Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Jurisprudenţă » Dreptul Muncii » Anularea deciziei de sanctionare. Lipsa dovezilor de neindeplinire a atributiilor de serviciu

Anularea deciziei de sanctionare. Lipsa dovezilor de neindeplinire a atributiilor de serviciu

  Publicat: 05 Apr 2017       275 citiri        Secţiunea: Dreptul Muncii  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Codul de procedura civila reglementeaza judecata in fond a cauzelor civile, judecata care cunoaste trei faze (etape):
Prin cererea inregistrata pe rolul JUDECATORIEI SECTORULUI 3 BUCURESTI sub nr.XXXXXXXXXXXXX contestatorul N__ M__ a chemat in judecata pe paratul CENTRUL ZONAL DE MARFA BUCURESTI solicitand instantei ca prin hotararea ce o va pronunta sa dispuna anularea Deciziei de sanctionare nr.C Z 3.1./448/02.02.2015 si sa oblige paratul la plata cheltuielilor de judecata .

Foaie care evidentiaza sistematic un mijloc economic, un proces economic, o suma.
Foaie care evidentiaza sistematic un mijloc economic, un proces economic, o suma.
Codul de procedura civila reglementeaza judecata in fond a cauzelor civile, judecata care cunoaste trei faze (etape):
Foaie care evidentiaza sistematic un mijloc economic, un proces economic, o suma.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
A fost promulgat la 11.09.1865
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Latura a capacitatii juridice, care consta in aptitudinea persoanei de a-si exercita singura drepturile
Persoana juridica sau persoana fizica cu sediul, respectiv domiciliul, in Romania ori sucursala, filiala, agentia, reprezentanta din Romania a unei persoane juridice straine cu sediul in strainatate, autorizata potrivit legii, care incadreaza forta de munca in conditiile legii.
Foaie care evidentiaza sistematic un mijloc economic, un proces economic, o suma.
(termen CNA) Drepturile obtinute de catre un radiodifuzor, Ón temeiul unui contract, de la organizatorul unui eveniment si/sau de la proprietarul ori, dupa caz, administratorul locului unde se desfasoara evenimentul, de la autori si de la alti detinatori de drepturi vizati,
Act procesual pe care paratul are facultatea sa-l indeplineasca inainte de a incepe dezbaterea orala a procesului
Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.
Act procesual pe care paratul are facultatea sa-l indeplineasca inainte de a incepe dezbaterea orala a procesului
Principala forma a evidentei economice. Contabilitatea inregistreaza, urmareste si controleaza numai acele laturi ale activitatii care pot fi exprimate valoric cu ajutorul etalonului banesc (rareori etaloane cantitative).
Foaie care evidentiaza sistematic un mijloc economic, un proces economic, o suma.
Principala forma a evidentei economice. Contabilitatea inregistreaza, urmareste si controleaza numai acele laturi ale activitatii care pot fi exprimate valoric cu ajutorul etalonului banesc (rareori etaloane cantitative).
Efect negativ, cu caracter patrimonial sau nepatrimonial, produs unei persoane prin fapta ilicita a altei persoane ori prin actiunea lucrurilor sau animalelor care se afla sub paza juridica a altei persoane.
Codul de procedura civila reglementeaza judecata in fond a cauzelor civile, judecata care cunoaste trei faze (etape):
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
A fost promulgat la 11.09.1865
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Foaie care evidentiaza sistematic un mijloc economic, un proces economic, o suma.
Foaie care evidentiaza sistematic un mijloc economic, un proces economic, o suma.
Desemneaza orice persoana care este asigurata, in baza unei asigurari obligatorii sau facultative continue, impotriva unuia sau mai multor riscuri ce corespund ramurilor unui regim de securitate sociala care se aplica salariatilor.
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Foaie care evidentiaza sistematic un mijloc economic, un proces economic, o suma.
A fost promulgat la 11.09.1865
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
A fost promulgat la 11.09.1865
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
Birou electoral - organism care se constituie pentru buna organizare si desfasurare a alegerilor la nivel national,
Foaie care evidentiaza sistematic un mijloc economic, un proces economic, o suma.
Foaie care evidentiaza sistematic un mijloc economic, un proces economic, o suma.
Foaie care evidentiaza sistematic un mijloc economic, un proces economic, o suma.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
1. Atributie exclusiva acordata unei persoane, unei functii sau unui organ.
Incalcarea dispozitiilor cu caracter administrativ sau disciplinar,
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
A fost promulgat la 11.09.1865
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Cauza de impiedicare a punerii in miscare sau exercitarea actiunii penale,
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Incalcarea dispozitiilor cu caracter administrativ sau disciplinar,
Desemneaza orice persoana care este asigurata, in baza unei asigurari obligatorii sau facultative continue, impotriva unuia sau mai multor riscuri ce corespund ramurilor unui regim de securitate sociala care se aplica salariatilor.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Persoana juridica sau persoana fizica cu sediul, respectiv domiciliul, in Romania ori sucursala, filiala, agentia, reprezentanta din Romania a unei persoane juridice straine cu sediul in strainatate, autorizata potrivit legii, care incadreaza forta de munca in conditiile legii.
Pricipiu general de drept, potrivit caruia autoritatile de stat, institutiile publice si toti cetatenii sunt obligati sa respecte legea,comportamentul lor sa fie conform prevederilor acesteia.
Calitate a unui act juridic de a intruni toate conditiile si de a produce toate efectele prevazute de lege.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
1. Acel fenomen care influenteaza actiunea cauzei, favorizeaza sau franeaza procesul dezvoltarii cauzei in efect.
Contract prin care este asigurata plata de catre debitor/garantul/garantii sai a obligatiilor sale fata de creditorul sau.
A fost promulgat la 11.09.1865
(lat. in "in" si culpa "vina") sau inculpare. Are loc prin punerea in miscare a actiunii penale impotriva invinuitului,
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
Foaie care evidentiaza sistematic un mijloc economic, un proces economic, o suma.
Foaie care evidentiaza sistematic un mijloc economic, un proces economic, o suma.
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Foaie care evidentiaza sistematic un mijloc economic, un proces economic, o suma.
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Orice forma de comunicare destinata sa promoveze, direct sau indirect, produsele, serviciile, imaginea, numele ori denumirea, firma sau emblema unui comerciant ori membru al unei profesii liberale;
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.

In motivarea actiunii contestatorul a aratat ca prin Decizia enuntata,in temeiul art.248 alin 1 lit.c a fost sanctionat cu reducerea salariului de baza cu 5% pe o durata de 2 (doua) luni retinandu-se ca este vinovat de nerespectarea prevederilor pct.5.5.2 si pct.5.1.15 din fisa postului nr.T4/59/23.01.2012.


Punctul 5.1.15 din fisa postului -mentioneaza"coordoneaza activitatea de calculare a salariilor" nu si a drepturilor salariale stabilite in baza hotararilor instantelor de judecata .aceasta revenindu-i angajatorului asa cum a mentionat si in nota de relatii nr 4.1./09/05.xxxxxx .


Punctul 5.5.2. din fisa postului mentioneza :"aplica viza in vederea CFPP pe documente conform reglementarilor intocmite de CZM Bucuresti pentru Depoul Bucuresti Triaj,respectand in totalitate prevederile legale"


In drept au fost invocate dipozitiile art.252 alin.5 din Codul Muncii.


La data de 13 mai 2015 contestatorul N___ M___ a depus cerere precizatoare prin care a solicitat anularea deciziei de sanctionare CZ.3.1/448/02.02.2015 ca nelegala si netemeinica pentru urmatoarele considerente:


Fisa de post nr.T4/159/23.01.2012 nu este actuala.


Fisa de post actuala are numarul 74/630/20.11.2013, anexat prezentei.


Depoul Bucuresti Triaj nu are personalitate juridica, si cu atat mai putin capacitate de exercitiu, si nu poate angaja societatea - deci nu poate stabili drepturi salariale conform Hotararilor instantelor judecatoresti, acestea revenindu-i angajatorului.


In contractul colectiv de munca la nivel de unitate nu au fost prevazute aceste drepturi castigate de salariati, decat in contractul colectiv de munca unic la nivel de ramura transporturi pe anii 2008-2010, care nu a fost comunicat de angajator la subunitati.


Contestatorul evidentiaza ca nu pot fi trecute in fisa postului alte atributiuni decat cele care deriva din aplicarea Regulamentului de Organizare si Functionare, si Regulamentul Intern al Depoului Bucuresti Triaj, in care nu se stipuleaza ca aceste hotarari judecatoresti sa fie coordonate de un sef de birou din Depoul Bucuresti Triaj, fara a avea o procedura scrisa privind modalitatea de stabilire a acestor drepturi .


La data de 25.07.2015 intimata SOCIETATEA NATIONALA DE TRANSPORT FEROVIAR MARFA ``C__ MARFA ``SA a depus intampinare prin care a invocat necompetenta materiala a Judecatoriei Sector 3 Bucuresti.


Prin sentinta civila nr.xxxxx/5.10.2015 s-a admis exceptia necompetentei materiale.


S-a dispus declinarea competentei de solutionare a cauzei in favoarea Tribunalului Bucuresti


La data de 11.12.2016 intimata Societatea Nationala de Transport Feroviar M____ ``C__ M____" SA, a formulat intampinare prin care a solicitat respingerea contestatiei ca neintemeiata.


In esenta in aparare parata arata urmatoarele:


In urma Raportului nr. 4.1/211/22.12.2014 privind rezultatele preliminare ale controlului tematic efectuat privind modul de calcul si acordarea catre salariatii S____ C__ Marfa SA a drepturilor salariale stabilite prin hotarari ale instantelor de judecata incheiat cu ocazia controlului tematic efectuat la Centrul Zonal de Marfa Bucuresti in perioada 08.12.xxxxxxxxxxxxx14 s-a constat ca d-nul N_______ M_____, sef Birou Financiar Contabilitate in cadrul Depoului Bucuresti Triaj a semnat state de plata a sentintelor prin care au fost acordate salariatilor drepturi mai mari decat cele cuvenite potrivit hotararilor instantelor de judecata incalcand astfel atributiile inscrise la pct. 5.1.,, Atributii specifice postului" si Punctul 7 ``Responsabilitati" si 5.1.25 din Fisa Postului nr. T4/59/23.01.2012 `` Coordoneaza, urmareaste si controleaza intreaga activitate a Biroului Financiar Contabilitate din cadrul Depoului Bucuresti Triaj conform reglementarilor si dispozitiilor in vigoare, precum si activitatea de calculare a salariilor, respectiv raspunde de intocmirea corecta a documentelor privind plata drepturilor de personal,``(pct. 7.2)


Urmare a nerespectarii dispozitiilor mai sus mentionate contestatorul a creat societatii un prejudiciu. In acest sens echipa de control a stabilit ca pentru cele cinci persoane verificate prin sondaj societatea a fost prejudiciata cu suma de 10.190 lei.


Urmarea faptelor constate N_______ M_____ a fost convocat in data de 08.01.2015 respectiv 22.01.2015 pentru lamurirea aspectelor cu privire la modul de calcul si acordarea catre salariati sau fosti salariati ai CZM Bucuresti a drepturilor banesti stabilite prin hotarari ale instantelor de judecata .


Prin Raportul de cercetare nr. 4.1/51/26.01.2015 incheiat de Biroul CFG al S____ C__ Marfa SA, s-a dispus aplicarea sanctiunii disciplinare, reducerea salariului de baza cu 5% pe o durata de doua luni conform art. 248 alin. 1 litera C din Codul Muncii.


In baza raportului de cercetare societatea a dispus aplicarea sanctiunii disciplinare, a emis Decizia de sanctionare nr. CZ 3.1/448/02.02.2015 prin care a dispus reducerea salariului de baza cu 5% pe o durata de doua luni, decizie de sanctionare pe care contestatorul a semnat-o fara obiectiuni.


Prima critica adusa masurii dispuse de unitate este neintemeiata. Considera parata ca expunerea din contestatie la decizia de concediere cu privire la ilegalitatea masurii de sanctionare disciplianara si invocarea existentei unei fise de post mai recente ( Fisa Postului nr. T4/630/20.11.2013) sunt neintemeiate intrucat atributiile specifice cuprinse in Fisa Postului nr. T4/59/23.01.2012 au fost cunoscute de contestator, asa cum rezulta din semnatura inscrisa pe aceste documente. Mai mult in cele doua fise de post sunt prevazute aceleasi atributii de serviciu, referitoare la coordonarea activitatii Biroului Financiar Contabil din cadrul Depoului Bucuresti Triaj si a activitatii de calculare a salariilor, sarcini care nu au fost indeplinite in mod corespunzator de catre salariat .


Abaterile disciplinare retinute in sarcina contestatorului, cu ocazia efectuarii cercetarii disciplinare prealabile, si consemnate in Raportul de cercetare nr. 4.1/51/26.01.2015, privesc indeplinirea in mod necorespunzator a atributiilor de serviciu care ii reveneau acestuia conform Fisei Postului nr. T4/59/23.01.2012 referitoare la activitatea de coordonare a activitatii Biroului Financiar Contabil din Depoul Bucuresti Triaj si nu vizeaza sarcinile aferente activitatii de control financiar preventiv invocate in contestatie si prevazute la punctual 5.5.2 din fisa Postului.


Decizia de sanctionare nr. CZ3.1/448/02.02.2015 a fost data cu respectarea prevederilor art. 250, 251 si 252 din Codul Muncii. Contestatorul sustine ca nu a fost stabilita o metodologie unitara de lucru privind modul de calcul al sumelor la care societatea a fost obligata prin hotarari judecatoresti insa in exercitarea functiei sale contestatorul nu a solicitat printr-un act scris o astfel de metodologie pana la data controlului tematic asa cum rezulta si din nota explicativa din data de 22.01.2015.


Mentioneaza parata ca contestatorul avea obligatia sa verifice modul de calcul al sentintelor judecatoresti.


Cu ocazia efectuarii controlului tematic efectuat la nivelul Centrului Zonal de Marfa Bucuresti s-a constatat ca au fost acordate drepturi salariale mai mari decat cele cuvenite in valoare totala de 10.190 lei, pentru un numar de cinci salariati.


Referitor la sanctiunea dispusa societatea parata mentioneaza ca in conformitate cu dispozitiile art. 252 din Codul Muncii angajatorul dispune aplicarea sanctiunii disciplinare in raport cu natura fiecareia dintre abaterile disciplianre savarsite..


In drept au fost invocate dispozitiile art. 201 Cod Procedura Civila.


Analizand actele si lucrarile dosarului instanta constata urmatoarele:


Reclamantul este angajat al paratei pe functia de sef birou .


Prin Decizia de sanctionare nr.C Z 3.1./448/02.02.2015 emisa de parata in temeiul art.248 alin 1 lit.c reclamantul fost sanctionat cu reducerea salariului de baza cu 5% pe o durata de 2 (doua) luni retinandu-se ca este vinovat de nerespectarea prevederilor pct.5.5.2 si pct.5.1.15 din fisa postului nr.T4/59/23.01.2012.


Din actele dosarului rezulta ca fisa postului reclamantului este inregistrata la parata sub nr T4/630/20.11.2013 si in acesata fisa a postului la art 5.1.1.5 se prevede ca reclamantul coordoneaza activitatea de calculare a salariilor iar la art 5.5.2 se prevede ca reclamantul aplica viza CFPP pe documente conform reglementarilor intocmite pentru CZM Bucuresti/Depoul Bct.


Din punct de vedere al legalitatii deciziei de sanctionare disciplinara, instanta retine urmatoarele:


Potrivit art.247Codul Muncii, angajatorul dispune de prerogativa disciplinara , avand dreptul de a aplica, potrivit legii, sanctiuni disciplinare salariatilor sai ori de cate ori constata ca acestia au savarsit o abatere disciplinara.


Abaterea disciplinara este o fapta in legatura cu munca si care consta intr-o actiune sau inactiune savarsita cu vinovatie de catre salariat, prin care acesta a incalcat normele legale, regulamentul intern, contractul individual de munca sau contractul colectiv de munca aplicabil, ordinele si dispozitiile legale ale conducatorilor ierarhici.


In temneiul art 252 Codul muncii, angajatorul dispune aplicarea sanctiunii disciplinare printr-o decizie emisa in forma scrisa, in termen de 30 de zile calendaristice de la data luarii la cunostinta despre savarsirea abaterii disciplinare, dar nu mai tarziu de 6 luni de la data savarsirii faptei .


Sub sanctiunea nulitatii absolute, in decizie se cuprind in mod obligatoriu:


a) descrierea faptei care constituie abatere disciplinara;


b) precizarea prevederilor din statutul de personal, regulamentul intern sau contractul colectiv de munca aplicabil, care au fost incalcate de salariat;


c) motivele pentru care au fost inlaturate apararile formulate de salariat in timpul cercetarii disciplinare prealabile sau motivele pentru care, in conditiile prevazute la art. 267 alin. (3), nu a fost efectuata cercetarea;


d) temeiul de drept in baza caruia sanctiunea disciplinara se aplica;


e) termenul in care sanctiunea poate fi contestata;


f) instanta competenta la care sanctiunea poate fi contestata.


Din dispozitiile legale mentionate, instanta retine ca decizia contestata, concretizand o masura disciplinara luata de angajator impotriva angajatului, trebuie sa fie deopotriva legala si temeinica, iar analiza cerintelor de legalitate prevaleaza celor referitoare la temeinicia deciziei.


Tribunalul constata ca decizia a fost emisa cu respectarea conditiilor de validitate prevazute de lege referitoare la forma scrisa, la cuprinsul (mentiunilor obligatorii) deciziei si cu privire la semnarea acesteia de catre persoana competenta sa aplice sanctiunea.


Potrivit art.251 C.muncii, sub sanctiunea nulitatii absolute, nicio masura, cu exceptia celei prevazute la art.248 alin.1 lit.a nu poate fi dispusa mai inainte de efectuarea unei cereri disciplinare prealabile.


Cercetarea prealabila este o conditie imperativa a legii, reprezentand o garantie a dreptului la aparare pe toata durata desfasurarii actiunii disciplinare si trebuie sa respecte metodologia prevazuta de art 251 Codul Muncii. Pentru a realiza acest rol, in primul rand salariatului trebuie sa i se aduca la cunostinta invinuire pentru care este cercetat, pentru a-i acorda dreptul sa-si formuleze evetualele aparari si sa ofere probe si motive in combaterea invinuirii.


Instanta constata ca parata a facut dovada efectuarii cercetarii disciplinare si dovada convocarii salariatului pentru efectuarea cercetarii, motiv pentru care decizia de sanctionare apare ca legal emisa.


In ceea ce priveste temeinicia deciziei de sanctionare Tribunalul constata urmatoarele:


Fapta pentru care reclamantul a fost sanctionat disciplinar consta in nerespectarea prevederilor pct.5.5.2 si pct.5.1.15 din fisa postului nr.T4/59/23.01.2012.


Din actele dosarului reiese ca fisa postului reclamantului este emisa in anul 2013 fiind inregistrata sub nr T4/630/20.11.2013


Tribunalul constata din probele administrate in cauza faptul ca nu s-a facut dovada neindeplinirii de catre contestator a atributiilor prevazute de art 5.1.1.5 si art 5.5.2 din Fisa postului nr. T4/630/20.11.2013.


Nefiind dovedite elementele raspunderii disciplinare respectiv abaterea disciplinara savarsita cu vinovatie si rezultatul daunator avand in vedere probele administrate Tribunalul apreciaza ca sanctiunea aplicata nu este temeinica.


Avind in vedere ca din probele administrate rezulta ca reclamantul nu se face vinovat de savarsirea vreunei abateri disciplinare Tribunalul va dispune anularea deciziei nr.C Z 3.1./448/02.02.2015 emisa de intimata.


PENTRU ACESTE MOTIVE,


IN NUMELE LEGII,


HOTARASTE:


Admite cererea formulata de contestatorul N___ M___, CNP xxxxxxxxxxxxx, cu domiciliul in Bucuresti, cu intimata SOCIETATEA NATIONALA DE TRANSPORT FEROVIAR DE M____ ``C__ M____`` SA cu sediul in Bucuresti, _____ Nord, nr.1-3, sector 1, C.U.I. xxxxxxxx.


Dispune anularea deciziei de sanctionare nr CZ 3.1/448/12.02.2015.


Cu apel in termen de 10 zile de la comunicare .


Cererea de apel se depune la Tribunalul Bucuresti - Sectia a VIII-a Conflicte de Munca si Asigurari Sociale.


Pronuntata in sedinta publica azi, 08.03.2016.



Pronuntata de: Tribunalul Bucuresti, Sectia a VIII-a Conflicte de munca si asigurari sociale, Sentinta nr. 2585 din 08.03.2016


Citeşte mai multe despre:    anularea deciziei de sanctionare    abatere disciplinara    lipsa dovezilor    raspundere disciplinara    sanctiune netemeinica



Comentează: Anularea deciziei de sanctionare. Lipsa dovezilor de neindeplinire a atributiilor de serviciu
Alte Speţe

Nulitatea deciziei de sanctionare a salariatului. Lipsa descrierii faptei care constituie abatere disciplinara
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia litigii de munca si asigurari sociale, Decizie nr. 546/2016 din 21.06.2016

Desfacerea disciplinara a contractului de munca pentru lipsa nejustificata de la serviciu
Pronuntaţă de: Curtea de Apel C, Sectia I Civila, Decizia nr. 275 CM din 30.05.2016

Obligarea salariatului la plata prejudiciului cauzat angajatorului. Abatere disciplinara
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj, Sectia I Civila, Decizia nr. 367/A/2016 din 10.02.2016

Nelegalitatea si netemeinicia deciziei de sanctionare a salariatului. Restituirea drepturilor salariale retinute
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Pitesti, Sectia I Civila, Decizia nr. 1166/2016 din 11.05.2016

Concedierea pentru motive ce tin de persoana salariatului. Acte de violenta asupra superiorului
Pronuntaţă de: Tribunalul Arges, Sectia Conflicte de munca si Asigurari sociale, Sentinta Civila nr. 1693/2016 din 21.06.2016

Anularea deciziei de sanctionare disciplinara. Nelegalitate
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti, Sectia a VIII-a Conflicte de munca si asigurari sociale, Sentinta nr. 3535 din 05.04.2016

Anularea de catre instanta a deciziei de sanctionare. Exceptia tardivitatii emiterii deciziei
Pronuntaţă de: Curtea de Apel G, Sectia Conflicte de munca si asigurari sociale, Decizia nr. 237/2016

Sanctionarea abuziva a salariatului pentru fapte ce nu tin de atributiile de serviciu
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Targu-Jiu, Decizia nr. 3086 din 09.06.2016

Anularea de catre instanta a deciziei de suspendare a raporturilor de munca. Repunerea salariatei in situatia anterioara concedierii
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 3381 din 21.06.2016



Articole Juridice

[Av. muncii] Procedura cercetarii disciplinare prealabile
Sursa: MCP Cabinet avocati

[Av. muncii] Sesizarea savarsirii unei abateri disciplinare de catre un alt salariat
Sursa: MCP Cabinet avocati

[Av. muncii] Instruirea salariatilor in domeniul sanatatii si securitatii in munca
Sursa: MCP Cabinet avocati

[Av. muncii] Stabilirea perioadei de proba prin contractual individual de munca
Sursa: MCP Cabinet avocati

[Av. muncii] Contestarea deciziei de sanctionare disciplinara
Sursa: MCP Cabinet avocati

[Av. muncii] Nerespectarea termenului de preaviz in cazul demisiei
Sursa: MCP Cabinet avocati

[Av. muncii] Cercetarea disciplinara prealabila
Sursa: MCP Cabinet avocati