din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2085 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » LEGEA nr. 100/2016 privind concesiunile de lucrari si concesiunile de servicii

LEGEA nr. 100/2016 privind concesiunile de lucrari si concesiunile de servicii

  Publicat: 26 Dec 2016       14107 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
LEGEA nr. 100/2016 privind concesiunile de lucrari si concesiunile de servicii

Publicata in Monitorul Oficial nr. 392 din data de 23 mai 2016

(Concession) (1) In general: drept legal de folosire a unei proprietati in anumite scopuri.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
(Concession) (1) In general: drept legal de folosire a unei proprietati in anumite scopuri.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Suma de bani sau alte valori pe care o persoana numita creditor o acorda unei alte persoane, numita debitor,
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
(termen CNA). Ansamblul programelor de radiodifuziune sau de televiziune, al emisiunilor si al celorlalte elemente ale unor servicii specifice, furnizat de un radiodifuzor,
(termen CNA). Ansamblul programelor de radiodifuziune sau de televiziune, al emisiunilor si al celorlalte elemente ale unor servicii specifice, furnizat de un radiodifuzor,
(termen CNA). O comunicare audiovizuala identificabila, �n cadrul unei succesiuni orare a serviciului de programe, prin titlu, continut, forma sau autor.
Persoana care cumpara frecvent produsele sau serviciile unei firme, sau dintr-un magazin, consumator obisnuit al unui local.
1. Din punct de vedere financiar, o actiune de inlocuire a unui titlu dintr-un portofoliu cu alt titlu pentru a obtine un randament mai mare sau un profit mai mare in perspectiva.
1. Din punct de vedere financiar, o actiune de inlocuire a unui titlu dintr-un portofoliu cu alt titlu pentru a obtine un randament mai mare sau un profit mai mare in perspectiva.
1. Din punct de vedere financiar, o actiune de inlocuire a unui titlu dintr-un portofoliu cu alt titlu pentru a obtine un randament mai mare sau un profit mai mare in perspectiva.
Procedura juridica prin care un act sau un inscris este recunoscut in mod legal de catre o autoritate notariala.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
(Concession) (1) In general: drept legal de folosire a unei proprietati in anumite scopuri.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
In sensul legislatiei comunitare antitrust, prin �intreprindere� se intelege orice entitate angajata intr-o activitate economica, adica o activitate constand in oferirea de bunuri sau de servicii pe o piata data, independent de statutul sau juridic si de modul de finantare.
Colectiv format din persoane fizice avand o organizare de sine statatoare, concretizata in structura de productie, de conceptie si functionala,
Colectiv format din persoane fizice avand o organizare de sine statatoare, concretizata in structura de productie, de conceptie si functionala,
Prevazuta in sectiunea II, cap. II, t. I, art. 10 , C.pen., partea generala , principiu de aplicare a legii penale active,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
In sensul legislatiei comunitare antitrust, prin �intreprindere� se intelege orice entitate angajata intr-o activitate economica, adica o activitate constand in oferirea de bunuri sau de servicii pe o piata data, independent de statutul sau juridic si de modul de finantare.
Indicator care masoara rezultatele la nivel microeconomic, reprezentand volumul incasarilor din activitatea proprie intr-o perioada de timp, incasari efectuate la pretul pietei.
Indicator care masoara rezultatele la nivel microeconomic, reprezentand volumul incasarilor din activitatea proprie intr-o perioada de timp, incasari efectuate la pretul pietei.
In sensul legislatiei comunitare antitrust, prin �intreprindere� se intelege orice entitate angajata intr-o activitate economica, adica o activitate constand in oferirea de bunuri sau de servicii pe o piata data, independent de statutul sau juridic si de modul de finantare.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
(Concession) (1) In general: drept legal de folosire a unei proprietati in anumite scopuri.

SECTIUNEA 4: Exceptari aplicabile contractelor de concesiune de servicii

Articolul 30
(1) Prezenta lege nu se aplica contractelor de concesiune de servicii care au ca obiect:
a) cumpararea sau inchirierea, prin orice mijloace financiare, de terenuri, cladiri existente, alte bunuri imobile ori a drepturilor asupra acestora;
b) cumpararea, dezvoltarea, productia sau coproductia de materiale pentru programe destinate serviciilor media audiovizuale, atribuite de furnizori de servicii media, sau contractelor pentru spatiu de emisie ori furnizarea de programe care sunt atribuite furnizorilor de servicii media;
c) servicii de arbitraj, mediere si alte forme de solutionare alternativa a disputelor;
d) oricare dintre serviciile juridice prevazute la alin. (3) ;
e) servicii financiare in legatura cu emisiunea, vanzarea, cumpararea sau transferul valorilor mobiliare ori al altor instrumente financiare, potrivit prevederilor art. 4 alin. (1) pct. 50 din Regulamentul nr. 575/2013 al Parlamentului European si al Consiliului din 26 iunie 2013 privind cerintele prudentiale pentru institutiile de credit si societatile de investitii si de modificare a Regulamentului (UE) nr. 648/2012, servicii ale bancilor centrale si operatiuni efectuate cu Fondul European de Stabilitate Financiara si cu Mecanismul European de Stabilitate;
f) imprumuturi, indiferent daca sunt sau nu in legatura cu emisiunea, vanzarea, cumpararea sau transferul valorilor mobiliare sau al altor instrumente financiare;
g) servicii de aparare civila, protectie civila si prevenirea pericolelor, prestate de persoane fara scop patrimonial si care fac obiectul codurilor CPV 75250000-3, 75251000-0, 75251100-1, 75251110-4, 75251120-7, 75252000-7, 75222000-8, 98113100-9 si 85143000-3, cu exceptia serviciilor de ambulanta pentru transportul pacientilor;
h) serviciile de loterie in sensul Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 246/2010, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) In sensul alin. (1) lit. b) :
a) notiunile serviciu media audiovizual si furnizor de servicii media au intelesurile prevazute la art. 1 pct. 1 si 12 din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificarile si completarile ulterioare;
b) notiunea program cuprinde atat programele avand intelesul prevazut la art. 1 pct. 4 din Legea nr. 504/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, incluse intr-un serviciu de programe de televiziune, cat si programele incluse intr-un serviciu de programe de radiodifuziune si materialele pentru programe, iar notiunea de "material pentru programe" are acelasi inteles cu notiunea program .
(3) Serviciile juridice care fac obiectul alin. (1) lit. d) sunt urmatoarele:
a) reprezentarea unui client de catre un avocat in sensul Legii nr. 51/1995 pentru organizarea si exercitarea profesiei de avocat, republicata, cu modificarile ulterioare, in cadrul unei proceduri de arbitraj sau de mediere desfasurate in fata unei instante nationale de arbitraj sau de mediere din Romania ori din alt stat sau in fata unei instante internationale de arbitraj sau de mediere ori in cadrul unor proceduri judiciare in fata instantelor de judecata sau a autoritatilor publice nationale din Romania ori din alt stat sau in fata instantelor de judecata ori a institutiilor internationale;
b) asistenta si consultanta juridica acordate de un avocat, anticipat sau in vederea pregatirii oricareia dintre procedurile prevazute la lit. a) sau in cazul in care exista indicii concrete si o probabilitate ridicata ca speta in legatura cu care sunt acordate asistenta si consultanta juridica sa faca obiectul unor astfel de proceduri;
c) servicii de certificare si autentificare a documentelor care sunt prestate de notari publici potrivit dispozitiilor legale;
d) servicii juridice furnizate de fiduciari sau de administratori-sechestru ori alte servicii juridice furnizate de entitati desemnate de o instanta judecatoreasca nationala sau care sunt desemnati potrivit dispozitiilor legale sa indeplineasca sarcini specifice sub supravegherea si controlul instantelor judecatoresti;
e) servicii prestate de executorii judecatoresti.
SECTIUNEA 5: Exceptari specifice in domeniul comunicatiilor electronice

Articolul 31
(1) Prezenta lege nu se aplica contractelor de concesiune care au ca scop principal sa permita autoritatilor contractante sa furnizeze sau sa exploateze retele publice de comunicatii electronice sau sa furnizeze catre public unul sau mai multe servicii de comunicatii electronice.
(2) In sensul dispozitiilor alin. (1) , notiunile retea publica de comunicatii electronice si serviciu de comunicatii electronice au intelesurile prevazute la art. 4 alin. (1) pct. 9 si 10 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2011 privind comunicatiile electronice, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 140/2012, cu modificarile si completarile ulterioare.
SECTIUNEA 6: Exceptari aplicabile concesiunilor de lucrari sau concesiunilor de servicii atribuite pentru desfasurarea unei activitati relevante intr-o tara terta

Articolul 32
Prezenta lege nu se aplica in cazul concesiunilor de lucrari sau concesiunilor de servicii atribuite de entitati contractante pentru desfasurarea activitatilor relevante prevazute in anexa nr. 2 intr-o tara terta, in conditiile in care in efectuarea respectivelor activitati nu intervine utilizarea fizica a unei retele sau a unui areal geografic din Uniunea Europeana.
SECTIUNEA 7: Exceptari aplicabile concesiunilor de lucrari sau concesiunilor de servicii atribuite unei intreprinderi afiliate

Articolul 33
(1) Prezenta lege nu se aplica atribuirii contractelor de concesiune:
a) de catre o entitate contractanta unei intreprinderi afiliate;
b) de catre o asociere de mai multe entitati contractante, formata exclusiv cu scopul de a derula o activitate prevazuta in anexa nr. 2, unei intreprinderi afiliate la una dintre entitatile contractante respective.
(2) Prevederile alin. (1) sunt aplicabile:
a) in cazul unei concesiuni de servicii, numai daca cel putin 80% din cifra medie de afaceri totala in domeniul serviciilor prestate de intreprinderea afiliata, din ultimii 3 ani, provine din prestarea de astfel de servicii pentru entitatea contractanta sau pentru alte intreprinderi cu care este afiliata;
b) in cazul unei concesiuni de lucrari, numai daca cel putin 80% din cifra medie de afaceri totala in domeniul lucrarilor executate de intreprinderea afiliata, din ultimii 3 ani, provine din executia de astfel de lucrari pentru entitatea contractanta sau pentru alte intreprinderi cu care este afiliata.
(3) In sensul prevederilor alin. (1) si (2) , intreprindere afiliata reprezinta orice persoana juridica ce desfasoara activitati economice si care intra, in conformitate cu prevederile legale referitoare la consolidarea conturilor, in perimetrul de consolidare al entitatii contractante sau orice persoana juridica ce desfasoara activitati economice si care se afla in oricare dintre urmatoarele situatii:
a) entitatea contractanta exercita, direct sau indirect, o influenta dominanta asupra sa;
b) exercita, direct sau indirect, o influenta dominanta asupra unei entitati contractante;
c) impreuna cu entitatea contractanta se afla, direct sau indirect, sub influenta dominanta a unei alte persoane care desfasoara activitati economice, in virtutea dreptului de proprietate, a unei participari financiare sau a regulilor care ii reglementeaza activitatea .
Pentru notiunea de "influenta dominanta", prevederile art. 5 alin. (1) lit. s) se aplica in mod corespunzator.
(4) In cazul in care, in functie de data la care o intreprindere afiliata a fost infiintata sau si-a inceput activitatea, cifra de afaceri nu este disponibila pentru ultimii 3 ani, este suficient ca intreprinderea sa demonstreze ca cifra de afaceri prevazuta la alin. (2) lit. a) sau b) este credibila, in special prin utilizarea previziunilor de afaceri.
(5) In cazul in care mai mult de o intreprindere afiliata la entitatea contractanta cu care formeaza un grup economic furnizeaza servicii sau lucrari identice sau similare, procentajele prevazute la alin. (2) se calculeaza luand in considerare cifra totala de afaceri care rezulta din prestarea de servicii sau executia de lucrari de catre respectivele intreprinderi afiliate.
(6) Entitatile contractante au obligatia de a transmite ANAP sau Comisiei Europene, daca li se solicita acest lucru, orice informatii cu privire la intreprinderile si contractele de concesiune pentru care s-au considerat aplicabile prevederile alin. (1) si (3) .
SECTIUNEA 8: Exceptari aplicabile concesiunilor de lucrari sau concesiunilor de servicii atribuite unei asocieri de mai multe entitati contractante sau unei entitati contractante care face parte dintr-o astfel de asociere

Articolul 34




Afişează LEGEA nr. 100/2016 privind concesiunile de lucrari si concesiunile de servicii pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Legea 100/2016    Concesiune    concesiune de lucrari    oncesiune de servicii   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Decizia nr. 620/2018 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 69 din Legea nr. 101/2016
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Scrisoare de garantie bancara. Extinderea garantiilor fara acordul bancii
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia a II-a civila, Decizia nr. 4982 din 13 decembrie 2012

Instanta competenta sa judece o actiune avand ca obiect incheierea unui contract de concesiune in temeiul Legii 50/1991
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 3681 din 17 septembrie 2010

Actiune in pretentii. Autorizatie emisa in vederea participarii la licitatie
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia a II-a civila, Decizia nr. 398 din 5 februarie 2013

Obligarea autoritatii locale la incheierea contractului de concesiune
Pronuntaţă de: Tribunalul Dolj, Decizia nr. 190 din 11.04.2012

Legea nr. 50/1991. Anulare autorizatie de construire.
Pronuntaţă de: Tribunalul Gorj, Sectia Contencios Administrativ si Fiscal, Sentinta nr. 3529 din 13 septembrie 2012

Natura juridica a redeventei. Termenul de prescriptie aplicabil
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia a II-a civila, Decizia nr. 390 din 1 februarie 2012

Emitere autorizatie de constructie. Plata daune morale, cominatorii
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizie nr.1124 din data 19.05.2011

Obligare incheiere contract de concesiune
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizie nr. 460 din data 26.04.2011

Obligarea la incheierea contractului de concesiune. Inexistenta consimtamantului
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizie nr. 2154 din data 05.04.2011



Articole Juridice

Pierderea unui membru de familie. Gradul de apreciere al instantei in acordarea daunelor morale
Sursa: Irina Maria Diculescu

Generalitati privind eliberarea certificatului de atestare fiscala
Sursa: EuroAvocatura.ro

Competenta materiala a tribunalului in Noul cod de procedura civila
Sursa: EuroAvocatura.ro

Noul Cod Civil: Accesiunea imobiliara artificiala
Sursa: EuroAvocatura.ro

Drepturile reale in general (Art. 551 - 554 - Noul Cod Civil)
Sursa: EuroAvocatura.ro

Drepturile reale corespunzatoare proprietatii publice (Art. 866 - Noul Cod Civil)
Sursa: EuroAvocatura.ro

Dreptul de concesiune (Art. 871 - 873 - Noul Cod Civil)
Sursa: EuroAvocatura.ro