Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Jurisprudenţă » Contencios Administrativ » Anulare raport de evaluare. Conflict de interese

Anulare raport de evaluare. Conflict de interese

  Publicat: 17 Apr 2013       4868 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Prin cererea inregistrata pe rolul Curtii de Apel Suceava Sectia a II-a Civila, de Contencios Administrativ si Fiscal, reclamantul L.G. a solicitat, in contradictoriu cu parata Agentia Nationala de Integritate Bucuresti, anularea Raportului de evaluare emis de parata.

Denumire a Camerei inferioare a Parlamentului in unele tari
Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
Face parte din categoria infractiunilor de serviciu sau in legatura cu serviciul
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Contract incheiat intre un salariat si o unitate economica sau institutie prin care cel dintai se obliga sa presteze in favoarea celui din urma o anumita munca, in schimbul unui salariu.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Monitorul Oficial al României este publicaţia oficială a statului român, în care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Pricipiu general de drept, potrivit caruia autoritatile de stat, institutiile publice si toti cetatenii sunt obligati sa respecte legea,comportamentul lor sa fie conform prevederilor acesteia.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Piedica in incheierea casatoriei,
A fost promulgat la 11.09.1865
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale în interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Monitorul Oficial al României este publicaţia oficială a statului român, în care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Act normativ care grupeaza principiile si cele mai importante prevederi legale referitoare la stabilirea faptelor ce constituie infractiuni,
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Pricipiu general de drept, potrivit caruia autoritatile de stat, institutiile publice si toti cetatenii sunt obligati sa respecte legea,comportamentul lor sa fie conform prevederilor acesteia.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Specialist cu o competenta profesionala deosebita care poate fi desemnat de catre organul de urmarire penala ori de catre organul de jurisdictie pentru a efectua lucrari sau a da lamuririle necesare asupra unor situatii de fapt, in vederea rezolvarii unui proces. In activitatea sa expertul nu transeaza conflicte si nici nu arbitreaza interese, ci executa analize, investigatii, calcule, formuland evaluari, precieri si concluzii in legatura cu situatia respectiva.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Persoana pusa sub interdictie judecatoreasca sau careia i s-a aplicat pedeapsa complementara a interzicerii unor drepturi prevazuta de legea penala.
Constitutie (tratat instituind o Constitutie pentru Europa). La 18 iunie 2004, cei 25 de sefi de stat si de guvern ai Uniunii Europene au adoptat un tratat instituind o Constitutie pentru Europa.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Subdiviziune a clasificatiei cheltuielilor din bugetul unui proiect functie de caracterul economic al operatiunilor respective (salarii, echipamente etc.), indiferent de activitatea la care se refera.
Face parte din categoria infractiunilor de serviciu sau in legatura cu serviciul
Activitate de lamurire, de stabilire a adevaratului inteles al unei opere spirituale.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
1. Modalitate de savarsire a unei fapte ilicite, care consta in neindeplinirea de catre autorul ei a ceea ce era obligat sa faca.
(in sensul legii contenciosului administrativ, legea 554/2004). Exercitarea dreptului de apreciere, apartinand autoritatilor administratiei publice,
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Drepturi subiective consacrate prin normele dreptului civil.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Pricipiu general de drept, potrivit caruia autoritatile de stat, institutiile publice si toti cetatenii sunt obligati sa respecte legea,comportamentul lor sa fie conform prevederilor acesteia.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.

In motivare, reclamantul a aratat ca prin lucrarea nr.XXX, parata sustine ca s-a sesizat din oficiu la faptul ca el, in calitate de deputat, nu ar fi respectat regimul juridic al conflictului de interese si incompatibilitatilor, intrucat a avizat Contractul de munca incheiat de Camera Deputatilor cu fratele sau, L.I., angajat in functia de sofer la Biroul Parlamentar L.G.
In considerentele Raportului de evaluare, parata sustine ca s-ar fi incalcat prevederile art. 70 si art.71 din Legea nr.161/2003, fara a aduce dovezi in acest sens si in urma unei evaluari care, desi a durat aproape 1 an ( 16.11.2010 - 07.11.2011 ), nu a depasit bariera superficialitatii.
A considerat ca false afirmatiile paratei potrivit carora el ar fi propus angajarea si ar fi avizat contractul de munca al ``sotiei" (pag. 4, fraza finala din Raportul de evaluare), precum si Concluzia nr.l, privind angajarea fratelui sau in functia de ``expert" (pag. 5 din Raport).
A mai aratat ca dispozitiile art.70-79 din Titlul IV al Legii nr.161/2003, reglementeaza conflictul de interese pentru persoanele care ocupa functiile si demnitatile publice prevazute la art.72-79, intre care nu se afla si calitatea de deputat. Alte conflicte de interese sunt prevazute la art.99 - 1001 din Legea nr.161/2003 care nu se aplica, de asemenea, membrilor Parlamentului.
Astfel, norma juridica generala prevazuta la art.70-71 nu se poate invoca facand abstractie de normele juridice speciale prevazute la art.72-79 din Titlul IV al Legii nr.161/2003.
De altfel, nici legea speciala, Legea nr.96/2006 privind Statutul deputatilor si al senatorilor, nu reglementeaza pretinsul conflict de interese invocat de parata.
Formularea acuzatiilor privind pretinsul conflict de interese nu tine cont de cadrul legal in vigoare cu privire la Biroul Parlamentar.
Potrivit prevederilor art.38 alin.(6) din Legea nr.96/2006 privind Statutul deputatilor si al senatorilor, in cazul angajarii personalului birourilor parlamentare ale deputatilor, pe baza unui contract de munca pe durata determinata, incadrarea salariatilor se face prin ordin al secretarului general al Camerei Deputatilor, la propunerea deputatilor in cauza.
De asemenea, in conformitate, cu prevederile art.26 alin.(8) din Regulamentul de organizare si functionare a serviciilor Camerei Deputatilor, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.922/14.11.2006, numirea in functii a personalului la birourile parlamentare din circumscriptiile electorale se face la propunerea deputatului respectiv.
La avizarea Contractului de munca nr.3206 au fost respectate prevederile legale sus-mentionate, iar cerintele de legalitate au fost verificate de compartimentele de specialitate ale Camerei Deputatilor, prealabil emiterii Ordinului Secretarului General de numire in functie a persoanei in cauza.
Potrivit Regulamentului de organizare si functionare a Serviciilor Camerei Deputatilor, asigurarea conditiilor organizatorice, materiale si asistenta de specialitate pentru pregatirea si desfasurarea activitatii parlamentare este in sarcina Secretariatului General, caruia ii revine si responsabilitatea de a incheia in conditii legale contractele de munca ale personalului din circumscriptiile electorale. Ori, Secretarul General al Camerei nu a refuzat propunerea referitoare la angajarea d-lui L.I., evident pentru motivul ca nu a existat nici un impediment legal.
A mai sustinut ca in mod tendentios parata a invocat realizarea unui "folos material" in suma de 31.402 lei, care reprezinta, in realitate, remuneratia cuvenita pentru munca desfasurata, asa cum se prevede la art.159 alin. (1) si (2) din Codul Muncii, de un sofer, in perioada ianuarie 2005 - februarie 2011, ceea ce corespunde unui venit mediu lunar net de 424 lei.
In fine, a mai invocat reclamantul, Hotararea privind interpretarea unitara a art.38 alin.(6) din Legea nr.96/2006 adoptata la data de 18.10.2011 de Comisia permanenta a Camerei Deputatilor si Senatului privind Statutul deputatilor si al senatorilor si publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a II-a, nr.29/C/19.10.2011, apreciind ca in cauza dedusa judecatii nu poate fi vorba despre un conflict de interese, impartialitatea si integritatea sa nefiind in mod intemeiat si dovedit contestate.
A solicitat admiterea contestatiei si anularea raportului de evaluare contestat, ca fiind nelegal si netemeinic.
In drept, a invocat prevederile Legii nr. 176/2010, ale Legii nr. 161/2003, ale Legii nr. 96/2006 si Hotararea din 18.10.2011 si ale Legii nr. 53/2003.
Prin intampinare, parata Agentia Nationala de Integritate a solicitat respingerea actiunii reclamantului ca nefondata si constatarea ca legala si temeinica a evaluarii efectuate de parata, privind starea de conflict de interese in care s-a aflat reclamantul, intrucat a propus angajarea fratelui sau si a avizat contractul individual de munca al acestuia in cadrul Biroului Parlamentar - Circumscriptia electorala nr. XX Suceava, incalcand astfel prevederile Legii nr. 161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei.
A apreciat, ca neintemeiate, apararile reclamantului privind legalitatea incheierii contractului individual de munca, prin care fratele sau a fost angajat in cadrul Biroului Parlamentar - Circumscriptia electorala nr.XX Suceava
A aratat ca la data de 15.11.2010, in temeiul art. 12 alin.(1) si alin.(2) lit. b} din Legea nr. 176/2010 privind Integritatea in exercitarea functiilor si demnitatilor publice, pentru modificarea si completarea Legii nr. 144/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Integritate, precum si pentru modificarea si completarea altor acte normative, Agentia Nationala de Integritate s-a sesizat din oficiu in lucrarea nr. XXX ca urmare a publicarii unui articol dintr-un ziar, cu privire la faptul ca reclamantul, deputat in Parlamentul Romaniei, nu a respectat regimul juridic al conflictelor de interese si al incompatibilitatilor.
Astfel, in scopul verificarii aspectelor semnalate, in temeiul dispozitiilor art. 8, art. 10 lit. a, b, e si f din Legea nr. 176/2010 privind integritatea in exercitarea functiilor si demnitatilor publice, pentru modificarea si completarea Legii nr.144/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Integritate, precum si pentru modificarea si completarea altor acte normative s-a procedat la informarea reclamantului cu privire la declansarea procedurii de evaluare a regimului juridic al incompatibilitatilor si a conflictului de interese, in perioada in care acesta a exercitat demnitatea de deputat in Parlamentul Romaniei. Aceasta informare s-a efectuat prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire, inregistrata la Agentia Nationala de Integritate sub nr. 91707/G/II/22.12.2010, scrisoare pe care aceasta a primit-o de la oficiul postal la data de 29.12.2010, asa cum rezulta din confirmarea de primire semnata de destinatar.
In temeiul art. 15 alin 1 din Legea nr. 176/2010, s-au solicitat documente si informatii nepublice de la institutii si autoritati publice ce le detin si care sunt necesare desfasurarii activitatii de evaluare, comparativ cu cele cuprinse in declaratiile de avere si de interese, depuse de dl. L.G. in perioada 2008 si pana in prezent. Datele solicitate au fost transmise in termenul prevazut de lege.
Urmare a analizarii datelor si documentelor primite s-a conturat existenta unor indicii referitoare la incalcarea legislatiei in materia conflictelor de interese in sensul prevazut de art.70 si a dispozitiilor art. 2531 din Codul Penal al Romaniei, prin propunerea de angajare a fratelui sau si avizarea contractului de munca al acestuia.
A sustinut parata ca prin solicitarea adresata Secretariatului General al Camerei Deputatilor de incadrare in munca a fratelui acestuia, in functia de sofer, in cadrul Biroului parlamentar al reclamantului, in calitate de deputat, si prin incheierea contractului individual de munca nr.3206, avizat si de catre reclamant au fost incalcate prevederile art. 70, 71 si 72 din Legea nr. 161/2003, reclamantul avand un interes personal in ceea ce priveste angajarea fratelui sau.
De asemenea, prin Contractul individual de munca nr.3206/30.12.2004, precum si cel incheiat sub acelasi numar la data de 30.12.2008 reclamantul a propus si a avizat angajarea fratelui sau L.I., pe postul de sofer in cadrul Biroului parlamentar personal.
Veniturile obtinute de dl. L.I. din activitatile prevazute in contractul individual de munca nr. 3206/30.12.2004, precum si cel incheiat sub acelasi numar la data de 30.12.2008, in perioada ianuarie 2005 - 07.03.2011, au fost in cuantum net de 31.402 lei.
In fine, a invocat parata si prevederile art.25 alin.1 si 2 din Legea nr.176/2010.
Prin sentinta nr.29 din 26.01.2012, Curtea de Apel Suceava - Sectia a II-a Civila, de Contencios Administrativ si Fiscal a admis actiunea si a anulat Raportul de evaluare intocmit de Agentia Nationala de Integritate, retinand urmatoarele:
Reclamantul L.G. a supus controlului de legalitate raportul de evaluare din data de 7.11.2011 intocmit de Agentia Nationala de Integritate prin care la capitolul IV ``CONCLUZII`` s-a constatat ca nu a respectat regimul juridic al conflictelor de interese, intrucat a propus angajarea fratelui sau, domnul L.I. Iosif in functia de expert la Biroul parlamentar si a avizat contractul individual de munca al acestuia, incalcand astfel prevederile Legii nr. 161/ 2003.
Prin punctul III al raportului de evaluare s-a retinut de catre emitenta ca reclamantul a incalcat legislatia in materia conflictelor de interese prevazuta de art. 70 si art. 71 din Legea nr. 161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei. A retinut Agentia Nationala de Integritate ca potrivit principiilor enuntate in art. 70 si art. 71 din actul normativ mentionat, persoanele care detin functii publice sunt obligate sa manifeste o atitudine neutra si impartiala fata de interesele lor de orice natura, acestor persoane fiindu-le interzis sa abuzeze in orice fel de pozitiile pe care le detin si sa obtina anumite beneficii pentru ei, rudele sau alte persoane, in considerarea functiei lor.
Se retine in continuare ca, prin propunerea angajarii si avizarea contractului individual de munca al fratelui sau, reclamantul nu a manifestat o atitudine neutra, impartiala si obiectiva fata de interesele patrimoniale ale sale si ale familiei sale.
Pentru solutionarea cauzei, Curtea a retinut ca, instituirea regimului incompatibilitatilor si conflictului de interese in exercitarea demnitatilor si functiilor publice reprezinta restrangerea exercitiului unor drepturi si libertati prevazute in Constitutie .
Conform dispozitiilor din art. 53 din legea fundamentala, restrangerea exercitiului unor drepturi sau al unor libertati este posibila numai prin lege si numai daca se impune pentru situatiile expres prevazute in acest articol .
Fiind instituite cu titlu de exceptie, dispozitiile prin care se reglementeaza conflictul de interese sunt de stricta interpretare si aplicare.
Din lecturarea Legii nr.161/2003 rezulta ca in materia conflictului de interese nu exista nici o dispozitie care sa se refere la deputati sau senatori. Lipsa reglementarii a fost adesea criticata de analistii politici care au sustinut ca o asemenea omisiune nu ar fi intamplatoare. Cu toate acestea nici prin actele normative ulterioare care au completat si modificat legea de baza nu au fost enumerate situatiile in care deputatii sau senatorii se afla in conflict de interese.
Constituind restrangeri ale exercitiului unor drepturi civile, situatiile in care o persoana se afla in conflict de interese nu se poate face numai in baza principiilor generale prevazute in art. 70 si 71 din Legea nr.161/2003, fara ca dispozitiile legale sa prevada situatiile in care deputatii si senatorii sunt in conflict de interese.
Extinderea interpretarii legii si aplicarea ei la persoane care ocupa functii de demnitate publica fara o prevedere expresa constituie un exces de putere in sensul art. 2 alin. 1 lit. n din Legea 554/2004, adica o exercitare a dreptului de apreciere al Agentiei Nationale de Integritate prin incalcarea drepturilor si libertatilor cetatenilor.
Interpretarea data de parata dispozitiilor art. 70 si 71 din Legea nr.161/2003 si extinderea lor la alte categorii de demnitari decat cele la care legea se refera expres constituie si o incalcare a dispozitiilor art. 10 din Noul cod civil, cu aplicabilitate generala in materia drepturilor civile. Acest articol interzice analogia si dispune ca ``Legile care deroga de la o dispozitie generala, care restrang exercitiul unor drepturi civile sau care prevad sanctiuni civile se aplica numai in cazurile expres si limitativ prevazute de lege."
Manifestarea excesului de putere justifica actiunea reclamantului in contencios administrativ, astfel incat in temeiul art. 8 alin. 1 si art. 18 alin. 1 din Legea 554/2004, Curtea a admis actiunea si a anulat raportul de evaluare intocmit de parata si supus controlului de legalitate in prezenta cauza.


Pronuntata de: Curtea de Apel Suceava, Sentinta comerciala nr. 29 din 26.01.2012


Citeşte mai multe despre:    Raport de evaluare    Deputat    Conflict de interese    Incompatibilitate    Legea 176/2010    Legea 161/2003    Legea 96/2006    Legea 554/2004    Legea 53/2003    Contract de munca    Curtea de Apel Suceava



Comentează: Anulare raport de evaluare. Conflict de interese
Alte Speţe

Decizie de concediere a salariatilor. Procedura de evaluare unitara a acestora
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti, Sectia a VII-a Conflicte de munca si asigurari sociale, Decizia nr. 58 din data de 26.01.2016

Actiune in anularea contractului de munca formulata de Agentia Nationala de Integritate. Competenta materiala a instantei de contencios administrativ
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia I civila, decizia nr.1327 din 9 iunie 2016

Abuz in serviciu. Inselaciune. Distinctie
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia penala, decizia nr. 1393 din 23 aprilie 2013

Procedura de contestare a Raportului intocmit de ANI in cadrul procedurii de cercetare a averii
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 5637 din 7 iunie 2013

Arendare. Anularea actului administrativ al autoritatii locale
Pronuntaţă de: Tribunalul Gorj, Sectia Contencios Administrativ si Fiscal, Sentinta nr. 706 din 21.02.2012

Iesire din indiviziune
Pronuntaţă de: Tribunalul Botosani, Decizia 8R din 11.01.2012

Incasarea de sume de bani fara emiterea facturilor fiscale
Pronuntaţă de: Tribunalul Covasna, Sentinta penala nr. 50 din 14.12.2012

Anulare rapoarte de evaluare a performantelor profesionale individuale. Scutire de la plata taxei judicare de timbru
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizie nr. 1078 din data 16.05.2011

Anulare contract de vanzare-cumparare. Restituire imobil cu destinatia spatiului comercial ce a facut obiectul contractului
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizie nr.828 din data 28.02.2012



Articole Juridice

ICCJ. Dezlegare chestiune de drept – scutirea de la plata taxei de timbru in calea de atac
Sursa: Av. Gherasim Andrei-Gheorghe

Actualizarea pensiilor de serviciu stabilite prin Legea 7/2006. Obligativitatea emiterii adeverintei prevazuta in anexele Normelor de aplicare a Legii 7/2006
Sursa: Av. Marius-Catalin Predut

Forma aplicabila in 2016 a Codului muncii
Sursa: EuroAvocatura.ro

Ordonanta de declinare de competenta a organului de urmarire penala
Sursa: EuroAvocatura.ro

Competenta Inaltei Curti de Casatie si Justitie in materie penala. Art. 40 - NCPP
Sursa: EuroAvocatura.ro

Nota critica asupra initiativei de propunere legislativa de modificare si completare a Legii medierii
Sursa: EuroAvocatura.ro

Primirea intr-o unitate penitenciara a unei persoane private de libertate si activitatile generate de aceasta situatie
Sursa: EuroAvocatura.ro