA.


Reclamanta a. a contestat suma de 17.680 lei , reprezentand: 3.992 lei impozit pe profit, 81 lei - majorari de intarziere aferente impozit pe profit, 11.957 lei - taxa pe valoarea adaugata si 1.650 lei - majorari de intarziere aferente TVA.


Contestatia reclamantei , formulata impotriva Decizia de impunere nr. F-GJ 1574/21.06.2011, emisa pe baza constatarilor din Raportul de inspectie fiscala nr.F-GJ 777/21.06.2011 ale organelor de inspectie fiscala din cadrul Activitatii de Inspectie Fiscala din cadrul a . a fost respinsa prin decizia nr. 106/29.07.2011 emisa de catre parata a.


Dispozitiile legale aplicabile in cauza.


Dispozitiile legale prevazute de Legea contabilitatii nr. 82/1991.


Art. 6 din Legea 82/1991 , prevede ca : ``(1) Orice operatiune economico-financiara efectuata se consemneaza in momentul efectuarii ei intr-un document care sta la baza inregistrarilor in contabilitate, dobandind astfel calitatea de document justificativ. (2) Documentele justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitate angajeaza raspunderea persoanelor care le-au intocmit, vizat si aprobat, precum si a celor care le-au inregistrat in contabilitate, dupa caz.``


Art. 2 din Legea 82/1991 , prevede ca : ``(1) Contabilitatea este o activitate specializata in masurarea, evaluarea, cunoasterea, gestiunea si controlul activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, precum si a rezultatelor obtinute din activitatea persoanelor prevazute la art. 1. In acest scop, contabilitatea trebuie sa asigure inregistrarea cronologica si sistematica, prelucrarea, publicarea si pastrarea i n f o r m a t i i l o r cu privire la pozitia financiara, performanta financiara si alte informatii referitoare la activitatea desfasurata, atat pentru cerintele interne ale acestora, cat si in relatiile cu investitorii prezenti si potentiali, creditorii financiari si comerciali, clientii, institutiile publice si alti utilizatori.``


Art. 11 din Legea 82/1991 , prevede ca : Detinerea, cu orice titlu, de elemente de natura activelor si datoriilor, precum si efectuarea de operatiuni economico-financiare, fara sa fie inregistrate in contabilitate, sunt interzise.


Art. 17 din Legea 82/1991 , prevede ca : (1) Contabilitatea cheltuielilor se tine pe feluri de cheltuieli, dupa natura sau destinatia lor, dupa caz. (2) Contabilitatea veniturilor se tine pe feluri de venituri, dupa natura sau sursa lor, dupa caz. (3) Contabilitatea veniturilor si cheltuielilor bugetului general consolidat se tine pe subdiviziunile clasificatiei bugetare.


Art. 19 din Legea 82/1991 , prevede ca : `` (1) In contabilitate, profitul sau pierderea se stabileste cumulat de la inceputul exercitiului financiar. Inchiderea conturilor de venituri si cheltuieli se efectueaza, de regula, la sfarsitul exercitiului financiar. (2) Rezultatul definitiv al exercitiului financiar se stabileste la inchiderea acestuia.(3) Repartizarea profitului se inregistreaza in contabilitate pe destinatii, dupa aprobarea situatiilor financiare anuale. (4) Pierderea contabila reportata se acopera din profitul exercitiului financiar si cel reportat, din rezerve, prime de capital si capital social, potrivit hotararii adunarii generale a actionarilor sau asociatilor.``


Art. 20 din Legea 82/1991 , prevede ca : Registrele de contabilitate obligatorii sunt: Registrul-jurnal, Registrul-inventar si Cartea mare. Intocmirea, editarea si pastrarea registrelor de contabilitate se efectueaza conform normelor elaborate de Ministerul Economiei si Finantelor.


Art. 21 din Legea 82/1991 , prevede ca : Registrele de contabilitate se utilizeaza in stricta concordanta cu destinatia acestora si se prezinta in mod ordonat si astfel completate incat sa permita, in orice moment, identificarea si controlul operatiunilor contabile efectuate.


Art. 22 din Legea 82/1991 , prevede ca :`` Pentru verificarea inregistrarii corecte in contabilitate a operatiunilor efectuate se intocmeste balanta de verificare, cel putin la incheierea exercitiului financiar, la termenele de intocmire a situatiilor financiare, a raportarilor contabile, precum si la finele perioadei pentru care entitatea trebuie sa intocmeasca declaratia privind impozitul pe profit/venit, potrivit legii.


Art. 23 din Legea 82/1991 , prevede ca : (1) Persoanele prevazute la art. 1 care utilizeaza sisteme informatice de prelucrare automata a datelor au obligatia sa asigure prelucrarea datelor inregistrate in contabilitate in conformitate cu reglementarile contabile aplicabile, controlul si pastrarea acestora pe suporturi tehnice timp de 10 ani.


(2) Persoanele prevazute la alin. (1) au obligatia sa asigure autoritatilor fiscale accesul la datele pastrate pe suporturi tehnice.


Art. 25 din Legea 82/1991 , prevede ca : (1) Registrele de contabilitate obligatorii si documentele justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitatea financiara se pastreaza in arhiva persoanelor prevazute la art. 1 timp de 10 ani, cu incepere de la data incheierii exercitiului financiar in cursul caruia au fost intocmite, cu exceptia statelor de salarii, care se pastreaza timp de 50 de ani.


Art. 251*) din Legea 82/1991 , prevede ca : In cazul reorganizarii persoanelor juridice, acestea vor lua masuri pentru pastrarea si arhivarea, potrivit legii, a documentelor justificative si a registrelor de contabilitate . *) Art. 251 a fost introdus prin O.U.G. nr. 37/2011, de la data de 22 aprilie 2011.


Art. 26 din Legea 82/1991 , prevede ca : In caz de pierdere, sustragere sau distrugere a documentelor financiar-contabile se vor lua masuri de reconstituire a acestora, potrivit reglementarilor emise in acest sens, in termen de maximum 30 de zile de la constatare, iar in caz de forta majora, in termen de 90 de zile de la constatarea incetarii acesteia.


Dispozitiile legale prevazute de Legea nr. 571/2003, privind codul fiscal.


Art. 11 Prevederi speciale pentru aplicarea Codului fiscal


( 12 ) De asemenea, nu sunt luate in considerare de autoritatile fiscale tranzactiile efectuate cu un contribuabil declarat inactiv prin ordin al Presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. Procedura de declarare a contribuabililor inactivi va fi stabilita prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. Ordinul si lista contribuabililor declarati inactivi se comunica contribuabililor carora le sunt destinate si persoanelor interesate, prin afisare pagina de internet a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.


Art. 21 Cheltuieli (4) Urmatoarele cheltuieli nu sunt deductibile: `` r) cheltuielile inregistrate in evidenta contabila, care au la baza un document emis de un contribuabil inactiv al carui certificat de inregistrare fiscala a fost suspendat in baza ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala ``.


Dispozitiile legale prevazute de Ordonanta nr. 92 din 24 decembrie 2003 , Republicata , privind Codul de procedura fiscala.


Art. 64 din Codul de procedura fiscala, prevede ca : `` Forta probanta a documentelor justificative si evidentelor contabile. Documentele justificative si evidentele contabile ale contribuabilului constituie probe la stabilirea bazei de impunere. In cazul in care exista si alte acte doveditoare, acestea vor fi luate in considerare la stabilirea bazei de impunere.``


Art. 65 din Codul de procedura fiscala, prevede ca : ``Sarcina probei in dovedirea situatiei de fapt fiscale. (1) Contribuabilul are sarcina de a dovedi actele si faptele care au stat la baza declaratiilor sale si a oricaror cereri adresate organului fiscal. (2) Organul fiscal are sarcina de a motiva decizia de impunere pe baza de probe sau constatari proprii.


Instanta.


Cu privire la fondul cauzei.


Raportul de inspectie fiscala a modificat baza de impunere pentru obligatia reclamantei cu privire la impozitul pe profit , pentru perioada verificata 01.07.2007 - 31.03.2011.


Obligatiile fiscale suplimentare , in suma de 3.992 lei, stabilite la cap.``Impozit pe profit" , au fost stabilite de parata ca urmare a majorarii profitului impozabil cu cheltuielile nedeductibile in valoare de 24.950 lei , reprezentand contravaloarea facturilor fiscale cu marfuri aprovizionate in perioada 04.10.2010 - 07.12.2010 de la a., societate declarata inactiva incepand cu data de 21.07.2010, conform Ordinului Presedintelui A.N.A.F nr.2130/02.07.2010.


La cap. ``Taxa pe valoarea adaugata " obligatiile fiscale suplimentare in suma de 11.957 lei se compun din suma de 5.969 lei reprezinta TVA declarata in mod eronat pe perioada 01.07.2007 - 31.12.2010; 5.988 lei reprezentand taxa pe valoarea adaugata neacceptata la deducere aferenta facturii fiscale cu marfuri aprovizionate de la a, societate declarata inactiva incepand cu data de 21.07.2010, conform Ordinului Presedintelui A.N.A.F nr. 2130/02.07.2010.


Pentru debitele stabilite suplimentar au fost calculate majorari de intarziere aferente impozitului pe profit in suma de 81 lei, respectiv majorari de intarziere aferente taxei pe valoarea adaugata in suma de 1.650 lei.


Referitor la suma de 4.073 lei , reprezentand: - 3.992 lei - impozit pe profit, 81 lei-majorari de intarziere aferente impozit pe profit , organele de inspectie fiscala au constatat ca a. a inregistrat in evidenta contabila, in perioada octombrie 2010- decembrie 2010, un numar de 7 facturi fiscale emise de a, furnizor declarat inactiv in perioada emiterii acestora.


Concluziile expertizei contabile vor fi inlaturate din urmatoarele considerente .


Scopul evidentierii informatiilor , cu referire la fiecare operatiune efectuata de reclamanta , in documentele justificative ale operatiunilor respective , conform obiectului de activitate al reclamantei , este acela al controlului ulterior (Art. 21 din Legea 82/1991).


Aceleasi informatii ce sunt preluate din documentele justificative ale operatiunilor efectuate de reclamanta , sunt dedublate si se inregistreaza si in evidenta contabila sintetica si analitica , reprezentata de registrele generale ale contabilitatii , la care face referire expertiza contabila ( Art. 20 din Legea 82/1991 ) .


Scopul evidentei contabile sintetice si analitice , reprezentata de registrele generale obligatorii ale contabilitatii , Registrul-jurnal, Registrul-inventar si Registrul Cartea mare sau Maestru Sah , este tot acela al controlului ulterior.


In cauza de fata controlul ulterior l-a efectuat inspectia fiscala pe baza informatiilor inregistrate pe documente si din aceste documente ( facturi ) in contabilitatea sintetica si analitica a reclamantei , reprezentata de registrele generale obligatorii ale contabilitatii , Registrul-jurnal, Registrul-inventar si Registrul Cartea mare sau Maestru Sah , cu referire la un numar de 7 facturi fiscale emise de a, furnizor declarat inactiv pentru vectorul de TVA in perioada emiterii facturilor.


Faptul ca furnizorul reclamantei nu mai era inscris in vectorul de TVA , aceasta taxa pe o valoare , ce o adauga furnizorul la ce a vandut reclamantei , nu mai putea sa fie perceputa de furnizor de la reclamanta , cu referire la acele valori adaugate de furnizor pe traseul ce-l facea o marfa de la producator la consumatorul final , in cauza de fata de la furnizor la reclamanta , atat pe circuitul marfa - bani - marfa cat si pe circuitul bani - marfa - bani .


Vectorul , ca notiune este imprumutat din matematica , considerata regina stiintelor naturale , fiind caracterizat de o directie si un sens , astfel ca furnizorul reclamantei fiind scos la data de 21.07.2010, conform Ordinului Presedintelui A.N.A.F nr.2130/02.07.2010 , din vectorul de TVA , se considera ca valoarea adaugata la marfurile vandute de furnizor reclamantei este impozitata in cadrul categoriei obligatiei fiscale a impozitului pe venit la furnizor si nu in cadrul categoriei obligatiei fiscale de TVA , pentru ca furnizorul a fost scos din vectorul de TVA , furnizorul devenind astfel platitor de impozit pe venit pe care el il suporta , tva -ul il suporta reclamanta .


Faptul ca reclamanta , pentru informatiile, reprezentate ca elemente de date privind TVA din un numar de 7 facturi fiscale , ce au fost emise de a, furnizor declarat inactiv in vectorul de TVA pe perioada emiterii acestora, dedublandu-le in (1) elemente de date de activ patrimonial si (2) elemente de date de pasiv patrimonial , le-a inregistrat cu unele (1) elemente de date informationale in activul patrimonial si cu alte (2) elemente de date informationale in pasivul patrimonial , printre care si cu elemente de date referitoare la TVA , fara a fi respectate dispozitiile legale aplicabile operatiunilor efectuate cu respectivii furnizori , nu reprezinta un motiv contabil sa fie dedusa de reclamanta a TVA - lui inscris nelegal in facturile fiscale ale furnizorului .


Cele 7 facturi au toate elementele de date informationale contabile pentru a putea fi inregistrate in contabilitate , in afara de elementele de date informationale din respectivele facturi , referitoare la TVA , ce au fost retinute de reclamanta , in mod nelegal , ca ar trebui deduse , facandu-se confuzia de reclamanta , cu referire la suportabilitatea taxei , intre notiunile de pret si de cost al marfurilor aprovizionate de la furnizorul declarat inactiv in vectorul de TVA .


Inregistrarile in contabilitate se fac cu respectarea dispozitiilor legale aplicabile fiecarui element de data informationala din operatiunea patrimoniala legala efectuata de reclamanta , aplicandu-se in practica stiinta contabilitatii prin metoda ei si instrumentele ei , reprezentate de planul de conturi , conturi de activ , conturi de pasiv si conturi de bifunctionale .


Starea de fapt prin care furnizorul a pe facturile transmise reclamantei a inscris in componenta valorii totale a facturii si elemente de date informationale de natura TVA , ce nu sunt prevazute de lege , nu poate fi considerat ca o cauza de suportabilitate pentru cumparator ( reclamanta ) a impozitului indirect , cum este definita TVA sub aspectul notiunii de suportabilitate ( in sensul ca TVA o plateste furnizorul dar o suporta pe costuri cumparatorul - reclamanta ) , in afara de situatia in care atat furnizorul cat si cumparatorul ( reclamanta) au convenit sa fraudeze bugetul statului cu referire la TVA .


Cheltuielile inregistrate in contabilitatea reclamantei , nu au avut la baza documentele justificative legale ale acestor cheltuieli cu referire la elementele de date informationale referitoare la TVA , potrivit legii, prin care sa se faca dovada efectuarii operatiunii economice in care sa fie inclusa si TVA , ca impozit indirect , potrivit normelor legale .


TVA - ul ca impozit indirect platit de reclamanta furnizorului nu se cuvenea acestuia , furnizorul in mod eronat l-au trecut in facturile emise catre reclamanta ca element de data informationala de natura TVA , astfel ca reclamanta are deschisa calea recuperarii acestei TVA trecuta in facturi , ca fiind o plata nedatorata ( repetitiunea - daca partile nu au convenit sa fie si taxa chiar pretul real al marfii ) .


Faptul ca furnizorul reclamantei plateste obligatia lui la bugetul statului sub forma TVA , in conditiile in care el este platitor al impozitului pe venit , avand in vedere ca era scos din vectorul de TVA de ANAF , este o problema a furnizorului sa faca operatiunea de compensare intre obligatiile sale reale de natura financiar bugetare .


Platile efectuate de furnizor pentru obligatiile financiar bugetare , ca fiind pentru TVA , sunt de fapt plati ale impozitului pe venit, ce se cuvine bugetului statului ca obligatie a acestuia pentru operatiunile efectuate cu reclamanta in perioada cat a fost scos din vectorul de TVA de ANAF .


Sustinerile ample facute de reclamanta prin actiunea de investire a instantelor , in sensul ca a fost dusa in eroare de elementele de date informationale referitoare la TVA din factura furnizorului , nu pot fi retinute de instanta , avand in vedere ca reclamanta nu poate deduce o TVA pe care furnizorul nu mai era obligat sa o plateasca in perioada cat a fost scos din vectorul de TVA de ANAF .


Ca urmare a acestei situatii ce a fost generata de reclamanta prin deducerea unei TVA , ce nu a fost incasat la bugetul statului de la furnizor , pentru valoarea adaugata de furnizor marfurilor vandute reclamantei , s-a emis decizia de impunere de catre parata DGFP Gorj , privind obligatiile fiscale de plata stabilite de inspectia fiscala in sarcina reclamantei si a fost respinsa contestatia reclamantei de DGFP Gorj .


Alineatul 2 al art. 6 din Legea 82/1991 , stabileste ca: ``(2) Documentele justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitate angajeaza raspunderea persoanelor care le-au intocmit, vizat si aprobat, precum si a celor care le-au inregistrat in contabilitate, dupa caz.``, astfel ca prevederile normative respective , in modalitatea preventiva , atentioneaza persoanele ce intocmesc documentele justificative privind raspunderea pe care o au referitor la informatiile ( elementele de date ) ce sunt consemnate in respectivele documente justificative ale operatiunilor efectuate .


Conform art. 2 din Legea 82/1991 ``contabilitatea trebuie sa asigure inregistrarea cronologica si sistematica, prelucrarea, publicarea si pastrarea i n f o r m a t i i l o r `` , daca aceste informatii sunt consemnate in mod legal pe documente justificative ale operatiunilor efectuate , avand in vedere caracterul documentar al contabilitatii, astfel ca in contabilitate nu se pot inregistra cheltuieli ca elemente de date informationale , daca acestea nu sunt consemnate in mod legal pe documentele justificative ale efectuarii lor .


Ca urmare a celor retinute va fi respinsa actiunea reclamantei ca nefondata cu privire la parataa, iar cu privire la parata a , pentru lipsa calitatii procesuale pasive , avand in vedere ca a nu a emis actul administrativ fiscal contestat de reclamanta .


PENTRU ACESTE MOTIVE,


IN NUMELE LEGII


HOTARASTE



Respinge actiunea formulata de reclamanta a cu sediul judetul Gorj in contradictoriu cu paratii a cu sediul in judetul Gorj si a cu sediul in a judetul Gorj.


Cu recurs in termen de 15 zile de la comunicare .


Pronuntata in sedinta publica de la 20 Ianuarie 2012, la sediul Tribunalului Gorj.



Pronuntata de: Tribunalul Gorj, Sectia C.A.F., Sentinta civila nr. 166 din 20.01.2012


Citeşte mai multe despre:    Tribunalul Gorj    Legea 571/2003    Legea 82/1991    Legea 554/2004    Decizie de impunere    Majorari de intarziere    OG 92/2003    Expertiza contabila    Legea 82/2001    OUG 37/2011    Raport de inspectie fiscala   



Comentează: Cerere anulare decizie de impunere
Alte Speţe

Decizia ICCJ nr. 12/2019 - RIL admis privind procedura insolventei
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

ICCJ - Decizia nr. 14/2019 dispozitiile art. 43 alin. (2) din Codul penal presupun ca toate infractiunile concurente sa fie savarsite dupa condamnarea definitiva neexecutata sau executata partial
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Decizia ICCJ nr. 12/2019: regimul suspendarii conditionate a pedepsei ca efect al aplicarii legii penale mai favorabile sub vechiul Cod Penal se mentine si dupa intrarea in vigoare a Codului Penal actual
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Decizia CCR nr. 635/2018 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 263 alin. (2) pct. 4 din Codul fiscal
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia de concediere a salariatului aflat in perioada de proba reprezinta o prerogativa discretionara a angajatorului, exigentele acestuia neputand fi cenzurate pe calea contestatiei
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Craiova Sectia I Civila, Decizia civila nr. 681/2017, in sedinta publica din 9 martie 2017

Angajamentul de plata nu constituie un titlu de creanta recunoscut de lege in baza caruia angajatorul poate pretinde salariatului repararea unui prejudiciu
Pronuntaţă de: Tribunalul Gorj Sectia C.M.A.S., Sentinta civila nr. 372/2017, in sedinta publica din 16 martie 2017

Achitarea de catre institutia angajatoare a dobanzilor si penalitatilor nu inseamna ca acestea sunt datorate de salariat, intrucat este vorba de raporturi obligationale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Gorj Sectia C.M.A.S., Sentinta civila nr. 326/2017, in sedinta publica din 9 martie 2017

Salariatul isi poate asuma un angajament de plata pentru acoperirea prejudiciului cauzat angajatorului, dar nu constituie titlu executoriu
Pronuntaţă de: Tribunalul Gorj Sectia C.M.A.S., Sentinta civila nr. 127/2017, in sedinta publica din 31 ianuarie 2017

Clauza penala. Obligatia instantei judecatoresti sa interpreteze clauzele indoielnice ale tranzactiei. Principiul motivarii in fapt si in drept a hotararii judecatoresti
Pronuntaţă de: Curtea de Apel CRAIOVA, Sectia contencios administrativ, Decizia nr. 3393 din 15 octombrie 2018

Nici o prevedere legala nu interzice utilizarea procedurii Ordonantei presedintiale intr-un conflict individual de munca
Pronuntaţă de: Tribunalul Gorj Sectia C.M.A.S., Sentinta civila nr. 22/2017, in sedinta publica din 12 ianuarie 2017



Articole Juridice

TVA la incasare - data aplicarii pentru fiecare caz
Sursa: EuroAvocatura.ro

Cine pierde si cine castiga prin introducerea platii TVA la incasarea facturii?
Sursa: EuroAvocatura.ro

Elementele de noutate introduse prin actul normativ pentru modificarea si completarea OUG nr. 58/2010
Sursa: EuroAvocatura.ro

Scutirile de care bebeficiza persoanele care fac sponsorizari
Sursa: EuroAvocatura.ro

Obligatiile fiscale privind impozitul pe venit in cazul conventiilor civile
Sursa: Anaf