Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Jurisprudenţă » Dreptul Muncii » Angajator intrat in procedura insolventei. Valorificarea drepturilor salariale doar in cadrul acestei proceduri

Angajator intrat in procedura insolventei. Valorificarea drepturilor salariale doar in cadrul acestei proceduri

  Publicat: 19 Apr 2021       544 citiri        Secţiunea: Dreptul Muncii  


Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Pe rol fiind judecarea actiunii civile - litigii de munca – formulata de reclamanta TO.M.in contradictoriu cu parata .L.J.din I.IPURL BUCURESTI, avand ca obiect „contestatie decizie de concediere”.

Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Suma de bani ce se acorda unei persoane pentru suportarea unor cheltuieli suplimentare (de deplasare, detasari etc) sau pentru efectuarea de activitati in afara programului obisnuit de lucru
Salariul reprezinta contraprestatia muncii depuse de salariat in baza contractului individual de munca.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Codul de procedura civila reglementeaza judecata in fond a cauzelor civile, judecata care cunoaste trei faze (etape):
(Bankruptcy) Stare de insolvabilitate a unei persoane fizice sau juridice; cu alte cuvinte, incapacitatea acesteia de a-si plati datoriile.
Concedierea colectiva reprezinta concedierea, intr-o perioada de 30 de zile calendaristice, ca urmare a dificultatilor economice, a transformarilor tehnologice sau a reorganizarii activitatii, a unui numar de:
(Bankruptcy) Stare de insolvabilitate a unei persoane fizice sau juridice; cu alte cuvinte, incapacitatea acesteia de a-si plati datoriile.
Desemneaza orice persoana care este asigurata, in baza unei asigurari obligatorii sau facultative continue, impotriva unuia sau mai multor riscuri ce corespund ramurilor unui regim de securitate sociala care se aplica salariatilor.
Codul muncii este actul normativ care reuneste normele ce constituie dreptul comun in materia raporturilor de munca.
Codul muncii este actul normativ care reuneste normele ce constituie dreptul comun in materia raporturilor de munca.
Concedierea colectiva reprezinta concedierea, intr-o perioada de 30 de zile calendaristice, ca urmare a dificultatilor economice, a transformarilor tehnologice sau a reorganizarii activitatii, a unui numar de:
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Concedierea colectiva reprezinta concedierea, intr-o perioada de 30 de zile calendaristice, ca urmare a dificultatilor economice, a transformarilor tehnologice sau a reorganizarii activitatii, a unui numar de:
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Codul muncii este actul normativ care reuneste normele ce constituie dreptul comun in materia raporturilor de munca.
Codul muncii este actul normativ care reuneste normele ce constituie dreptul comun in materia raporturilor de munca.
Totalitatea bunurilor si creantelor (drepturi de incasare) apartinand subiectului economic;
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Persoana juridica sau persoana fizica cu sediul, respectiv domiciliul, in Romania ori sucursala, filiala, agentia, reprezentanta din Romania a unei persoane juridice straine cu sediul in strainatate, autorizata potrivit legii, care incadreaza forta de munca in conditiile legii.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Suma de bani ce se acorda unei persoane pentru suportarea unor cheltuieli suplimentare (de deplasare, detasari etc) sau pentru efectuarea de activitati in afara programului obisnuit de lucru
Salariul reprezinta contraprestatia muncii depuse de salariat in baza contractului individual de munca.
Suma de bani ce se acorda unei persoane pentru suportarea unor cheltuieli suplimentare (de deplasare, detasari etc) sau pentru efectuarea de activitati in afara programului obisnuit de lucru
Suma de bani ce se acorda unei persoane pentru suportarea unor cheltuieli suplimentare (de deplasare, detasari etc) sau pentru efectuarea de activitati in afara programului obisnuit de lucru
Suma de bani ce se acorda unei persoane pentru suportarea unor cheltuieli suplimentare (de deplasare, detasari etc) sau pentru efectuarea de activitati in afara programului obisnuit de lucru
Suma de bani ce se acorda unei persoane pentru suportarea unor cheltuieli suplimentare (de deplasare, detasari etc) sau pentru efectuarea de activitati in afara programului obisnuit de lucru
Suma de bani ce se acorda unei persoane pentru suportarea unor cheltuieli suplimentare (de deplasare, detasari etc) sau pentru efectuarea de activitati in afara programului obisnuit de lucru
Codul muncii este actul normativ care reuneste normele ce constituie dreptul comun in materia raporturilor de munca.
Codul muncii este actul normativ care reuneste normele ce constituie dreptul comun in materia raporturilor de munca.
Persoana juridica sau persoana fizica cu sediul, respectiv domiciliul, in Romania ori sucursala, filiala, agentia, reprezentanta din Romania a unei persoane juridice straine cu sediul in strainatate, autorizata potrivit legii, care incadreaza forta de munca in conditiile legii.
Sindicatele sunt persoane juridice independente, fara scop patrimonial, constituite in scopul apararii si promovarii drepturilor colective si individuale,
Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Interval de timp in care un angajat este scutit conform legii sa lucreze si sa vina la lucru in cadrul unitatii cu care aceasta are incheiat un contract de munca.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Interval de timp in care un angajat este scutit conform legii sa lucreze si sa vina la lucru in cadrul unitatii cu care aceasta are incheiat un contract de munca.
Interval de timp in care un angajat este scutit conform legii sa lucreze si sa vina la lucru in cadrul unitatii cu care aceasta are incheiat un contract de munca.
Interval de timp in care un angajat este scutit conform legii sa lucreze si sa vina la lucru in cadrul unitatii cu care aceasta are incheiat un contract de munca.
Interval de timp in care un angajat este scutit conform legii sa lucreze si sa vina la lucru in cadrul unitatii cu care aceasta are incheiat un contract de munca.
Codul muncii este actul normativ care reuneste normele ce constituie dreptul comun in materia raporturilor de munca.
Codul muncii este actul normativ care reuneste normele ce constituie dreptul comun in materia raporturilor de munca.
Denumire generica pentru toate felurile de monede si semne ale valorii. Au aparut din necesitatea de a facilita schimburile de marfuri.
Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
Legea 10 din 2001. Entitatea cu personalitate juridica care exercita, in numele statului, dreptul de proprietate publica/privata cu privire la un bun ce face obiectul legii (minister, primarie, prefectura sau orice alta institutie publica)
(Bankruptcy) Stare de insolvabilitate a unei persoane fizice sau juridice; cu alte cuvinte, incapacitatea acesteia de a-si plati datoriile.
Reprezinta procedura prevazuta de prezenta lege, prin care debitorul care indeplineste conditiile prevazute la art. 1 alin. (2)
Codul muncii este actul normativ care reuneste normele ce constituie dreptul comun in materia raporturilor de munca.
Codul muncii este actul normativ care reuneste normele ce constituie dreptul comun in materia raporturilor de munca.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Procedura de insolventa concursuala colectiva si egalitara care se aplica debitorului in vederea
Buletinul Insolventei - Reprezinta publicatia editata de Oficiul National al Registrului Comertului,
Este acea stare a patrimoniului debitorului care se caracterizeaza prin insuficienta fondurilor banesti disponibile pentru plata datoriilor exigibile:
Desemneaza orice persoana care este asigurata, in baza unei asigurari obligatorii sau facultative continue, impotriva unuia sau mai multor riscuri ce corespund ramurilor unui regim de securitate sociala care se aplica salariatilor.
Imprimat emis de un organ official, folosit pentru plata unor taxe sau impozite.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu de masuri prevazute de lege prin care creditorul realizeaza, cu ajutorul constrangerii de stat, drepturi patrimoniale recunoscute prin hotararea unui organ de jurisdictie sau prin alt titlu, daca debitorul nu-si indeplineste de buna voie obligatiile.
Salariul reprezinta contraprestatia muncii depuse de salariat in baza contractului individual de munca.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Valori de incasat din vanzari pe credit, de bunuri rezultate din exploatare (produse, lucrari, servicii). Sunt generate de ciclul de exploatare al intreprinderii
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Codul muncii este actul normativ care reuneste normele ce constituie dreptul comun in materia raporturilor de munca.
Codul muncii este actul normativ care reuneste normele ce constituie dreptul comun in materia raporturilor de munca.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
(Bankruptcy) Stare de insolvabilitate a unei persoane fizice sau juridice; cu alte cuvinte, incapacitatea acesteia de a-si plati datoriile.
Reprezinta procedura prevazuta de prezenta lege, prin care debitorul care indeplineste conditiile prevazute la art. 1 alin. (2)
Reprezentare grafica, sintetica, a structurii organizatorice a unei unitati, cuprinzand compartimentele ei
Desemneaza orice persoana care este asigurata, in baza unei asigurari obligatorii sau facultative continue, impotriva unuia sau mai multor riscuri ce corespund ramurilor unui regim de securitate sociala care se aplica salariatilor.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Concedierea colectiva reprezinta concedierea, intr-o perioada de 30 de zile calendaristice, ca urmare a dificultatilor economice, a transformarilor tehnologice sau a reorganizarii activitatii, a unui numar de:
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Interval de timp in care un angajat este scutit conform legii sa lucreze si sa vina la lucru in cadrul unitatii cu care aceasta are incheiat un contract de munca.
Codul de procedura civila reglementeaza judecata in fond a cauzelor civile, judecata care cunoaste trei faze (etape):
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Orice forma de comunicare destinata sa promoveze, direct sau indirect, produsele, serviciile, imaginea, numele ori denumirea, firma sau emblema unui comerciant ori membru al unei profesii liberale;

Prin cererea formulata reclamanta To.M.solicita in contradictoriu cu parata .l.j.din INSOLVENCY IPURL BUCURESTI:


1. anularea Deciziei nr. 51/21.09.2018, ca nelegala si netemeinica, in conformitate cu dispozitiile art. 80 din Legea nr. 53/2003 modificata si completata;


2. obligarea paratei la plata unei despagubiri, in urma anularii deciziei, egale cu salariile indexate, majorate si reactualizate, de care ar fi beneficiat de a data disponibilizarii si pana la data solutionarii definitive a prezentei cauzei, in conformitate cu dispozitiile art. 80 alin. 1 d in Legea nr. 53/2003;


3. obligarea paratei la plata salariilor compensatorii cuvenite reclamantei conform prevederilor contractului colectiv de munca la nivel de unitate incheiat pe anii 2017 - 2020, inregistrat la ITM Bucuresti sub nr. 292/2017, respectiv o indemnizatie egala cu 1 salariu de baza brut. ;


4. obligarea paratei la plata contravalorii concediului de odihna neefectuat si a tuturor celorlalte drepturi banesti ce i se cuvin in calitate de angajata a paratei;


5. obligarea paratei la cheltuieli de judecata .


In motivarea actiunii se arata cu privire la nelegalitatea deciziei contestate ca prin Decizia nr. 51/21.09.2018 parata a dispus desfacerea contractului individual de munca al reclamantei in temeiul dispozitiilor art. 65 alin. 1 din Legea nr. 53/2003 Republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.


In dispozitivul deciziei contestate se face mentiunea nereala a faptului ca incetarea contractului individual de munca se face prin concediere individuala.


Reclamanta a fost angajata paratei in baza contractului individual de munca nr. 280/31.10.2017 in functia de economist la Sucursala Bacau din cadrul societatii P.Sa.


La data de 10.09.2018, in Dosarul nr. x/3/2018 al Tribunalului Bucuresti, impotriva paratei s-a dispus deschiderea procedurii de faliment conform dispozitiilor Legii nr. 85/2014.


La data de 19.09.2018 parata prin l.j. a adus la cunostinta angajatilor .ca a initiat procedura de concediere colectiva a tuturor salariatilor, in temeiul dispozitiilor art. 123 alin. 8 f din Legea nr. 85/2014 coroborate cu dispozitiile art. 69 din Legea nr. 53/2003 Republicata si modificata, pentru motivul intrarii acesteia in procedura de faliment.


Prin decizia contestata parata arata ca intelege sa dispuna desfacerea contractului de munca al reclamantei, prin concediere individuala.


Desi la data emiterii deciziei contestate, parata initiase deja procedura concedierii colective, astfel ca decizia contestata este lovita partial de nulitate, cu privire la acest aspect, concedierea reclamantei fiind rezultatul concedierii colective a tuturor angajatilor paratei.


Concedierea colectiva este denumita astfel pentru ca ea afecteaza nu doar un singur salariat sau mai multi individual ci o colectivitate de salariati.


Potrivit art. 68 lit. a din Codul muncii (vezi Codul muncii comentat de avocat Marius-Catalin Predut - www.MCP-Avocati.ro), ``(1) Prin concediere colectiva se intelege concedierea, intr-o perioada de 30 de zile calendaristice, din unul sau mai multe motive care nu tin de persoana salariatului, a unui numar de:


a) cel putin 10 salariati, daca angajatorul care disponibilizeaza are incadrati mai mult de 20 de salariati si mai putin de 100 de salariati;


b) cel putin 10% din salariati, daca angajatorul care disponibilizeaza are incadrati cel putin 100 de salariati, dar mai putin de 300 de salariati ;


c) cel putin 30 de salariati, daca angajatorul care disponibilizeaza are incadrati cel putin 300 de salariati.


(2) La stabilirea numarului efectiv de salariati concediati colectiv, potrivit alin. (1), se iau in calcul si acei salariati carora le-au incetat contractele individuale de munca din initiativa angajatorului, din unul sau mai multe motive, fara legatura cu persoana salariatului, cu conditia existentei a cel putin 5 concedieri.``


Rezulta ca op concediere, pentru a fi calificata ca fiind colectiva, trebuie sa indeplineasca trei conditii:


- sa fie vorba de un anumit numar de salariati afectati de aceasta masura;


- motivul incetarii contractului de munca a celor din cauza sa nu tina de persoana lor, si


- perioada de timp in care va avea loc incetarea acelor contracte sa, nu depaseasca 30 de zile calendaristice.


Asa cum a decis Curtea de Justitie a Uniunii Europene, in spiritul Directivei 98/59, notiunea de concediere colectiva inglobeaza orice incetare a contractelor de munca care nu este datorata vointei lucratorului si deci fara consimtamantul sau.


Curtea a interpretat notiunea de unitate care figureaza in aceeasi directiva, in special la art. 1 alin. 1 lit. a, ca desemnand, in functie de circumstante, structura la care lucratorii care au fost concediati sunt afectati pentru a exercita sarcinile lor. Este vorba de o entitate distincta, care prezinta o anumita permanenta si stabilitate, destinata pentru realizarea uneia sau mai multor sarcini determinate si cate disp0une de un ansamblu de olucrat9ori, de mijloace tehnice necesare si de o anumita schema organizatorica care permite indeplinirea acelor sarcini. Aceasta entitate nu este necesar sa fie dotata cu autonomie juridica sau economica, financiara, administrativa sau tehnologica pentru a fi calificata drept ``unitate``.


Sub aspectul dreptului reclamantei la salarii compensatorii raportat la dispozitiile art. 67 din Legea nr. 53/2003 Codul muncii (vezi Codul muncii comentat de avocat Marius-Catalin Predut - www.MCP-Avocati.ro), ``Salariatii concediati pentru motive care nu tin de persoana lor beneficiaza de masuri active de combatere a somajului si pot beneficia de compensatii in conditiile prevazute de lege si de contractul colectiv de munca aplicabil.``


Conform dispozitiilor legale in materie, in ceea ce priveste salariile compensatorii, acordarea acestora de catre angajator este conditionata de existenta unei prevederi exprese in acest sens in contractul individual sau colectiva de munca aplicabil.


In conformitate cu prevederile Contractului Colectiv de Munca al .pentru perioada 2017 - 2019, inregistrat lsa Inspectia Muncii - Inspectoratul Teritorial de Munca Bucuresti, sub nr. 292/2017, cap. IV, art. 42, in cazul concedierilor - COLECTIVE SAU INDIVIDUALE - pentru motive ce nu tin de persoana salariatului, ``angajatorul va acorda salariatului/salariatilor compensatii banesti, in functie de vechimea in munca neintrerupta in cadrul societatii.``


Pe cale de consecinta se retine ca, in cauza, isi gasesc aplicarea prevederile art. 42 din contractul colectiv de munca incheiat de .carora, in cazuls concedierilor pentru motive care nu tin de persoana salariatului, se acorda plati compensatorii astfel:


- o indemnizatie egala cu 1 salariu de baza brut pentru salariatii cu vechime mai mica de un an de zile in cadrul societatii:


- o indemnizatie egala cu 2 salarii de baza brute pentru salariatii cu vechime cuprinsa intre 1 si 3 ani in cadrul societatii;


- o indemnizatie egala cu 4 salarii de baza brute pentru salariatii cu vechime cuprinsa intre 3 si 5 ani in cadrul societatii;


- o indemnizatie egala cu 6 salarii de baza brute pentru salariatii cu vechime cuprinsa intre 5 si 7 ani in cadrul societatii;


- o indemnizatie egala cu 8 salarii de baza brute pentru salariatii cu vechime cuprinsa intre 7 si 10 ani in cadrul societatii;


- o indemnizatie egala cu 10 salarii de baza brute pentru salariatii cu vechime de peste 10 ani in cadrul societatii;


Potrivit art. 229 alin. 4 din Codul muncii (vezi Codul muncii comentat de avocat Marius-Catalin Predut - www.MCP-Avocati.ro) ``(1) Contractul colectiv de munca este conventia incheiata in forma scrisa intre angajator sau organizatia patronala, de o parte, si salariati, reprezentati prin sindicate ori in alt mod prevazut de lege, de cealalta parte, prin care se stabilesc clauze privind conditiile de munca, salarizarea, precum si alte drepturi si obligatii ce decurg din raporturile de munca .


(2) Negocierea colectiva la nivel de unitate este obligatorie, cu exceptia cazului in care angajatorul are incadrati mai putin de 21 de salariati.


(3) La negocierea clauzelor si la incheierea contractelor colective de munca partile sunt egale si libere.


(4) Contractele colective de munca, incheiate cu respectarea dispozitiilor legale, constituie legea partilor.``


Asa cum s-a statuat in literatura de specialitate, contractul colectiv de munca este, prin natura lui, un contract regulamentar, iar instanta de judecata trebuie sa considere ca normele cuprinse in acesta au calitatea de reguli de drept aplicabile cu acelasi titlu si cu aceleasi efecte ca si prevederile cuprinse in actele normative.


Prioritatea de care se bucura in legislatia muncii contractul colectiv de munca in reglementarea relatiilor de munca in raport cu celelalte izvoare specifice ale dreptului muncii se afla in deplina concordanta cu normele internationale in materie, el urmand sa isi produca efectele fata de toti salariatii si angajatorii la care se refera.


Cu privire la plata contravalorii zilelor de concediu legal de odihna neefectuate reclamanta are drept un numar de 21 zile de concediu legal de odihna pentru anul 2018. din acesta s-a efectuat un numar de 6 zile, ramanand un numar de 15 zile concediu legal de odihna neefectuate.


In conformitate cu dispozitiei art. 144 din Legea nr. 53/2003:


``(1) Dreptul la concediu de odihna anual platit este garantat tuturor salariatilor.


(2) Dreptul la concediu de odihna anual nu poate forma obiectul vreunei cesiuni, renuntari sau limitari.``


De asemenea, prevederile art. 146 alin. 4 din Codul muncii (vezi Codul muncii comentat de avocat Marius-Catalin Predut - www.MCP-Avocati.ro), dispun:


``C ompensarea in bani a concediului de odihna neefectuat este permisa numai in cazul incetarii contractului individual de munca .``


In dovedirea actiunii s-au depus decizia 51/21.09.2018, C. I. M.280/2017, adrese emise de angajator, copie C.C.M.2017/2019 incheiat la nivel de unitate .


Prin intampinarea depusa se solicita respingerea actiunii ca nefondata privind primele doua capete de cerere, intrucat prin incheierea pronuntata la 10.09.2010 - dosar nr. x al Tribunalului Bacau s-a dispus intrarea in faliment prin procedura simplificata a societatii, ridicarea dreptului de administrare si dizolvarea societatii debitoare, fiind numit l.j.


Urmare a hotararii instantei, s-a dispus in temeiul art. 128 alin. 8 din Legea nr. 85/2014 - in regim de urgenta desfacerea contractului individual de munca din initiativa angajatorului pentru motiva care nu tin de persoana salariatului.


Astfel prin Decizia nr. 51/21.09.2018 s-a dispus incetarea C. I. M. al contestatorului in temeiul art. 65 Codul muncii (vezi Codul muncii comentat de avocat Marius-Catalin Predut - www.MCP-Avocati.ro).


Referitor la capetele de cerere trei si patru s-a invocat exceptia prematuritatii intrucat la data formularii cererii, 15.10.2018, nu era incetat C. I. M., acesta incetand la 21.10.2018 cu lichidarea drepturilor banesti la 05.11.2018, de asemenea societatea a intrat in procedura falimentului la 10.09.2018.


In dovedirea intampinarii s-au depus extras buletinul procedurilor de insolventa x/2018, relatii Registrul Comertului, rapoarte per salariat .


Actiunea este scutita de plata taxei de timbru.


Instanta analizand actele si lucrarile dosarului urmeaza ca in temeiul art. 248 sa se pronunt e asupra exceptiei prematuritatii privind capetele de cerere referitoare la indemnizatia concediului de odihna si plata salariilor compensatorii si astfel urmeaza a respinge aceasta exceptie ca nefondata, instanta apreciind incidenta dispozitiile art. 75* din Legea 85/2014 creantele fiind anterioare deschiderii procedurii, 10.09.2018.


Astfel de la data deschiderii procedurii se suspenda de drept toate actiunile judiciare, extrajudiciare si masurile de executare silita pentru realizarea creantelor asupra averii debitorului. Valorificarea acestor drepturi se poate face numai in cadrul procedurii insolventei, prin depunerea cererilor de admitere a creantelor.


In ceea ce priveste dreptul reclamantei la plata unui salariu compensatoriu potrivit dispozitiilor C.C.M.2017 - 2019 la nivel de unitate in vigoare la data emiterii deciziei de concediere nr. 51/2018, instanta retine faptul ca dreptul cuvenit se va realiza prin formularea unei cereri ce urmeaza a fi analizata de administratorul j.cu respectarea dispozitiilor art. 106 alin. 1 din legea care se aplica corespunzator, fara ca aceste creante sa fie inscrise in tabelul de creante .


Referitor la capatul de cerere privind anularea Deciziei nr. 51/21.09.2018 in baza art. 80 Codul muncii (vezi Codul muncii comentat de avocat Marius-Catalin Predut - www.MCP-Avocati.ro) cu plata drepturilor cuvenite urmare anularii deciziei, instanta urmeaza sa dispuna respingerea.


Astfel prin incheierea din 10.09.2018 dosar nr. x/3/2018 s-a dispus intrarea in faliment prin procedura simplificata a societatii .dizolvarea societatii debitoare, fiind numit si l.j.


Prin Decizia nr. 51/21.09.2018 s-a dispus de lichidatorul j.desfacerea C. I. M al contestatoarei in temeiul art. 123 alin. 8 din Legea nr. 85/2014 cu raportare la prevederile art. 60 alin. 2 si 65 din Legea nr. 53/2003 care reglementeaza concedierea pentru motive care nu tin de persoana salariatului.


Asadar, cerinta impusa de legiuitor pentru concedierea individuala este desfiintarea locului de munca ocupat de angajat, situatie ce rezulta din actele dosarului, organigrama fila 48 - 49, raport salariat fila 50 - 51, astfel, se retine ca postul detinut de contestatoare, acela de economist nu se mai regaseste, fila 48.


Este adevarat, ca dupa initierea procedurii de concediere individuala, lichidatorul a comunicat prin adresa 494/19.09.2018, faptul ca se initiaza procedura de concediere colectiva la nivelul societatii.


Pentru aceste considerente se va decide.


PENTRU ACESTE MOTIVE,


IN NUMELE LEGII


HOTARASTE


Respinge exceptia prematuritatii privind salariul compensatoriu si plata indemnizatiei concediului de odihna.


Respinge capatul de cerere privind anularea Deciziei nr. 51/21.09.2018 si plata despagubirilor urmare anularii deciziei, egale cu salariile indexate si reactualizate de care ar fi beneficiat de la data indisponibilizarii si pana la data ramanerii definitive a prezentei cauze formulata de reclamanta TO.M.cu domiciliul in Bacau, in contradictoriu cu parata .L.J.din I.IPURL cu sediul in Bucuresti, 3, sector 1.


In temeiul art. 75 alin. 3 din Legea nr. 85/2014 dispune suspendarea dreptului privind salariul compensatoriu si plata contravalorii concediu odihna


Respinge cererea pentru plata cheltuielilor de judecata . cu apel in termen de 10 zile de la comunicare .


Hotararea va fi pusa la dispozitia partilor prin intermediul grefei instantei.


Pronuntata in sedinta publica, azi 18.02.2019




Pronuntata de: Tribunalul Bacau - Sentinta civila nr. 132 din data de 18 februarie 2019


Citeşte mai multe despre:    contestatie decizie de concediere    contravaloarea concediu de odihna neefectuat    valorificarea drepturilor salariale doar in cadrul procedurii insolventei daca s-a deschis aceasta procedura impotriva angajatorului    desfiintare efectiva a postului
Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte Speţe

Litigii de munca - contestatie decizie de concediere; concediere pentru motive care nu tin de persoana salariatului, lipsa descrierii in cuprinsul deciziei a motivelor care determina concedierea - trimiterea la raportul intern al unitatii
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia nr. 124/20.05.2020

Instanta de judecata nu analizeaza oportunitatea deciziei de restructurare interna a angajatorului. Controlul de legalitate al masurii concedierii
Pronuntaţă de: Tribunalul Arad - Sentinta civila nr. 923 din data de 23 noiembrie 2020

Prin motivare se intelege expunerea explicita si fara echivoc a motivelor de fapt si de drept care au determinat luarea masurii concedierii
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti - Sentinta civila nr. 6960 din data de 05.12.2019

Dovedirea faptei ce reprezinta abatere disciplinara. Sarcina probei
Pronuntaţă de: Curtea de Apel BUCURESTI - Decizie civila nr. 1343/07.03.2019

Interesul legitim al angajatorului trebuie sa fie dictat doar de nevoia eficientizarii activitatii, concedierea determinata de desfiintarea locului de munca reprezentand singura solutie
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti - Sentinta civila nr. 5912 din data de 28.10.2019

Orice decizie de sanctionare disciplinara, pentru a fi valabila, trebuie sa indeplineasca cumulativ toate cerintele statornicite de lege
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Timisoara - Decizia civila nr. 593 din data de 22 februarie 2012

Comunicarea deciziei de concediere. Efectele refuzului salariatului de a primi decizia de concediere
Pronuntaţă de: Curtea de Apel BUCURESTI - Decizia nr. 445/29.01.2019

Descrierea generica a faptei ce constituie abatere disciplinara. Nulitate decizie de concediere
Pronuntaţă de: Curtea de Apel BRASOV - Decizia nr. 552/16.07.2020

Termenul in care se poate contesta in instanta decizia de sanctionare disciplinara. Tardivitatea formularii contestatiei.
Pronuntaţă de: Tribunalul OLT - Sentinta nr. 640/04.11.2020

Omisiunea inscrierii in concret a motivelor de fapt si de drept. Nulitatea absoluta a deciziei de concediere
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia civila nr. 3581/2019



Articole Juridice

[Av. muncii] Contestatie decizie de concediere art. 65 Codul muncii
Sursa: MCP Cabinet avocati