CAPITOLUL VIII Dispozitii tranzitorii Art. 43. - Inscrierea in registrul prevazut la art. 8, in primii 2 ani de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, se face prin depunerea unei declaratii pe propria raspundere insotite de o documentatie de autoevaluare a indeplinirii cerintelor minime de securitate si notificare .
CAPITOLUL IX Dispozitii finale Art. 44. Pana la 9 august 2018 si, ulterior, in fiecare an, CERT-RO, in calitate de punct unic de contact, transmite Grupului de cooperare un raport de sinteza privind notificarile primite, care include numarul de notificari si natura incidentelor notificate, precum si actiunile intreprinse in conformitate cu prevederile art. 10 alin. (1) lit. c) si art. 12 alin. (1) lit. c) coroborate cu art. 27 lit. d). Articolul 45. (1) Strategia nationala prevazuta la art. 14 va acoperi cel putin urmatoarele elemente: a) obiectivele si prioritatile strategiei nationale privind securitatea retelelor si a sistemelor informatice; b) un cadru de guvernanta pentru realizarea obiectivelor si a prioritatilor strategiei nationale privind securitatea retelelor si a sistemelor informatice, care sa includa rolurile si responsabilitatile organismelor guvernamentale si ale altor actori relevanti; c) identificarea masurilor referitoare la gradul de pregatire, raspuns si redresare, inclusiv cooperarea dintre sectorul public si cel privat; d) indicarea programelor de instruire, sensibilizare si formare legate de strategia nationala privind securitatea retelelor si a sistemelor informatice; e) indicarea planurilor de cercetare si dezvoltare legate de strategia nationala privind securitatea retelelor si a sistemelor informatice; f) un plan de evaluare a riscurilor pentru identificarea riscurilor; g) o lista a diferitilor actori implicati in punerea in aplicare a strategiei nationale privind securitatea retelelor si a sistemelor informatice. (2) In elaborarea strategiei, MCSI poate solicita asistenta ENISA. (3) In termen de 3 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, MCSI transmite Comisiei Europene strategia adoptata in temeiul art. 14. (4) Comunicarea de la alin. (3) nu va contine elementele care au legatura cu securitatea nationala. Articolul 46. CERT-RO identifica si stabileste documentele si detaliile tehnice necesare pentru evaluarea initiala a securitatii entitatilor care urmeaza sa se declare operatorii de servicii esentiale. Articolul 47. Cerintele de securitate si notificare prevazute la cap. IV nu se aplica: a) furnizorilor de retele publice de comunicatii electronice si furnizorilor de servicii de comunicatii electronice destinate publicului; b) prestatorilor de servicii de incredere calificati si necalificati care fac obiectul art. 19 din Regulamentul (UE) nr. 910/2014 al Parlamentului European si al Consiliului din 23 iulie 2014 privind identificarea electronica si serviciile de incredere pentru tranzactiile electronice pe piata interna si de abrogare a Directivei 1999/93/CE. Articolul 48. (1) Pana la 9 noiembrie 2018, pentru fiecare sector si subsector mentionat in anexa, pe langa primirea de notificari in vederea inscrierii in Registrul operatorilor de servicii esentiale conform art. 8 alin. (1), CERT-RO identifica operatorii de servicii esentiale care au sediul social, filiala, sucursala, punct de lucru sau alta forma de reprezentare legal stabilita pe teritoriul Romaniei. (2) In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, MCSI notifica Comisiei Europene regimul sanctionator aplicabil in temeiul prezentei legi, precum si orice modificare ulterioara a acestuia. (3) In termenul prevazut la alin. (1) si ulterior la fiecare doi ani, CERT-RO transmite Comisiei Europene urmatoarele informatii in vederea evaluarii aplicarii prezentei legi: a) lista masurilor care permit identificarea operatorilor de servicii esentiale; b) lista serviciilor prevazute la art. 6 alin. (1) lit. a); c) numarul operatorilor de servicii esentiale identificati pentru fiecare sector mentionat in anexa si o indicatie a importantei lor in legatura cu sectorul respectiv; d) limite, atunci cand acestea exista, pentru determinarea nivelului relevant de furnizare, in raport cu numarul de utilizatori care se bazeaza pe serviciul respectiv sau cu importanta operatorului de servicii esentiale. Articolul 49.
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Hartuirea morala la locul de munca. Atingerea personalitatii, demnitatii sau integritatii unei persoane Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Purtare abuziva. Agent de paza Pronuntaţă de: Decizia penala nr. 841/18.09.2018 a Curtii de Apel Galati
Functionari publici. Contestatie decizie de incetare de drept a raportului de serviciu prin pensionare. Discriminare pe criteriu de gen Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia civila nr. 149/26.02.2020
Urbanism. Certificat de urbanism si autorizatie de construire. Obligativitatea documentatiilor de urbanism aprobate la nivelul localitatii. Modificarea parametrilor urbanistici prestabiliti si a functionalitatii zonei. Necesitatea adoptarii unui plan urbanistic zonal Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 756/23.09.2020
Contestatie decizie de suspendare a contractului individual de munca din initiativa angajatorului. Trimiterea in judecata a angajatului pentru fapte incompatibile cu functia detinuta Pronuntaţă de: Curtea de apel Iasi, Sectia litigii de munca si asigurari sociale, Decizia nr. 361/22.09.2020
Pensionarii militari decorati cu ordinul �Meritul Militar�. Beneficiul semnului onorific se acorda in favoarea beneficiarului pensionar militar sub forma unui spor adaugat la cuantumul pensiei brute Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 304/16.07.2020
Prescriptia dreptului la actiune; dreptul de acces la instanta, componenta a dreptului la proces echitabil Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia nr. 431/13.10.2020
Dreptul la concediu de odihna in cazul cumulului de contracte de munca ale aceluiasi salariat. Principiul nediscriminarii in cazul salariatilor angajati cu fractiune de norma Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 640/11.10.2018
CEDO: Hassine impotriva Romaniei. Garantii procedurale in cazul expulzarilor de straini Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului
Perioadele de crestere a copilului realizate in alte state membre trebuie luate in considerare la calcularea pensiei pentru limita de varsta Sursa: MCP Cabinet avocati
Dialogurile MCP (ep. 18): Norma de munca a salariatilor. Notiune si aspecte practice Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut
Dialogurile MCP (X) - Utilizarea retelelor de mesagerie electronica in raporturile de munca Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut
Dialogurile MCP (VII): Legalitatea testarii obligatorii a salariatilor pentru prezenta la locul de munca Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut
Salariatii NU pot fi obligati sa suporte cheltuielile cu testele PCR impuse de catre angajatori Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut
Instalarea unui sistem de supraveghere video de catre primarie, care nu respecta prevederile GDPR Sursa: Raportul pe anul 2020 al ANSPDCP
Utilizarea si dezvaluirea fara temei legal a unor imagini din sistemul de supraveghere video al asociatiei de proprietari Sursa: Raportul pe anul 2020 al ANSPDCP