din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2635 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Regulamente » Regulamentul privind organizarea si desfasurarea concursului de promovare a judecatorilor din 17.09.2019

Regulamentul privind organizarea si desfasurarea concursului de promovare a judecatorilor din 17.09.2019

  Publicat: 23 Sep 2019       5105 citiri        Secţiunea: Regulamente  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Publicat in Monitorul Oficial nr. 768 din 23.09.2019 si aprobat prin Hotararea CSM nr. 1348/2019.

Presupunere, supozitie cu privire la anumite (legaturi, relatii intre) fenomene; presupunere cu caracter provizoriu, formulata pe baza datelor experimentale existente la un moment dat.
Tabel care infatiseaza rezultatele unor calcule efectuate pe baza de elemente
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Forma a culpei, care consta in neprevederea rezultatului faptei pagubitoare de catre autorul ei,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Produse agroalimentare care pot fi donate conform prevederilor prezentei legi
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblul normelor juridice care reglementeaza raporturile sociale de munca ale muncitorilor si functionarilor, precum si alte raporturi sociale derivate din raporturile sociale de munca.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblul normelor juridice care reglementeaza raporturile sociale de munca ale muncitorilor si functionarilor, precum si alte raporturi sociale derivate din raporturile sociale de munca.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu de solutii pronuntate de catre organele de jurisdictie in legatura cu probleme de drept sau institutiile juridice examinate cu prilejul desfasurarii litigiilor din competenta lor.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblul normelor juridice care reglementeaza raporturile sociale de munca ale muncitorilor si functionarilor, precum si alte raporturi sociale derivate din raporturile sociale de munca.
Ramura a sistemului de drept,
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Forma a pluralitatii de infractiuni, asezata in cap. IV, t. II, art. 33, C. pen., partea generala.
Orice forma de comunicare destinata sa promoveze, direct sau indirect, produsele, serviciile, imaginea, numele ori denumirea, firma sau emblema unui comerciant ori membru al unei profesii liberale;
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
(lat. fraus, fraudis). Inducere in eroare, inselaciune, act de rea-credinta savarsit sprea a realiza un profit material prin atingere adusa drepturilor altei persoane
(lat. fraus, fraudis). Inducere in eroare, inselaciune, act de rea-credinta savarsit sprea a realiza un profit material prin atingere adusa drepturilor altei persoane
Mijloc de proba scris, prevazut in sectiunea V., cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
Candidat - persoana care participa la alegeri in urma propunerilor inaintate de competitori electorali sau in nume propriu pentru a obtine un mandat de deputat sau de senator,
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Candidat - persoana care participa la alegeri in urma propunerilor inaintate de competitori electorali sau in nume propriu pentru a obtine un mandat de deputat sau de senator,
Candidat - persoana care participa la alegeri in urma propunerilor inaintate de competitori electorali sau in nume propriu pentru a obtine un mandat de deputat sau de senator,
Candidat - persoana care participa la alegeri in urma propunerilor inaintate de competitori electorali sau in nume propriu pentru a obtine un mandat de deputat sau de senator,

(8) In situatiile prevazute la alin. (4), in ipoteza in care nu se poate realiza majoritatea, baremul definitiv va cuprinde atat varianta de raspuns stabilita de comisia de elaborare a subiectelor in baremul initial, cat si varianta de raspuns stabilita de comisia de contestatii, punctajul corespunzator intrebarii respective acordandu-se pentru ambele variante.
(9) Contestatiile la barem se solutioneaza si se motiveaza in termenul prevazut de calendarul concursului. Baremele definitive stabilite in urma solutionarii contestatiilor se publica de indata pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii.
(10) Sectia pentru judecatori poate sa dispuna sanctionarea, cu reducerea drepturilor banesti cuvenite pentru activitatea prestata, a membrilor comisiilor care sunt raspunzatori pentru anularea unor subiecte sau modificarea unor bareme, in masura in care se retine reaua-credinta sau grava neglijenta a acestora. Acestor persoane le poate fi interzisa si participarea in comisii similare pe o perioada de pana la 3 ani.
(11) Sanctiunile prevazute la alin. (10) se aplica in functie de circumstantele concrete si proportional cu consecintele produse .
(12) Subcomisiile de solutionare a contestatiilor reevalueaza lucrarile scrise ale caror note initiale au fost contestate si acorda note conform baremelor de evaluare si notare definitive.
AA� 2. Desfasurarea concursului de promovare pe loc

Articolul 15
(1) Centralizarea cererilor de inscriere la concurs si verificarea indeplinirii conditiilor legale de participare la concurs se realizeaza de comisia de organizare a concursului.
(2) In termenul prevazut de calendarul concursului, comisia de organizare a concursului intocmeste lista candidatilor care indeplinesc conditiile legale de participare la concurs. Lista candidatilor se publica simultan pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii.
(3) Candidatii respinsi in urma verificarii pot formula contestatii in termen de 48 de ore de la publicarea listelor prevazute la alin. (2). Contestatiile se transmit prin fax sau e-mail ori se depun la Consiliul Superior al Magistraturii, conform indicatiilor din anuntul privind posibilitatea depunerii contestatiilor.
(4) Contestatiile vor fi solutionate de Sectia pentru judecatori.
(5) Comisia de organizare a concursului intocmeste, de indata dupa pronuntarea hotararii Sectiei pentru judecatori, lista finala a candidatilor care indeplinesc conditiile de participare la concurs, care se publica simultan pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii.

Articolul 16
(1) Concursul de promovare pe loc consta in sustinerea unei probe scrise tip grila cu caracter teoretic si practic.
(2) Proba scrisa cu caracter teoretic si practic se sustine la:
a) una dintre urmatoarele materii, in functie de optiunea candidatului:
- drept civil;
- drept penal;
- drept comercial;
- drept administrativ si drept financiar si fiscal;
- dreptul muncii si asigurarilor sociale;
b) drept procesual civil pentru materiile de specialitate: drept civil, drept comercial, drept administrativ si drept financiar si fiscal, dreptul muncii si asigurarilor sociale sau drept procesual penal pentru materia de specialitate drept penal.
(3) Intrebarile teoretice si practice la materiile prevazute la alin. (2) lit. a) si b) cuprind si aspecte din jurisprudenta Inaltei Curti de Casatie si Justitie, a Curtii Constitutionale, a Curtii Europene a Drepturilor Omului si a Curtii de Justitie a Uniunii Europene.

Articolul 17
(1) Proba scrisa tip grila cu caracter teoretic si practic cuprinde 50 de intrebari din materiile de concurs prevazute la art. 16 alin. (2), astfel:
a) 20 de intrebari pentru verificarea cunostintelor teoretice si 5 intrebari pentru verificarea cunostintelor practice din urmatoarele materii, in functie de optiunea candidatului: drept civil, drept penal, drept comercial, drept administrativ si drept financiar si fiscal, dreptul muncii si asigurarilor sociale;
b) 20 de intrebari pentru verificarea cunostintelor teoretice si 5 intrebari pentru verificarea cunostintelor practice din dreptul procesual civil sau, dupa caz, din dreptul procesual penal.
(2) Timpul necesar pentru formularea raspunsurilor la proba scrisa tip grila este cel stabilit de comisia de elaborare a subiectelor pentru aceasta proba si nu poate depasi 4 ore, socotite din momentul in care s-a incheiat distribuirea testelor catre toti candidatii.
(3) La intrebarile pentru verificarea cunostintelor teoretice fiecare raspuns corect primeste 0,15 puncte in sistemul de notare de la 0 la 10.
(4) La intrebarile pentru verificarea cunostintelor practice fiecare raspuns corect primeste 0,40 puncte in sistemul de notare de la 0 la 10.
(5) Evaluarea raspunsurilor la intrebarile testului-grila se realizeaza prin procesare electronica.

Articolul 18
(1) Cu cel putin 24 de ore inainte de sustinerea probei scrise, comisia de organizare a concursului repartizeaza candidatii pe sali, in ordine alfabetica, si dispune publicarea listelor candidatilor pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii, precum si afisarea acestora pe usile salilor in care se desfasoara concursul .
(2) Accesul candidatilor in sali este permis pe baza unui act de identitate, cel mai tarziu cu 30 de minute inainte de inceperea probei. In mod exceptional, pot fi admisi candidati in sala si cu mai putin de 30 de minute inainte de inceperea probei, dar nu si dupa deschiderea plicului cu subiecte.
(3) Inainte de aducerea subiectelor in sali, supraveghetorii aduc la cunostinta candidatilor modul de desfasurare a probelor si modul de completare a datelor personale pe teza de concurs tipizata.

Articolul 19
(1) Se interzice candidatilor sa detina asupra lor pe timpul desfasurarii probei scrise orice fel de lucrari care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, precum si orice mijloc electronic de comunicare . Candidatii pot folosi in timpul concursului acele materiale a caror posibilitate de utilizare este mentionata explicit in tematica si bibliografia de concurs. Supraveghetorii verifica respectarea acestei prevederi inainte de aducerea subiectelor in sali. Nerespectarea acestor dispozitii duce la eliminarea din sala a candidatului, indiferent daca materialele interzise au fost folosite sau nu.
(2) Candidatii se asaza in ordine alfabetica, conform listelor afisate. Candidatii primesc teze de concurs tipizate pe care isi scriu cu majuscule numele si prenumele si completeaza citet celelalte date de pe coltul paginii care urmeaza sa fie lipit, precum si coli obisnuite pentru ciorne, marcate cu stampila Consiliului Superior al Magistraturii.
(3) Coltul tezei de concurs tipizate se lipeste si se stampileaza in momentul predarii lucrarii, numai dupa ce persoanele care supravegheaza in sala au verificat identitatea candidatilor si completarea corecta a tuturor datelor prevazute si dupa ce responsabilii de sala semneaza in interiorul portiunii din pagina care urmeaza sa fie sigilata.
(4) Inscrierea numelui candidatului pe tezele tipizate in afara rubricii care se sigileaza si orice alte semne distinctive care ar permite identificarea lucrarii atrag anularea lucrarii scrise respective.
(5) Frauda dovedita atrage eliminarea candidatului din concurs. Se considera frauda si incalcarea dispozitiilor alin. (1) si (4). In aceste cazuri responsabilul de sala consemneaza intr-un proces-verbal faptele constatate si masurile luate, iar lucrarea scrisa se anuleaza cu mentiunea "frauda". Procesul- verbal se comunica comisiei de organizare a concursului si candidatului respectiv.

Articolul 20
(1) Niciun membru al comisiei nu poate parasi centrul de concurs si nu poate comunica in exterior continutul subiectelor de concurs pana la incheierea probei scrise.
(2) Responsabilii de sali primesc plicurile cu subiecte de la presedinte sau de la un membru al comisiei de organizare a concursului, verifica integritatea acestora, le deschid si distribuie subiectele multiplicate fiecarui candidat.
(3) Pe parcursul desfasurarii probei scrise membrii comisiei de organizare a concursului si supraveghetorii de sali nu pot da candidatilor indicatii referitoare la rezolvarea subiectelor si nu pot aduce modificari subiectelor sau baremelor. In cel mult 30 de minute de la inceperea probei scrise, comisia de elaborare a subiectelor transmite candidatilor precizari privind eventualele erori materiale constatate in redactarea subiectelor. Daca din acest motiv este afectat timpul alocat rezolvarii subiectelor, presedintele comisiei de organizare, la propunerea presedintelui comisiei de elaborare a subiectelor, poate dispune prelungirea timpului de concurs in mod corespunzator.
(4) Baremele de evaluare si notare se afiseaza la centrele de concurs la incheierea probei scrise. In termen de 48 de ore de la publicarea baremelor pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii, candidatii pot face contestatii la bareme, care se transmit prin fax sau e-mail ori se depun la Institutul National al Magistraturii, conform indicatiilor din anuntul privind posibilitatea depunerii contestatiilor, si se solutioneaza potrivit art. 14 alin. (1) - (9).

Articolul 21
(1) Din momentul deschiderii plicului cu subiecte niciun candidat nu mai poate intra in sala si niciun candidat nu poate parasi sala decat daca preda lucrarea scrisa si semneaza de predarea acesteia. Candidatii care nu se afla in sala in momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai sustine proba scrisa.
(2) In cazuri exceptionale, daca un candidat solicita parasirea temporara a salii, el este insotit de una dintre persoanele care supravegheaza, pana la inapoierea in sala de concurs.
(3) Pentru elaborarea lucrarii scrise candidatii folosesc numai cerneala sau pasta de culoare neagra. Nu se foloseste alta hartie decat cea distribuita candidatilor de catre supraveghetori. Rezolvarea subiectelor se face exclusiv pe teza de concurs tipizata, iar solutiile scrise pe ciorne sau pe foaia cu subiecte nu se iau in considerare.





Afişează Regulamentul privind organizarea si desfasurarea concursului de promovare a judecatorilor din 17.09.2019 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Concurs de promovare a judecatorilor    CSM    Hotararea 1347/2019    Regulament

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Cariera judecatorilor si procurorilor. Cereri de transfer la schimb
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 6114 din 11 septembrie 2013

Regimul juridic al avizelor CSM in materia perchezitiei, retinerii si arestarii preventive
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 687 din 9 februarie 2012

Magistrat. Suspendare din functie. Legalitatea masurii. Momentul de la care-si produce efectele hotararea CSM de suspendare
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia de Contencios Admininistrativ, Decizia nr. 3514 din 18/10/2006

Magistrat. Neindeplinirea conditiilor de numire in functie. Conditia bunei reputatii. Hotararea C.S.M. de eliberare din functie. Caracterul nediscipli
Pronuntaţă de: Decizia nr. 2956 din 10 mai 2005, Inalta Curte de Casatie si Justitie , Sectia de contencios administrativ si fiscal



Articole Juridice

Locuinta alternanta a copilului in legislatia franceza
Sursa: EuroAvocatura.ro

Cauza TATU revine in dezbaterea profesionistilor in drept
Sursa: EuroAvocatura.ro - Avocat dr. Razvan Viorescu

Nesemnarea de catre procuror a Ordonantei de punere in miscare a actiunii penale impotriva inculpatului
Sursa: CSM

Este necesara o cerere expresa a salariatului pentru reindividualizarea sanctiunii disciplinare, sau se poate dispune reindividualizarea sanctiunii de catre instanta din oficiu?
Sursa: CSM

Modificarea si completarea Legii nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor
Sursa: EuroAvocatura.ro

Abaterile disciplinare ale magistratilor
Sursa: Autor: Felicia Mirea, Atac

Despre raspunderea magistratilor
Sursa: Cristi Danilet