din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2873 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » OUG 96/2012 privind stabilirea unor masuri de reorganizare in cadrul administratiei publice centrale si pentru modificarea unor acte normative

OUG 96/2012 privind stabilirea unor masuri de reorganizare in cadrul administratiei publice centrale si pentru modificarea unor acte normative

  Publicat: 14 Jan 2013       11833 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
ORDONANTA DE URGENTA nr. 96 din 22 decembrie 2012
privind stabilirea unor masuri de reorganizare in cadrul administratiei publice centrale si pentru modificarea unor acte normative

PUBLICATA IN MONITORUL OFICIAL nr. 884 din 22 decembrie 2012

Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ramura economica a activitatii economice constituita pe baza diviziunii muncii, care transforma obiecte preluate din natura sau alte materii prime (produse agricole, piscicole)
Debitor care se angajeaza alaturi de debitorul initial (numit delegant) sau in locul acestuia sa execute obligatia pe care delegantul o are fata de creditorul delegatar.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Debitor care se angajeaza alaturi de debitorul initial (numit delegant) sau in locul acestuia sa execute obligatia pe care delegantul o are fata de creditorul delegatar.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ordonanta de Urgenta a Guvernului privind modificarea Codului de procedură penală
Potrivit legii nr 58/1998 privind activitatea bancilor comerciale, acestea (atat persoanele juridice romane, cat si sucursalele unor banci straine) pot desfasura, in limita autorizatiei primite de la BNR, urmatoarele activitati:
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Act adoptat de organele de stat,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,


ART. 18
(1) Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului, institutie publica, cu personalitate juridica, in subordinea Guvernului, trece in coordonarea ministrului economiei.
(2) Presedintele Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului este ordonator principal de credite atat pentru cheltuielile care se asigura de la bugetul de stat, cat si pentru bugetul de venituri si cheltuieli aferent activitatilor de privatizare si de valorificare a activelor statului.
(3) In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, ministrul economiei va supune Guvernului, spre adoptare, proiectul actului normativ de reorganizare a Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului.

ART. 19
(1) Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie, institutie publica cu personalitate juridica, functioneaza in subordinea Ministerului Economiei si in coordonarea ministrului economiei.
(2) In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, ministrul economiei va supune Guvernului, spre adoptare, proiectul actului normativ de reorganizare a Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie.

ART. 20
(1) Fondul national de garantare a creditelor pentru intreprinderile mici si mijlocii, infiintat potrivit prevederilor Legii nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, cu modificarile si completarile ulterioare, si Fondul Roman de Contragarantare, infiintat potrivit prevederilor Ordonantei de urgenta nr. 23/2009 privind infiintarea Fondului Roman de Contragarantare, cu modificarile si completarile ulterioare, functioneaza in coordonarea ministrului delegat pentru intreprinderi mici si mijlocii, mediul de afaceri si turism.
(2) In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, ministrul delegat pentru intreprinderi mici si mijlocii, mediul de afaceri si turism va supune Guvernului, spre adoptare, proiectele actelor normative de reorganizare a Fondul national de garantare a creditelor pentru intreprinderile mici si mijlocii si a Fondul Roman de Contragarantare.

ART. 21
(1) Oficiul Roman pentru Adoptii, numit in continuare Oficiul, organ de specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, in subordinea Guvernului si coordonarea secretarului general al Guvernului, trece in subordinea Ministerului Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice.
(2) Finantarea Oficiului se asigura de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice.
(3) Oficiul este condus de un presedinte cu rang de secretar de stat, numit si eliberat din functie prin decizie a prim-ministrului, la propunerea ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice.

ART. 22
Directia generala de informatii si protectie interna din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor se reorganizeaza ca departament in cadrul Ministerului Afacerilor Interne, coordonat de un secretar de stat, ajutat de 2 subsecretari de stat, numiti si eliberati din functie prin decizie a prim-ministrului.

ART. 23
(1) Autoritatea Nationala pentru Restituirea Proprietatilor, organ de specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, trece din subordinea Ministerului Finantelor Publice in subordinea Guvernului si in coordonarea prim-ministrului, prin Cancelaria Primului-Ministru.
(2) Autoritatea Nationala pentru Restituirea Proprietatilor este finantata de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului.
(3) Autoritatea Nationala pentru Restituirea Proprietatilor este condusa de un presedinte, cu rang de secretar de stat, ajutat de unul sau mai multi vicepresedinti, cu rang de subsecretar de stat, numiti si eliberati din functie prin decizie a prim-ministrului.
(4) Comisia Centrala pentru Stabilirea Despagubirilor, constituita prin Legea nr. 247/2005 privind reforma in domeniile proprietatii si justitiei, precum si unele masuri adiacente, cu modificarile si completarile ulterioare, Comisia speciala de retrocedare a unor bunuri imobile care au apartinut cultelor religioase din Romania, constituita prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 94/2000 privind retrocedarea unor bunuri imobile care au apartinut cultelor religioase din Romania, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, Comisia speciala de retrocedare a unor bunuri imobile care au apartinut comunitatilor cetatenilor apartinand minoritatilor nationale din Romania, constituita prin Hotararea Guvernului nr. 1.164/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 94/2000 privind retrocedarea unor bunuri imobile care au apartinut cultelor religioase din Romania, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 501/2002, precum si pentru stabilirea unor masuri privind organizarea si functionarea Comisiei speciale de retrocedare, cu modificarile ulterioare, precum si Comisia centrala pentru aplicarea dispozitiilor Legii nr. 9/1998 privind acordarea de compensatii cetatenilor romani pentru bunurile trecute in proprietatea statului bulgar in urma aplicarii Tratatului dintre Romania si Bulgaria, semnat la Craiova la 7 septembrie 1940, functioneaza autonom.

ART. 24
Secretariatul de Stat pentru Culte, institutie publica cu personalitate juridica, finantata integral de la bugetul de stat, in subordinea Ministerului Culturii si Patrimoniului National, se reorganizeaza ca organ de specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, in subordinea Guvernului si in coordonarea prim-ministrului, prin Cancelaria Primului-Ministru, finantata integral de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului.

ART. 25
(1) La data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, Inspectoratul de Stat in Constructii - I.S.C., institutie publica cu personalitate juridica, in subordinea Guvernului si in coordonarea prim-ministrului, printr-un consilier de stat, finantata integral de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, trece in subordinea Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice.
(2) Inspectoratul de Stat in Constructii - I.S.C este finantat integral de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice.

ART. 26
(1) In termen de 15 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, ministerele si celelalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale propun Guvernului spre adoptare proiectele hotararilor Guvernului pentru reglementarea masurilor privind organizarea si functionarea lor prevazute de prezenta ordonanta de urgenta .
(2) Ministerele si celelalte autoritati ale administratiei publice centrale care preiau institutii si autoritati publice in subordine sau sub autoritate exercita atributiile specifice ale ministerelor si autoritatilor administratiei publice in subordinea ori sub autoritatea carora se afla entitatile preluate pana la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
(3) Ministerele, celelalte autoritati ale administratiei publice si institutiile publice nou-infiintate sau care preiau activitati de la alte institutii publice preiau personalul aferent acestor activitati in conditiile legii si se subroga in drepturile si obligatiile institutiilor care derulau aceste activitati .
(4) In termen de 15 de zile de la data intrarii in vigoare a hotararilor Guvernului prevazute la alin. (1), se preiau pe baza de protocol de predare-preluare bunurile mobile si imobile aflate in administrarea sau, dupa caz, in proprietatea acestora.
(5) Organizarea si functionarea Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice si a Ministerului Afacerilor Interne sunt reglementate prin hotarare a Guvernului, in termenul prevazut la alin. (1).
(6) La data intrarii in vigoare a actelor normative prevazute la alin. (5), se abroga Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea si functionarea Ministerului Administratiei si Internelor, aprobata cu modificari prin Legea nr. 15/2008, cu modificarile si completarile ulterioare.

ART. 27
(1) Pana la data semnarii protocoalelor de predare-preluare prevazute la alin. (4), finantarea cheltuielilor de personal si a altor cheltuieli urgente ale ministerelor nou-infiintate se asigura din bugetele ordonatorilor principali de credite existenti inainte de intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, din structura carora acestea s-au reorganizat.
(2) Deschiderile de credite bugetare aferente cheltuielilor prevazute la alin. (1) se efectueaza de catre noii ordonatori principali de credite in conditiile art. 37 alin. (1) din Legea finantelor publice nr. 500/2002, cu modificarile si completarile ulterioare. Cererile pentrudeschiderea de credite bugetare vor fi semnate numai cu prima semnatura de catre oricare dintre ordonatorii principali de credite ai ministerelor/institutiilor nou-infiintate sau reorganizate, conform specimenelor de semnaturi transmise in acest scop Ministerului Finantelor Publice.
(3) In limita creditelor bugetare deschise in conditiile alin. (1) si (2) se efectueaza plati de catre sefii compartimentelor financiar-contabile ale ministerelor de la care au fost preluate activitatile.
(4) Creditele bugetare deschise si executia bugetara aferenta cheltuielilor prevazute la alin. (1) se transfera din contabilitatea ordonatorilor de credite existenti inainte de intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta in contabilitatea ministerelor nou-infiintate pe baza protocoalelor de predare-preluare si a precizarilor aprobate prin ordin al ministrului finantelor publice, in termen de 10 zile de la data intrarii in vigoare a legii bugetului de stat pe anul 2013.

ART. 28




Afişează OUG 96/2012 privind stabilirea unor masuri de reorganizare in cadrul administratiei publice centrale si pentru modificarea unor acte normative pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    OUG 96/2012

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Restituirea sumelor incasate de salariat ca urmare a interpretarii eronate a prevederilor legale privind salarizarea
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Neefectuarea coprespunzatoare a cercetarii disciplinare prealabile Comportamente inadecvate sau nedrepte la locul de munca
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Acordarea drepturilor salariale prevazute in contractul colectiv de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Model contract de munca 2024. CIM editabil 2024!
Sursa: EuroAvocatura.ro