din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3239 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Diverse Domenii juridice » Legea nr. 349/2002 pentru prevenirea si combaterea efectelor consumului produselor din tutun

Legea nr. 349/2002 pentru prevenirea si combaterea efectelor consumului produselor din tutun

  Publicat: 16 Mar 2009       27324 citiri        Secţiunea: Diverse Domenii juridice  


Legea nr. 349/2002 pentru prevenirea si combaterea efectelor consumului produselor din tutun.
Actul include modificarile din urmatoarele acte:
- O.G. nr. 13/2003
- Legea nr. 275/2003
- Legea nr. 553/2004
- Legea nr. 90/2004
- O.U.G. nr. 58/2006
- O.G. nr. 5/2008
- Legea nr. 203/2008

Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Persoana pusa sub interdictie judecatoreasca sau careia i s-a aplicat pedeapsa complementara a interzicerii unor drepturi prevazuta de legea penala.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.

(10) Este interzisa punerea pe piata a oricaror produse din tutun de uz oral.



Art. 31
Tutunul, produsele din tutun, precum si ingredientele utilizate la fabricarea produselor din tutun trebuie sa indeplineasca cel putin nivelul minim al conditiilor prevazute in reglementarile legale in vigoare.

Art. 32
(1) Tigaretele puse in circulatie comercializate sau fabricate nu vor avea un continut mai mare de:
a) 10 mg/tigareta, pentru gudron;
b) 1 mg/tigareta, pentru nicotina;
c) 10 mg/tigareta, pentru monoxid de carbon.
(2) Este permis importul de tigarete fabricate in statele membre ale Uniunii Europene care respecta reglementarile comunitare privind continutul maxim de gudron, nicotina si monoxid de carbon.
(3) Masurarea continutului de gudron, nicotina si monoxid de carbon al tigaretelor se realizeaza in laboratoare agreate si monitorizate de Ministerul Sanatatii Publice sau in laboratoare acreditate si monitorizate de autoritatile competente ale altor state membre ale Uniunii Europene.
(4) Ministerul Sanatatii Publice va face publica lista laboratoarelor agreate si monitorizate de Ministerul Sanatatii Publice, specificand criteriile utilizate la agreare si metodele de monitorizare aplicate, precum si lista laboratoarelor acreditate si monitorizate de autoritatile competente ale altor state membre ale Uniunii Europene.
(5) Determinarea continutului de gudron, nicotina si monoxid de carbon al tigaretelor se face pe baza standardelor urmatoare: ISO 4387 - pentru gudron, ISO 10315 - pentru nicotina, ISO 8454 - pentru monoxid de carbon. Acuratetea indicatiilor privind gudronul si nicotina de pe pachete se verifica in conformitate cu ISO 8243.
(6) Ministerul Sanatatii poate sa solicite producatorilor sau importatorilor efectuarea oricaror teste suplimentare in vederea determinarii concentratiei altor substante continute de produsele din tutun, pentru fiecare marca sau tip, in scopul evaluarii efectului acestor substante asupra sanatatii, in mod special a potentialului acestora de a provoca dependenta.
(61) Testele suplimentare solicitate conform alin. (6) vor fi efectuate in laboratoarele agreate sau acreditate conform alin. (3).
(7) Rezultatele testelor efectuate conform prevederilor alin. (6) vor fi transmise anual Ministerului Sanatatii.
(8) Ministerul Sanatatii poate solicita rezultatele testelor efectuate conform prevederilor alin. (6) la un interval mai mare decat cel prevazut la alin. (7) atunci cand caracteristicile produselor din tutun nu se modifica.
(9) Ministerul Sanatatii este notificat de fiecare data cand caracteristicile produselor din tutun se modifica.

(10) Ministerul Sanatatii, Ministerul Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului si Asociatia de Standardizare din Romania - ASRO - vor asigura adoptarea standardelor ISO ca standarde romane pana la data intrarii in vigoare a prezentei legi.

Art. 33
La fabricarea produselor din tutun se utilizeaza numai substante de plecare din lista aprobata prin ordin comun al ministrului sanatatii si al ministrului agriculturii, padurilor, apelor si mediului, emis pana la 31 decembrie 2004.

Art. 34
(1) Producatorii sau importatorii de produse din tutun intocmesc un dosar al produsului care contine urmatoarele:
a) lista cu toate ingredientele utilizate in procesul de fabricatie a produselor din tutun, precum si cantitatile acestora, dupa tipul si marca produsului. Lista va fi redactata in ordinea descrescatoare a cantitatii fiecarui ingredient din produs;
b) declaratie cu privire la motivul utilizarii ingredientelor listate in produsele din tutun, cu indicatii referitoare la categoria si functia lor;
c) date toxicologice disponibile producatorului sau importatorului referitoare la ingredientele utilizate, indiferent de forma lor de prezentare, cu referiri speciale la efectul lor asupra sanatatii, mentionand orice efect de inducere a dependentei;
d) continutul de gudron, nicotina si monoxid de carbon, in cazul tigaretelor.
(2) Dosarul intocmit in conformitate cu prevederile alin. (1) se depune anual, pana la data de 1 septembrie, de catre producator sau importator, pentru notificare, la autoritatea competenta desemnata de Ministerul Sanatatii Publice.
(3) Informatiile cu privire la continutul de gudron, nicotina si monoxid de carbon, rezultatul testelor suplimentare efectuate la solicitarea Ministerului Sanatatii, precum si declaratia, datele toxicologice din dosarul produsului, lista cu ingredientele utilizate in procesul de fabricatie, cu exceptia celor care contin formule specifice de produs, indicate de producator drept secret de fabricatie, sunt informatii publice.
(4) Ministerul Sanatatii asigura informarea consumatorilor cu privire la datele prevazute la alin. (3), prin orice mijloc adecvat. Lista de ingrediente a fiecarui produs, precum si continutul de gudron, nicotina si monoxid de carbon vor fi facute publice de catre Ministerul Sanatatii.
(5) Normele pentru aplicarea prevederilor alin. (1)-(4) se stabilesc conform reglementarilor comunitare in domeniu, prin ordin al ministrului sanatatii publice.


Art. 4
(1) Publicitatea pentru produsele din tutun este permisa in conformitate cu legislatia in vigoare.
(2) Folosirea unei embleme sau a denumirii unei marci de tutun pentru promovarea ori comercializarea altor produse este interzisa.

Art. 5
Proprietarii sau managerii care administreaza spatiile publice in care este interzis fumatul au obligatia de a afisa la loc vizibil simboluri care interzic fumatul.

Art. 6
(1) Fiecare pachet care contine tigarete, in momentul punerii pe piata a produsului, trebuie sa prezinte tiparit pe o parte a pachetului, in limba romana, continutul de gudron, de nicotina si monoxid de carbon din gazele masurate, in conformitate cu prevederile legale in vigoare, astfel incat sa se acopere cel putin 10% din suprafata corespunzatoare a pachetului.
(11) Denumirea monoxid de carbon se va tipari in forma neprescurtata, respectiv A«monoxid de carbonA», si nu CO.
(12) Pachetul de tigarete este un paralelipiped dreptunghic, compus din 6 suprafete/fete: doua suprafete mari sau principale, doua suprafete mijlocii sau laterale si doua suprafete mici.




Afişează Legea nr. 349/2002 pentru prevenirea si combaterea efectelor consumului produselor din tutun pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Legea 349/2002

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Restituirea sumelor incasate de salariat ca urmare a interpretarii eronate a prevederilor legale privind salarizarea
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Neefectuarea coprespunzatoare a cercetarii disciplinare prealabile Comportamente inadecvate sau nedrepte la locul de munca
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Acordarea drepturilor salariale prevazute in contractul colectiv de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Model contract de munca 2024. CIM editabil 2024!
Sursa: EuroAvocatura.ro