din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2414 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Diverse Domenii juridice » Decizia nr. 781/2019 privind regulile de desfasurare in audiovizual a campaniei electorale pentru alegerea Presedintelui Romaniei

Decizia nr. 781/2019 privind regulile de desfasurare in audiovizual a campaniei electorale pentru alegerea Presedintelui Romaniei

  Publicat: 08 Sep 2019       1513 citiri        Secţiunea: Diverse Domenii juridice  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Publicata in Monitorul Oficial nr. 732 din 06.09.2019.

Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Principiu moral si juridic de importanta fundamentala, care impune egalitatea in drepturi si indatoriri a membrilor unei colectivitati umane,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Concept utilizate de stiintele comportamentale (psihologie, sociologie, psihologie judiciara), prin el intelegandu-se ansamblul actelor, reactiilor (glandulare, motorii, afective, verbale) prin care o persoana raspunde intr-o imprejurare data la solicitarile mediului inconjurator.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Perioada in care competitorii electorali desfasoara activitati de propaganda cu scopul de a-i determina pe alegatori sa isi exprime voturile in favoarea lor;
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
(termen CNA). Transmisia initiala prin fir sau prin unde radioelectrice, inclusiv prin satelit, �n forma codata sau necodata, a serviciilor de programe destinate publicului;
Operatiune de punere in circulatie a banilor si hartiilor de valoare de catre institutii specializate.
inseamna o persoana fizica sau juridica stabilita in Uniune, desemnata in scris de catre operator sau persoana imputernicita de operator in temeiul articolului 27 din GDPR,
(termen CNA). Transmisia initiala prin fir sau prin unde radioelectrice, inclusiv prin satelit, �n forma codata sau necodata, a serviciilor de programe destinate publicului;
Orice forma de comunicare destinata sa promoveze, direct sau indirect, produsele, serviciile, imaginea, numele ori denumirea, firma sau emblema unui comerciant ori membru al unei profesii liberale;
(termen CNA). Transmisia initiala prin fir sau prin unde radioelectrice, inclusiv prin satelit, �n forma codata sau necodata, a serviciilor de programe destinate publicului;
(termen CNA). Transmisia initiala prin fir sau prin unde radioelectrice, inclusiv prin satelit, �n forma codata sau necodata, a serviciilor de programe destinate publicului;
Orice forma de comunicare destinata sa promoveze, direct sau indirect, produsele, serviciile, imaginea, numele ori denumirea, firma sau emblema unui comerciant ori membru al unei profesii liberale;
(termen CNA). Transmisia initiala prin fir sau prin unde radioelectrice, inclusiv prin satelit, �n forma codata sau necodata, a serviciilor de programe destinate publicului;

Decizia nr. 781/2019 privind regulile de desfasurare in audiovizual a campaniei electorale pentru alegerea Presedintelui Romaniei

Publicata in Monitorul Oficial nr. 732 din 06.09.2019.

Articolul 1
(1) Campania electorala pe posturile de radio si de televiziune publice si private incepe in ziua de 12 octombrie 2019, ora 0,00, si se incheie in ziua de 9 noiembrie 2019, ora 7,00.
(2) Campania electorala prin intermediul serviciilor de programe audiovizuale se desfasoara in conditiile stabilite de Legea nr. 370/2004 pentru alegerea Presedintelui Romaniei, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, cu respectarea prevederilor Legii audiovizualului nr. 504/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, ale Codului de reglementare a continutului audiovizual, adoptat prin Decizia membrilor Consiliului National al Audiovizualului nr. 220/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si ale prezentei decizii.

Articolul 2
(1) Pentru candidatii la alegerea Presedintelui Romaniei, accesul la serviciile publice si private de radio si televiziune este egal si gratuit.
(2) Candidatii si, dupa caz, reprezentantii acestora si ai partidelor politice, aliantelor politice si aliantelor electorale care sustin candidati au acces la serviciile de radio si de televiziune, in conditiile alin. (1), numai in emisiunile prevazute la art. 5.

Articolul 3
(1) Radiodifuzorii sunt obligati sa asigure, in cadrul emisiunilor prevazute in prezenta decizie, reflectarea desfasurarii campaniei electorale, cu respectarea urmatoarelor principii:
a) echitate - toti candidatii trebuie sa aiba posibilitatea de a se face cunoscuti electoratului;
b) echilibru in prezentarea activitatilor de campanie ale candidatilor;
c) impartialitate - tratarea tuturor candidatilor in mod obiectiv si echidistant.
(2) Radiodifuzorii au obligatia sa se asigure ca in cadrul emisiunilor de promovare electorala, precum si in continutul spoturilor si al celorlalte materiale audiovizuale puse la dispozitia acestora de catre candidati sunt respectate urmatoarele conditii:
a) sa nu fie pusa in pericol ordinea constitutionala, ordinea publica, siguranta persoanelor si a bunurilor;
b) sa nu incite la ura pe considerente de convingeri politice, rasa, religie, etnie, nationalitate, sex sau orientare sexuala si nici la violenta;
c) sa nu contina afirmatii sau imagini care pot aduce atingere demnitatii umane, onoarei, vietii particulare a persoanei, dreptului la propria imagine ori care sunt contrare bunelor moravuri;
d) sa nu contina acuzatii cu incidenta penala sau morala la adresa altor candidati, fara a fi insotite de dovezi pertinente prezentate in mod explicit.
(3) Realizatorii, prezentatorii si moderatorii dezbaterilor electorale au si urmatoarele obligatii:
a) sa asigure mentinerea dezbaterii in sfera tematicii electorale;
b) sa intervina atunci cand invitatii incalca, prin comportament sau exprimare, regulile prevazute la alin. (2); in cazul in care invitatii nu se conformeaza solicitarilor, moderatorul poate decide intreruperea microfonului sau oprirea emisiunii, dupa caz;
c) sa solicite dovezi explicite atunci cand participantii aduc acuzatii cu incidenta penala sau morala unor contracandidati, astfel incat publicul sa isi poata forma o opinie corecta.
(4) In cazul in care, in emisiunile de dezbateri, candidatii, reprezentantii acestora si ai partidelor politice, aliantelor politice si aliantelor electorale care sustin candidati nu se prezinta, radiodifuzorii nu vor reporta timpul de antena respectiv; radiodifuzorii au obligatia sa difuzeze emisiunea cu cei care s-au prezentat, pe durata programata initial; in cazul in care absentii isi motiveaza neparticiparea la emisiune, radiodifuzorii au obligatia sa prezinte, in cadrul respectivei emisiuni, si motivatia acestora.

Articolul 4
(1) In perioada campaniei electorale, candidatii si reprezentantii acestora, precum si ai partidelor politice, aliantelor politice si aliantelor electorale care sustin candidati nu pot fi producatori, realizatori sau moderatori ai emisiunilor realizate de radiodifuzorii publici si privati.
(2) Candidatii, reprezentantii acestora si ai partidelor politice, aliantelor politice si aliantelor electorale care sustin candidati si care detin functii in institutii si/sau autoritati publice pot avea interventii, in direct sau inregistrate, si in alte emisiuni decat cele prevazute la art. 5, strict in probleme legate de exercitarea functiei lor; in aceste situatii radiodifuzorii au obligatia sa ia masuri pentru asigurarea echidistantei si a pluralismului de opinii.

Articolul 5
(1) In timpul campaniei electorale, programele politice ale candidatilor, opiniile si mesajele cu continut electoral pot fi prezentate numai in urmatoarele tipuri de emisiuni:
a) de promovare electorala - in care candidatii si/sau reprezentantii lor isi prezinta si promoveaza programele politice, activitatile de campanie electorala ori propria candidatura; acestea vor fi identificate ca atare, in cazul posturilor de radio, si, respectiv, semnalate prin marcajul "promovare electorala", afisat in mod vizibil pe toata durata difuzarii, in cazul posturilor de televiziune;
b) de dezbatere electorala - in care radiodifuzorii pun in discutie programele electorale si temele de interes public legate de campania electorala, cu participarea candidatilor si/sau a reprezentantilor lor, precum si a jurnalistilor, analistilor, consultantilor politici si altor invitati; emisiunile vor fi semnalate pe toata durata acesteia prin marcajul "dezbatere electorala".
c) informative - in care activitatile de campanie ale candidatilor sunt prezentate cu respectarea principiilor de echitate, echilibru, impartialitate si informare corecta a publicului; radiodifuzorii pot prezenta in cadrul emisiunilor informative si interventii facute in direct de catre candidati.
(2) Difuzarea in direct sau inregistrata a mitingurilor si intalnirilor electorale, a conferintelor de presa ori a altor activitati de campanie ale candidatilor este considerata emisiune de promovare electorala.
(3) Materialele audiovizuale electorale, altele decat spoturile electorale, puse la dispozitia radiodifuzorilor de catre candidati pot fi difuzate numai in cadrul emisiunilor de promovare electorala.
(4) Radiodifuzorii sunt obligati sa precizeze calitatea in care se exprima persoanele invitate in emisiuni, cum ar fi: candidati, reprezentant al candidatului sau al unui partid politic, al aliantelor politice sau electorale care sustin candidati, jurnalist, analist, comentator sau consultant politic etc.

Articolul 6
(1) Radiodifuzorii publici si privati pot difuza spoturi electorale, care indeamna electoratul sa voteze un anumit candidat, numai in cadrul emisiunilor electorale prevazute la art. 5 alin. (1) lit. a) si b), cu respectarea urmatoarelor conditii:
a) spoturile electorale vor fi difuzate numai insotite de un marcaj corespunzator;
b) spoturile electorale nu pot avea o durata mai mare de 30 de secunde si trebuie sa fie asumate in mod explicit, prin prezentare si continut, de catre candidati;
c) difuzarea spoturilor electorale trebuie sa asigure tuturor candidatilor conditii egale de acces;
d) in emisiunile de promovare nu pot fi inserate spoturi ale unor candidati in intervalele alocate altor candidati;
e) continutul spoturilor electorale trebuie sa se conformeze conditiilor impuse de art. 3 alin. (2).
(2) Spoturile electorale nu constituie comunicare comerciala audiovizuala, in sensul dispozitiilor legale, iar difuzarea lor este gratuita.
(3) In perioada campaniei electorale, cu exceptia spoturilor electorale, este interzisa difuzarea oricaror forme de comunicare comerciala audiovizuala sau noncomerciala ce contine referiri la candidati sau la reprezentantii acestora si ai partidelor politice, aliantelor politice si aliantelor electorale care sustin candidati.

Articolul 7
(1) Prezentarea de sondaje de opinie cu continut electoral este permisa in conditiile precizate la art. 39 din Legea nr. 370/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Cu 48 de ore inainte de ziua votarii este interzisa prezentarea de sondaje de opinie, televoturi sau anchete cu continut electoral facute pe strada.
(3) In ziua votarii este interzisa prezentarea sondajelor realizate la iesirea de la urne, inainte de incheierea votarii.

Articolul 8
Cu 24 de ore inainte de inceperea votarii si pana la inchiderea urnelor sunt interzise difuzarea oricaror mesaje si comentarii cu continut electoral, a emisiunilor si spoturilor electorale, precum si invitarea sau prezentarea in programe a candidatilor si a reprezentantilor acestora si ai partidelor politice, aliantelor politice si aliantelor electorale care sustin candidati, cu exceptia situatiilor prevazute la art. 9.





Afişează Decizia nr. 781/2019 privind regulile de desfasurare in audiovizual a campaniei electorale pentru alegerea Presedintelui Romaniei pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    CNA    Campanie electorala    Alegeri    Prezidentiale    Presedintele Romaniei

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Decizie de sanctionare disciplinara. Caracterul restrictiv al dispozitiilor inscrise Codul muncii. Analiza elementelor constitutive ale abaterii disciplinare prin raportare la prevederile actului emis de angajator
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 40/06.02.2020

Timpul de lucru; munca suplimentara; sarcina probei privind timpul de munca al salariatului
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia nr. 355/15.09.2020

Organizatie sindicala. Calitate procesuala activa
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 587/4 octombrie 2018

Criteriile stabilirii salariului de baza in privinta personalului platit din fonduri publice. Complexitatea si importanta activitatii desfasurate
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj - Decizia civila nr. 805/A din data de 31 mai 2019

Raspunderea patrimoniala a angajatorului. Excluderea discriminatorie a salariatului de la indeplinirea unor atributii de serviciu cu consecinte pe planul cuantumului drepturilor salariale ca urmare a prezentarii unor nemultumiri directorului general
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia civila nr. din data de 5141 din data de 12.11.2019

Raspunderea patrimoniala a salariatului.Caracterul ilicit se analizeaza in functie de cum fapta salariatului a condus la producerea prejudiciului
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia nr. 5291/2019 din 19.11.2019

Inlocuirea de catre instanta de judecata a sanctiunii disciplinare prin aplicarea criteriului proportionalitatii
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Craiova - Decizia civila nr. 311/2020

Cuantificarea prejudiciilor materiale si morale in cazul accidentelor de munca
Pronuntaţă de: Judecatoria Sectorul 3 Bucuresti - Sentinta Penala nr. 358 din 25.04.2019

Nu este interzisa conferirea de atributii suplimentare cu ocazia delegarii, atata timp cat noile atributii sunt in concordanta cu competentele salariatului si nu aduc o modificare semnificativa a atributiilor sale obisnuite
Pronuntaţă de: Tribunalul Iasi Sectia I Civila, Sentinta civila nr. 135/2017, in sedinta publica din 1 februarie 2017

Decontarea serviciilor medicale pentru personalul din Justitie. Acte normative, conditii, distinctii
Pronuntaţă de: Tribunalul Braila Sectia I Civila, Sentinta civila nr. 159/2017, in sedinta publica din 22 martie 2017



Articole Juridice

Asimilarea stagiului de cotizare efectuat intr-o tara membra a Uniunii Europene
Sursa: MCP Cabinet avocati

Raspunderea coordonatorului activitatii salariatului in accidentele de munca. Plata daunelor morale
Sursa: Irina Maria Diculescu

CJUE. Este interzisa transmiterea si prelucrarea datelor cu caracter personal intre autoritatile administratiei publice fara informarea persoanelor vizate
Sursa: Euroavocatura.ro

Intelegerea prin care se urmareste eliminarea unui concurent este contrara normelor de concurenta
Sursa: EuroAvocatura.ro